Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #29605 üzenetére

    Hát persze, azt hogy jobb-e annyival, végső soron ki-ki csak saját maga tudja eldönteni saját magának, ezért is fogalmaztam úgy, hogy az adott két DAC esetében általában az a vélemény, hogy jobb annyival a drágább, mint amennyivel drágább. Úgyhogy szokás szerint ki kell ábrándítsalak: egyetértünk, hehe. :D (Szerk.: De azért "szerencsére" nem mindenben értünk egyet: a Meridian kihajítását még sokszor a szemedre fogom hányni! :D )

    (#29606) djsensore: No igen, az nagyon fontos dolog, hogy az ésszerű tervezésű házimozi erősítők tudnak korrekt sztereó üzemmódban működni, de az ár/érték arány kapcsán gondolj bele, hogy a tervezéskor és gyártáskor a pénzt, paripát, fegyvert akkor is 5+1 csatornához (és 5+1 csatornányi cubehőrhöz) kellett hozzárendelni, míg a sztereó erősítőnél ugyanannyi pénz, paripa, fegyver csak két csatorna (és két csatornányi cubehőr) között oszlik meg. Emellett, a hangzásideál is más, ha házimozi felhasználásról van szó, és más ha zenehallgatásról, tehát általában a tervezők is más hangzásképre törekednek a házimozi erősítők tervezésekor, amely hangzáskép azonban nem ideális a zenehallgatáshoz. Ezért van az, hogy azonos összegbe kerülő házimozi és sztereó erősítők között a zenehallgatási hangminőség általában sokkal jobb a sztereó erősítő javára. Mert az zenehallgatásra készült, a másik pedig házimozira.
    Szerk.: Tehát az erősítőd nagyon jó vétel volt annyiért (az új áráért is egy elég jó ár/értékű házimozi erősítőnek számít, te pedig megkaptad mintegy harmadáron), de elsősorban házimozihoz jó vétel, és kevésbé zenéhez (de azért zenéhez se rossz, persze).

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Tamoo #29608 üzenetére

    A denevérre vonatkozó "talán hiányzik belőle némi élet" kitételre azt tudom mondani, hogy általános jelenség, hogy egy világosabb, magasorientáltabb tónusú és egy sötétebb, mélyenergikusabb tónusú készülék összehasonlításakor könnyen érzi úgy az ember, hogy a világosabb tónusúban van több élet, mert annak virgoncabban szaladgálnak ide-oda a hangjai a térben, míg a súlyosabb mélyhangokat produkáló készülékből jövő hangszerek hangjai inkább a színpadon levő helyükhöz kötöttek - de ott van bennük az energia, az életnagyság.
    Az óvodás kisgyerek kacarászva, elevenen, "lelőhetetlenül" szaladgál az udvaron egész délután, tele élettel, Atlasz meg csak áll egy helyben, görnyedezik, sóhajtozik, izzad mint a ló, - de a vállán közben ott tartja a hegyeket. Melyikben van több élet? :D

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Tamoo #29614 üzenetére

    Én is így gondolom, hogy összességében a Myotis jobb mint a JA66 (ezt persze el is várjuk az árviszonyuk alapján), de a Jungson hangjában is benne van egy-két szépség, amit szeretnénk, ha a Myotiséban is benne lenne legalább annyira...

  • #71562240

    törölt tag

    válasz BBéci #29618 üzenetére

    Külső hangkártyát használ jelenleg. Abba feltehetőleg digitális kimenetről megy a jel. Legalábbis úgy logikus.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #29620 üzenetére

    Úgy látszik én nem figyeltem eléggé hogy mit írt. Megadom magam, nem DAColok az idézetekkel!
    Szerk.: illetve most olvastam tovább a kolléga válaszáig, úgyhogy az egyes számú idézettel mégiscsak DAColok (USB-ről megy neki a hangkártyába, én is így képzeltem). :D

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz spiritex #29672 üzenetére

    Vannak zenei tehetségkutatók a tévében? :Y
    Úgy érted karaoke alapú valóságshow-k?! :)

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz spiritex #29681 üzenetére

    A Felszállott a páva az tényleg rendes tehetségkutató. Legalábbis eddig mindig az volt, de most már annyira elkurvult a köztévé is, hogy egy kicsit félve várom, nehogy azt is elcsesszék.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz BBéci #29704 üzenetére

    Arról eddig nem volt szó, hogy bajom lenne vele (de persze nagyon sok bajom van vele és társaival), eddig csak arról volt szó, hogy néven neveztem. Az X-Faktor és hasonszőrű társai a karaoke verseny típusú valóságshow-k műsorosztályába tartoznak. Ezt azért gondoltam érdemesnek érdemes leszögezni, mert sokan tényleg azt hiszik, hogy ezek tehetségkutatók.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz BBéci #29706 üzenetére

