- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Shell script topik
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Facebook és Messenger
- ASUS routerek
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Google Drive
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz
Tempus_fugit #14165 üzenetére
Aha. Ott leszek megint egész nap, ha egy elgyötört, piros szemű kopaszt látsz szakállal, nagy barna Manfrotto táskával, az én leszek
Most értem haza onnan, ez is egy rövidke nap volt
-
madgie
titán
válasz
Tempus_fugit #14168 üzenetére
Fél kilenc, kilenc körül rohanás lesz, de máskor meg tudok állni pár percre
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
Tempus_fugit #14177 üzenetére
A bringásokra nem sok időm volt, az elején a gyakorlásnál fotóztam őket, meg a legvégén a díjátadón
Eszméletlen, milyen fáradt vagyok amúgy, három napig hajnalig talpalni, pia nélkül...
-
madgie
titán
válasz
Tempus_fugit #14179 üzenetére
Van itt mindenféle, bár asszem FB fiók kell, ha mindet látni akarod.
-
madgie
titán
válasz
Tempus_fugit #14232 üzenetére
Nincs ebben kivetnivaló, a 35/1.4 szerintem isteni portréra is, gondolom a 60/2.4 is teljesen baba. Az 56/1.2 meg egy drága, lassú célszerszám, ami viszont borzalmasan szépen varázsol. Kicsit olyan mintha Palvinbarbi 40 éves tapasztalatokkal bírna
-
madgie
titán
válasz
Tempus_fugit #14240 üzenetére
Medveczky Ilonát azért csak nem írhattam
-
madgie
titán
válasz
DonRazzino #14245 üzenetére
Öhöhö
-
madgie
titán
válasz
DonRazzino #14264 üzenetére
Mehet rá felirat is: You could be mine
-
madgie
titán
válasz
DonRazzino #14267 üzenetére
570 lesz az itthoni ára?
-
madgie
titán
válasz
DonRazzino #14269 üzenetére
Oda azért komoly persely kell, addigra a Pro2 egy százassal soványabb lesz.
-
madgie
titán
válasz
DonRazzino #14271 üzenetére
Nekem jó lenne a Pro2 is, bár a fix kijelző azért nem előny
-
madgie
titán
válasz
DonRazzino #14269 üzenetére
Ha már Artwork. A gari remelhetőleg "normális" hazai, ha igen, nem olyan rossz ár ez (kérdés, milyen állapotban van a cucc).
-
madgie
titán
Ha már sznobéria: ebben a beszélgetésben megfogott ez a mondat: "We are a photography company - not a camera company."
-
madgie
titán
válasz
DonRazzino #14293 üzenetére
Én is az vagyok, na
A 18/2 amúgy tényleg jó kis cucc, az X-T10-en majdnem mindig az volt a fesztiválon. A T1-en az 56, meg a 35, váltva.
-
madgie
titán
Nem feltétlenül jellemző a Samyang-ra, de nem erősségük a QC, a nagyokhoz képest legalábbis. Persze mindenhol beleválaszthatsz egy rosszabb darabba, de pl a Fujira annyira nem jellemző.
A Samyang 12-nél lehetett gyakran olvasni, hogy a 12/2 ebből a szempontból kritikus darab, sok volt a decenteres. Inkább itthonról, interneten kell venni az ilyesmit, ha lehet... ha gond van, 14 napig védve vagy.
DonRazzino: "VÉGRE nem Tony Northup meg a sok langyos bullshit"
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
-
-
madgie
titán
válasz
#16820480 #14339 üzenetére
Az a baj a Lightroom-mal, hogy az X-Trans II gépek profiljait kontrasztosabbra csinálja, mint a gép. Főleg az árnyékok felől csap le. FF-nél nem gond, annak jól áll a kontraszt, de a CC önmagában is elég karakteres, ott sokszor sok. Lehet persze a csúszkákkal kompenzálni, de minek görcsölni, ha ott a jó JPG? Azt is finomhangolhatom, ha kell... és gyorsabban is exportálja is majd ki.
Szóval nálam egy ideje ennyire egyszerű a workflow: CC JPG + Monochrome RAW. A fesztivált JPG-ben nyomtam végig, Classic Chrome-mal. Nem vagányságból, csak ott naponta háromszor ki kellett mennie az aktuális anyagnak, négy színpad mellett meg elképzelhetetlen volt, hogy akár egy RAW-ra is időt szánjak. JPG copy, esetleg vágás, mehet kifelé.
-
madgie
titán
válasz
Mathiask #14343 üzenetére
CC-t lehetett már régebben, ha X-E2-re írod át az X-E1 DNG-t hexeditorban, Acrost még nem próbáltam. Majd még azt fogom megnézni (FEDman ötlete alapján), hogy az átírással megkapjuk-e a sokkal pontosabb X-Trans III Lightroom színmódokat az amúgy kontrasztosabb profilú X-Trans II-re. Valószínű, hogy nem lesz pontos, X-Trans I-II hack-nél sem volt az, de egy próbát megér. Sok képnél úgysem buherál ennyit az ember, max egy-egy esetben érheti meg.
És igazából sokkal inkább a gyűjtögetésre sarkall (X-Trans III gépre)
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
pethob #14347 üzenetére
Kábé 13 euró egy hónapra a LR+PS, szerintem megéri. Néha akciós, nekem is 10,79 per hó. X-Pro2-nél kifejezetten jók lettek a színmódok, na az Acros zajkarakterét nem tudja leutánozni, de a Provia, Astia, Velvia, CC, Pro Neg módok pontosak (ellentétben az X-Trans II alapú gépekkel).
Sheratan: kutyajó az AWB Fujin, nagyon ritkán váltok másra. Emiatt lehet stabilan egy filmszimulációs módban végigvinni egy komplett rendezvényt: stabil végeredményt hoz. Nekem annyi a dolgom, hogy helyezkedjek, komponáljak, AF pontot válasszak és expókorrekciózzak. Ebből egy pár lépést még le lehetne spórolni egy okosabb arcfelismerővel és/vagy tapicskolós LCD-vel, de hát semmi nem lehet tökéletes
-
madgie
titán
válasz
#16820480 #14350 üzenetére
Nem, nem white balance dolgokat soroltam, hanem filmmódokat. Az AWB-t csak azért hoztam be a képletbe, mert ha megbízhatatlanul működne, akkor rövid sorozatokban is felemás színezetű képeket kapnál. Hol hűvösebb, hol melegebb színvilág, mint kéne, érted. Pont elég ilyet láttam már sok más gyártónál. RAW-ban nem olyan nagy gond ez persze, bár ott is nagy segítség, ha nem kell minden képnél hasonlóra piszkálni.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
madgie #14336 üzenetére
FEDman-nek voltak jó javaslatai, annak alapján mentem még egy kört és update-eltem a bejegyzést
X-T1-gyel is működik a dolog, csak X-T2-re kell átírni, ugyanott, a második helyen. Az X-Trans III hackelt színprofilokkal sokkal plasztikusabb kiindulópontod van, "hála" a kicsit elb*szott Adobe-X-Trans II árnyékoknak. Bővebben, példaképekkel a blogban...
konyi79: köszi
BTW érdemes ránézni a dpreview-ra, milyen sz*r lett az első 4K videós Fuji
Hopp, egy füles a GH4-nek, hopp, még egy az A7R II-nek, az A7S II normál 4K minősége is simán megvan. Nem mondom, drága gép lesz így is, de ezeknek a fényében azért na...
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
p_adam #14361 üzenetére
Hát persze. Adott egy pre-production camera (nyár végén jön ki a végleges), amihez képest a TheCameraStoreTV is röhög, hogy a hónapok óta boltban kapható a6300-zal ellentétben ezzel érdemben lehet 4K-ban dolgozni, mert nem fagy le állandóan... de biztos nem a T2 erőssége lesz a videó
Econ: ebben a galériában elég elb*szottak a camera raw konvertek, annak idején szerintem már én is szebben lekonvertáltam őket.
-
madgie
titán
Én értem, hogy védeni kell a mundér becsületét, de gyakorlatilag az a6300 egy elb*szott konstrukció, ha a 4K videót nézzük. Az X-T2 10 percet enged markolat nélkül, markolatnál meg valószínűsíthetően a marcsás akkukat használja, tehát nem melegszik annyira a gép (akkor 30 percig mehet). A GH4-et felfújták, legyen hová és hogyan elvezetni a hőt. Csúny, de működik. Az a6300-nál mit csináltak? Semmit. Majd lekapcsol melegben, random időközökben.
Az X-Pro2-nél írták is, hogy amiatt nincs 4K, mert nem foglalkoztak a hőelvezetéssel. Ha a Sony adta volna ki, beleférne. Sz*rnak azok bele.
Az ilyenek miatt nem váltottam még Sony-ra, az A7/A7 II szoftverezettséggel kihúzták nálam a gyufát. Nincs rá racionális magyarázat, miért nem adtak ki újabb firmware-t az A7-re a PDAF-es adapterek miatt. Ugyanazt, ugyanúgy tudná, mint az A7 II, csak persze nincs benne stabi. De kaptak az A7 tulajok egy fityiszt, váltsanak, ha adaptereznének.
Annak idején a NEX-3 is szarakodott nálam hosszú záridőknél, azt is kompletten lesz*rta a Sony Magyarország. Normál, hivatalos garival. Ha a Fuji Sony lenne, nem kaptam volna új gumiburkolatot az X-T1-re. Azt mondták volna, így jártam, elhasználódott. Nem cserélték volna ki az elnyúlt ajtókat sem. A Fuji Magyarországtól kérdezek valamit, azt se tudják, hogy válaszolják meg. Egy X-Pro2 tesztpéldányt is ideígértek, csak sokan várnak rá, sokáig tart. Mert tetszik nekik a blog, meg látják, ha lelkes az ember. A Sony mit csinál? Nem foglalkozik a problémákkal. A kérdésekkel se nagyon. Vedd meg, használd, cseréld jövőre. Bugfixet talán kapsz, de ha nem, hát nem.
Na ez egy kicsit hisztisre sikerült, szerintem csendben is maradok egy időre megint, mert egyszerűen nincs agyi kapacitásom azzal foglalkozni, hogy minden hozzászólásomat kétszer meg kelljen magyarázni.
-
madgie
titán
-
madgie
titán
válasz
p_adam #14374 üzenetére
Nézd, jelenleg ott tartunk, hogy majdnem féláron ad majd a Fuji minimum olyan 4k videót, mint a Sony. Az A7R II és A7S II emiatt is lehetett annyira drága az első variánsokhoz képest. Ez nekünk jó, mert nemsokára nem milliós tétel lesz, ha valaki normális minőségű 4k-t szeretne.
A Fuji X100 több, mint öt éves gép, nem hiszem, hogy gyors tempó lenne a Sonyhoz mérten pont ez a sorozat. Mondjuk az X100s valóban rövidebb ideig "élt" és a CC-t sem kapta meg, az egy kicsit valóban sötét folt a Fuji Kaizenben.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz
Tempus_fugit #14376 üzenetére
Az a jövő
1440p monitorom van, azon is jobban néz ki a 4k, mint az 1080p. A slideshowkat is rég 4k-ban csinálom.
De megcsavarom a kérdést: mi értelme 24, 36, 42 megapixelnek, ha a fotósok többsége Full HD monitoron nézi a végeredményt, max A4-et hivat belőle?
-
madgie
titán
válasz
p_adam #14378 üzenetére
Amiért szeretik a Fujik képeit is: sokkal kevesebbet kell majd a grade-eléssel foglalkozni. Van, akinek ez számítani fog, míg mondjuk a beépített stabi pont felesleges, ha Roninra, darura, slide-ra teszi a gépet.
A logokat pont nem tudják jól használni sokan, szarul utómunkázzák. Óriási segítség, ha belököd Pro Neg STD/HI-ba, vagy Proviába, ha elfér a magasabb kontraszt, oszt csók. Meg kell vágni, kicsit pofára szabni és kész.
A plusz crop ott van, de nem vészes. Ha ez az ára, hogy ennyire éles, mégis relatív moiré-mentes legyen a kimenet, akkor szerintem vállalható kompromisszum. A Sony-nál sincs az A7 sorozatban natív 16:9-ed, ott is 3:2-ből crop-pol, nem az objektív teljes látószögét kapod meg. A Panánál sem a GH4 óta, a GH3 még multiaspect gép volt, ott tényleg 50mm volt az 50mm.
-
madgie
titán
válasz
rumos14 #14385 üzenetére
Ne ragadd ki az elb*szott konstrukciót önmagában, odaírtam, hogy csak a 4K videóra gondoltam. Egyébként qrvagyors gép az a6300, nagyon jó AF megoldásokkal, csak nekem ez nem férne bele, hogy ha kisüt a nap, akkor kakukk, nincs munka.
Illetve jó dolog a Full HD 60 meg 120 fps-sel, ahogy p_adam írta az előbb is, csak az esetek nagy részében nem ott a legszebb a videó képminősége, hanem mindenki a 4k-ra hegyezi ki a pixel-peep-et... ami nem feltétlenül előny persze.
Hupsz, a GH2 volt az utolsó multiaszpi? Ezt benéztem
Asszem Roboter skubizta a GH5 adatlapját, hogy lehet ott nagyobb lesz a szenzor, bele fog végre férni megint ez az okosság.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!