- OpenWRT topic
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Béta iOS-t használók topikja
- Rendszergazda topic
- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Kína miatt izzad a német robotipar
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #36927 üzenetére
Hát ez sajnos eléggé így van, és igaz az is, hogy amit leírtam, az elsősorban a(z ötvenes) hatvanas években volt. Széles körben igaz az is, hogy "A lényeg, hogy a mai stúdiókban a történet nem arról szól, hogy a valóságot kívánják visszaadni, hanem arról, hogy egy olyan anyagot adjanak ki, ami leszédíti a hallgatót. A valóság unalmas."
De ne csak a Metallica-ból indulj ki, vagy ha hifiről van szó, akkor ne a Metallica-ból indulj ki, ergo ne a popzenét vedd mércének, hanem a zenét ("komolyzenét"), népzenét. Induljunk ki abból, hogy a hifista (az audiofil) elsősorban zenét hallgat, és legfeljebb másodsorban popzenét. (Példád, a Metallica ugyebár a pop- és a rockzene határán mozog, ehhez megjegyzem, hogy a rockzene is többé-kevésbé populáris, azaz popzene, de én meg szoktam különböztetni a rockzenét a "tipikus" popzenétől, mert a rockzene sokszor áll közel vagy éri el a ("komoly")zene szintjét.) A zenék, népzenék felvétele során azért manapság is elsősorban az a hangmérnöki szemlélet érvényesül, amelyet leírtam, amely elsősorban a "valóságra" törekszik (az meg egy más kérdés, hogy egyébként a stúdióeszközök technológiája és színvonala sokat romlott az ötvenes -hatvanas évek óta - kivétel a kivétel, mert persze az is van), és jellemzően a popzenék hangmérnöki szemléletében és módszereiben érvényesül, amit te mondtál. A hifista (audiofil) számára legyen mérvadó a zene, ne a popzene - gondolom én, "remélvén", hogy sokan ezen majd felháborodnak.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #36929 üzenetére
"S bár az egész erősen stílus és előadófüggő, az eljárás maga sztenderd. Ezt a mondatot direkt beletettem, hogy kétséged se legyen afelől, hogy az a darbuka, ami panorámában jobbról átmegy balra, majd vissza, nem létezik, de rendkívül hatásvadász, és tetszik mindenkinek! " Persze, ezt én fogtam, és ilyen értelemben is válaszoltam, ezért most pontosítom, hátha más is félreérti: amikor azt írtam, hogy "De ne csak a Metallica-ból indulj ki..." akkor nem a Metallica-ra gondoltam konkrétan, hanem a Metallica alatt egy általános alanyra gondoltam, vagyis mindazokra, akik a mainstream popzenei vonalba tartoznak, szemben a "zenei" vonallal, és amelyek stúdiótechnikailag-hangmérnökileg is a popzenei vonalba tartoznak, szemben a "zenei" vonallal.
Így most már nagyjából egyetértünk illetve egyet értünk. -
#71562240
törölt tag
válasz blattida #36952 üzenetére
Pont így vagyok ezzel én is! Köztudomású, hogy én csak a Házibuili Attilával és a Zeneexpressz koncertekre járok, és azt tapasztalom, hogy például a Fásy Ádám-Fásy Zsüliett duó-tól az "Édesapám te jó asszony" című sláger hótt unalmas a Mark Levinson-féle aranyozott SACD-mről, ezért én mindig a Magneoton műsoros kazetáról hallgatom, mert az sokkal jobban hasonlít a koncertélményemre! Úgyhogy én is támogatom, járjunk koncertre, hogy megismerjük a valóságot!
Vagy lehet, hogy félreértettem valamit? -
#71562240
törölt tag
válasz n0_gAboR #36956 üzenetére
Általában passzívként. Az "általában" kitétel arra utal, hogy minden alól vannak kivételek, e téren is vannak különleges konstrukciók. Adott hangdoboz dönti el, hogy jelszintet csökkentve mégis a saját erősítőjére vezeti-e rá a jelet vagy felhasználja a már "kész" jelet az erősítőről.
(#36958) mp54 Minél olcsóbból minél többet, minél nagyobb falfelületre! (Általában.)
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz n0_gAboR #36962 üzenetére
Látom agyilag "melléütöttem", eredetileg azt akartam írni, hogy jellemzőbb, hogy a saját szub erősítőjét használja ilyenkor is a hangdoboz, tehát "aktívként".
Talán lesz, aki ezekre a konkrét típusokra is meg tudja mondani, hogy mit hogyan csinálnak, de inkább nézz utána hivatalos forrásból. Elég változatos megoldások vannak konstrukciótól függően. A legoptimálisabb esetekben persze kapcsolható, hogy a sztereó vagy a szub erősítőjét akarod használni speaker level esetén, de ritkán figyelnek ennyire oda a tervezők.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz n0_gAboR #36967 üzenetére
Be tudod kötni vele párhuzamosan, de utána érdemes óvatosabban kezelni a hangerőszabályzót, mert megváltoznak az impedanciaviszonyok (is). A másik megoldás, hogy a "szatellitekre" a szub hangszóróaljzatán keresztül csatlakozol, ennek meg persze az a problémája, hogy zavarosabban jut el a hang a zavarérzékeny szatellitekre. Az "ideális" megoldás valóban a pre-out kimenet lenne, esetleg megfontolhatod, hogy ilyet szereltetsz az erősítődre. A valóban ideális megoldás pedig a szubbasszus elhagyása és a pénz hasznosabb dolgokra költése.
-
#71562240
törölt tag
válasz eclipse006 #36980 üzenetére
Például Alisca Orange Black Line-ok, QED Silver-ek, AudioQuest-ek, Kimber-ek, Van den Hul-ok..., HiVox Forever CIS,
-
#71562240
törölt tag
A többséggel ellentétben nekem az a véleményem, hogy ha csak a hardvert tekintjük, tehát nem foglalkozunk azzal, hogy hogyan tudod kiszolgálni műsoranyaggal, akkor a legjobb ár-érték arányt (ahol az érték a hangminőség) olyan dedikált CD-játszóval érnéd el, amelynek van jobbfajta a DAC-ja is. Én elsősorban ilyesmit keresgélnék. Önálló CD futóművet csak bizonyos (magas) árszint fölött lehet kapni, és akkor még mindig kell hozzá DAC, de szerencsés esetben (megfelelő hirdetést találva, például a Dorian által talált 27ezres Lupus II mellé futóművet) ez is jó megoldás lehet. Jó futóművű és jó DAC-ú komplett CD-játszót már megfizethető áron is lehet kapni, az ilyesmit én mindig tetemesen jobbnak hallottam az árarányos médialejátszóknál, számítógépes megoldásoknál, hasonlóan Nebulóhoz. A dedikált CD-játszó egyébként lehet BD-játszó is, csak tetemesen jobb kell, mint a jelenlegid.
Azért az mégsem ártana, hogy valami konkrétum-közeli összeghatárt megfogalmazz a megcélzott vagy lehetséges költségekre vonatkozólag.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz blattida #37050 üzenetére
Errefelé terelném én is, illetve én egyértelműen arra alapoznék, hogy olyan lejátszót találni a használtak között, aminek a DAC-ja is és a futóműve is megéri, tehát a DAC-ját is használni. Ilyen elég sok van, könnyebb, és általában jobb ár-érték aránnyal lehet ilyet találni, mint különálló futóművet és DAC-ot. Csak kéne valami megcélzott árkeret mp54 részéről.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz blattida #37055 üzenetére
Olyasmikre mint az Audiolab 8200CD (újonnan 230ezer), ezen az árszinten bőven vannak ilyenek, de most pusztán a polémia kedvéért nincs időm-kedvem utánagondolni-összegyűjteni, hogy alsóbb árkategóriákban melyek jöhetnének szóba. Ha arra kerülne a sor, akkor kerülne jónéhány alkalmas darab, akár használtan is.
(#37054) ozzy711 Bark at the Moon...
Screams break the silence...[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37059 üzenetére
HD 970.
(#37058) blattida Én kitartok amellett, hogy ha nekiállnék gyűjtögetni, a használtan 100ezer alatti árkategóriában is bőven találnék DAC és futómű szempontjából egyaránt kiemelkedő ár-érték arányút (az enyém is ilyen, újonnan 125ezer volt anno), de ezek szerint te ezeket nem tartanád megfelelő megoldásnak a külső DAC-os alternatívákkal szemben. Itt tehát véleménykülönbözőséget láthat mp54 kolléga, majd lehet hogy kezd vele valamit - amellett, hogy persze a konkrétumokat kellene majd megtárgyalni, ha netán arra kerülne a sor.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Dorian #37065 üzenetére
Kedves Dorina!
Remélem levelem jó egészségben talál...Amit te hiányosan idéztél tőlem, annak alapján úgy tűnhet az avatatlan szemlélőnek, mintha én programkiáltványt fogalmaztam volna meg, hogy mivel ne foglalkozzunk. Én azonban feltételes módban ezt írtam: "...ha csak a hardvert tekintjük, tehát nem foglalkozunk azzal, hogy hogyan tudod kiszolgálni műsoranyaggal..." ami ugyebár jelen esetben ugyanazt a feltételes tartalmat fogalmazza meg, mintha azt írtam volna hogy "...ha csak a hardvert tekintenénk, tehát nem foglalkoznánk azzal, hogy hogyan tudnád kiszolgálni műsoranyaggal..." Vagyis az történt, hogy miközben a fórumtárs kérdése alapján két módszer között tettem bizonyos különbséget bizonyos paraméterek alapján, egyúttal éppen az általad hiányosan, emiatt ellentétes értelemben idézett mondatrészem hívja fel arra a figyelmet, hogy további fontos paramétertől sem lehet eltekinteni, azaz meg kell fontolnunk a műsoranyag költségtényezőit is, beszerzési lehetőségeit is. Éppen én, éppen arra hívtam fel a figyelmet, amit számonkérsz rajtam, azazhogy a gondolkodásban nem tekinthetünk el a műsoranyag várható költségeitől, beszerzési lehetőségeitől.
(Egyébként autót is sokan vesznek úgy, hogy nem veszik figyelembe a fogyasztást és a várható szervizköltséget, mert megtehetik, hogy ne vegyék figyelembe, mert egyéb szempontok fontosabbak nekik.)
Maradtam továbbra is tisztelettel, úgy a magánélet mint a munkasikerek terén (no és az állattenyésztés):
Kam Mária(#37067) eclipse006 A két lejátszó hangja két ellenkező véglet: a CD 67SE hangja "csöves", "angol", a HD970-é "tranzisztoros", "amerikai". Mindkettő a maga irányzatában jó, egyúttal a Marantz hangja kevésbé megosztó, szélesebb körben kedvelt.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Persze, számos CD-játszó rendelkezik digitális bemenettel, éppen azért, hogy DAC-ként is lehessen használni. Kimenettel pedig avégett (kanadaiul: avégütt), hogy futóműként is lehessen használni.
Példát kaptál kettőt a példa kedvéért, különböző árkategóriákból. Kutatómunkát a példálózás kedvéért továbbra sem szeretnék végezni, legfeljebb inkább akkor, ha már kb. eldöntötted, hogy mik a céljaid, és arra mennyi pénzt szánnál, azaz milyen megoldás mellett igyekeznél elkötelezni magad, figyelembe véve ugyebár a műsoranyaggal, azaz annak lehetséges formátumaival kapcsolatban is a jövőre vonatkozólag választandó politikádat. Most sokféle megoldás van nálad talonban, és még az általam (és Nebuló által) javasolthoz legközelebb álló Blattida-féle megoldás esetén is eléggé mást kell keresni, mint az általam (és Nebuló által) javasolt módszer esetén, valamint nekem is kétségeim vannak, hogy akár a Nebuló-Kammerer, akár a Blattida-féle megoldásba érdemes-e egyáltalán belevágnod a jelenlegi helyzetedben és a jövőben várható műsoranyaggyűjtési politikád fényében, vagyis én, a bigott számítógépellenes is erősen fontolgatom, hogy bele kéne-e vágnod a minőségi CD-lejátszás hardveres körülményeinek dedikált CD-játszó útján való megteremtésébe. Példálózás ráér az "elvi-filozófiai" letisztulás után, vagy legalábbis a proritások körülbelüli kijelölése után, de akkor is persze jön a szokásos szöveg, hogy mivel használt készülékekről lesz szó, és ismered a kb. szóbajöhető márkák körét, az lenne az optimálisabb (számunkra ), ha te végeznéd el a kutatómunkát, és a találatok alapján kérdeznél. Mindazonáltal, ha letisztult, hogy mik a prioritásaid ÉS A KÖLTSÉGKERETED!!!!!!!!!, akkor persze kutatómunkát is "szívesen hajlandó vagyok" ( ) végezni, böngészve a hirdetések között.
Lásd éppen itt, amit mondasz később: "...mert lépni fogok...Hogy merre, azt még nem tudom." Először is ezt kéne kifilozálnunk, hogy érdemes-e lépned, és ha igen, akkor merre és mekkorát. Nekem kétségeim vannak, elsősorban a műsorhordozó-gyűjtés terén várható politikád miatt - lásd még beszélgetésemet Dorináv... akarom mondani Doriannal.
(#37087) mp54 Blattida aszerint javasolta a Lupust, hogy a mostani alapfokú BD herlyett veszel a DAC mellé egy "rendes" CD-játszót koax dgit kimenettel.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
#71562240
törölt tag
Például:
NAD c515 BEE + komolyabb DAC
Mission Cyrus DAD3 + komolyabb DAC
Denon DCD-1450 AR + közepebb DAC
Ha külön is adja: Rotel RCD-06 + alapabb DAC
Pioneer PD-S802 + komolyabb DAC
Sony CDP-XA2ES + közepebb DAC
Ha külön is eladja: Audio Innovations ALTO Mk.1 CD + alapabb DAC
Pioneer PD-D6 + közepebb DAC
Cambridge Audio 640c V2 + közepebb DAC
Ha eladja külön: Rotel RCD-02 + közepebb DAC
Újabb Cambridge Audio Azur 640C V2 + közepebb DAC
Ha mégis pénzért adná: Marantz CD63 mkII KI + komolyabb DAC
Denon Dcd-500Ae Cd + komolyabb DACDAC-nak adja magát a lehetőségek függvényében valamelyik HiVox Lupus vagy CA DACMagic változat vagy a Blattida javasolta Hegel vagy egyéb meghirdetett (nem kutattam) vagy a DIY vonal... Például ez, mint komolyabb DAC: Parasound Dac 1100 - bár ezzel az USB-téma nehezen megoldható.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
-
#71562240
törölt tag
válasz contaxg #37164 üzenetére
Az ezüstnek eleve nagyon sajátos hangja van a rézhez képest (különösen a felbontást tekintve, ami sokkal hangsúlyosabb magassávot eredményez, és sokkal jobban feltárja a hangberendezés hangjának jellegzetességeit), no meg a Kondo-nak is eleve sajátosan eszköztelen, természetes a hangja. Így együtt nem csoda, hogy furcsa első hallásra.
(#37168) Deadzone41 Pedig éppen ezen párhuzam kihasználása a célja ezeknek (hasonlóan a dipól illetve az omnidirekcionális hangsugárzókhoz). Jobban hasonlít a valóságra, mint a "közeltéri jellegű" szokvány dinamikus sugárzók hangja. Nem csak a hangfelvétel tere, hanem a hangszerhangok is sokkal valóságosabbak tudnak lenni ilyen sugárzókkal, és nem a visszaverődések miatt, sőt a hatása akkor érvényesül legjobban, ha a visszaverődéseket elimináljuk. (Mielőtt felmerülne a szempont, előre megválaszolom, hogy a technológia pozitívumainait egyáltalán nem befolyásolja, hogy a hangmérnökök nem ilyeneket, hanem általában "szimpla" dinamikus hangszórókat használva hallgatják vissza és keverik a felvételeket.)
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #37175 üzenetére
Direkt az ilyen szempontok esetleges felmerülése elleni "védelemként" jegyeztem meg előre, hogy természetesen a hangfelvételtechnológia bizonyos "kétdimenziós" korlátai nem befolyásolják az ilyen körsugárzók (és dipól és omnidirekcionális sugárzók) "háromdimenziós" pozitívumait. Ez két külön dolog, indifferens a körsugárzók előnyei szempontjából, hogy mivel és hogyan mikrofonozol. Pontosabban: legfeljebb annyiban befolyásolhat a mikrofonozás, hogy bizonyos speciális mikrofonozással még inkább ki lehet használni a körsugárzók tárgyalt előnyeit, lerontani vagy "meghamisítani" azonban semmiféle mikrofonozás nem tudja a tárgyalt előnyöket, legfeljebb bizonyos mikrofonozás kihangsúlyozni tudja.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37183 üzenetére
"hangszerek irányitott hangúak, általában, mikrofonok detto. nem látom a mindenfelé sugárzás miért közelitené jobban a felvételek által újraelőállított valóságot."
Nem értem a kérdést. Az irányított hangú hangszerek hangja is (háromdimenziós) térben működik és (háromdimenziós) térben irányul, ráadásul szóródik is, hiszen nem "lézerhang". A jól alkalmazott, azaz megfelelően elhelyezett és megfelelő karakterisztikájó mikrofonok is sokmindent megörökítenek a térinformációkból, a jó keverés pedig ezt megtartja, ergo a hangfelvételen is ott van többé-kevésbé a (háromdimenziós) tér. Tehát az a tér, amiben a hangfelvételt felveszik, azaz mikrofonozzák, érthető módon háromdimenziós, erről a háromdimeziósságról több-kevesebb információ rákerül a hangfelvételre (vagy sávonkénti felvétel illetve elektronikus hangszerek felévetele esetén utólag "megteresítik"), ergo nem meglepő, ha a háromdimenziósan sugárzó hangdoboz reálisabb információkat tud közülni a hangszerek hangjáról, teréről. Persze a hangfelvétel esetleges térinformáció-beli hiányosságairól is nyilván többet tudnak közölni a "háromdimenziós térben sugárzó" hangsugárzók.(Most abba ne menjünk bele, hogy valójában nem csak térről, hanem tér-idő kontinuumról van szó, és hogy ennek a kontinuumnak valószínűleg nem csak három, hanem 9-11 térbeli dimenziója van...)
"...e én nem kütyüzök,inkább zenét hallgatok..." Azért, amikor alsóbbfokú berendezéseid voltak, kütyüztél is, nem csak zenét hallgattál! A mostani eszközeiddel persze már könnyű "nem kütyüzni". (Amellett, hogy persze kütyüzöl te most is...)
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37189 üzenetére
"Továbbra sem értem,miért kéne jobbnak lennie a mindenfelé sugárzónak..." Hozzáteendő, hogy mint szinte minden a hifiben, valamelyest ez is szubjektív és relatív, azaz nem abszolút igazság, hogy a körsugárzó jobb, hiszen vannak akik kevésbé szeretik. Az a lényeg, hogy a körsugárzót azért csinálják, hogy jobb legyen, illetve mert elvileg jobb (te ezt az "elvi jobbságot" vitatod), és a döntő többség azt tapasztalja, hogy valóban jobb. De ebben is vannak különvélemények, és nekik is lehet igazságuk - legalábbis a demokratikus országokban (egyébként pedig legyen elég annyi, hogy "azért, mert Kammerer azt mondta").
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #37190 üzenetére
Az a "csodaribbon" nem azt valósítja meg, hogy "körüljárod a zongorát", hanem azt, hogy közelebb áll a hangja ahhoz, amit akkor hallasz, mikor a hangversenyen ott ülsz az akárhányadik sorban. Félreérted a problémát, ugyanis hiába valóban szűk keresztmetszet a hangfelvételi technológia (például a mikrofon), közel sem zárt keresztmetszet, nagyon sok minden átjön rajta a hangfelvétel teréből (vagy abból amit a hangmérnök kialakít), ami aztán a "csodaribbonon" lejátszva élethűbb, valóságközelibb élményt adhat.
A hangversenyen a zsöllye akárhányadik sorában ülve sokmindent érzékelünk a zene teréből, és nem csak a hangversenyterem akusztikája miatt, hanem azért is, mert a levegőben nem csak irányítottan terjed, hanem szóródik is a hang, hasonlóan a fényhez, ergo egy bevetetlen búzaföldön játszott zene teréből is sokat érzékelsz, mert a hang szóródik (otthon lejátszva pedig hangszóródik, hehe...). Abból képes a gömbsugárzó többet visszaadni, amit a zsöllye akárhányadik sorában hallasz. Nem kell körbemikrofonozni a hegedűt, hiszen te sem fülezed körbe a hegedűt, amikor hallgatod, hanem ülsz a valahányadik sorban. Két füled van, a legalább két mikrofon pedig szintén sok információt megkap a térről - az meg most mindegy, hogy a nem térben felvett hangokat szintén "térbe helyezi" a keverés. -
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37194 üzenetére
Nyilván az a gömbsugárzó legfőbb előnye (a sok más előny mellett), hogy ahhoz a "gömbszerű" térhez hasonlóbbat képes teremteni, amely "gömbszerű" térben az a többé vagy kevésbé irányítottan megszólaló hangszer megszólal, vagy amiben a hangmérnök elhelyezi a zenét. A zene egy gömbszerű térben szólal meg (vagy helyeződik bele a hangmérnök által), nyilván egy gömbsugárzó (dipólsugárzó, omnidirekcionális sugárzó) ebből a gömbszerű térből többet képes visszaadni (egyéb előnyök mellett). A zene háromdimenziós térben szólal meg, akár a hangfelvétel eredeti tere ez, akár a hangmérnök hozta létre, márpedig a gömbsugárzó (dipólsugárzó, omnidirekcionális sugárzó) pedig "háromdimenziósabb" teret tud létrehozni, mint a "normál" hangdobozok. Ezért gyártanak ilyen speciális "térsugárzókat", ez a legfőbb előnyük, sok más egyéb előny (és némely hátrány) mellett. Énszerintem a problémázásotok továbbra is indifferens a gömbsugárzó előnyei és a "térbeli valóságosabbsága" szempontjából.
Sultansmith-nek is: Már nem értem, hogy miért ne lenne a gömbsugárzón lejátszott "irányított hangú" hangszerek hangjának iránya, irányítottsága? Hogyne lenne iránya és irányítottsága és hogyne lenne mindenféle egyéb térbeli tulajdonsága, hiszen éppen erről van szó, hogy a gömbsugárzó sokkal inkább képes akár a hangszer hangjának irányítottságát is térben megjeleníteni, merthogy van mélysége és szélessége is a hangjának, sokkal inkább van ilyenje, mint egy "normál" hangdoboznak. Az érveitek alapján a normál hangdoboznak meg csak egyetlen iránya van, azaz "előre" (vagy ahogy a várostromló törökök szokták volt mondani: illéri). Ne feledjétek, hogy kétcsatornás sztereó hangrendszerről beszélünk, nem egy mono hangsugárzóról! A térbeliség megteremtésére a sztereó kétcsatorna adja meg a lehetőséget, és ebből képes a gömbsugárzó eggyel, másféllel, kettővel több dimenziót megjeleníteni, mint az elvileg "csak előre" sugárzó "normál" hangdoboz. Ha az irányított hangú hangszerek hangját vesszük, akkor éppenhogy ezek térbeliségét is jobban meg tudja mutatni a (sztereó kétcsatornás!!!) gömbsugárzó, dipólsugárzó, omnidirekcionális sugárzó.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37194 üzenetére
Az eddig témánk szempontjából ez csak egy mellékes megjegyzés, de talán fontos, erre a mondatrészedre vonatkozólag: "...beraknak egy irányitott mikrofont elé(ami visszaverődésekből felveszi a szobát is, igy lesz némi térérzet is a hanganyagban)..." Én szándékosan hangsúlyoztam többször is hang szóródását, azaz, a térinformációk elsősorban a hang szóródásából adódnak, ezt az "elsődleges" térinformációt pedig a visszaverődések átalakítják az akusztikai tervező szándékai szerint. De a zenének az üres, bevetetlen búzamezőn is lesz (háromdimenziós) tere, sőt mondhatni, hogy az üres búzamezőn lesz "hamisítatlan" tere. Én magam a hangversenytermekhez képest mindig is jobban szerettem a szabadtéren megszólaló zenét, lásd például a főúri kastélykertek ezen célra létrehozott nyitott "kioszkjaiban", ahol ugyebár nincs "akusztika", hanem csak a "valóságos" tér.
(#37201) sultansmith "Nem, de a hangmérnökök a sztereo rendszerekre dolgozzák ki a hangzást nem pedig valami "gömbre"..." Két "gömbre"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sztereó kétcsatornás hangrendszer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "...nem pedig valami "gömbre"..." De nem is valami "vonalra".... Hangsúlyozom, hogy szerintem továbbra is indifferens az érvelésetek a gömb(dipól, omni)sugárzók értelmével kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #37201 üzenetére
Kiegészítésül:
"Van valahol egy videó ahol Sellyei Tamás meséli el, hogy miért nincs értelme pl. az 5.1-nek, ha zenéről beszélgetünk, ha érdekel valakit, megkeresem. Nagyjából ugyanezt gondolom erről a cuccról is, extravaganza, másfél tonna superego." Azért nincs általában értelme az 5.1-nek zenére, mert a zene olyan módon szólal meg, olyan módon hallgatod, mint ahogy egy sztereó rendszert hallgatva, azaz "szemben ülsz a zenével/ülsz a zene előtt". Kevés olyan zene van, ahol a zenekarok a hallgatóság mögött is játszanak, de az ilyen zenékhez éppenséggel van értelme a töbcsatornás hangrendszernek.(#37200) contaxg "Ha valaki megmondja nekem a MÜPA 8. sorában, becsukott szemmel, hogy egy hegedűs háttal vagy éppen szemben játszik a közönséggel akkor megeszem a kalapom!" Nagyon sokan, nagyon jó aránnyal meg fogják tudni mondani. Tényleg vajazhatod, vagy ahogy szereted!
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #37208 üzenetére
"...volt alkalmam beszélgetni ismert és elismert hangmérnökökkel és producerekkel, de a gömb szó nem nagyon hangzott el..." A vonal szó még kevésbé hangzott el!!!!!!!!!!!!!!!
"Nemhogy gömbben nem gondolkoznak, de még félgömbben is alig. Persze nem is vonalban!" Ha már valamiben, akkor "gömbben", azaz térben gondolkodnak,A Munkácsy-példád nemhogy sántít, hanem éppen az ellenkezőjét, a fonákját mutatja annak, amiről én beszéltem. Én éppen arról beszéltem, hogy ha már kópiát vagyunk kénytelenek készíteni az eredetiről, akkor a gömbsugárzóval PONTOSABB, az eredetit sokkal korrektebbül helyettesíteni képes másolat készíthető. A gömbsugárzó nem színesebb-szagosabb-izgalmasabb, hanem PONTOSABB-IGAZABB kópiát tud nyújtani. A zene háromdimenziós, a gömbsugárzó hangja háromdimenziós, a "normál" hangdoboz hangja egydimenziós (tehát az eredeti műalkotásra kevésbé hasonlító) - természetesen a metafora kedvéért sarkítva.
Példádnál maradva, Munkácsy 2D.re álmodta a képet, nem csinálunk belőle 3D-t, a zeneszerző 3D.re álmodta a zenét, nem csinálunk belőle 2D-t - ha nem muszáj.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
21.00 órától "Sebő Ferenc zene" lesz a Duna tévén, 21.30-tól "Clannad zene" az M1-en.
-
#71562240
törölt tag
válasz nebulo5 #37215 üzenetére
Nono! Beütve a Clannad szót a Google-ba kiad az általad említett anime-re is találatokat, de a találatok többsége mégiscsak a Clannad nevezetű legendás folk-rock zenekarról szól! Például a szokásos Wikipédia szócikket is ott találod a lista elején, gondolom viszonylag helytálló adatokat közöl. A Blattida által linkelt honlapjuk is elég jó persze, e kettőtől lavina módszerrel elindulva rengeteg mindent találhatsz, illetve ha azt írod be, hogy Clannad band, akkor töményebben kapod a rájuk vonatkozó találatokat. Régi, nagyhírű, színvonalas zenekar, nem arról híres, hogy Enya is a tagja volt, hanem a zenéjéről, ami sajnos néha el-elcsúszik a popzene irányába is, a folk-rock határain túlra.
(#37221) blattida "Arról, hogy egy film vacak, nem a felvételi rendszer tehet, hanem az alkotók, akik létrehozták, de legfőképp a rendező és a forgatókönyvíró." No meg a sok néző, akik szeretnek vacak filmeket nézni, ezért az ő számukra készült filmeket eleve vacakra készítik.
Én egy kis sznobizmus elől nem ugrom eleve félre, de Stutzmann mamát legfeljebb hallani szeretem, mert ha látom is, akkor már egy kicsit giccsbe hajlik a gesztusrendszere, emellett félek is tőle, hogy az elragadtatottsága nem csap-e át ámokfutásba.(#37227) szakibá... Szerintem is kifejezetten túlzott mértékű, meghamisított a felvételen az énekhang ingázása, rontja a műélvezetet. Sőt, számomra képpel együtt rosszabb, mert ha nincs kép, akkor még el tudom képzelni, hogy angyalszárnyakon ide-oda repked vagy hogy ide-oda teleportálódik a színpadon, de a képen látom, hogy csak imbolyog, így főleg zavaró, hogy a hangja különválik a szájától.
-
#71562240
törölt tag
válasz Afterdark #37237 üzenetére
Szerintem arra nem nagyon lehet válaszolni, hogy passzol-e a "rendszerhez", mert ez nem igazán rendszer, hanem két aránytalan, egymáshoz nem illő készülék egymás mellett (ami persze önmagában nem bűn, nyilván úgy adódott, hogy egymás mellé kerültek, de rendszert nem alkotnak). Arra lehet válaszolni, amire Blattida is válaszolt hogy adott pénzért mit érdemesebb venni a Technics helyett, kiegészítve például Denon PMA-260-nal a lehetőségeket - vagy akár feljebb ugorva a "Denon ranglétrán", ha van pénz.
-
#71562240
törölt tag
válasz Afterdark #37240 üzenetére
Még egyszer hangsúlyozom, emiatt önmagában nem kell megijedni, hiszen attól még szólhat jól, inkább az a lényeg, hogy az egymáshoz illően, rendszert alkotóan összeválogatott készülékek a zenei minőséghez egy kis pluszt is hozzá tudnak tenni, egy kicsivel jobban tudnak szólni, mint amennyi az egyszerű "összegük", "átlaguk" lenne - ezt hívjuk ugyebár szinergiának.
Nos, először is ezek eléggé aránytalan, más ár- és minőségkategóriába tartozó készülékek, mondhatni a Philips egy kissé "lehúzza" a Grundigot, nem hagyja kibontakozni a tudását. A lemezjátszód a konstrukcióját és az anyaghasználatát tekintve inkább az "áruházi" tucattermékekhez áll közel, mintsem a hifi lemezjátszókhoz (vagy legalábbis a kettő között van valahol), igaz, furcsa módon a hangja mégis elég jó (legalábbis az olcsó árához képest), a hangján érződik, hogy van egy-két "hifis" megoldás is a konstrukciójában, a hangkarja nem is volt rossz a maga idejében, és persze kulcsmotívum, hogy szíjhajtású. A hangdobozod egy jóval magasabb kategóriájú készülék, többet ki lehet hozni belőle, mint amennyit a lemezjátszó/hangszedő ki tud, másrészt azért is egy kicst kilóg a "rendszerből", mert a professional felirat nem csak reklámszöveg rajta, hanem a konstrukciója-hangja valóban egy kissé a stúdiós (ami nem igazán baj) és a teremhangosításos (ami inkább baj) felhasználás felé orientálja, főleg mai szemmel-füllel vizsgálva.
De mondom, mindez nem súlyos, annyi a lényeg, hogy nem igazán lehet megközelíteni úgy a kérdést, hogy egy adott erősítő mennyire illik a rendszerbe, mert a két készülék nem igazán alkot rendszert, nem "egyívásúak", és valószínűleg itt a fórumon senki sem hallotta őket együtt, tehát nem tudjuk, hogy együtt milyen hangi jellegzetességek jönnek ki belőlük. Legfeljebb a két készülék külön karaktere alapján sejthetjük, hogy az együttesükhöz éppenséggel nem árt valami lágyabb-színesebb hangú erősítő, ami például éppen egy NAD 3020 is lehetne, amely nem csak sokkal jobb minőségű, mint a tervezett Technics, hanem valószínűleg-sejthetően a hangkaraktere is jobban ellensúlyozná a másik két készülék hátrányait. Az ilyesmi persze mindig csak személyes meghallgatás révén dől el (lehetőleg vásárlás előtt!).[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Afterdark #37246 üzenetére
A "hifi" hangberendezések fejlesztésének külön ága a "home" azaz otthoni, illetve a "professional" azaz professzionális felhasználási terület, ugyanis a két terület más-más igényeket támaszt a készülékekkel szemben, elsősorban a megépítettséget tekintve, de részben a hangminőségben is, illetve más arányban oszlanak meg a készülékek gyártási költségei a megépítettséget és a hangminőséget szolgáló területek között (összefüggésben a gyártási darabszámokkal, amelyek a professzionális felhasználásban általában kisebbek, tehát ott magasabbak a fajlagos költségek) - miközben természetesen a megépítettség jellege és a hangminőség jellege összefügg. A professzionális területnek is van legalább három ága, a stúdiófelhasználás, a teremhangosítás és a koncerthangosítás, és ezek ebben a sorrendben egyre távolabb állnak az otthoni hifi felhasználás céljaitól, módszereitől, hangminőség-beli jellegzetességeitől, vagyis az otthoni hifinek a legnagyobb átfedése a stúdiófelhasználással van. Az ominózus Grundig hangsugárzón levő Professional felirat tehát nem csak azt jelzi, hogy a gyártó marketingesei hangzatos feliratokat aggattak a készülékre (lásd még a szintén ott levő Super Hi-Fi feliratot), hanem azt is jelzi, hogy ezt a hangdobozt egyfajta "öszvérként", "hibridként" valóban úgy tervezték, hogy valamelyest a professzionális felhasználás feltételeinek is megfeleljen, azon belül is a stúdiófelhasználáson kívül akár a teremhangosítás feltételeinek is. Emiatt a megépítettsége és a hangminősége-hangkaraktere is egy kicsit amolyan "átmeneti" a különböző igények között, vagyis egyfajta jolly joker akar lenni, nem mindenben az othhoni hifi zenehallgatási felhasználás kívánalmai szerint tervezték. De az uralkodó tervezési szempontja azért mégiscsak az otthoni hifi volt, tehát jó hangdoboz ez otthoni zenehallgatáshoz, ám az eredeti árát tekintve voltak nála e célra jobbak is, leginkább azok közül, amelyeket kizárólag otthoni zenehallgatási-hifizési céllal terveztek. Szóval ez egy olyan öszvér, amelynek a domináns génjei erednek a "lótól" (értsd home/otthoni hifi) és a recesszív génjei erednek a "szamártól" (értsd professional/professzionális hifi).
A "főleg mai szemmel-füllel vizsgálva" kitétel pedig arra utal, hogy ez a készülék még valamelyest a hifi (h)őskorából való, amikor még a tervezési szempontok és a hangminőségideál is kicsit más volt mint ma, de ez szintén relatív, mert ez már a kései (h)őskor volt, amikor elkezdődött az átmenet az újkor felé, a hangdobozok mai hangzásideálja felé. Nagyon leegyszerűsítve: régebben elsődleges szempont az erő, az élet volt, a mai elsődleges szempont pedig a kifinomultság a hangdobozok hangjával szemben, tehát mások a prioritások, és a többi szempont csak az aktuális prioritások után következik.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Afterdark #37251 üzenetére
Ez így ebben a formában megfoghatatlan, hiszen rengeteg típus szóbajöhet árkategóriától függően (no persze bizonyos árkategórián felül nem érdemes menni, csak akkor, ha későbbi rendszerfejlesztésben is gondolkodik az ember). Nincs "abszolút" megoldás, akkor se lenne, ha a magam számára gondolkoznék.
Mivel az egyes márkák erősítőtípusainak, ha nem is kivétel nélkül, de azért van egyfajta, általánosan a márkára jellemző hangkarakterük, azt mondanám, hogy a pénztárcádhoz illő típusokat leginkább a NAD, Marantz, esetleg Denon, esetleg Luxmann, esetleg Yamaha, esetleg Kenwood márkák között érdemes keresgélni, tehát mint mondtam, inkább lágyabb-színesebb hangú készülékeket, és az sem mindegy, hogy ezen márkák phono fokozata is elég korrekt szokott lenni - kivétel a kivétel. Ha találsz a hirdetések között előnyösnek tűnő, eddig fel nem merült készüléktípusokat, akkor megint megkérdezheted, hogy azt a típust annyiért ajánlanánk-e vagy sem, miért igen, miért nem, mennyiért igen - különös tekintettel a phono fokozatukra. Például az alsóbb árkategóriákban általában szintén nagyon jó ár-érték aránnyal bíró Cambridge Audio erősítőtípusai közül nem feltétlenül választanék ehhez a hangdobozhoz (kivétel a kivétel), mert inkább lágyítani gondolnám fontosnak ezen hangdoboz hangját, mintsem pontosítani. -
#71562240
törölt tag
válasz Afterdark #37253 üzenetére
Azt gondolnám, hogy használtban 50ezerig inkább csak akkor lenne érdemes, ha fölé akarnál menni a későbbi fejlesztésekre gondolván, de emellé sem irreális. Ellenben a használtan 35-40ezres erősítők kb. arányban lennének az 1500a-val - ha megfelelő az erősítő.
"Mivel nincs tapasztalatom benne, hogy mely erősítők lágyítják és melyek pontosítják a hangot ezért nem akarlak titeket fárasztani azzal, hogy bombázom a topicot linkhegyekkel." Ezért is írtam márkákat, amelyek típusai között a legérdemesebb keresni azokat a "linkhegyeket", máris nem lesznek olyan nagyon magasak azok a hegyek. Egyébként az olyan típusú segítségkérés fáraszt bennünket legkevésbé, amikor a kérdező munkát fektet a kérdésébe, keresget-kutatgat és annak alapján kérdez - az ilyen kérdezőknek szivesen segítünk a tapasztalataink megosztásával. (Általában azoknak is segíteni szoktunk, akik minden munkát velünk akarnak elvégeztetni.) Keresgélj a Hi-Fi Piac, az AVX, a Prohardver, a Vatera apróhirdetései között, és persze bárhol másutt, de ezeken van a legtöbb alkalmas hirdetés. Gyűjtögess legalább 5-10 jónak tűnő hirdetést, és lehetőség szerint egyben "ömleszd" ide őket, belinkelve.
-
#71562240
törölt tag
válasz Afterdark #37257 üzenetére
Ó, szegény Rotel természetesen csak feledékenységből maradt ki a listából!
Elég jó választék, nem mindegyiknek van phono fokozata, például emiatt nem kerül a Rotel RA-971 az általam javasolt élvonalba.
Ezen választékból a dobogósok szerintem a Rotel 840bx3, alkudva a Marantz PM 68, és lehetőleg alkudva a Luxman l430. Mindegyikkel jól járnál abszolút értelemben és a hangdobozodhoz is. A három között között én nem akarnék-tudnék sorrendet állítani (talán Blattida vagy valaki más megteszi), a Luxmann a "legelőkelőbb" közülük, de a legöregebbik is, az lenne jó, ha hallgatózni tudnál. A Marantz mindenképpen leviendő kb. 35ezerre, mert annyiért már rendszeresen szokták hirdetni, illetve láttam már 30ezerért is mostanában. De mégis egy sorrend: valószínűleg a Luxmann-t választanám (állítólag részben felújított), utána a Rotelt, harmadikként a Marantzot.Szerk.: Na, úgy látszik, eddig összecseng a hozzászólók véleménye.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Afterdark #37261 üzenetére
Itt egy főnyeremény-féleség:
Musical Fidelity Elektra E10 40ezer. Ugorj, szaladj érte, nehogy lemaradj. (Alkudni persze bármiből meg lehet próbálni, még ha ebből pimaszság is lenne. )[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #37266 üzenetére
A PM68 egyértelműen felette van a PM44-PM66 típusok különféle változatainak. Nem nagyon sokkal, de egyértelműen más szint. A phono-ja is használhatóbb, a PM44-66-oknak elég alapszintű, kissé halovány és sávszűk, bár korrekt, pihentető hangú (unalmas?) phono-ja van - a PM68-é komolyabb egy kicsivel.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
-
#71562240
törölt tag
válasz Afterdark #37286 üzenetére
Éppenséggel 40ezer is rendben van érte, de ne licitálj tovább, mert annyiért azért bőven akadnak alternatívák. Például az nagy kár, hogy azt a 40ezres Musical Fidelity-t elvitték.
(#37287) KisTücsök A kettő együtt nagyjából rendben van annyiért, ha jó állapotú, és "főleg kicsit alkudva".
-
#71562240
törölt tag
válasz shouryuken #37306 üzenetére
Hogy hajaz, azt nem állítanám, de a 315/316 környékén alulról például a C312-nek, felülről a C320-nak van pre out kimenete. Mindazonáltal arra a célra, hogy házimozihoz rárakj egy mélynyomót, a C315 tape out kimenete is használható, persze bizonyos kényelmi korlátokkal. Remélhetőleg nem akarsz erősítőt cserélni holmi házimozi mélynyomó miatt. (Ha már házimozi miatt elmélkedsz, szokj rá inkább a "rendes", "igazi" filmek nézegetésére, és akkor nem lesz szükséged dübörgésre. )
-
#71562240
törölt tag
válasz shouryuken #37311 üzenetére
Úgy van, minden bizonnyal nem szabályozható a tape-out kimenet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Mini-ITX
- Kompakt vízhűtés
- wapee: Eltávozott a kis angyalom
- iPhone topik
- Spórolós topik
- Toyota topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...