Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • _drk

    senior tag

    Már lassan az F1 lesz a pilóta temető és nem a Ferrari.
    Ha Merci továbbra is tartja ezt az előnyt és Hamiltonnal is megelégszenek még 6 évet(annyi simán van még benne), akkor Verstappen is hiába őrjöng, Leclerc is hiába tűr semmi értelme, hogy itt vannak.

    Én Hülkenberg-et nagyon sajnálnám, de lehet neki jobb egy olyan verseny sorozat ahol győz is! Főleg, úgy hogy nagy csapathoz már sok esélye nincs kerülni, de már most középcsapatba se? Akkor tényleg menjen innen és nyerje szarrá magát egy másik autósportban.
    Főleg amíg ilyen Bottasok mennek él autóba...

  • [CS]Blade2

    addikt


    A Haas-nak nem tudom, hogy honnan kellene pilótát szereznie, de ez Jurassic Park (3)-osan "ez egy rossz ötlet".

    A jelenlegi F1 ebben a globális trágyalében mindenképpen pilóta temető. Állítólag Perez is bejelentette, hogy, ha a jövőben sem lesz esélye még a dobogóra sem, akkor lelép....a gond csak az, hogy 99,9%, hogy nem lesz, ergó máris visszavonulhatna.
    Jelenleg az F1 2-3 pilótának tud győzelmi esélyeket adni, és durván 6 pilótának dobogós esélyeket, aztán ennyi. A többiek mehetnek kapálni. A gond ott van, hogy ezeknek egy részének ez nem felel meg, és ez pont az az iparos réteg, mint Perez, Hülk, stb.
    Itt már csak azoknak érdemes maradni, mint pl. Kimi-nek, szórakozásból, hobbyból, valamint Norrisnak, tehát a fiataloknak, hogy tegyenek egy próbát, hogy hátha bekerülnek az F1-be az F1,5-ből.

  • snecy20

    veterán

    Itt már csak azoknak érdemes maradni, mint pl. Kimi-nek, szórakozásból, hobbyból, valamint Norrisnak, tehát a fiataloknak, hogy tegyenek egy próbát, hogy hátha bekerülnek az F1-be az F1,5-ből.

    Viszont ha ez a helyzet, akkor a szabályok szintjén kellene egy kicsit drasztikusabban belenyúlni. Márpedig ez, hisz láthatjuk hogy pl ebben az évtizedben hány meglepetés dobogó született, hát nem túl sok, szerintem a két kezünk bőven elég hozzá - cirka majd 200 versenyen! Igazán komoly meglepetés győzelem pedig 1, Maldonadoé...

    Ha közmunka van, minden van! O.V.

  • vhw

    addikt

    A csapatok szemszögből tekintve pedig senki előtt nincs külső akadály, hogy megduplázza a költségvetését és többet fektessen bele, vagy rendbe rakja a személyzetet.
    Valójában úgy tűnik, hogy a futottak még kategóriának is megfelel ez a jelenlegi helyzet (még a tőkeerősebb, gyári háttérrel rendelkezőnek is) - mert legtöbbjük se nem hajlandó többet beletekerni, se összeszedni magát, se odébbállni. Akkor mire fel szabály módosításokkal másokat helyzetbe hozni újabb periódusra? Ilyen alapon lehetne minden évben pilóta szerencsekereket rendezni a csapatok között; egyszerű, olcsó, izgalmas, kiszámíthatatlan, megvan a cirkusz...
    De jelenleg mégiscsak ez az autósport (egyik) csúcsa - itt kell fillérbaszóskodni a Renault-nak? Töketlenkedni a sport legendájának, a Ferrarinak? Ide zülleni a Williamsnek?

    "Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

  • JColee

    őstag

    Szerintem meg akár meg is triplázhatná minden csapat a költségvetését. De ha már itt tartunk akkor legyen inkább négyszeres. :K

    Amit a költségvetésről írtál az eléggé hülyeség szvsz.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Annyiban nem hülyeség, hogy, ha mindent visszavezetünk az alapjaira, ami az eredményességhez kell, akkor minden egyes tételben szerepelni fog a pénz. Megfelelő mennyiségű pénz nélkül csak a csoda, szerencse, véletlen, stb. marad.
    Valszeg mi itt sosem fogjuk kitalálni a tutit, lehet, hogy nincs is ilyen.

    A Steiner féle show a verseny teljes rovására elhozná ezt. Ez majdnem azt jelentené, hogy koreográfia lenne rá, hogy mikor mi fog történni, és, hogy a végén Magnum nyer a Haas-al egy futamot. Ha nem tudnánk, hogy megrendezett az egész, még akár izgalmas is lehetne, amíg ki nem derül.
    Ekkor jön a képbe az érdek a pénz mellé, hogy ebben mi lenne a jó pl. a Mercinek.

    Valós versenyzéssel egy olyan mezőnyt összerántani ahol ekkora különbségek vannak... hát sok szerencsét hozzá.

  • 3L1T3

    senior tag

    TV: LG OLED 65C9 • Konzol: PS4 Pro + 860EVO SSD , XONE X, Nintendo Switch • PC: i7-8700K + 32GB RAM + 1080Ti

  • mefistofeles

    addikt

    "A csapatok szemszögből tekintve pedig senki előtt nincs külső akadály, hogy megduplázza a költségvetését és többet fektessen bele,"

    Ja semmi külső, csak belső. Magyarul az, hogy kurvára nincs több pénzük.
    A mai gazdasági versenyben egy nagy csapat sem költhet korlátlanul. ha teszem azt a merci 4-500 milliója kevés lenne és mondjuk 800 kéne akkor nem biztos hogy maradnának. A különbség csak annyi a jelenlegi kis csapatokhoz képest, hogy pl. ők tuti nem maradnának utánfutónak, inkább kiszállnának.

    Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

  • _drk

    senior tag

    Pilóta szerződéseket lehetne korlátozni. Nem ismétlődne folyamatosan a mostani állóvíz.
    Legalább ezek a tökéletes párosok életünnének és ha váltani kell folyamatosan úgyse tudják ki válik be így az első és második számúság is eltűnne.

  • lenox

    addikt

    Max 2 ev egy csapatnal, utana lapat. Az mondjuk vinne izgalmat a dologba.

  • snecy20

    veterán

    Háát, az viszont a legjobbakkal szemben kicsit igazságtalan lenne.

    Ha közmunka van, minden van! O.V.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Ha show-ként bele kell nyúlni, akkor a legkézenfekvőbb az lenne, ha az első 3 kapna annyi BoP-ot, hogy az horribilis-eszméletlen nagy légüres tér eltűnjön a Redbull és a Mclaren között, még, ha a háttérben lenne is egy olyan alku, hogy ez csak a látszat miatt van, és amint mondjuk a legjobb B ligás szerez 1 vagy 2 dobogós helyet, akkor csökkentik egy kicsivel, hogy azért viszonylag fair legyen a 3 igazi F1-es csapattal a rendszer.

    Legalább évente 1-2x előfordulna, hogy egy Norris erőből szerez egy 3. helyet, ha netalántán tudnak kicsit közeledni. Idén pl. tudtak annyit, hogy már lenne 1-2 eredményük, és most változna a BoP.

    Már csak azért is jó lenne, mert a Williams-en kívül legalább körön belül lennének, bár egy Pereznek ugyanúgy elérhetetlen lenne a tartós dobogó.

  • velizare

    veterán

    mik azok a vasalódeszkák...?! :Y :W

    Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

  • snecy20

    veterán

    Én attól félek, hogy pár reményteljesebb fiatal totál el fogja felejteni a győzelem ízét...
    Az új és legújabb generációból csak Leclerc és Verstappen aki belátható időn belül nyerhet (újra) versenyt.
    Eddig 2010-2019 között, tehát 10 idény alatt csak 3 VB-nk volt összesen. 2000 és 2009 között ez 5 személy, 1990 és 1999 között pedig 7 különböző világbajnok. Azt hiszem kézzel tapintható az ellaposodás.

    [ Szerkesztve ]

    Ha közmunka van, minden van! O.V.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Ugyanez dobogós helyekre lebontva gondolom még rosszabb, kivéve azt az évet amikor a gumik miatt totális káosz volt, és Maldi is nyert.
    Aztán, ha abból levonnánk a káoszfutamokat, akkor hasonló esést látnánk. Vettel nyer a STR-val, Fisi Spa 2009, stb., mára pedig csak olyanok vannak, mint amikor Stroll dobogós lett vagy az idei Német, hogy még 20 kör és Kubica is esélyes lett volna a 3. helyre.

    Szerk.:
    [link]
    11. GAS 17.09.10
    13. GIO 16.10.01
    De már jövő hét hétfőn egyébként a 7. Vettelnek is 1 éve lesz, hogy nem nyert futamot. (18.08.26)

    [ Szerkesztve ]

  • #46105344

    törölt tag

    Gyönyör! Attól féltem hogy FE autó hatását fogja majd kelteni, de szerencsére nagyon nem.

  • Csapoati

    Topikgazda

    A 90-es évek azért rossz példa kicsit, mert a Williams 1992-97 között 4 egyéni vb-t (és 5 konstruktőrit) nyert 4 pilótával... Ebből ugye 3 azonnal távozott is a címe után. Igazából ebben az időszakban csak akkor nyert más futamot, ha a Williamsek meg Schumi lerobbant. A 2000-es éveket (a pár iszonyat nyomasztó ferraris tizeniksz győzelmes szezont kivéve) kimondottan jónak tartom.

    Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

  • #70869248

    törölt tag

    na ne már..
    Tök jó hogy egyszer az a vélemény a nézők részéről, hogy egy versenyzős felállás rendben van, sőt az a legjobb + egy vízhordó, ...majd ugyanakkor sz@r az F1 mert csak X versenyző nyerhet..szabályokat kell módosítani.
    Perez azt mond amit akar, tök érthető, Sainz szerint benne van hogy Verstappen soha nem nyerhet, vagy ő sem...ezek is mind érthető gondolatok, az is hogy Verstappen szerint nem nagy ügy Hamilton rekordhalmozása, sokan a mezőnyből meg tudnák csinálni..
    ..ezek mind rendben vannak,...a versenyzők szemszögéből nézve, de nézőként önbecsapás azt várni az F1-től hogy mindenkiből legyen bajnok, és Hülkenberg is állhasson végre dobogóra, és tényleg menjen az F1 Nordschleife-re..
    Nordschleife-n sz@r lenne az F1, mert ott is a vezetés az izgalmas, nem a vonatozó autók látványa, Hülkenberg dobogóra állhatott volna, csak kicsúszott, és nem, nem lesz mindenkiből világbajnok aki jól mozog a pályán.

  • vhw

    addikt

    A Renaultnak nincs több pénze? (de nyílván nem a pénz hiányzik ott sem, főleg az idén)

    Az a Mclaren, ami az indys bohóckodásra rendelkezik több lóvéval, a szinte létüket meghatározó F1-re már nem? (de talán pont náluk észrevehető, hogy lehet azt a pénzt hatékonyabban is elkölteni, csak a megfelelő illetőket kell fenékbe billenteni, másokat pozícióba helyezni)

    A Ferrarinak pénz se kéne, csak rendet rakni a személyzetben.

    A Williams úgy, hogy készen kapja évek óta a mezőny vb motorját lassan két kört kap (idén még korrektnek is tekinthető pilótákkal)?

    A Haas készen vásárolt, tavaly összetettben második, futamgyőzelemre képes autóval többnyire pontszerzésre sem alkalmas idén?

    Az STR/Alfa akkor se kerül előrébb, ha a teljes szabálykönyvet kidobják - másrészt ahol van lóvé B csapatot fenntartani, ott juthatna az A csapatra több.

    Itt a mezőny egy jelentős részének nem kifejezetten anyagi problémája van, hanem szervezeti/emberi. Ezen hogy tudna érvényben változtatni, ha a szabályzatot módosítják?

    "Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

  • snecy20

    veterán

    A fő baj az, hogy amelyik csapat egy új érának a kezdetén az élre áll, az jó eséllyel ott is marad. A többi csapat nem képes a regnálót lefejleszteni, fejlesztésekkel befogni még évek alatt sem, ami tök tanulságos, és erre kéne rájönni főleg hogy ez miért van. Pl. tudjuk, hogy a RedBull kurva jó aeroban, mégis azt látjuk hogy semmire nem megy vele 2014-2019 között az évi egypár leeső győzelmet kivéve, miközben meg levertek mindenkit előtte 4 szezonon át, főleg a jó kasztninak köszönhetően. teljesen idegen tőlük az alacsony leszorítóerős csomag, mégis ebben a mostani szabálykörnyezetben ezt kell nyomatniuk, mert kell a végsebesség. És bár voltak régen is 4-6 évig tartó dominanciák, de ebben az évtizedben csak ezt látjuk. Én amúgy sejtem ennek az okát, ki lettek vonva a bizonytalansági tényezők az egyenletből. Régi sztori, de több előszezoni tesztnap, lazább és egyszerűbb motorformula, tankolás, és főleg a minimum 2 gumiszállító tudna valamit keverni a paklin. Még egyszer olyannak nem szabadna lennie, hogy ekkora függés alakuljon ki a motoroktól.

    [ Szerkesztve ]

    Ha közmunka van, minden van! O.V.

  • Csapoati

    Topikgazda

    Azzal egyetértek, hogy kevesebb a bizonytalansági tényező (sokkal kevesebb mostanság a műszaki hiba, mint akár csak 10 éve). Viszont amiket felsoroltál, abból a több előszezoni tesztnap szerintem pont, hogy nem össze, hanem széthúzná a mezőnyt, a tankolás meg semmit nem dob a dolgokon. Az egyszerűbb motorformula jó lenne, a gumiháborúnak se lennék ellenére és szerintem ami a leginkább kell: betartható költségsapka. Nem is kell feltétlen irreálisan alacsonyan meghúzni, de jelenleg egyszerűen túl nagy a különbség az első 3 csapat meg az F1.5 mezőny közt. Az alacsonyabb büdzsé hatékonyabb működést követelne meg, mondjuk ez pont a Ferrarinak nem kedvez. :DDD

    Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

  • feri1014

    senior tag

    A Mclaren indycaros projektje aprópénz az F1-hez képest és ott reális esélyük van. (Beszálltak az egyik csapathoz.)

    Emlékeim szerint a Williams, ameddig valóban jelentős tényező volt a motor, elég szép eredményeket értek el. Nagyrészt a pilóták, szponzorok hozzák a pénzt plusz a FOM-tól járó összeg.

    A Haas továbbra sem az előző évi Ferrari.

    A Toro Rosso nem azért van az F1-ben, hogy az élmezőnyben legyenek. A Red Bull pedig nem költ annyit a csapatra, hogy annak észrevehető hatása legyen az anyacsapat teljesítményre.

    Az Alfánál a részvényesek minimális pénzt ölnek a csapatba.

    A csapatok költségvetésének jelentős része a szponzoroktól és a FOM-tól jön.

    Beszállhatna a Renault vagy a McLaren annyi pénzzel, amennyivel a Mercedes, de sehol nem lennének. Azzal pedig semmire nem mennek, ha a megfelelő emberek vannak a megfelelő helyen. Maximum stabilan negyedikek lesznek. A Ferrarinak ekkora költségvetéssel az is belefér, hogy egy rossz autót tervezzenek. A középmezőnynek köze nincs teljesítményben egy elrontott Ferrarihoz sem. Ez nem egy egyenszéria, ahol, ha megszerzed a legjobb szakembereket, sikeres leszel. Newey sem tudna csodát tenni a Williams-szel, mert nem állnának rendelkezésére a megfelelő eszközök. Azért mert a kisebb csapatok nem tudnak sikeresek lenni, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem a megfelelő szakemberekkel rendelkeznek. Nem véletlen, hogy elég régóta napirenden van a pénz kérdése a sportban.

  • KraX

    senior tag

    "És bár voltak régen is 4-6 évig tartó dominanciák, de ebben az évtizedben csak ezt látjuk."

    Csak egy apro moderacio, 6 evig tarto dominancia az elmult tobb mint 30 evben nem volt az f1-ben (nem neztem utana, de szerintem elotte, sem).

    I know kung fu!

  • #70869248

    törölt tag

    Sztem nagy jelentősége lenne a jó/hatékony háttér felépítésének minden csapatnál, legyen az a Williams, vagy a Renault. Egyrészt mert csak ez az egyetlen járható út, másrészt ha a Williams felépíti saját magát, az a következő években dollármilliókat jelent...náluk ez a cél. Abban a pillanatban ahogy lejár az érvényben lévő szerződés, és borítják a pénzosztást, az több pénzt jelent, a több pénz pedig több lehetőséget.
    A Renault-nál ez is játszik, de még inkább az hogy, amikor bevezetik a költségsapkát az nem fogja helyettük megoldani a problémát, ők abban bíznak hogy ha majd mindenki jóval kevesebb pénzből gazdálkodhat, akkor kiegyenlítettebb lehet az eleje. Nem lesz az. Nekik már most a hatékony csapat képét kellene mutatni, hogy amikor valóban kiegyenlítettebb lesz a felhasználható büdzsé, akkor ők ebből a lehetőségből eredményt kovácsoljanak.
    Jelenleg éppen megy el mellettük a vonat.
    Nagyon fontos időszakát éli az F1, a bekövetkező változás hasonlóan nagy lesz mint a motorformula váltás, csak ez az autót, és a költségvetést érinti,..legalább annyira fontos, mint a motorformula debütálás előtti 3 év, jelenleg ezt élik a csapatok.
    -
    Aki most jól építkezik, az fog profitálni.

  • Peat;)

    veterán

    Az az érdekes, hogy anno a Renault úgy nyerte a vbket Alonsoval, hogy az egyik, ha nem a leghatékonyabb csapat voltak költség teljesítmény tekintetében (is).

    Ugyanakkor volt ott ügyeskedés is, felfüggesztéssel. Igazából a vb általában valami ilyenhez kapcsolódik sokszor, első felfüggesztés, diffúzor, merci motor háttere, talán a red bull volt a legenyhébb a hajlékony szárnyakkal.

    Amely csapat vb akar lenni, annak fontos a szürkezóna és politika is sajnos az f1ben.

    [ Szerkesztve ]

  • snecy20

    veterán

    Na ja, meg kellene olyan frontemberek is mint Briatore, Brawn...

    Ha közmunka van, minden van! O.V.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Az adatok azt mutatják, hogy a költségsapka még csak megállítani sem fogja a leszakadást az A és B liga között, csak lelassítani az ütemét.

    Szerk..: Majd később korrigálom, ha kijönnek az adatok a pénzosztásról, hogy a kicsik mennyivel tudnak többet hozzátenni, de mindenképp olyan eredmény lesz, hogy 2x vagy 3x annyit költ csak a top csapat.

    Én már korábban is azt mondtam, hogy a 21-es változtatásokból könnyedén dominancia alakulhat ki. Egy Renault, ha már hónapok óta mindent eldobott, és 800 millió euróból fejleszt párhuzamosan 2-3 verziójú 2021-es kasznit, meg ilyen durva dolgok, akkor elérheti a Williams 2014-es szintjét, vagyis egy jó, de ideig-óráig tartó jó szereplést.
    A Merci is így csinálta, előtte a Redbull is, előtte a Honda 2009-re. A Ferrariról nem tudjuk, de gyanús, csak ott a guminak lehetett hozzá köze. A Merci saját bevallása szerint a tököm tudja hány 1000 verziójú turbókereket legyártott. Kb. műholdképen látszott volna a gyár udvarában a kupac.

    Igazából nem tudom, hogy a Renault és a többiek ezt átlátják, és kamu nyilatkozatokat adnak, vagy tényleg úgy gondolják, hogy a költségsapka megoldja a gondjaikat, vagy a szomszéd tehenének a megdöglése, és 3 hónap alatt 1,5 másodpercet vernek a fejlesztéseknél a top csapatokra.

    Kb. 1 év a lemaradás, a B liga eleje most tarthat azon a fejlettségi szinten, mint a Ferrari tavaly a Hring után. Ezért problémás, ha csak annyit csinálnak, hogy eldobnak mindent, és a meglevő tudásuk alapján nekiállnak a 21-es autónak.
    Azt a kimaradt tudást, azt a pár lépcsőfokot nem lehet áthidalni, csak extrém sok pénzzel és munkával, extrém sok idővel, vagy technikai kiskapuval.
    A Mclaren-en még mondjuk talán segítene egy kiskapu, de a Renault 1,5 másodpercén csak egy garázskapu méretű, annyi rés meg kb. 30 évente van a szabályokban.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    Ez megint csak nem az én világom, sztem a világ nem csupa halógödör.
    Egyfelől a költségsapka fejlődik, és fejlődni is fog. Nem lehet ezt az egészet paff odacsapni hogy akkor 20millió.
    sok ember munkája, és megélhetése, és ráadásul nem is egyformán, ami működhet a Renault-nál az egyáltalán nem biztos hogy működhet a Ferrari-nál.
    Jövőre belenéznek, aztán bevezetnek egy költségkorlátozást, majd szépen kialakítják azt a rendszert ami mindenkinek jó, és rugalmas annyira hogy egy belépő gyártót se korlátozzon le lehetetlen helyzetig, hiszen annak akinek mindent fel kell építenie annak ez pénzbe kerül.
    Tehát ez az egész rugalmas, és valszeg sokkal nagyobb együtműködés van mint amit gondolnánk, mivel ez alapvetően a gyártóknak/privátoknak ez üzlet. A Liberty kiépít egy élhető F1-t a résztvevők számára, igen, persze mindenki már jövőre öldöklő csatát akar a Williams és a Mercedes között.
    Nem lesz.
    Ami lesz az egy fentartható forma, eltáncolás a szakadék széléről, és egy minden résztvevő számára előnyös környezet kiépítése, ahol egyébként jobb minőségű versenyeket lehet létrehozni.
    Valszeg ez az új forma ahol aztán újra felvirágozhat a 10-15 éve elcsökevényesedett szponzori megjelenés.

  • vhw

    addikt

    A Toro Rosso nem azért van az F1-ben, hogy az élmezőnyben legyenek. A Red Bull pedig nem költ annyit a csapatra, hogy annak észrevehető hatása legyen az anyacsapat teljesítményre.

    Már hogyne költene annyit? Épp annyit költ rá, hogy az anyacsapat profitáljon belőle. Nyílván a többi szatelit csapatnál is ez a helyzet.

    Beszállhatna a Renault vagy a McLaren annyi pénzzel, amennyivel a Mercedes, de sehol nem lennének. Azzal pedig semmire nem mennek

    Nyílván nem attól lennének ott máról holnapra, hogy egyszer ennyit kiadnak.

    Ez nem egy egyenszéria, ahol, ha megszerzed a legjobb szakembereket, sikeres leszel. Newey sem tudna csodát tenni a Williams-szel, mert nem állnának rendelkezésére a megfelelő eszközök.

    De ezek nélkül meg garantáltan nem leszel az.
    Newey minden bizonnyal még egyedül is tudna olyan autót alájuk rakni, ami aerodinamikailag nem téglaként viselkedik, mint a jelenlegi és a pontszerzés nem elérhetetlen álom lenne.

    Azért mert a kisebb csapatok nem tudnak sikeresek lenni, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem a megfelelő szakemberekkel rendelkeznek. Nem véletlen, hogy elég régóta napirenden van a pénz kérdése a sportban.

    Nem csak azokról van szó, akik szigorú értelemben megálmodják és összerakják a vasat, hanem a vezetésről, a stratégákról, adott esetben pilótákról. (számos példa van idén is ezekre a mezőnyben)
    A pénz meg tényleg nem véletlen, hisz ez az egész alapja, akinek nem úgy megy a szekér nyílván mocorogni fog. De a szervezeti és egyéb nem közvetlen anyagi jellegű problémáikat nem a költségsapka oldja meg.

    "Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

  • feri1014

    senior tag

    A középmezőny + Williams gondjait akkor sem fogja megoldani az, hogy ha még hatékonyabban működnek. A Force India meddig jutott a kiemelkedő hatékonyságukkal? Egészen a csődig sikerült elmenniük.

    A jelenlegi pénzosztás mellett a költségsapkát is a hajukra kenhetik, akkora a lemaradásuk pénzügyileg.

  • [CS]Blade2

    addikt

    175 millió helyett, ha csak 50 milliónál húzzák meg a fejlesztésre költhető sapkát, még akkor is simán a Merci nyer, és a Williams az utolsó.
    175 millió eurót egyben a Williams lassan évtizedek óta nem látott, és ez csak a kocsira költhető összeg lenne.

    100 millió körül talán el lehetne érni, hogy a jelenlegi 3-7-es A és B liga felállásból legyen kezdetben egy 3-2-5-ös felállású A,B,és C liga, majd idővel 5-5-ös, és ezzel a nagy gap a 10. és 11. hely között lenne, nem a 6. és 7. között.
    Ennyi már elég lenne, hogy ezzel legalább néha 3 helyett 5 csapat autója esélyes lenne a dobogóra, és lenne egy kis értelme az ilyen Perez féléknek itt lenni.
    Egyébként nem is értem, hogy hogy bírja ezt ennyire úgy, hogy közben nem törődött bele, hogy szinte semmi esélye a dobogóra.

    A nagy csapatok viszont ragaszkodnának a 175-höz, hogy 330-350 milliót azért el tudjanak költeni évente, és megmaradjon legalább egy 2-3x-os előny a 4-5x-ből.

    A másik megközelítés, hogy a kisebbeket felhozni, de csak az utolsó 5 csapatnak fejenként kellene évente +150 millió euró. A teljes mezőnyt nézve majd 1 milliárd euró hiányzik évente az F1-ből.
    Kb le lehetne írni egy max. 50-100-as listában, hogy mely cégeknek lenne ennyi pénze szponzorálni a dolgot.

  • #70869248

    törölt tag

    Nagyjából úgy hogy szeret vezetni, élvezi az egészet, és nyilván azt mondja amit mond, de addig fog itt maradni amíg csak tud.
    Egyébként lett volna esélye a dobogóra ahogy Kvyat-nak is megvolt és Hulkenberg-nek is.egyikük fel is állt..
    A MotoGp-ben sem nyer boldog-boldogtalan, mármint a királykategóriában. Gyáritók versenyzői csak több van, Honda-Ducati-Suzuki-Yamaha, megvan még Aprilia és KTM, de ők nem férnek fel.
    Ennyi, a dobogón 3 hely van, a győzelem meg egyhelyes cucc.
    Williams elbaxta, vezetői szinten, versenyzőválasztási szinten, és nagyjából minden szinten, majd ha mindent lényegesen jobban csinálnak akkor előrébb fognak lépni.
    ..tavaly elbaxta a Ferrari, belső viszály vagy fejlesztési zsákutca..mindegy, most akkor igazságtalan az F1 mert nem voltak harcban az utolsó futamon?!
    A Force India pedig csenben építkezik, úgy néz hogy uaz a cipő mint a Williams, elkapták a Stroll fertőzést. Pedig éppen nagy pénzeket pumpálnak a csapatba, és ezerrel megy az egyezkedés hogy ők legyenek a Mercedes 'partnercsapata'.

  • szebe

    őstag

    A l'Equipe szerint közel a megegyezés, Ocon-t elengedi a Merci a Renault-hoz, Bottas pedig +1 év Merci.
    A nagydíjhétvége előtt várható a bejelentés.

    szerk, bocs nem válasz akart lenni.

    [ Szerkesztve ]

    "ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

  • [CS]Blade2

    addikt

    Nem látom értelmét, hogy csak úgy cseréljenek. Hülk-el eddig nem volt nagy gond, csak annyi, hogy képtelen dobogós helyet szerezni, egyébként rendben volt minden.
    Ami szóba jöhet, hogy Hülk-nek nem tetszik, hogy most már Ric s*ggét nyalják a franciák, és ő maga akar lelépni, és erre reagálva a Renault lecsapna a szintén francia Ocon-ra, mint szükségmegoldás.
    Egyébként maga a csere nem jelentene túl nagy változást, még Ric sem jelentett. Amit még el tudok képzelni, hogy a Merci nem akar annyira kibaszni Ocon-nal, és fizet pár milliót, hogy a Renault elvigye,
    és végül azért fog megtörténni a csere, mert részben pénz, részben francia pilóta a francia csapatnál. Így már érthető lenne, ha a Renault rúgná ki Hülk-öt (nem adna neki új szerződést, mert aszem egyébként idén jár le neki).

  • Motion_Blur

    félisten

    Miért ne engedné el a Merci? Semmi szükségük rá, a Hamilton-Bottas egy tökéletes páros, és mindkettejükben évek vannak még, 3-4 év minimum.

    Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

  • [CS]Blade2

    addikt

    Valahol rosszul fogalmaztam. Az érthető, hogy a Mercinek nem kell, és cég imázs miatt nem akarják úgy kib.ni, hogy csak úgy zörög, mert akkor ők lesznek a köcsögök. Hogy jó színben tudjanak kiszállni a történetből, ezért fizetnek pár millió eurót is, csak vigye már el valaki. Így értető lenne, hogy a Renault miért csap le rá, egyébként a Renault simán odab.hatná Hülk elé a régi szerződést új dátummal, és semmivel nincsenek hátrébb, Ocon nem jobb számottevően a jelenlegi ismereteink szerint.
    B. Hülk semmiképp nem maradna, C. nagyon szeretne a Renault francia pilótát (szerintem a német piac fontosabb, mint a hazai)

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    teli van a tköm a Mercedes-l ebből a szempontból, mi a fészkes fenét erőltetnek még Bottas-n? Ez senkinek sem jó, nekik sem, Bottas-nak sem.
    Még is mit fognak erőltetni jövőre hogy - Bottas erősebben tér vissza 3- ?
    ..és Bottas?
    Ez egyedül Hamilton-nak jó, de nki sem, mert belelassul ebbe a langyosvízbe. Kell egy erős Verstappen...sőt kell két erős Red Bull, nagyon.

  • Jacek

    őstag

    Röhögnék betalálna az RB jövöre oszt jót szopnának Bottassal és buknák a VB-t :D És az esély nagy rá :)

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    F1 Animated! The Funny Side Of 2019 So Far...

    A pár 10 hsz-el ez előtti "tippeléseim az év hátralevő futamaira" alapján én nem számítanék komoly szorongatásra Verstappen részéről. 1-2 futamon hátra lesz sorolva, és 2 futamon kívül legalább 2 futamon a Ferrari-val is meg fog gyűlni a baja, és akkor még nem beszéltünk Bottas-ról.
    9-ből maximum 3 pályán lehet esélye Hamiltont kergetni, és 2-n lehet üldözött, ha nincs eső, káosz, meglepetés.

  • Motion_Blur

    félisten

    Nem lesz ilyen :)

    6 éve a Merci talál be. Nagyon. Simán belefér nekik Bottas, Verstappenből sincs kettő.

    azt pedig ne higyjük hogy Hamiltonnak nincs ebben szerepe, nem kell neki egy Ocon, még akkor se ha nagyon jó eséllyel verné...

    [ Szerkesztve ]

    Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

  • snecy20

    veterán

    Szerintem lassan maga Hamilton sem hiszi el hogy miért óvja így meg a Merci őt a versengéstől. :DD
    ...és itt jön elő az, hogy mennyire homlokegyenest más a néző érdeke, meg egy F1-es élcsapat érdeke.
    Ezt a két nézetet hiába közelíted, még félúton sem fognak találkozni. Pedig háztáji riválisként, Ocon sem lett volna túl veszélyes Hamilton jövőbeli VB címeire, de még azt a nagyon pici kockázatot sem vállalták be Totoék, nehogy 2016-hoz hasonlóan szar kerüljön a ventilátorba.

    Ha közmunka van, minden van! O.V.

  • #70869248

    törölt tag

    sztem is benne van, nagyon is.
    A Red Bull minimum ugyan olyan jó autóban mint a Mercedes, és jobb taktikában, a Honda nagyon fegyelmezetten megy előre eddig, semmi malőr, a motor bírja, és szépen dolgozzák bele a teljesítményt.
    Igazából nincs különösebb akadálya annak hogy megfogják a Mercedes-t, egyedül a második versenyző hibádzik.

  • #70869248

    törölt tag

    Hamilton-nak ellenfél kell, de nem csapaton belül...azt igazán egy versenyző sem akarja, neki Verstappen kell egy Red Bull-ban.
    Ennek nagyon egyszerű oka van, a versenyzői ego különösebb sérülés nélkül el tudja fogadni a vereséget egy másik autótól mert ott mindig van kifogás.
    Egyforma autóban nincs, és ez megeszi a versenyzőt, ha 6 futamon 6 alkalommal elveri a csapattárs az komoly probléma, ugyanez csak egy rivális csapat versenyzőjétől, semmi.
    A csapaton belüli harc a bajnoki címért az szinte még soha nem jött ki jól, bármilyen versneyágra gondolok.
    A csapaton belül legyen rend, és kell egy jó rivális egy másik csapattól..
    Ezért kellett Vettel-nek is Kimi, és ezért nem fog senki örülni egy komoly kihívásnak egyforma autóban, Ocon meg persze hogy előre akar tőrni, ezt is kell tennie..
    De ettől függetlenül Hamilton-nak Verstappen kell. ..és remélem meg is lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    Szerintem is a Verstappen Redbull-Honda csomag a legesélyesebb, de valahogy úgy, mint a fogadóirodáknál az idei VB:
    Hamiltonra 1.02
    Verstappen 10x
    Vettel 19x
    Gasly már 1000x

    Szóval ő lehet a legesélyesebb, de még így is fényévekre vannak. A Honda hoz egy 25 lóerős fejlesztést, a többiek pedig egy 20 lóerőst. Jelenleg jobban és gyorsabban dolgoznak, és még ezzel az 5 lóerő ledolgozásával is csodát tesznek, de még ez is hónapok kérdése. Jó, ha havi 2 lóerőt tudnak verni a Mercire, ami azt jeleneti, hogy kb. jövőre is hátrányban lesznek. A Honda még sosem ment 1 motorral 7 hétvégét, a Merci több autóval is 7 felett is ment. A Merci várhatóan jövőre is befejezi 3-al az évet, a Honda várhatóan jövőre is beszed legalább 1, de inkább 2 büntetést.... és ez még csak a motor, de már pár ilyen apróság is bőven elég.
    Nem elég, hogy ők az üldözők, de még őket sújtják az ilyenek is. Így nem lehet nyerni, hogy úgy vágnak neki, hogy 21-ből 2-t elvesztünk büntetés miatt, 2-t a motorerő miatt, ki tudja mennyit, hogy a 2. pilótát még útakadálynak sem biztos, hogy használni tudjuk, stb.

    Fokozatosan lehetne csak haladni.
    19-ben 5 győzelem, 5 motor
    20-ban 7-8 győzelem, és 4 motor,
    és 21-ben 10-12 győzelem és ezzel VB, csak, hogy ehhez is lenne egy két szava a Mercinek, valamint 21-ben már nem ez a szabálykörnyezet lesz.

    Ráadásul, ha megnyomják ezt a 21-es gép rovására, abból súlyos következmények lehetnek.

  • #70869248

    törölt tag

    igen, garantálni nem lehet semmit, de elvileg nincs akadálya annak hogy megfogják a Mercedes-t, sztem jobb csapat a Red Bull..szembemennék magammal ha mást mondanék mivel jó pár éve így rangsorolom őket, a Red Bull a legprofibb összességében, ezt az egy Ricciardo esetet leszámítva semmibe nem tudnék belekötni.
    ..ha két autóval tudnak menni akkor Bottas-Hamilton ellen akkor taktikailag is jobbak.
    Szal nem tudom, semmi akadályát nem látom, erőforrásban is lehet bármi...akadály nincs, nincs tokken, vagy bármi más korlátozó lehetőség.
    Na mindegy, én bízom bennük mert ez a borzasztóskodás Bottas-l már megeszi az idegemet, elismerem ha jól megy, de összességében falra mászok attól hogy hogy került be ebbe az autóba

  • [CS]Blade2

    addikt

    Ez a korlátozó tényező, hogy a lemaradás minden területet egybevéve még mindig túl nagy, hogy 1 tél alatt behozzák.
    5 győzelemmel nem lehet VB-t nyerni, és a Ferrari sem őket segíti.

  • snecy20

    veterán

    Ha az elmúlt évek alapján azt mondjuk, hogy a Mercinél 10-es skálán adunk a motorra (megbízhatóság+teljesítmény) 10 pontot, kasztnira (aero) 9.5-et, valamint a csapatszintű szervezettségre szintén 9.5 pontot, akkor azért látható hogy a többieknek még óriási formajavulások mellett sincs éves szinten túl komoly sansza. Most ehhez úgy tűnik hogy tényleg a RB Honda áll a legközelebb, de ha jön 1-2 erőpálya, meg szintén 1-2 hátrasorolás, már mindjárt visszaszállunk a földre. Jelenleg a bikásoknak kéne még Honda oldalról egy számottevő Boost, meg egy olyan második versenyző aki tudja hozni Verstappen teljesítményének mondjuk a 65-70%-át, és ott tudna lenni abban a bolyban, ahol az éles csata is zajlik, és taktikai elemként is lehet rá számítani, mert mondjuk kiálláson belül lenne az élmenőkhöz képest. Az aero-t és a csapaton belüli szervezettséget elég jónak látom jelenleg a RedBull-nél, sőt, ha a taktikát és a váratlan helyzetekre való reagálást nézzük, az lényegében Mercedes-szint.

    Ha közmunka van, minden van! O.V.

  • mefistofeles

    addikt

    b-type mesterrel jó pár szócsatánk volt a múltban arról, hogy miért jó / rossz egy Bottas a merciben. Eddig azon az állásponton voltam, hogy tökéletesen megfelel a feladatra és több nem kell a csapatnak. Most viszont azt mondom, jövő évre már kevés lehet.
    Az RB gőzerővel fejlődik akár csak Verstappen és ha Albon is jobb lesz mint az elődje akkor a következő szezonban olyan kellemetlen helyzetbe kerülhet a merci, hogy Hamiltonnak két RB-vel kell küzdenie (meg akár egy ferkával) és neki Bottas az esetek 90%-ban nem fog tudni segíteni mert a fasorban sem lesz. Ha be is húzza a VB-t a konstruktőri igen csak veszélyben lehet, már pedig egy olyan gyári alakulatnak mint a mercédesz az ugyanolyan fontos mint az egyéni cím!
    Persze senkinek sincs varázsgömbje, és nem tudhatjuk mi lesz az elkövetkező idényben de most nekem kicsit túlságosan is biztonsági (hibás) döntésnek tűnik Bottas.

    [ Szerkesztve ]

    Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

Hozzászólok Aktív témák