Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuninger
addikt
válasz Alabástrom #4899 üzenetére
A 4:3-at ki tudom hajtogatni resolveal, mint ahogy az FPV-sek teszik:
Original:
Kihajtogatott:
Így nincs torzítás, de akkora a látószög mint Superviewnál, imádom ezt a lookot.A 4:3 2.7K és a 4:3 4K között nagyon minimális a valós felbontás különbség, egy lehelletnyivel élesebb csak a 4K. Viszont sokkal gyorsabb feldolgozni a 2.7K-t, gyorsabb rajta gyakorlatilag minden process, nekem ez megéri azt a minimális különbséget részletben.
5.3K 4:3 sokkal jobb minőség, sokkal nagyobb az ugrás mint 2.7K és 4K között, de ott 30fps a max és nekem kell a60fps: tudok lassítani ha akarok (nem szoktam). Általában 24fps a végső renderem leszámoltatom resolveal azokat a frameket a 60-ból optical flowval amik a megfelelő helyre kell essenek, így nincs darabosság mozgásnál, illetve az extra framek miatt meglepően pontos az utólagos motion blur számítás, így "filmes" a hatása a videónak.
-
veterán
-
Tuninger
addikt
válasz SeniorTilla #4903 üzenetére
A fisheye optika hordó torzítása szűnik meg, egyenesek a vonalak, nem görbül semmi. Perspektíva torzítás természetesen van, azt nem igazán lehet kiküszöbölni
a lens correctiont használom a color tabon az openfx-ek közül
-
veterán
-
Alabástrom
senior tag
válasz Tuninger #4905 üzenetére
Ha már ennyi tudást és tapasztasztalatot gyűjtöttél ezzel a kamerával, akkor leírnád kérlek a "szokásos" Davinci-s workflow-dat vele? Úgy, hogy egy ezzel csak most ismerkedő is megértse... Gondolom vannak olyan lépések, amiket szinte minden filmnél nagyjából (vagy pont-) ugyanúgy megcsinálsz, mint pl a zajszűrés, kihajtogatás, felbontás és bitrate konvertálás... Esetleg részletinformációkkal együtt, azaz pl nem csak hogy zajszűrés, hanem hogy hogyan.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Tuninger
addikt
válasz Alabástrom #4907 üzenetére
Ez így kitölthetne egy komplett youtube csatornát
Lehet csinálok is egy youtube videót jövő hét elején.Alapvetően az a workflow, hogy megvágom a videót, utána minden klippen amin szükséges zajszűrés - torzítás korrekció - motion blur - élesítés, majd mehet az export.
Persze mindegyik fentiről egyesével lehet sokat beszélni, pl mik a jó zajszűrési beállítások, mennyire érdemes a torzításkorrekciót állítani, hány fpshez mennyi motion blur kell, mennyit élesíts a videón, milyen bitrateken érdemes exportálni.
Rengeteget kísérletezem a colorgradingel, de ami "éles" esemény, szinte mindig natural profilt használok a goproval, mert az úgy ahogy van jó. Vagyis ez esetben nem gradelek.
Na majd lesz valami hamarosan.
Addig is itt egy példa hogyan is néz ki, igaz csak 1080p, de azért letöltve érdemes nézni.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Tuninger #4908 üzenetére
"Lehet csinálok is egy youtube videót jövő hét elején."
Az tök jó lenne, köszi előre is!Gondolom nem úszott fényárban a rendezvénycsarnok, ennek ellenére elég szépek a sötét részek is. A mozgás hol szuper, hol darabos, lehet nálam van a probléma (ha a kamera is mozog, és a képen is mozog valaki a kamera mozgásától különböző síkban, akkor az darabos . Ha vagy csak a kamera mozog, vagy a kamera áll és valaki elhalad a képen, az úgy szép fluid )
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Márton
nagyúr
válasz Tuninger #4908 üzenetére
Uhh, hát nem irigyellek.. Kicsit nosztalgikus érzés is elfogott, de szerencsére én már túl vagyok a "kiállításra kiállítóként" járó időszakon
Nem volt rossz, de nekem jobban bejött a szájról szájra ajánlás.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Khaosz55
addikt
-
Khaosz55
addikt
válasz Tuninger #4913 üzenetére
Most csináltam teszteket Gopro8. A kertben körbe fordultam és egy labda pattogtatását vettem fel. 4K60 Hz és 30Hz-ben. Csináltam 2.7K 120Fps felvételt és belassítottam 30 illetve 60 Fps-re.
Arra voltam kíváncsik, hogy milyen a mozgás és az iterpoláció.
-4K60Hz -teljesen sima, folyik a mozgás nincs képremegés.
-4K60 amit 30Hz-re rendereltem le. Csináltam sima és Motion Blur változatot igaz alacsonyabb értékkel mint amit te mondtál. Sajnos nem jó az interpoláció nagyon látszik.
-4K30Hz - Nagy meglepetésre nem volt durva még Motion Blur nélkül sem az interpoláció, nem remegett a kép gyors mozgásoknál és lassítások is jól mutattak, nem mondom 60Hz kisimultabb, de lehet motoros és nyaralós videóknál teljesen jó lehet a 30Hz.
-4K30Hz Motion blur (faster,smal,10 beállításon). Ugyan olyan jó a kép.
Lehet át kell térnem 4K30Hz rögzítésre így a 4K120Hz-es anyagot akár 4X be tudom lassítani.
Azért csináltam a tesztet mert kamerát veszek és érdekelt, hogy 4K30hz esetén a 120Hz felvétel belassítva hogy mutat a mozgásmegjelenítés.
4K30Hz esetén milyen Motion blur-t használsz ? -
Tuninger
addikt
válasz Khaosz55 #4914 üzenetére
30fps-nél 30fps timelineon a 26-os érték lenne jó, de elég sok képhibát generál.
Waqas Qazi-nak van egy jó oktatóvideója, ő openFX-ként rakja fel és kicsit máshogy állítja be. én is kísérletezem ezzel, mert jóval gyorsabban lehet leszámoltatni és egész jó az eredmény.Viszont nem értem milyen interpolációról beszélsz.
Azt javaslom Better, Large 60, erre Faster, small, 10-et állítasz be. Minek kérsz tanácsot egyáltalán? -
Alabástrom
senior tag
válasz Khaosz55 #4914 üzenetére
"-4K30Hz - Nagy meglepetésre nem volt durva még Motion Blur nélkül sem az interpoláció"
Ha eleve 30fps-el vetted fel, akkor (ha nem volt túl sok fény) a záridővel le tudott menni a kamera annyira, hogy már az egyes képkockákon el legyen kenődve a mozgás, ezért így sokkal folytonosabbnak tűnik, mint ha 60fps-el veszed fel és eldobálod minden második kockát.
(pl ezért is szokás ND filtert használni túl sok fény mellett. Hogy ne tegyék akadozóvá a mozgást a túl rövid záridővel felvett képkockák.)[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Tuninger
addikt
válasz Khaosz55 #4917 üzenetére
Amit írtam érték az kb akkora blurt rak a képre mintha 1/60 záridőt használtál volna.
24fps timeline, 60fps forráshoz 70-es blur kell hogy úgy nézzen ki mintha 1/48 záridőn mentél volna.
A 30phez 30p anyaggal a 26-os érték szintén 1/60-hoz közelíti, 24fps-nél 35 körüli a jó 30-as forrásból, de 24p forrásnál meg már 20-as érték kis elég.Túl kevés blurnak nem sok értelme van mert csak vesztesz az élességből, de darabos marad.
Hogy mennyire pontos a számolás az függ attól mennyire komplex a felvétel, hány fpsel vetted fel, mennyi a timeline fps 100fps-el felvett anyaggal 25fps timelineon tökéletes motion blurt lehet számoltatni még komplex témánál is, de még 100-as értéken sem lesz elég a mosás, 120ig kellene valahogy feltekerni.
-
Khaosz55
addikt
válasz Tuninger #4918 üzenetére
Most mutattam renderel mintát a páromnak. Januárban utazunk és nem szeretném, ha felveszem az anyagot és neki nem tetszik.
Ő a 60FPS mellett tette le a voksát, 30 nem tetszik neki. Akárhogy is a kisimultabb neki az jön be. Az az igazság, hogy most ahogy megnéztem nekem is jobban tetszik, lehet az a gond hogy 120FPS-el gamelek és hozzá szoktam.
Már csak azon vacilálok, hogy 4K120FPS felvételt akkor csak 1/2-ot tudok lassítani.
Vagy ahogy írtad ha nem lesz probléma ha 4K120Fps-t 1/4-re lassítok mert blurrel megoldható a judder? -
Chiller
őstag
válasz Alabástrom #4881 üzenetére
Tetszik ez az Insta360 ace pro, videóban egyértelműen jobb a H12-nél "sajnos". (a fénykép annyira nem érdekel, arra van külön gép)
Valaki látott már esetleg valami olcsóbb helyet, vagy a weboldala a legjobb?Kamera + esetleg a búvártok érdekel leginkább.
[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
válasz Khaosz55 #4919 üzenetére
Akkor maradj a 60p-nél. Amit nagyon be akarsz lassítani, twixtorozd
Vagy ott viselje el az enyhe darabosságot.
Opció 2: nézz 240p-s kamerátEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Tuninger
addikt
válasz Khaosz55 #4919 üzenetére
Ha a 60fps-es homevideo lookot keresed akkor azt a 30fps sehogy sem tudta volna szállítani.
Igaza van Mártonnak, 60ban kell menni, esetleg ha tudod hogy valahol lassítani szeretnél ott fel kell kapcsolni 120-ra, vagy optical flow/twixtor.A judder fogalmát sem értem, hiszen nem úgy veszek fel mint te, nem találkozom a problémával.
-
Khaosz55
addikt
válasz Tuninger #4924 üzenetére
Pl ez a judder. [link] 60 FPS anyag 30 FPS renderelése esetén egyértelműen látszik.
30Fps alap anyag és 30 Fps a renderelés akkor az egyenes vonalaknál látszik.
De maradok a 60fps-nél akkor aztán nincs macera.
Az optical flow/twixtor, ez mi pontosan ezt davinchiben lehet használni ? -
-
Tuninger
addikt
válasz Alabástrom #4909 üzenetére
Ha nem írsz privátban nem készül el
Összedobtam gyorsan egy 20 perces kis tutoriált erről a torzításkorrekció / motion blur témáról. Hadarós, kicsit csapongós, néhol kicsit érthetetlen, de ha 1 dologgal már segítem a munkádat, volt értelme.
Tessék letölteni, sokkal olvashatóbb, ráadásul az egész 20 perces videó nincs 200MB.
Ha kérdés van, előbb nézd meg mégegyszer az adott részt és utána tedd fel -
Khaosz55
addikt
válasz Tuninger #4928 üzenetére
Köszi, frankó videó. Igaz ez már majdnem mélyvíz annak aki meg akar ismerkedni a davinci-vel. Bár aki most akar megismerkedni vele annak vannak tutorial magyar videók a YT-on. Szerintem a legfontosabb, hogy alacsony élesítéssel vegyük fel a videót és davinci-ben be lehet állítani. Valóban a gopro medium már túlélesített. Rengeteg videót csináltam úgy, már bánom, egy jó TV-n projektoron nagyon zavaró. Én 48/80-as értéket
Lehet én egyedi esetek vagyunk a párommal, de nekünk nem tetszik motion blur. A filmeknél is sokszor használják, de én legalábbis arra törekszem, hogy minden esetben éles tiszta kép legyen, akár még mozgásoknál is. Persze a gopro 8-nak megvannak a korlátai. Ga FPS gamet tolok akkor is az az első, hogy kikapcsolom a motion blur-t, lehet ezért is van, hogy nem tetszik.
Szóval szerintem egyéni ízlés dolga minthogy 24,30, vagy 60Fps legyen képkocka szám.Számomra még nagyon fontos a képzaj szűrés. Jó fényviszonyok mellett is a Temporal NR: Frames:2, Mo. est. type: Better és Temporal Threshold-ot 15-25 között állítom. Ha kevesebb a fény akkor feljebb tolom. Teljesen kitakarítja képzajt a kék égről. Nem szabad túltolni mert ront a képminőségen és "homályos" lesz.
Kövi videódban lehetne erről is szó, mert én is csak azt követem amit anno javasoltál. -
Khaosz55
addikt
válasz Chiller #4929 üzenetére
Én is . Remélem jól vizsgázik majd az indiai óceánban, de azért viszem a gopro8-at is. Addig ki kell talonom hogy a master 30 vagy 60fps legyen, de szerintem maradok 60-nál.
Apropó milyen memoria kártyát ajánlotok az ace pro 4K60FPS-hez? Évek óra használom a 256-os samsung evo plust a gopro8-ban, vehetek ugyan olyat? 512-es mehet bele?
[ Szerkesztve ]
-
Alabástrom
senior tag
-
Dari69
újonc
Sziasztok! Kicsit furcsa a kérésem, de minden okom megvan rá. Egy kisebb vérdíjat tűzök ki arra, ha valaki vissza tudja állítani nekem a Gopro 11 legelső firmware verzióját a kamerámra. Sajnos most a legfrissebb van rajta, és ez nagyon nem jó.
-
Tuninger
addikt
Sajnos bukó, Hero 10 volt az utolsó kamera ahol még volt rollback régebbi firmware-re.
Én is beleszaladtam a problémába, a labs forumon balhéztünk David Newmannak hogy nem azt kapjuk zajszűrés kikapcsolással mint az előző labs-al, hanem sokkal gyengébb eredményt és nem tudtunk sehogysem rollbackelni. 2 nap alatta megcsinálta a korrekciót és kaptunk egy beta labs firmwaret. Ettől még továbbra sincs rolback Hero 11-12-őn, de próbáld meg hátha erre megy. Persze ez nem az első FW
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
válasz Alabástrom #4933 üzenetére
Sajnos a hossz miatt nem engedi a youtube, oszd tovább a linket amit fent írtam.
h264: ha van lehetőséged, h265-öt használj. Általános szabály, hogy a h265 az fele akkora méretben tud azonos minőséget.
Vagyis:h264:
4K 24-30: 70-100Mbps
4K 50-60: 160-200Mbpsh265:
4K24-30fps: 35Mbps
4K 50-60: 70MbpsEmlítem a videóban hogy codec tesztre használtam egy részét az épp látható videónak, pont ezt néztem akkor, hogy a 264 milyen bitraten jó. Dupla feletti értékeken még láttam javulást h264 esetén. Pedig a forrásfileom "csak" gopro volt ami nem ad pixel szintű részletet.
Hozzáteszem, ha újrakódolod handbrakel constant quality beállításon, akkor töredék bitrateken is pazar minőséget tud mind a h264 mind a h265 codec.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Tuninger
addikt
-
Khaosz55
addikt
512Gb-os sd kártyára hány perc vagy óra fér fel 4K60 illet 4K120Fps esetén? Insta oldalán annyit írnak max video bitrate: 170Mbps
-
-
veterán
válasz Tuninger #4942 üzenetére
Ez így igaz, de a kártya hasznos tárhelye mindig kevesebb a névleges értéknél, tehát az idő is kevesebb lesz.
Pl. a 256-os kártyára 238GB fér csak rá. Az 512-esre akkor gondolom 476...
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
veterán
válasz Khaosz55 #4944 üzenetére
Nem tudom menniyre jó ötlet. Ha egy kártyán van minden felvételed, és történik vele valami, akkor buktad az egészet. Nekem a 256-os kártya bőven elég, a 64-es is az lenne. Felvétel után mentem le az anyagot a laptopra, úgyis visszanézem, nem tart semmiből lementeni. Felesleges a kárytán tárolni, és veszélyes is. Ha csak 1 helyen van, bármikor elveszhet, egy technikai hiba, akármi más miatt. Ez bármilyen érzékeny adatra érvényes
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Khaosz55
addikt
válasz SeniorTilla #4945 üzenetére
4-5 éve egy kártyám van. Most akkor lesz kettő nagy. Ha tönkre megy a kártya akkor teljesen mindegy hogy hány kártyád volt ha pont a lényeges felvétel megy tönkre. Max így egy kicsit minimalizálod a károkat. Én lazán kihasználom a 256-os kártyát egy nagyobb motoros túra alkalmával 4K60 esetén, vagy egy hetes síeléssel. Sok nem marad rajta. Ráadásul most meg majd jönnek a 4K120-as felvételek.
-
Chiller
őstag
válasz SeniorTilla #4945 üzenetére
Attól még hogy nagy kártya, le lehet menteni minden nap, vagy naponta / félnaponta.
-
veterán
válasz Khaosz55 #4946 üzenetére
Én síelésnél, nyaralásnál minden kártyát mentek a nap végén. 2-3- kamera van a fiaimmal, ami megy, és szeretjük vissza is nézni ,mi történt Akkor meg már sima ügy a mentés, és másnap lehet üres kártyával kezdeni.
Tavaly volt egy olyan esetem, hogy a Hero 7-ben utángyártott akku volt, amivel a felvételeket végigvette, de kb. 1 percnél megfagyott a kép és csak a hang ment tovább. Nem minden felvételnél csinálta, utólag jöttünk rá, hogy akkor, amikor nem eredeti akksi volt benne. Természetesen nap végén vettük észre. Marha bosszantó volt, hogy elveszett egy csomó jó felvétel, többek között a 4,5 km-es családi lesiklás is. Ha csak kamerán néztem, akkor rendben volt, ha nem tekereted végig a felvételt...
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Khaosz55
addikt
válasz SeniorTilla #4948 üzenetére
1 hetes mocis túrához kell a nagy kapacitás. Laptop-ot nem viszek magammal. Meg sehova sem .
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- SkyShowtime
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Peugeot, Citroën topik
- iPad topik
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Motoros topic
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...