    A megjegyzésem lényege nem a karaoke vs saját számok között van, hiszen az énekeseknek általában zeneszerzők szerzik a zenéket, tehát önmagában nem ördögtől való, hogy ilyenkor mások számait éneklik, bár persze nem véletlen, hogy a saját zenéket alkotni képes zenészek nem ilyen karaoke versenyeken vesznek részt, hanem esetleg részt vesznek zenei tehetségkutatókon, de leginkább zenélnek a való életben.
    A megjegyzésem lényege tehát a tehetségkutató vs. valóságshow típusú műsorfajta különbségén van. A szóbanforgó "tehetségkutató-szerű" műsorok ránézésre is és tudományos vizsgálat tárgyaként is minden pillanatukban, minden eszközükkel, minden dramaturgiai és esztétikai szabályukkal a valóságshow-k kategóriájába tartoznak, amit egyébként természetességgel tudnak és mondanak az alkotóik is, és axiómaként kezel minden médiatudományi irodalom és médiatudós. A valóságshow-knak rengeteg fajtája van ma már, és az egyik legnépszerűbb fajtája a "tehetségkutató" dramaturgiára felfűzött valóságshow, ezek általában "karaokeversenyek" és modellversenyek. A Felszállott a páva nem azért tehetségkutató, mert népdalokat énekelnek benne, hanem azért, mert a műsorfolyam dramaturgiai és esztétikai eszköztára tehetségkutató műsoré, és nem mellékesen a versenyzők is tehetségek. Hasonló a különbség a néhai Ki Mit Tud című műsor, amely tehetségkutató, vs, a Csillag születik, amely valóságshow. Elvileg a produkció ugyanaz mindkettőben, de maga a kétfajta műsorfolyam élesen különbözik, másfajta kategóriába tartozik. És ez független attól, hogy persze statisztikai alapon a Csillag születikben is feltűnnek néha, véletlenül tehetséges emberek, akik a Ki Mit Tudban illetve az életben is megállhatnák a helyüket. Az X-Faktorból, a Megasztárból is kinőhetnek néha, véletlenszerűen, statisztikai alapon zenei tehetségek, akik egy zenei tehetségkutatóban is megállhatnák és az életben is megállják a helyüket, de nem ez a műsor célja, sőt általában az ilyesmi egy idő után zavaróan is hat egy ilyen valóságshow célú műsorban. A valóságshow-k, köztük az X-Faktor, Csillag születik, Magasztár, Voice... egyetlen célja, hogy minél többen nézzék őket, minél többet beszéljenek róluk a bulvármédiában, tehát minél nagyobb legyen a bevétel, részben a reklámok, részben a telefonos szavazás útján. Mint ahogy a Big Brothernek is ez az egyetlen célja, és az X-Faktor is minden pillanatában, minden részletében teljesen azonos dramaturgia és esztétika, teljesen azonos cél mentén működik, mint a Big Brother. És az lényegtelen, hogy ezt most én mondom, tehát ez nem vélemény, hanem ez egyszerűen (tudományos és médiagazdasági) közhely.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz bkercso #29709 üzenetére

    Így van, annyi eltéréssel, hogy nem igazán a személyiségről van szó, hanem közhelyes személyiségpanelekről, ergo általában éppen a személyiség hiányzik a versenyzők többségéből. Tisztelet a kivételnek, de a személyiséggel rendelkezők általában nem sokáig jutnak, mert zavaró, hogy nem illenek bele az adott műsorkészítési sémába. A versenyben sokáig jutók közül tényleg ritka kivételek az árnyalt személyiséggel rendelkezők, lásd típuspéldaként Ruzsa Magdi, aki viszonylag értelmes ember, és többé-kevésbé még ízlése is van, nem véletlenül volt ellenszenves a nézők jelentős része számára (nem reprezentatív rögtönzött közvéleménykutatásom szerint a nézők mintegy 50-70 százaléka tartotta nagyképűnek, "fennhéjázónak"), és nem véletlenül nem lett belőle olyan celeb, mint a többiekből szinte kivétel nélkül (néha még Oláh Ibolyából is, akiben pedig szintén van spiritusz, nem véletlenül lett ő a mumus, nem véletlenül vele ijesztgetik otthon a szülők a gyerekeiket, ha nem akarnak este lefeküdni). :D

    (#29708) BBéci: Semmi baj nincs azzal, hogy szórakoztat, én csak néven neveztem a gyereket. Az általad szívesen nézett X-Faktor és az általad nézhetetlenek tartott Big Brother között mindössze annyi gyakorlati különbség van, hogy a Big Brother-szereplők kiválogatásánál egyetlen szempont, hogy minél nímandabbak és baromarcúbbak legyenek, az X-Faktor szereplőválogatása esetében pedig számít valamennyit a jó hangi adottság és az előadókészség is. Így az X-Faktorban (Csillag születikben, Megasztárban...) hellyel-közzel, elvétve nézhető-hallgatható produkciók is előfordulnak és a szereplők általában közelebb állnak a homo sapiens fogalmához, mint a Big Brother (Való Világ, Farm, Bár, Nagy Ő...) szereplők. De ettől még a két műsor teljesen egy rugóra jár, teljesen azonos szabályok, dramaturgia és esztétika szerint működik(B)(I) a kiválasztóshow-tól(/I)(/B) kezdve a heti (B)(I)kiszavazóshow-kig(/I)(/B). Érdemes ezt tudni, és pontosan megnevezni a műfajt - gondolom én. Persze nem kell ekkora feneket keríteni a dolognak, mint amekkora lett belőle, túl is van beszélve, ráadásul itt valamelyest off is.

    Gigi vagy Benji?! Gigi vagy Benji?! Gigi vagy Benji?! Gigi vagy Benji?! Még küldjön nyolcezer szavazatot!!! ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Gigi vagy Benji?! Még szavazzzzon!!! ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Ördög Nóri/Liptai Claudia üvölt mint a sakál. Vajon tényleg szerelmesek egymásba?! ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Na még egy-két utolsó telefonüzenetetet küldjön el!!!! ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Ördög Nóri/Liptai Claudia üvölt mint a sakál. Még egy perc!!!!!! és a szavazást lezárom!!!! ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Még fél perc!!!! Szavazzzzzzon!!!! ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Ördög Nóri/Liptai Claudia üvölt mint a sakál. ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Még tíz másodperc, gyorsan szavazzon!!! ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Ördög Nóri/Liptai Claudia üvölt mint a sakál. Lejárt az idő!!!! ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Megkaptam az eredményt! A fülemre rámondták az eredményt!!! Megvan az eredmény!!! ... .... ... drámai zene... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... drámai fények ... ... ... Megmondom az eredményt!!!! de előbb még percekig ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... 2012-ben Magyarország hangja!!!!::::: ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Ördög Nóri/Liptai Claudia üvölt mint a sakál. Az idei évben az X-FaktorMegasztár győztese!!!:::: ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... az idei évben a versenyt megnyerte!!!:::: ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Idén a verseny győztese!!!::: ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Ördög Nóri/Liptai Claudia üvölt mint a sakál. Aki megnyeri az Xmillió forintot, a lakást, az autót, a két kiló medvecukrot, a táncoló tamagocsit!!!:::: ... ... ... drámai zene ... ... ... drámai fények ... ... ... szurkolói hangorkánok ... ... ... Ördög Nóri/Liptai Claudia üvölt mint a sakál. Gigi!!!!!!!!!! Sírjon-nevessen, ölelkezzen mindenki!!!!! Ölelkezzen az ország!!!!!!!!! Hajjjjjh, de szép is a világ, győzött megint az igazság!!!!!!!

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #29712 üzenetére

    (#29708) BBéci: Még annyi gyakorlati különbség van a BB és az X-Faktor között, hogy míg a BB szinte teljes egészében a villalakók villalakói létének megmutatásából és megtárgyalásából áll, addig az X-Faktor "csak" kétharmadában-háromnegyedében áll ebből, és a maradék egyharmad-egynegyed rész a "tehetségkutatós rész", amely természetesen nem véletlenül van idézőjelben. De mindkettő műsorfolyam (és hasonszőrű társaik) a szereplők villalakói létezésének mutogatására és ezzel szoros összefüggésben/azonosságban a kiválasztó-/kiszavazóshow-k mutogatására alapszik, ez a lényege.
    Átmeneti példa a Csillag születik, amely valahol félúton szokott lenni a tehetségkutató műsor és a valóságshow műsor között. De még abban is a valóságshow elem a fontosabb a készítői (és a nézők többsége) számára. (Tehát túlzásba estem, amikor azt mondtam, hogy valahol félúton van, mert legfeljebb harmadúton van a tehetségkutató felé.)

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #10726912 #29714 üzenetére

    Azt ne nézd ki belőlem, hgy én mondom a Liptainak, hogy mit szenhációhajhásszon, mert bár megtehetném, hogy ott dolgozzak, de az ilyen munkát soha nem szoktam elvállalni és soha nem is fogom szokni elvállalni. :D Megfigyelni szoktam médiaszociológiailag.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz spiritex #29720 üzenetére

    Van ilyen "meghatározás" hangzás szempontjából, és persze értjük is.
    Mindazonáltal meglepődnöd nem szabad, ez a készülék nem rossz ár/értékű, de mivel nagyon alapfokú (és olcsó) készülék, különösen a hangdobozát tekintve, teljesen természetes, hogy a kezdeti lelkesedés után előbb-utóbb inkább a hibái tűnnek fel. Egy-két évtized múlva majd az akkori egymillió forintos hangrendszered ennél összehasonlíthatatlanul sokkal-sokkal jobban fog szólni, de abban is találsz majd hibákat természetesen.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz spiritex #29728 üzenetére

    Nem nagyon lehet ezt így különválasztani, hiszen egy ilyen készülék eléggé egységes egész, viszonylag egy szinten levő komponensekből áll össze, de én azt mondtam korábbi hozzászólásomban is, hogy főleg a hangdobozoknál mutatkozik meg a készülék alapfokúsága. Elektronikát általában könnyebb összehozni olyat, ami nagyon olcsó, de viszonylag hallgatható, mint hangdobozt. Ennek a hangdoboznak különösen a mélyhangszórója "büdzsé jellegű".
    Mindazonáltal (remélem nem érted félre), ez a nagyon olcsó mikrohifi készülék és társai nem az a szint, ahol érdemes legyen filozofálni bizonytalanságról vagy határozatlanságról, meg hogy melyik komponens mennyit tud. Az ilyen mikrohifit meg kell venni semmi pénzért és hallgatni egészséggel. Aki pedig jó minőségben zenét halgatni és még "hifizni" is akar, az nem ilyesmit vesz, hanem hifi-audiofil komponens készülékeket - amelyek persze ezeknél a mikrohifiknél jóval többe kerülnek újonnan, a készülékenként pár tízezer forintos ártól a többmilliósig. A bemutatott Sony álló hangdobozoddal kapcsolatban már van értelme filozofálni, hogy milyen a hangja, hogy zenehallgatásra mennyire alkalmas, de ezek a (nagyon olcsó) mikrohifik amolyan "wash & go" jellegűek, kategóriájúak. Az általuk produkált hanghoz képest nagyon olcsók, tehát elvileg jó az ár/érték arányuk, de a hangjuk ezzel együtt is csak olyan alapfokú, hogy emiatt egy "igazi hifista" számára nem jelentenek értéket. Remélem érted, hogy nem a készüléket akarom degradálni, hanem a hifi-audiofília hobbi szemléletéről beszélek. Ezen hobbi "kezdőszintje" egy emelettel ezek felett a mikrohifik felett van. Ettől függetlenül természetesen bárki egészséggel hallgathatja ezeket a (nagyon olcsó) kompakt készülékeket is. (Egyébként pedig a kompakt mikrohifinek is van olyan szintje, amelyeknél már egy "igazi hifista" számára is van értelme filozofálgatni a hangminőségükről, de azok százezer forint körül kezdődnek, és hagyományosan lifestyle rendszereknek szokás nevezni őket.) :R

  • #71562240

    törölt tag

    válasz spiritex #29732 üzenetére

    Ezért szoktuk az érdeklődő, kispénzű, de "hifistává válni szándékozó" leendő kollégáknak azt javasolni, hogy kezdjék használt készülékek vásárlásával az ezen "hobbiban" való elmélyedést, merthogy megvételre felkínált régi (egy-két-három évtizedes), de még jó állapotban levő alapkategóriás hifi készülékek segítségével már pár tízezer forintból egy egészen pofás kis hifi rendszert össze lehet "guberálni".
    (Kezdetnek például lehetne egy [például CD] lejátszókészüléket venni a Sony "félrendszered" elejére. :) )

  • #71562240

    törölt tag

    válasz baluka26 #29734 üzenetére

    Lásd pont ezt írtam éppen előtted, nyilván éppen közben írtad a hozzászólásodat te is. Öreg, de még nem kivénhedt készülékekből egészen olcsón lehet hallgathatós hifi rendszert összehozni.

    (#29736) bajnokpityu: Szerintem is az a legfontosabb, ami előrébb van a láncban, de valószínűsítem, hogy az is igaz, amit Dorian mond, hogy a nagyon olcsó szinten a hangdobozzal lehet a legtöbbet nyerni.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz spiritex #29758 üzenetére

    "Rendes" hifis ember minden pénzét, amit a rendszerre szán, a sztereó rendszerre használja el, és azon nézi a filmet is. "Rendes" hifis ember nem pazarolja a pénzét 5.1-es cuccokra, mert a zene hangminősége sokkal-sokkal-sokkal-sokkal-sokkal-sokkal fontosabb, mint a filmé. :) Aki mást mond, az sehonnai bitang ember (ki most ha kell, halni nem mer, sőt az ilyennek drágább rongy élete, mint a hifi becsülete). :Y

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz baluka26 #29767 üzenetére

    Úgy érted, hogy az ELAC-jait a Rotelről hallgattad?

    (#29766) Dorian: Engedélyt megadom. :D

    (#29769) mutyi: Főleg a KEF éri meg. A Denon újonnan is alig több, mint ebben az akcióban. Mindazonáltal ilyesmihez jobban értenek a házimozis topik(ok)ban.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz baluka26 #29772 üzenetére

    és (#29773) bajnokpityu:

    Már-már megijedtem, hogy a Rotel lett "lerosszozva".
    Pityu, múltkor említettem, hogy a Korner Audióban Norma CD játszóval és erősítővel hallgattam az ELAC-okat, azok kiválóan meghajtották, vegyél olyat. Mindössze egymillióba kerül a CD is és az erősítő is! :B

  • #71562240

    törölt tag

    válasz eclipse006 #29825 üzenetére

    Mmmmm, és milyen kifinomult jóféle hangszórócsatlakozók... Exkluzív nikkelezett RCA aljzatok... Klassz dolog, hogy manapság ilyen olcsón high-endhez juthat az ember! :DDD

  • #71562240

    törölt tag

    válasz djsensore #29877 üzenetére

    A hangdobozod tudhatja korrektül a 36kHz-et, és ez jó dolog. A DAC azonban csak a CD (vagy az alatti) szabványból származó adatokkal tud dolgozni, és annak felső határa 20(-22)kHz, tehát eleve nem igazán értelmezhető, hogy a DAC menjen fel magasabb frekvenciákra. Persze vannak DAC-ok, amelyek a meglévő frekvenciákból interpolással előállítanak magasabbakat is, vitatható, hogy ez jó dolog-e. Tehát ne a DAC-ot hibáztasd, hanem a behatárolt CD szabványt.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz bkercso #29901 üzenetére

    Blattida jól mondja, igaza van, régóta alátámasztott hifista tapasztalat ez. Jobb a 20khz alatti hang, ha a rendszer átviszi az afeletti felharmonikusokat.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz bkercso #29918 üzenetére

    Mondom (ahogy blattida is), több évtizedes, sokszor megtapasztalt hifi-audiofil közhely, hogy ha a rendszer képes átvinni a hallható tartomány feletti (fel)hangokat is, akkor a hallható tartományban is más (jobb, hűbb) lesz a hang mint anélkül. Már csak a hangszín miatt is, ami a felhangokon múlik, de nem csak emiatt, hanem mert ha nem is közvetlenül a hallásunkkal, de valamilyen módon mégiscsak érzékeljük, hogy ott vannak-e a hallható sáv feletti frekvenciák vagy nincsenek ott. Részben persze a hallható sávban megszólaló zene minősége is más, ha ott vannak azok az ultra frekvenciák.
    A/B illetve vakteszt kedvelőknek kiváló lehetőség például kísérleteket végezni a Tannoy Super Tweeter csipogójával, csak a hallható tartomány felett dolgoztatva, ki-bekapcsolgatva.
    De erősítőnél is, és bármely hi-fi készüléknél nagyon is van értelme kieterjeszteni a sávszélt, és az nagyon is jól hallható a hangon, - ami jó dolog, ha a "kiterjesztett" sávszél jó minőségű. Azt csak a mérnökök találták ki annak idején, hogy a CD szabványhoz jó lesz a kevéssel 40kHz feletti mintavételi sűrűség, mert azzal már 20kHz-ig meg lehet oldani a frekvenciamenetet, és az bőven elég. Nem elég.

    (#29917) Tiger.huhhhh:
    1.; Általában (szinte mindig) szerencsésebb a minél rövidebb kábel. (De mivel ez egy többismeretlenes egyenlet, az optimális illesztési követelmények miatt néha előnyösebb lehet a minimálisnál hosszabb kábel.
    2.; Van recept arra, hogy otthon értelmes kábelt tudjál farigcsálni magadnak, sőt többféle recept is van rá. Ha komolyan érdekel a dolog, érdemes kiművelned magad hifikábel-témában.
    3.; Az erősítőd szintjén is komoly hangbéli változások várhatóak kábelcsere kapcsán.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz djsensore #29923 üzenetére

    1.; Az általad megadott gyári adatok nem (vagy kevéssé) függnek össze azzal, hogy mennyire jó hangú egy fejhallgató. Másrészt ezek a gyári adatok jobbára csak kitalációk.
    2.; Persze nem egyforma a hallásunk frekvenciaterjedelme, de azért lent és fent is van olyan határ, ami alatt/felett már egyetlen ember se hall.
    3.; Az általad vázolt okok miatt még egyáltalán nem biztos, hogy érdemes megvágni a mastert, sőt, inkább nem érdemes megvágni. Ha "megvágódik" egy adott lejátszó berendezés által, hát megvágódik, de emiatt a masternek felesleges, sőt általában káros mesterségesen "visszavágni" a sávszéleit.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz ecosse #29938 üzenetére

    Nem a nagyfelbontás létjogosultságát kérdôjelezik meg, hiszen azt gondolom nem tagadja senki, hogy az SACD pontosabban szintetizálja a hallható hangtartományt, mint a CD - lásd dudika példáját. Azt kérdôjelezik meg, hogy a hallható tartományon kívüli (fel)hangok hatnak-e a hallható tartományban.

    bkercso: Minél sûrûbb a mintavétel, annál pontosabb lesz a szintetizált szinuszgörbe, illetve a létrehozott hang. Elv versus tapasztalat. A CD szabvány kidolgozóinak (egyik) ôsbûne, hogy ôk is azt mondták, hogy abból a két pontból majd pontosan szintetizálható lesz a szinuszgörbe illetve a hang. Hát nem.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz dudika10 #29950 üzenetére

    Persze, hogy visszaállítható, ezt nem tagadja senki. Más azonban a zenehallgatási készülékek gyakorlata, mint az elv. Mint ahogy te is a gyakorlat másságára alapozva mutattad az SACD vs. CD számtanpéldát, hiszen ha csak az elvet vennénk, akkor semmi jelentôsége nem lenne a nagyobb mintavételi frekvenciának, - és az most nem ide tartozik, hogy az SACD persze más dolgokban is jobb, lásd dinamika, sávszélesség...

    bajnokpityu: Ilyesmirôl beszélek a zenehallgatási készülékek gyakorlata alatt, de másról is, hiszen már a mintavétel alatt is sok torzulás lép fel. És máskor is. És az meg egy külön kérdés, hogy az a jól-rosszul szintetizált szinuszhullám mennyiben reprezentálja az eredeti hangszerhangot.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #10726912 #29963 üzenetére

    Például a régi jó Hi-Fi Magazinban az idevágó témájú cikkeket olvasgatva széleskörű, rendszerezett, egymásra épülő tudást össze lehet szedni. Nemrég egy ideig fenn volt a neten a lap összes évfolyamának összegyűjtött elektronikus változata (annak idején kiadták CD-n), sajnos már nem hozzáférhető a neten, de nekem megvan otthon, úgyhogy ha gondolod, emailen tudok átküldeni belőle cikkeket, legkorábban vasárnap.

    Érdemes olvasgatni a jobb hifi magazinok (Hi-Fi News & Record Review, Hi-Fi Choice, What Hi-fi, Stereophile..., van használható internetes kiadásuk) kábeltesztjeit, ezekből is sok szemléletet, elméleti tudást összeszedhetsz a lehetséges alapelvekről, szerkezetekről, anyagokról.

    A gyártók, kereskedők honlapjai is néha sok információt közölnek a konkrét típusokról, tervezési alapelvekről, ennek alapján is érdemes szemezgetni. Lásd például ilyesmit: részlet az Alisca Orange honlapjából

    Google keresés tárgyszavakkal...

    Elektronikai szakkönyvek... :)

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #03969024 #29970 üzenetére

    Ez nagyon jó, itt tényleg szépen összegyűltek a legendák, Colloms, Kennedy, Messenger, Comeau... Majd nézegetem, kár hogy a tartalomnak csak egy része hozzáférhető úgy látom, pedig első ránézésre is nagyon tartalmasnak tűnik. Köszi.

    Annafürdőn megvan még a tavacska? :)

  • #71562240

    törölt tag

    válasz spiritex #30051 üzenetére

    Körülbelül ugyanannyit számít, és hasonló mértékben hat a hangminôségre. Extrém esetben a pattogáshoz hasonló durva hibákat is okozhat a rossz minôségû kábel (csatlakozó, interfész...). Az a furcsa, (persze nem nekem furcsa), hogy adott anyagválasztás vagy konstrukció felettébb hasonló módon befolyásolja a hangot, mint az analóg kábeleknél. Lásd például réz és ezüst közti hangjellegkülönbség.

    Bárkinek:
    Biztosítékvitával kapcsolatban: Nyilván nem fogunk dollárszázezreket elkölteni audiofil biztosítékokra, de az (is) régi tapasztalat, hog a biztosíték is komoly hatással van a hangminôségre. Ez természetes, miért is lenne másként. Ha pedig így van, miért ne figyelhetne oda bárki igényes hifista, hog a biztosíték is minél jobb hangminôségû legyen? A legjobb persze, ha nincsen biztosíték.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #30065 üzenetére

    Sokszor megesik olyasmi, hogy kioltják egymást a hatások, de itt a cél végül is az, hogy egy irányba mutasson és összeadódjon a sok-sok kis hangminőségjavítás. Én is a zenehallgatás kedvéért "hifizek", nem pedig öncélúan, de valamennyi időt szivesen rászánok az életemből arra, hogy részletkérdésekkel, aprósággokkal kísérletezve egy-egy kis fokozatot megpróbáljak javítani az adott szintű hangberendezésem hangján. Ha jól csinálom a változtatásokat (és ha szerencsés vagyok), akkor összeadódik annak a hatása, hogy jobb hangú biztosítékot teszek be, hogy jobb hangú tápkábelt használok, hogy jobb hangú csatlakozót forrasztok az interkonnektre jobb hangú forrasztóónnal... stb. stb. És persze a "jobb hangú" kategória nem mindig abszolút, sok minden van, ami egyik rendszerben jobb hangú, másik rendszerben nem annyira. De azért nem lehet mindent relativizálni, rengeteg olyan minőségi alkatrész van a hifiben, amelyek minden rendszerben jobb hangúak, mint sok másik alkatrész, amelyek ellenben minden rendszerben kevésbé jó hangúak. Tehát vannak abszolút minőségek, igaz, ezeket sem mindig sikerül optimálisan egymáshoz illeszteni az embernek.
    A cél ugyebár a pénztárcánkhoz mérten megtalálni a legjobb ár/érték arányú alkatrészeket, készülékeket. Én a magam részéről biztos, hogy adott esetben hajlandó vagyok rászánni akár egy-kétszáz forintot is egy "jobb hangú" biztosítékra, de ezer forintot már valószínűleg nem költenék ilyesmire. Amikor azt mondom, hogy a biztosíték is komoly hatással a hangminőségre, akkor ez persze azt jelenti, hogy gyenge hangminőségű rendszerben alig van hatása, de magas hangminőségű, nagyfelbontású rendszerben a különféle biztosítékok hangminőségkülönbsége a rendszer egészének hangminőségére komoly hatással bír. A biztosítékok hangminőségkülönbsége minden magas hangminőségű rendszerben komoly hatással bír, ahogy ez más alkatrészekre is igaz szokott lenni, - gondolom én.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Rumcsaka #30103 üzenetére

    Az analóg lemez, az analóg zene nagyon meghálálja, ha hangdobozos rendszeren hallgatod, leginkább hangdobozon mutatkoznak meg a technológia előnyei, de attól még nem ördögtől való fejhallgatón hallgatni.
    Nálunk egyébként elég jó ár/érték arányban kaphatóak a "Tesla-utód" Pro-Ject lemezjátszók, feltételezem, hogy tifelétek is kedvezményes az ára, úgyhogy ha rászánod magad, akkor a Pro-Ject-eket feltétlenül vedd figyelembe a nézelődés közben.
    (A helyedben a tervezetthez képest olcsóbb fejhallgatóerősítőt vennék, és akkor jutna pénz egy pár hallgatható szintű hangdobozra.)

    (És egyébként kedvenc Dianád Budapesten Krallozik novemberben, nem tudom felétek eljut-e.)

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #30127 üzenetére

    Én kirívóan érzékeny vagyok a hangberendezések keltette hanghatásokra. (Szinte parafenoménként.) :DDD Így aztán valóban hajlamos vagyok döbbenetes hangkülönbségként tálalni, ami sok másik emberenek csak apróság.
    Szerk.: Pedig a bal fülem frekvenciamenete 10kHz körül igencsak elkezd lekonyulni, a bal fülemmel a tücsökciripelést nem is hallom rendesen. (Egyébként ez nálam nem a korral jár, egyelőre ugyanúgy hallok, mint tizenéves koromban, már akkor is megvolt ez a gond.)

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz baluka26 #30129 üzenetére

    A bal fülem nyilván születésileg ilyen, mert már tizenhárom éves koromban észrevettem a hibáját fejhallgatózás közben. De majd egyszer kivizsgáltatom alaposan egy fülésszel, hátha lehet vele valamit kezdeni, és akkor nem kellene a jobb fülemmel kompenzálni a bal hiányait. :)

    (#30120) bkercso: Szerintem te körülbelül éppen optimálisan nyitott vagy. Van saját szemléleted a saját tudásodra és tapasztalataidra alapozva, és ez a szemlélet ebben a zenehallgatásról szóló hobbiban a "mérnökies" jelzővel minősíthető (és jó szó rá az általad alkalmazott "idealista" terminus technicus is), de nem szoktál másokat leplacebózni és lehülyézni, ha olyan nézettel találkozol, ami ellentétes vagy árnyaltabb ahhoz képest, amit az egyetemen vagy a saját munkáid során tanultál, hanem beszélgetsz, vitatkozol, érvelsz. Ezt kéne mindenkinek. Amikor én/mi "ezoterikus" audiofilek veled beszélgetünk a hifiben fellelhető "mérnöki versus tapasztalati" jellegű nézetkülönbségekről, néha nagyon távoli az álláspontunk, és nem sokszor jutunk közös nevezőre, de aki olvassa a polémiát, az sokat tanulhat a hifi-hobbi mibenlétéről.
    De ez a nyitottság-nem nyitottság kérdés azért nehéz ügy. Én például audiofília ügyben ezoterikusnak minősíthető vagyok a laikusok által, mert eljátszom olyan dolgokkal is, amilyenek annak idején a Hi-Fi Magazin Negyedik Dimenzió rovatában kerültek elő, például meghallom, ha a CD vagy az analóg lemez oldalára alkoholos filcekkel színes csíkokat húzok. De ha vallásos térítők állnak le velem, akkor sokszor szememre vetik, hogy nem vagyok elég nyitott, és való igaz, nálam bigottabb ateistát, materialistát, szkeptikust még nem hordott hátán a föld. Na most akkor az audiofil ezotériába belehibbant Placebó János vagyok, vagy éppen ellenkezőleg, nem vagyok elég nyitott az ezotériára?

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #30146 üzenetére

    Egy ilyen oldboy, "nagygenerációs", Hi-Fi Magazinon nevelkedett audiofilnek, mint te vagy, nem szabadna ennyire modernnek (és anti-lemezrecsegésistának) lennie. Neked velem együtt illene az analógista egyház hívő bárányaként nosztalgikusan busonganod arról, hogy "bezzeg a mi időnkben..." :B

  • #71562240

    törölt tag

    válasz nLali #30160 üzenetére

    A cső típusa rá van írva a csőre. Nem értem, hogy mit kellene azonosítani a fénykép alapján, de esély akkor van rá, ha mellékelsz fényképet. :)

  • #71562240

    törölt tag

    válasz shalafi66 #30175 üzenetére

    Én most csak kivételesen (csak azért, hogy ozzy megjegyzése ne maradjon egyedül) szólok hozzád, merthogy egyébként köztudomásúlag régóta ignorálom a hozzászólásaidat, azokat is, amelyeket nekem címzel. Az ozzy által közölt felvetésre a válaszod sajnos a részedről megszokott tipikus reakció volt, azaz éppen arra nem reagáltál, amit ozzy hozzászólása tartalmazott a folyamatos magatartásodra vonatkozóan. Pedig igaza van ozzynak (és a többieknek, akik szintén sokan megjegyezték már, hogy komoly bajuk van veled), régebben próbaképpen (gondoltam hátha elgondolkodsz rajta, hogy igazam van-e), én is megírtam neked kétszer (kifejtve az okokat is), hogy szerintem kiemelkedően a legkellemetlenebb alak vagy ebben a topikban, de mivel az erre adott "válaszod" is hasonlóan indifferens volt mint ozzy felé most (és mindig), én azóta ignoráltalak, következetesen nem válaszoltam semmit a felém irányuló provokációidra sem.
    Mondjuk annak nem örültem, hogy az ozzy-ra vonatkozó hozzászólásodat a moderátor törölte, mert azt gondolnám, hogy nem kéne hogy szükség legyen külső cenzorra ahhoz, hogy értelmesen lehessen egymással beszélni a topikban.
    Mint mondottam, különleges kivétel volt, hogy most hozzád szóltam, és elnézést ozzy-tól, ha fogadatlan prókátora voltam.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz ozzy711 #30186 üzenetére

    A kiinduló pszichiátriai problémához két dolgot tennék hozzá, persze egyik sem valami nagy felfedezés, de szeretek szociálpszichologizálni.
    1.; Általában azok beszélik össze a legtöbb butaságot itt a topikban (és másutt is), akik folyton lebutaságozzák, lehülyeségezik a mások szövegeit - tisztelet a kivételnek, de sajnos kevés olyan kivétel van, aki a rossz modora mellett jellemzően okosakat, igazakat mond.
    2.; Viszonylag ritka az az eset, amikor az ilyen típusú emberek azért kötnek bele a mondandónkba, mert mást állítanak, mint mi. Azt hiszem, sokkal többször esik meg az az eset, hogy például valamilyen témában leírjuk, hogy 2x2=4 (merthogy ez a kijelentés ebben a tartalomban és ebben a kifejtési részletességben kapcsolódik az adott témához), ám ezután jön a nagyokos, és elmondja, hogy ezígyhülyeség/eznemígyvan/eznemilyenegyszerű, ugyanis 2+2 is egyenlő néggyel, ellenben 2 osztva 2-vel az már közel sem négy, sőt 2 köbgyöke meg már nem is hasonlít a négyre...

    A hozzászólásodhoz kapcsolódva:
    az pedig már egy következő lépcsőfok, hogy a hifiben-audiofíliában alkalmanként esetleg olyan kitételekkel is élnünk kell, hogy aszongya:

    "Kétszer kettő néha öt
    Nem csalás, nem ámítás,
    De valóban sokszor hibás a számítás
    Kétszer kettő néha öt
    Minden tételt félrelök
    Egy sokat ígérő szerelmes pillantás"
    :DDD

  • #71562240

    törölt tag

    válasz DDL #30188 üzenetére

    Pedig tényleg nagyon erőltetett ez az álságosan ironikus "de én ehhez nem értek" szlogenű, és a kifejezetten ON tartalmakat OFF-ba helyező ...izé... módszer, és az alkalmazásának indoklása is erőltetett. :)
    Tudom, hogy annak idején voltak itt a topikban erős konfliktusos előzményei, hogy ezt a módszert kialakítottad, de azokban a konfliktusokban - azt gondolom - sokszor hibás voltál te is és az "ellenfelek" is (talán te többször (?) - lásd az előző hozzászólásom 2-es pontját), és szerintem nem ez a módszer a megoldás, ez csak ront a helyzeten, - gondolom én, aki értek ehhez. :D

    Szerk.: Úgy vettem észre, mostanában bajnokpityu is újra leszokott arról, hogy állandóan "OFF-olja" az egyébként ON tartalmú hozzászólásait, és úgy tűnik hogy visszaszokott az "ON-ban hagyásra", és lám, működik. :D

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz bajnokpityu #30193 üzenetére

    Hát még amikor ékezethiányos is vagy! - szerencsére nem mindig. :D

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz djsensore #30197 üzenetére

    Jó módszer lehet, mert csendes. Éppenséggel nem kell semeddig se csinálni, de minél tovább csinálod, annál jobban bejáratódik. (Aztán csere.)
    Arra jó módszer, hogy ha a szomszédok miatt nem tudsz nagy hangerőt ráadni zenehallgatás közben, akkor így tudod nagy hangerőn is járatni, illetve akkor is jó, ha addig nem akarsz rajta zenét hallgatni, amíg be nem járatódott valamennyire.

    (#30198) DDL: Akkor csináld, ahogy jólesik. (Én mindent elolvasok, azt is ami nem tetszik. :D )

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz bmolnar #30214 üzenetére

    Jó lenne, ha emelni tudnál a keretösszegen mondjuk (legalább) 60ezerig, hogy aztán használt készülékekből ajánlani lehessen egy alapfokú, de már zenehallgatásra is alkalmas rendszert lejátszóval, kábelekkel együtt.

    (#30231) szakibá...: Hát, ekörül tényleg sok-sok baromságot összeírkáltak, ami nem meglepő az újságíróktól (magam is vagyok újságíró), de a baromságok mértéke azért mégis szokatlan. A sok baromság talán az akörüli kínlódásnak is köszönhető, hogy az elmondottak alapján én ugyan semmi újdonságot nem látok a "találmányban", még az egy légrésben dolgozó két független csévét sem, azaz talán nincs is találmány benne. Számomra ez az egész csak amolyan tehetséggondozós típusú dolognak tűnik, kíváncsi leszek, hogy végül mit is akarnának rajta szabadalmaztatni, ami még ne lenne szabadalmaztatva és használva már évtizedek óta. Próbáljunk meg odafigyelni később is a dologra, hátha tényleg van valami titok, bár nem hiszem.

    (#30232) bkercso: :D Na igen, mindketten tudjuk, hogy én tudom, hogy nem az egyensúlyi helyzet körül leng, de persze ezt a témát most nem fogom felmelegíteni, annál is inkább, mert mindjárt indulok utamra (tehát mások most ne vegyék észre ezt a mondatot, mert ez csak "belső kommunikáció"). Ám vedd figyelembe például, hogy a kábeleknek sem árt ha azonos ingerek alapján vannak használva/bejáratva, hiszen amelyik hangdoboznál éppen fel van cserélve a polaritás, annál az alatt az időtartam alatt az optimális irányhoz képest ellentétesen halad a hasznos jel a vezetékekben, ami egy ideig kihat a hangra azután is, amikor visszaállítottuk a helyes irányba. Lásd kábelek irányhatása, amivel kapcsolatban szintén tamáskodsz, ám a hifiben bizonyított dolognak számító téma. (Bár összefügg a lehetséges magyarázata a membránmozgás magyarázatával, de ez most mindegy.) Így aztán (meg más okból is) igaz az, amit későbbi hozzászólásáan DDL ír, hogy az ilyen módon bejáratott hangdobozpárnál a normális polaritásba helyezés után lesz egy újabb bejáratási szakasz.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz DDL #30238 üzenetére

    Annak ellenére, amit bkercso-nak írtam, tehát hogy bizonyos okok miatt valóban lesz, ahogy te írod "egy jópár órás újrajáródási szakasz", nem baromság ez a polaritásfelcserélős bejáratás, mert nem bejáratott hangdobozt "tekerünk meg" ilyenkor, hanem bejáratatlant. A bejáratatlan hangdoboz még mechanikailag és elektronikailag is annyira nyers, hogy a bejáratatlan és a bejáratott állapota között nagyságrenddel nagyobb a hangminőségkülönbség és a szükséges bejáratási idő, mint amennyi a "megtekertségből" adódó "újrajáródási" szakasz hangminőségkülönbsége és ideje. És igenis életszerű körülmény, hogy polaritásmegcserélősen járatjuk, mert így időt nyerünk, szomszédokkal szembeni békét nyerünk, elkerülhetjük a bejáratatlanul hallgatás kényszerét...
    Egyébként pedig természetesen hasznos dolog, ha hallgatva, helyes polaritással járatjuk be, mert így fontos tapasztalatokat szerezhetünk arról, hogy az adott hangdoboz (vagy már hifi készülék) hagja milyen különbséget mutat nyersen és bejáratva, elkerülhetjük a vezetékek irányhatásának ideiglenes megzavarását... stb.

    Egyébként blattidának sem szokása olyan dolgokról írni, amit nem próbált ki, szerintem indokolatlan volt az ezirányú oldalvágásod.
    Én annak fényében mondtam amit mondtam, hogy - számos ok miatt, lásd fentebb - a saját készülékeimet eddig MINDIG helyes polaritással, hallgatva-használva járattam be, tehát csak mások készülékeinek polaritáscserélős bejáratásáról van tapasztalatom, de arról van, és megtapasztaltam, hogy nem baromság.

    (#30245) Ba cy lus: Direkt írtam, hogy mások ezt most ne vegyék észre, titkos mondat volt, ugyebár csak jeleztem vele, hogy fogtam agyilag a korábbi ezzel kapcsolatos "vitára" való utalást. :D És most felállok a géptől és indulok elfele.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #30247 üzenetére

    Corrigenda:

    1.; [gépelési hiba]
    Tizenharmadik sor: ... (vagy más hifi készülék) hangja...

    2.; [stilisztikai hiba]
    (#30245) Ba cy lus: Szándékosan kértem, hogy mások...

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz bkercso #30255 üzenetére

    Azt hittem, korábbi, membránmozgással kapcsolatos vitára utaltál, de ezek szerint nem. Akkor főleg nem melegítem fel, csak annyit jegyzek meg pontosításként, hogy ezek az irány jellegű témák (akár például a kábelirányé) nem annyira a hordozó közeget képező váltóáram "misztifikálásáról" szólnak, hanem inkább a zenei hasznos jel útjának "misztifikálásáról" - amire persze te azt mondod, hogy váltóáram és kész passz, én és mások pedig a tapasztalataink alapján sok mindent másképp látunk-hallunk, mint amit bizonyos tananyagok alapján várhatnánk. Aztán esetleg ötletelünk, hogy mitől más a tapasztalatunk, mint ami várható lenne. Néhány ilyen ötlet az utóbbi két-három évtizedben új tananyag lett illetve lett volna, ha a "hifi" egyetemi tananyag lenne.

    (#30262) bkercso: Egyébként pedig éljen a hosszú kristályokból álló "monokristályos" réz, ezüst, mint kábelanyag. Vagy a szén méginkább.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Lompos48 #30266 üzenetére

    Andorra részéről a "...hátráltatni is tud." kitétel persze éppen arra a mondatrészre vonatkozott, amelyet ügyesen kihagytál az idézetből, ezáltal erősen más értelmet próbáltál adni a szövegnek, mint amiről az szólt. Ez a citátum egy nagyon inkorrekt mérnöki munka volt a részedről, politikusok szoktak ilyet tenni. Miért kellett ezt?

    (#30270) kjani18: Ha az eredeti szöveget olvasod, akkor láthatod, hogy Andorra nem írt, nem is gondolt olyat, hogy ne kellene a mérnöki tudás. Ő azt írta, hogy sokszor nem elég a mérnöki tudás.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz baluka26 #30286 üzenetére

    Ezért a hangzáshűséget igazán jól tesztelni elsősorban akusztikus hangszereken (közte éneken) alapuló zenei felvétel hallgatásával lehet, mert az akusztikus hangszerek esetében több fogalmunk, sejtésünk van arról, hogy milyen lehetett az eredeti, amelyhez ugyebár hasonlítani kellene. A másik dolog, hogy a(z audiofil) hangberendezés egyúttal önálló hangszer/zenekar, mivel nem csak a hangzáshűség megközelítése a cél, hanem hogy a hangberendezésen lejátszott konzerv zene minél zeneibb élményt nyújtson otthon.

    (#30292) dudika10: Feltételezem, hogy ebben a topikban még senki se gondolta, hogy bármely érzékeszerve becsaphatatlan, és senki sem tagadta, hogy a hangélményhez erősen hozzátartozik a pszichológia.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz kjani18 #30294 üzenetére

    Nem értem, mi a probléma, miből kéne kimászni. Kérlek fejtsd ki mi a gond, lehet hogy én vagyok vaksi és azért nem értem.

    (#30290) Lompos48: De igen, szántszándékkal inkorrektül idézted andorrát. Ilyenért legalábbis bocsánatot kérni illik, nem pedig kötni az ebet a karóhoz. Lásd nebuló kolléga bocsánatot is kért, miután felhívták a figyelmét, hogy az inkorrekt, idézetnek látszó csúsztatásodat használta idézetként.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz DDL #30295 üzenetére

    Arra hajtani, hogy ugyanúgy szóljon otthon, persze hiábavalóság, de arra, hogy minél hasonlóbban szóljon otthon, arra azért szerintem érdemes hajtani. A többi mondatoddal teljesen egyetértek, azt hiszem (és persze látom, hogy az előbbi mondatom értelme benne van a későbbi mondataidban, de hangsúlyozni, megerősíteni akartam).

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Lompos48 #30299 üzenetére

    Nem is volt szándékom illemleckét adni, csak "tudományosan" leírtam hogy mi történt. Hogy hogyan kezeled, a te dolgod.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #10726912 #30302 üzenetére

    Általában jobb dolog három (páratlan számú) eret összefonni, mint kettőt (páros számút), de ez sem kizárólagos szabály, érdemes lehet kísérletezgetni ezzel. Másrészt valószínűsítem, hogy az UTP kábel ereiből (elég vékonykák) inkább ötöt-hetet is érdemes összefonni, hogy optimálisabb kábelvastagságot-keresztmetszetet kapjál hangszórókábelként - de ezt csak más kábelek optimálisnak tűnt vastagságához hasonlítva gondolom, például az én, három tömör érből álló hangszórókábelem vastagsága kb. húsz UTP ér összvastagságával lehet egyenlő.
    Ja, és valószínű, hogy jobban szólna, ha az összefont ereket nem csupaszítanád le, hanem szigeteléssel együtt fonnád össze őket.

    Sajnos vasárnap nem volt módom az ígért HFM cikkeket összeválogatni, de a mostani hétvégén ígérem, megteszem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák