- Linux kezdőknek
- Gmail
- DIGI internet
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Átalakul az OpenAI, sorra távoznak a vezetők
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- AliExpress tapasztalatok
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz schawo #25689 üzenetére
Igazad van, a mérések alapján az olcsóbb DAC-ok nem tudják a DAC chip teljes dinamikáját kiaknázni. Egyébként, amit mondtál, hogy a CD nem elég egyes esetekben azzal egyetértek a 44.1kHz miatt, de a 16bit önmagában elég. Már 16bit/88.2kHz esetén is noise-shaping ditheringgel a zajt felnyomhatod jó magas frekvenciákra úgy, hogy a hallható tartományban nem hallasz belőle semmit semmilyen körülmények között (ugye az SACD is így működik a maga 1 bitjével, csak az kicsit durvább)
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz schawo #25856 üzenetére
Kár, azért megnézem volna. Ebben a témában ez meg ez írja le a szerintem a legjobban, hogy a két végletet. Elég sok helyen keresgéltem, szóval amit nem rejtettek el azt valószínüleg megtaláltam
Én így vettem le a lényeget: nem garantált, hogy hallod a különbséget még egy komoly mastering room-ban sem (pl. 1,8 millió Ft-os DAC-cal stb.) úgy, hogy tudod melyiket hallgatod és ismerős zenével. Ha nem lehet tudni, hogy éppen melyik megy és ismeretlen zenéről van szó / nem lehet tudni, hogy mire kell figyelni még profi masterelők sem biztos, hogy hallják a különbséget az SACD és a CD között (a tesztet a 2007-es megjelenése óta nem cáfolták). Nem mindegy az sem, hogy milyen a zene (pl. sok magas frekvenciás tartalom) és természetesen, hogy milyen az anyag a felvételtől a masterelésig és a lehallgatási helység (gondolom, hogy nem sok mindenki hallgat mastering room-ban zenét, menő akusztikával). Túl sok a kérdéses tényező, ezért nekem nem változott a véleményem az eddigihez képest, miszerint egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy jobb lesz valami attól, hogy 24bit.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz #71562240 #25908 üzenetére
Mire gondolsz? Annyira nagy hülyeséget szerintem nem írtam Én sima otthoni zenehallgatásról beszéltem, stúdióba alap a 24bit. Otthon nem hiszem, hogy bárki azzal töltené az idejét minden egyes szám esetén, hogy ki akarja hallani a dither hibáit meg elkezdi elemezni a zenét, inkább jól akarja érezni magát - és persze nem mindenkinek van 30 éves masterelői tapasztalata/hallása. Ha én normálisan zenét hallgatok még a masterelési hibákat sem veszem mindig észre. Ha meg véletlenül kötekedni akarok (ami szerencsére egyre kevesebbszer fordul elő ) akkor felmegyek a HDTracks-ra és meghallgatom pl. itt a So Nice preview-t és arra gondolok, hogy a felvételben lévő sistergést elcserélném arra, hogy legyen inkább MP3-ban.
A témát lehetne folytatni a végtelenségig, de inkább ne. Legalább most is okosodtam - nem tudtam, hogy a noise floor alatt hallunk még csomó mindent és hogy ez is beleszámít a hangzásba. Mindenki rohanjon 24/192-t tölteni!
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Weiss Saracon-t esetleg még kipróbálhatod (boltban 250k ), stúdiókban szokták használni. Romlás konvertálásnál mindig van
kammerer: Az MP3-at nem neveztem egy lapon vele, csak azért emlitettem meg, mert egy jobb felvétel/master esetén MP3-ban kevesebb zajt hallhatsz, mint egy 24bites felvételen rosszabb masterrel/felvétellel. A többi dologról nem tudok érdemit mondani. Én elhiszem, hogy valaki 24/192-t hallgatva jobban érzi magát és több érzelem/érték átjön a zenéből, de én ezt nem birom felfogni, mert YT hangminőség + integrált hang + 1k-s füles kombóval én már volt, hogy majdnem sirtam Igaz, hogy néha megfájdul a fülem, mert azért alja cucc meg azért ha a felvétel kis dinamikájú is elég nyilvánvaló, de egy fülkimelo alja-kozep cucc es egy high endebb cucc kozott en mar nem vettem eszre magamon nagy kulonseget zenehallgatas kozben. Ezért gondolom, hogy egy kicsit furcsa ez a téma. Itt egy jó Daniel Weiss interjú csak az érdekesség kedvéért, aki elismert a szakmában és ő alapitotta a Weiss Engineering-et (közepe előtt kicsivel van az ide vágó rész).
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Pow-r, a típus pedig a hanganyagtól függ:
Type 1 Has the flattest frequency spectrum in the audible range of frequencies, modulating and accumulating the dither noise just below the Nyquist frequency. Recommended for less stereophonically complex material such as solo instrument recordings.Type 2 Has a psychoacoustically optimized low order noise shaping curve. Recommended for material of greater stereophonic complexity.
Type 3 Has a psychoacoustically optimized high order noise shaping curve. Recommended for full-spectrum, wide-stereo field material.
A legtöbbször a 2-es adja a legjobb eredményt, hiszen a zenék többsége ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz #71562240 #26203 üzenetére
"Még ott van a CD-hez képest sokkal sűrűbb mintavétel"
Ez néhány esetben előnyt jelent, de a túlzás se jó. 192kHz-es felvétel rosszabbul szól, mint a 88.2-es. Bővebben erről itt: [link], illetve most május 3-án jött ki hozzá egy frissítés.
"aztán ott van, hogy a zaj frekvenciáját is fel lehet nyomni a hallásküszöb fölé, ami szintén hasznos"
Igen, ez hasznos, hiszen a hallható tartományban így full egyenes zajgörbét kapunk, de azért a mostani 44.1-es ditherek is nagyon-nagyon jól dolgoznak. A 16/44.1 a mai állapotok szerint elég jó hangzást képvisel, a 24/192kHz-ről meg a profik között mindenkinek az a véleménye, hogy semmit se ér, de már vannak 32/384kHz-es DAC-ok is, szóval brace yourselves hamarosan a Linn honlapja tele lesz 5gb-ot foglaló albumokkal
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz bajnokpityu #26212 üzenetére
Ez az előző hsz-emhez ment volna
Szóval átállok az IDK oldalra De amúgy ez a hangminőség téma is tök ugyanilyen, ezért egy kicsit értelmetlen ez a téma is, mint ahogy a fejesben írtam nem olyan rég. Ha nekem semmi pluszt nem ad egy komolyabb Hi-Fi vagy az 5 millió kHz, akkor az lehet jobb, de ha rám nem gyakorol nagyobb hatást akkor megette a fene
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz bajnokpityu #26219 üzenetére
I Don't Know
Mindenkinek: egyébként egy elég visszafogott véleményt fogalmaztam meg eddig, de, hogy őszinte legyek a Lavry, Meadows és Weiss trió eléggé szimpatikus és normál módon állnak hozzá a témához szerintem még ha nem is biztos, hogy mindig igazuk van Viszont akik a 96 vs 192-n szerű dolgokon elkezdenek kötözködni, azokat minimum elküldeném Afrikába. Gondolom, hogy majd ha 80 évesen visszatekintenek addigi életükre akkor nekik sem az lesz a legjobb emlékük, hogy a 96 helyett ők 192-t hallgattak és mekkora boldogok lettek tőle. Peace
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz bkercso #26226 üzenetére
100%-osan nincs bizonyíték arra, hogy amit mond az nem igaz:
"Benchmark has no evidence that 192kHz performs better than 96kHz, but we have a substantial body of evidence that shows that 192kHz has defects that are not present at 96kHz. These issues are also shared openly by one of our competitors: Lavry Engineering. We suspect many other manufacturers are aware of these issues, but choose not to talk about them." John Siau - V.P., Benchmark Media Systems, Inc.
"All of Benchmark’s A/D converters and D/A converters support sample rates up to 192kHz. However, we strongly recommend 96kHz for optimum performance.""A megelégedés viszont nem segíti a fejlődést."
Ez igaz, viszont a túlzott nem megelégedés káros és bele tud hülyülni az ember
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz bajnokpityu #26261 üzenetére
Nagyon elképzelhető, hiszen manapság már az átvágás jobban megy, mint az ésszerű fejlődés Olvastam olyat, hogy HDTracks-ról letöltött The Eagles - Hotel Califronia 24/96 és 24/192-es változata közül is valakinek egyből feltűnt, hogy a 192-es rosszabbul szól.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz #71562240 #26198 üzenetére
Erről én ilyet találtam teljes
Pre 1991 - high probability of good quality due to direct transfer from analog master tape to digital master
1991 - 1997 - increasing probability of poor recordings due to proliferation of 16-bit multi-track recorders
1997 - 2002 - the dark ages of digital audio - high probability of poor recordings due to 16-bit DAWs and 16-bit recorders
2002 - present - increasing probability of freedom from digital artifacts
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz #71562240 #26287 üzenetére
Nekem is ez volt a tippem, hiszen a Benchmarknál dolgozik a gyerek, szóval nem szarral guríthat. Találtam még két jó írását: The Unique Evils of Digital Audio and How to Defeat Them, Asynchronous Upsampling to 110 kHz.
"Every A/D and D/A conversion IC that we have tested performs better at 96 kHz than at 192 kHz. In most cases THD+N, SNR, passband ripple, and stopband attenuation are all poorer at 192 kHz than at 96 kHz. We chose to downsample 186.4 kHz and 192 kHz to 110 kHz."[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Úgy tudom nem szabad egyszerre mintavétel és bitmélység konverziót végrehajtani, mit tudsz erről."
Ilyenről nem hallottam. A Saracon listájába berakod a 24 bites zenéket, a beállításokba kiválasztod a 44.1kHz-et, 16bit-et és a Pow-r 2-es dithert és go. schawo válaszolt a dither kérdésedre[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz dudika10 #30292 üzenetére
A másik, hogy mi az, hogy bugi? Mert ha a Sony W200 telefonom + hozzá adott füles a telefon EQ-jával kiegészítve úgy szól, hogy éneklek mellé és összevissza csápolok ütemre, akkor egy bugis rendszerrel kiugrok az ablakon vagy mi? Ezek szerint nálam csak annyi a bugi, hogy ne verje szét a fejem a magas és ne legyen nagy kiemelés abban a tartományban ami van.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz bkercso #30316 üzenetére
Jobbam már volt, de eladtam (668B) Meg a hangfalas rendszerem is jobb, de ezt a bugi témát akkor se értem, hiszen hiába van jobb rendszerem, attól még ugyanúgy csápolok rosszabb rendszerrel is. A különbséget csak abban látnám, ha vennék egy jobb rendszert, hogy kíméli a fülem, másért perpill nem vennék újat. Persze van egy igényszintem, hiszen egy 5k-s 2.1 borzalmasan szól, de a telefonos rendszeremben van közép meg nem visít és fillérekbe kerül Egyébként valami ellentmondást érzek abban, amit mondok, de nem jövök rá Ha valaki tud szóljon
Ba cy lus: Rádió tényleg nagyon állat HiFi találkozóra való Mivel 2k-t ér az egész telefon, ezért még eladnom sincs értelme A W200 nem walkman testvérét ráadásul leejtettem ilyen rücskös kavicsos betonra a 3. emeletről és még egyszer bekapcsolt!, de aztán csak meghalt valamiért mire visszatettem az elő és hátlapot. Gondolom, hogy belül tört már szét. A szervíz meg gariba kicserélte azzal a hibával, hogy nem működik a bekapcsológomb, szóval egy tank a telefon.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Iszonyat, hogy milyen hangminősége és dinamikája van az amcsi X Faktornak. Az összes átvezető zene is és tényleg minden üt, mint állat. Profi munka. Valahogy megszerzik minden számból az unmastered verziókat vagy nem tudom. Néha csak nézek, hogy jé ilyet is tud a rendszerem, mert ugye egy jó master mindig sokat dob. Magyar énekes versenyek ehhez képest elég laposan szólnak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz andorra #30443 üzenetére
Nem számoltam reagálásra, csak leírtam, mert hallatszik, hogy ezt nem Pista bá rakta össze a szomszédból
ecosse: olcsó rendszereknél nagyon sokat
KMT: Nagyon állat, de egyébként kb. mindenkinek, mert erős a mezőny Kevésbé megrendezettnek tűnik, mint a magyar, mert akiket én hang alapján jónak gondoltam azok eddig mind bent maradtak.
djsensore: Ja, kivéve ha nagyon jól dolgoztak felvételnél Ha van is valami, akkor is minimális a kompresszió szerintem.
-
PuMbA
titán
válasz #71562240 #33095 üzenetére
"LP-k többsége sajnos digitális felvétel "visszaanalógosításával" készült"
Ezt sok esetben akkor se tudják megmondani. Amikor néhány éve újra kiadták a Beach Boys Pet Sounds-ot LP-re írt egy review-t Michael Fremer az AnalogPlanet-en, hogy milyen tök jó hangzás, hihetetlen az egész, aztán amikor a megtudta, hogy digitálisról készült kicserélte a cikket és leszarozta a felvételt. Szóval ilyenek is vannak, a felvételek többségénél pedig úgy se tudjuk, hogy mit hogy csinálták és min ment keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Head-fi-n most volt egy nagyon jó vakteszt. Három fájl, mindhárom 24/96-os, de valójában az egyik 16/44.1-es, a másik 24/44.1-es, a harmadik meg 24/96-os volt. Hogy ne lehessen kiszúrni elemzés alapján, hogy melyik a 44.1-es fehér zajt kevert a gyerek 22kHz fölé az eredeti tartalommal megegyező amplitúdióval. Egy analógos/LP fan a hangfalas rendszerével és a Stax fejesével a 16/44.1-est mondta legjobbnak, és a 24/44.1-et a legrosszabbnak
-
PuMbA
titán
AMDFan: Igen, úgy van, tehát mindegyik tesztfájl 24/96-os:
"The sample was taken from Chuck Mangione - The Feeling's Back, unaltered 24/96 LPCM.
1. original, unaltered sample.
2. fake 96 kHz. The file was filtered exactly like resampling to 44.1 kHz would, removing everything above 22.05 kHz. To make the file indistinguishable from the third, I had to add some high-frequency content. I chose completely random (white) noise, shaped to match the waveform.
3. CD quality, the "worst" in the set, because additionally to the processing done to the fake 96kHz the bit depth was changed to 16 bits. 1 bit TPDF dither was used, no noise shaping (so no one can complain about moving the noise beyond 22.05 kHz).
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz kavics325i #34738 üzenetére
Hogy eltaláltam.... tudtam, hogy mit kell berakni Selena Gomez nekem nem teszik. Hogy valami Hi-Fi téma is legyen benne elmondom, hogy 12-es dinamikája van az általam linkelt számnak. Hány éves vagy? (Hi-Fi topik best of lesz ebből )
baluka26: Ennyire nehéz volt a vizsgaidőszak?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz blattida #34751 üzenetére
[link] Azt hittem, hogy már mindenki tudja Régen volt már ez linkelve, de párszor már szó esett róla. A mérést be lehet csapni declipperrel, de 90%-ban jókat ír ki, legrosszabb esetben meg kell nézni a hullámformát Továbbá nem tudja, hogy mi van jobban kompresszálva és mi nem, szóval a fülé itt is az utolsó verdikttdd587 elmagyaráztakavics325i: Ja, csaphatnánk egy jó vitát
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kavics325i #34782 üzenetére
Hát az, hogy nem veszem meg () a HDTracks-es Fleetwood Mac - Rumours-t, mert kisebb a dinamikája az eredeti CD verzióhoz képest vagy meglátom, hogy mennyire rossz manapság a filmzenék dinamikája
blattida: Az lehet, nekem csak az a lényeg, hogy néha hasznos dolgokat tudok meg belőle és nem pocsékolok időt valaminek a megszerzésére.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Digital Show & Tell Überjó
-
PuMbA
titán
válasz DrHengelhoff #35915 üzenetére
Angolul tudsz jól? Mert akkor nem írom le, ez egyébként a második rész. Itt az első rész, ebből elvileg meg kéne értened.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ez a Real HD Audio egész jó oldal, most találtam Ilyen összejövetelekre én is elmennék, ahol 40 milkás hangfalak meg stb vannak
-
PuMbA
titán
válasz andorra #40211 üzenetére
"Ha neki van igaza, akkor nem ugyanaz kerül a memóriába wav és Flac esetén"
Ehhez viszont nem kell hallgatni. Betöltöd Audacity-be az FLAC-t és a WAV-ot, az egyiket invertálod, majd összekevered és ha megkapod frekianalizálásnál a semmit, akkor ugyanazok voltak
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Latitude 5540 15.6" FHD IPS i5-1345U 16GB 256GB NVMe magyar vbill ujjolv IR kam gar
- P71 17.3" FHD IPS i7-7820HQ Quadro P4000 16GB 512GB NVMe ujjlolv DVD író gar
- Megkímélt S20 ultra 5G, 128 GB space grey, eladó
- Sony Bravia 4K UHD KD-49XD7005 (Képhibás a kék dominál.)
- Legion 5 15ACH6H 15.6" FHD IPS Ryzen 7 5800H RTX 3060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest