Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kapanyél

    őstag

    válasz mettek #69406 üzenetére

    Tudod magad is, hogy ezek a rendszerek annyira sokváltozósak, hogy lehetetlen máshol ugyanazt reprodukálni. Erre rájön a hallgatói szubjektív élmény, ami az egészet el tudja vinni.
    Az említett XLR kábel egy standard színpadtechnikai eszköz, amire a szabvány olyan keresztmetszet-különbségeket enged meg, hogy az már nevetséges: a két véglet között 3x-os a megengedett eltérés! Ezért kell tudni, mire való. Ráadásul gyakran előfordul, hogy acél elemi szálakat is kevernek a rézhez, mert az olcsóbb. Elrontani mindent el lehet.
    A többi trükközés, a réztől eltérő vezetők alkalmazása pont a csillapítások hangolása miatt kerülnek bele. Ezek - ahogy írtad is - csak elvesznek, nem hozzáadnak. A réz a legjobb vezető az arany után, a felületi hullámterjedéseket pedig a palást keresztmetszettel tökéletesen lehet irányítani. Egy 6-os finoman sodrott rézvezeték még mindig olcsóbb, mint amennyiért a flancos 1,5-est megkapod, amiben aranyhaj is van és esetleg sok kísérletezéssel el tudták érni ugyanazt, amit rézzel is elérnének. De a céljuk nem ez, hanem egy sajátos hangzás kialakítása. Színezés. Nekem az, köszönöm, nem kell. Pláne nem nagyságrendekkel drágábban. Nyilván egy csatlakozó kialakítása igényesebb egy ilyen kábelnél, mint amit én szerelek le, de utóbbi sem rossz - és magam látom, milyen lett.
    AQ kábeleket teszteltem és pont Emotivaval nem tapasztaltam különbséget egy 2,5-es egyszerű MKh-val szemben (H07V-k). Természetesen nem teszteltem le ezer kábelt lehallgató szobában, mert eleve nem érdekel, hogy melyik mennyire más, illetve nagyon nem mindegy, hogy milyen hosszú az adott kábel. És hát ne felejtsük azt sem, hogy még a sztereó hifizés is a legtöbb esetben egy otthoni szobában zajlik, könyvek, bútorok, kutya és egyéb változó elemek között.
    A fő kérdés, hogy kinek mi a jó? Ha megkapod az eredetit vagy valami olyat hallasz, ami tetszik? Nincs értelme drága kábeleket tesztelgetni ilyen szinten, én jobban hiszek az oszcilloszkópnak amúgy is. Ha az alapvető vezetési tulajdonságokban eltérnek, azt ki lehet hallani stúdió körülmények között, de ebben az esetben messze nem a neutrálisról beszélünk.
    Személyes preferenciám a digitális adatátvitel egyébként, a hangfalkábelek (magas jelszint) esetén pedig még senki nem mutatott nekem olyat, ami jobb vagy akár csak más lett volna az alap rézvezetékhez képest.
    Jelkábelnél pedig még soha senki sem mondta, hogy cseréljük ki…

    Tudom, hogy ez is egy hobbi és sokan örömüket lelik benne, ezt semmiképpen nem szeretném elvenni tőlük. :)
    Most megyek és lepolírozom az autómat, mert attól legalább jobb köridőt megyek, és ez tény! ;)

    Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz mettek #69406 üzenetére

    Azért azt elég könnyű lenne igazolni méréssel, hogy megváltozik a mély/közép tartomány, nem? Ez az egész vonal azért hatalmas sületlenség, mert ha EQ-val belenyúlsz 0.01 dB-t a közepekbe, a mikrofon azonnal ki fogja mutatni, egy ember viszont azt is képtelen megmondani, ha ugyanennyit akár a teljes hangnyomás változik. Nincs is rá szükség, hiszen ha odébbteszed a fejed egy centit, már tízszeres a változás. Olyan dolgokat hiszel a füledről, amit eleve csak akkor lehetne lehetséges elkezdeni boncolgatni, ha a fejedet bármikor tűpontosan ugyanoda vissza tudnád tenni és azt mozdulatlanul tartani (vagyis a teszt idejére ki tudnád kapcsolni a szíved is - merthogy az is millimétereket lök a fejeden, mint az igazolható). Ha a mozgást is belekalkuláljuk, ott tartunk, hogy minimum 1 dB szintű változásokat meséltek bele a kábelekbe, amikor még a nagyon felétek hajló dinamikai elmélkedésben is csak 0.1-0.2-ről beszéltem elméletileg lehetséges síkon, aminél többet nem tudok adni a dolognak, bárhogyan próbálom megerőszakolni a valóságot.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák