Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz Ebit #9837 üzenetére

    Egyetértek. Bár nehéznek nem tartom, csak összetettebb, mint készülékekben gondolkodni a változtatásokról.
    - Először is mérni kell! Külső forrással és hangszórós módon egyaránt.
    (Egy átlag szoba frekvenciaválasza jobban hasonlít EKG-görbére. mint egyenes vonalra.)
    - aztán meghatározni a kívánt hangzást, és az érdekében elkövethető tennivalókat.
    - a legdurvább 4-5 kiemelés (búgás...) pontján érdemes beavatkozni
    - a diffúz utózengési időt csökenteni, ha több, mint 0.6-7s
    - A hangszórók közvetlen visszaverődéseit (oldalfalakról) csökkenteni.
    - szőnyegezés
    - a lehallgatás mögött lehetőleg erősen csillapított legyen a fal közép-magas tartományban.
    - nézzen is ki valahogy sőt fontos, hogy jól nézzen ki...

    A hangerő növekedésével a hibák is egyre nagyobb mértékben rontanak a hangképen.
    Pianoban mindig tisztább az összkép. Nagy hangerőn, vagy nagy dinamikával megszólaló zenéknél a fortissimók sokkal kesze-kuszábbak lesznek, mint halkabban.
    Túlcsillapítani sem jó, mert kényelmetlen zene nélkül benn tartózkodni.
    (Egy puhán bebútorozott könyvtárszoba ideális az otthoni zenehallgatásra.)
    Vagy hazaviszed a művház folyosójáról a raklapnyi szaknévsort...

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés