-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38165 üzenetére
Csak azért nem repülök rá a VI-re, mert - nyilván valamennyire hülye módon - teli áron repültem rá a 15 Pro-ra, mikor megjelent. És az akkor félmilla felett volt...
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38199 üzenetére
A Nostalgic Nega ugyan nem a természetességről szól, de talán az első Fuji filmszim, ami olyan igazi "mélykék" hatású kéket tud az égboltról adni.
Parci: ez inkább az itthoni helyzet kritikája volt... nyilván jó, meg zsíros a külföldi lóvé, de amikor ennyi referenciával, X év után sem megy át sokszor egy videóra egy olyan ár, amit egy kétórás kislagziért elkértem, míg volt, aki megfizette (helló, precovid évek!), addig valahogy még rosszabb szájízzel fizetem ki a kasszánál azt a tengernyi lóvét, amit most már az élelmiszerre elkérnek -
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38304 üzenetére
Perspektívakorrekciót hajtott végre az útburkolati jelen
-
madgie
titán
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38337 üzenetére
Ó, de csíptem Zack-et
-
madgie
titán
Nem tudom, mit látsz, nekem alig megy a Fuji ISO 400 alatt
(videónál pláne, ott 640 az alja)
Sterilnek nem steril, a Fuji X széria soha nem a kivasalt képéről volt híres, de anno pl a Panasonic S1-gyel néztem össze, nyilván a Pana sokkal zajmentesebb, de sokkal rosszabbul is viselte, ha utólagosan graint adtál a képhez (amit én még a Fujihoz is szoktam
)
Szóval megvan még mindig a Fuji X kicsit random, szemnek kellemes "szemcse-jellege", ami akkor a te szemednek nem kellemes
Friss - tegnapi élmény - mikor a kollégám mutogatta az osztrák családi kiruccanásos tájfotókat és baromira elégedett volt az X-E3 + 55-200-as tájképekkel. Pedig neki ott a Z7II, 70-200/2.8S-sel, meg hasonló finomságokkal...
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38362 üzenetére
Az a baj, hogy a negyvenes szenzor amúgy is "szigorúbb", minden user errort jobban büntet, hamarabb bemozdul a kép, lassabban olvassa ki az adatokat ,így jobban el is keni az e-shutteres képet, ha túl gyorsan rángatod el az expógomb megnyomása után a kamerát, stb.
IBIS nélkül kicsit öntökönlövés ez a szenzor, szerintem (pedig én OIS párti vagyok amúgy).
-
madgie
titán
Egy normális (értsd: 100 ezer forint körüli) monitor már elég rég tudja a 10 bitet
De másra "való" a kettő: színmélységgel a színátmenetek, tónusok finomságát variálod (kevésbé különülnek el az apróbb tónuskülönbségek), a bitráta meg inkább azt határozza meg, hogy a videóban elmozduló dolgok és egyébként apró részletek mennyire maradjanak "egyben".
Én a bitrátát szívbaj nélkül veszem vissza 100 Mbps-re, úgyis H265-ben lövök, ott ügyesebb a tömörítés és alap a 10 bit (ami kell az utómunkában, ha pl a lakberendező azt mondja az Eterna filmszimben felvett anyagra, hogy a kanapé zöldje nem stimmel).
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38373 üzenetére
Felesleges, idealizál a szemük
-
madgie
titán
válasz
taranis #38391 üzenetére
Rendelj egy "újracsomagolt" 15 Pro-t az eMagról. Azt már eleve visszaküldte valaki, 14 napos elállásban, megcsinálod, amit akarsz és visszaküldöd te is. Úgyis vigyázol rá és így nem szúrsz ki a kereskedővel sem, hogy egy új cuccot küldesz vissza, amit ő már csak nyomott áron tud tovább adni.
-
madgie
titán
válasz
Elektrosokk #38406 üzenetére
A többit nem ismerem, de a 13/1.4 nagyon patent, minden téren
-
madgie
titán
válasz
hemaka #38422 üzenetére
Van olyan, hogy shutter shock, főleg telénél jelentkezik, az adott záridőn keletkező zárszerkezet keltette vibráció pont annyit és úgy lök az állványon, hogy pici blur keletkezzen a képen. Többféleképp lehet orvosolni, jobb állvány, más záridők, elektromos első-zár, vagy a teljes elektromos zár. Ez utóbbit szoktam én is sokszor használni ilyenkor.
Sonyt én se vennék, de ha ennyire zavarja a kollégát a zaj (már pedig ha a H1 ISO 800-a zavarja, nem tudok Fujiban jobbat ajánlani neki), akkor hajrá, irány valamelyik fullframe rendszer. -
madgie
titán
válasz
Elektrosokk #38425 üzenetére
Biztos, hogy nem ugyanaz, de nem is lett villám-fókuszú. Nálam maradt a régi, nekem ő a szent-grál, nem a 35/1.4, van valami a rajzában (pláne ellenfényben), amit nagyon-nagyon szeretek, sok év után is. Van itt új 33/1.4 meg új 23/1.4 is, szépek, jók, gyorsak, baromi kontrasztosak, de nincs meg bennük ez a régifilmes boogie.
-
madgie
titán
válasz
Elektrosokk #38432 üzenetére
Szerintem (és tényleg szigorúan szubjektív) az 50/1.0 lenne az utolsó objektív, amire rákívánnék Fujiéknál, pláne ha most kéne vennem valamit.
-
madgie
titán
válasz
benedekco #38436 üzenetére
Nem tudok objektív okot mondani, így csak saját véleményt írok: a Fujinak világéletében a processzor volt a gyenge pontja, az X-Trans meg eleve rengeteg plusz feladatot ad a hardvernek (nézd meg utómunkánál pl a LR-ban egy 24 megapixeles Bayer, majd 24 MP X-Trans RAW-ot).
Szóval szerintem még az X rendszernél úgy-ahogy tartják az iramot Fujiék, a GFX-nél már meg sem próbálták, amikor az adott proci 24 megapixelen APS-C/X-Trans-on is két másodpercig írta a Color Chrome-ot, akkor eszük ágában sem volt 50 MP-re ugyanazt a procit odaadni. Ugyanez van most a 40-nel meg 100 MP GFX-szel, a Clarity a mai napig megakasztja a hardvert a Fujinál. -
madgie
titán
válasz
Elektrosokk #38484 üzenetére
Nyilván van egy "hardveres limite", de alapvetően ha hagysz neki egy kis időt, hogy ráharapjon a témára, akkor az 56/1.2 fókuszával semmi komolyabb gond nincs, akár trackingre is használható.
-
madgie
titán
Kint az X-T5-höz a videós-trackinges firmware, hát csókolom a Fuji kezét, nem elb@szták ezt is? Rárakom AF-C-re, trackingre, erre (félig lenyomott) expógombbal indítva nyilván nem kezd el trackingelni az adott AF mezőre ragadva, mint kb bármilyen más rendszer, sőt, a Fuji is, fotóban, hanem külön gombot megnyomni a trackinghez (illetve a josticket, középen!) vagy a képernyőn matatni, hogy nesze, ezt akarom trackingelni.
Ezek se dolgoztak még gimbalon...
Ha AF-C-n és tracking beállításon van, miért AF-lockolja az expógomb lenyomásakor az adott fókuszmezőt és nem mozdítja sehová?
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38499 üzenetére
Azért nehogymá' ne tudd, mekkora azoknak az objektíveknek a szűrőmérete, amiket amúgy is szűrőzni szoktál
-
madgie
titán
válasz
lugosi #38510 üzenetére
A disp back gombot kell MF állásban masszírozni, akkor jön fel ez a "picture in picture" mód.
Az, hogy erre még ráadod a peakinget is, az egyéni preferencia (hosszan nyomott hátsó tárcsa), én csak "simán" használom.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
rxmiss #38533 üzenetére
Szerintem nem erre való az a váz, két órás 4K60p eleve overkill sztem, mire nem elég olyan hosszú videónál a 25-30p?
Kicsit barkácstipp, de ne egy gyors USB-PD power bankre kösd, hanem mondjuk egy "alap", 10 watt körüli USB-A kimenetűre. Ilyenkor ugyan akár minimálisan merülhet is a belső akku a hosszú idő alatt, sőt, nagyon hosszú idő alatt le is merülhet, viszont maga a gép nem fog annyira melegedni a töltés miatt, így hosszabb ideig megy el. Én az X100V-nél így oldottam meg, amikor harmadik kamerának használtam hosszabb riportokra.
De egyébként a kultúrált megoldás erre a dummy akku. -
madgie
titán
A mostani mobilok mellett pláne nem optimális a helyzet, nálam a riportnál is úgy volt, hogy az A-cam mellé közvetlenül oda volt téve az iPhone is, mert az nem kérdez, nem dumál, 2-3 órát simán felvesz egyben (akár 4k60-ban is).
Ha más nem, a multicam sávok összeillesztésekor jól jött, hogy van egy sávom, ahol végig van kép és hang. -
madgie
titán
Right tool for the right job, ahogy tőlünk nyugatabbra mondanák. Nekem építkezésen, vagy akár egy irodában némileg furcsa választás lenne a nagy tévés kamera, már csak a mobilitása és mozgathatósága miatt is (gimbal pl), egy eseményen meg nyilván jobb választás amaz, főleg ha normálisan összehangolt multicam felvételről van szó.
A Fuji nálam riportra csak muszájból forgott párszor, igazából nagyon szépen dolgozik ott is, de nem elsősorban oda való. (mondjuk van TV2-s ismerősöm, aki lótifutiként az R5-tel csinál mindent, sokszor a riportokat is)
-
madgie
titán
Most mondom: mert mobilisebb vagy ezzel. És sokszor olcsóbb is a szett így (nyilván nem mindig). Meg azokkal a tévés kamerákkal nem is mosod úgy a hátteret, mint a MILC-en egy átlagos mezítlábas fix-szel (cserében nyilván zseniális annak az átfogása).
Nincs olyan, hogy ez csak erre, vagy arra jó, hálistennek olyan kényelmes helyzetben vagyunk, hogy egy melóra sokféle opcióból lehet válogatni (nekem pl sokszor a vágóképes kamera az iPhone 15 Pro, hiába van két Fuji). -
madgie
titán
Sőt, mesélek egy friss esetet, múlt héten egy irodaátadón kellett videóznom és egész jó helyre sikerült lecövekelnem a szalagvágásnál, szóval bal kézzel tartva, a némileg túlméretes pocakom segítségével betámasztottam a gimbalt az X-T4 +10-24-gyel, jobbal pedig az X-T5 -tel a 18-105 tele végén kézből óvatosan svenkeltem, ahogy vágják miniszterfontosurak a szalagot. Így lett egy nagylótós, meg egy jó szűk jelenetem, ami háromfelé vágva (tág, szűk, tág) tök jól mutat az anyagban.
Ezt nagyobb kamerákkal nehezen játszottam volna meg. Tudom, legyen ott még egy ember -
madgie
titán
Huhh, ugyan én az X-T10 óta nem használtam huzamosabb ideig azt a szériát, de nagyon rühelltem az evf-et abban, gyanítom, hogy megmaradt azóta is az az alaptulajdonsága, hogy kicsinek ugyan kicsi és a felbontása is butább, de ráadásul szemüvegesként nem látom be még ezt a kis méretet sem, annyira elb@szott az eye point, vagy mi a jó ég a neve annak, ahonnan bele kell nézni az EVF-be.
Lehet "normális" embereknek jó, nekem pápaszemesként borzalmas volt. -
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38599 üzenetére
Semmiképp nem normális ez az X-T50 ár, szerintem sem. Ez ráadásul pont az a kategória, kinézet, amire ugyan pimpelhetnek filmszimulációs tárcsát, akkor sem fogja a hype meghajtani az eladásait.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38668 üzenetére
Mindig nyitva fókuszál, mert akkor tud a legpontosabb lenni.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #38696 üzenetére
Fujinak is van Silkypix variánsa, nem egy csodaszer, de ingyenes.
Szerk: illetve itt a legfrissebb variánsa.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
section9 #38705 üzenetére
RSC2-m van, de alapvetően nem vagyok elégedett a DJI gimbalokkal, ormótlan, nehezen (illetve nem elég finoman) kalibrálható, nem szép mozgathatóságú cuccok, legalábbis amiket én használtam. Ráadásul egy csomó hülye bugja van, AWB-Lockból kilöki a Fujit, ha sleep-pel altatom, majd felkeltem, kikapcsolás helyett, meg újabb Fujikat fagyasztott is, ha fotó/videó között kellett váltanom.
Hogy mit vennék helyette? Nem tudomNekem az első Moza AirCross volt a legjobb gimbalom, de nem tudom, milyen most a Moza.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!