- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
energomatt
senior tag
Nem találtam erre vonatkozó fórumbejegyzést az általam ismert fórumokon: meg tudná valaki találni (nekem eddig nem sikerült), hogy hol van a vfr map ablakának poziciója meghatározva? Jelenleg belelóg a teteje a képernyő felső, nem látható tartományába és nem lehet onnan lehúzni.
-
energomatt
senior tag
Az FS2020 joystick beállításai menthetőek egy új telepítéshez? Ezt sem találtam.
-
energomatt
senior tag
válasz energomatt #17010 üzenetére
A megoldás a VFR ablak feltolódására, egyúttal megoldás más olyan esetleges ablak problémákra, amelyek a képernyő felső részén található parancssávból érhetők el, pl. atc stb.
Annak kapcsán találtam rá, hogy valakinek az atc ablak nem akart sehogy sem megnyílni. A menüsor jobb szélén van a fogaskerék ikon Custom Toolbar, ami alatt a legfelső parancs a reset panels. Erre rögtön alaphelyzetbe állt a VFR ablak mérete és poziciója. Érdemes megjegyezni!Wollnerd kérdéseire is van már válaszom: a legutóbbira egyszerűen az, hogy a tolatás nekem nem tűnik túl lassúnak. Gondolom, ezt tényleg egyszerű lehetett szimulálni.
TBM900-ra már írtam privátban, de most gyakorlati tapasztalat alapján is megerősítem, hogy a KTAS maximum 330-as érték reálisan elérhető.
Azt ugyan nem figyeltem meg pontosan, hogy mely magasságban voltam amikor elértem, (15-30e láb között biztosan tartható volt), de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy háromféle értéket lehet a főműszeren megfigyelni. A középen lévő érték, az csak a fel és leszállás esetén mérvadó. Pont alatta látható a TAS érték ami a valós sebességet mutatja a levegőhöz viszonyítva, illetve a bal alsó sarok táján látható még egy helyen a TAS és a GS. True Air Speed és Ground Speed. Ha nincs szél akkor ez a két érték lényegében megegyezik. Nos a TAS nagyobb magasságban simán elérte a 330-at és a GS is. Ha az irányító sebesség értéket is meghatároz, pl. ne lépd túl a 200 csomót, akkor is a TAS értéket kell figyelembe venni. 10000 láb alatt ez egyébként mindig 250 csomó alatt kötelező tartani.[ Szerkesztve ]
-
energomatt
senior tag
Igen, ezt meg tudom erősíteni. Gond nélkül is többször lerepülök utakat, máskor meg az autopilot elszáll és az irányítást már nem tudom rendbehozni, ki kell lépnem a programból. Többnyire az autopilottal van a legtöbb esetben problémám. Mondjuk az is igaz, hogy a patch előtt is ez így volt. Viszont olvasok a hivatalos fórumon rengeteg egyéb újabb problémáról is.
Ha a hibák nagy részét rövidebb-hosszabb távon orvosolják, akkor azért egyértelműen elégedettek lehetünk. -
energomatt
senior tag
Egyébként biztosan vannak akiknek az érzékenység állítás megfelelt amíg működött, bizonyára nemsokára megint működik majd. Nekem viszont nem. Ugyanis az az érzékenység görbe, amit állítani lehetett, a holtmező után indulva valóban ellaposodott, de azután meredeken hirtelen felszökött egy ponttól kezdve. Ez azt eredményezte pl. az aileron esetében, hogy kis mozdulatokkal ugyan lehetett a billegést tartani, de ha egy kicsit is túlhúztam ezen a ponton, a gép vészesen oldalra billent és kezelhetetlen lett. Szerencsére találtam megoldást rá, hogy az általam használt néhány gépet egyesével ugyan, de megfelelően átkonfiguráltam és ez tényleg jól működik nálam. Amit nekem állítani kell, az az aileron 30-40% minusz és az elevator trim 20% minusz érzékenység, de ez utóbbi, csak hab a tortán.
Ez így néz ki a gyakorlatban:
flight_model.cfg
[FLIGHT_TUNING]
...................................
aileron_effectiveness = 0.7 ;1 (az eredeti érték itt tehát 1)
......................................
elevator_trim_effectiveness = 0.8 ;1
A pontosvessző a megjegyzést jelöli, tehát benne hagyom az eredeti értéket is a pontosvessző után, így követhető a változtatás. -
energomatt
senior tag
Ki tudja mi ez? Az útvonaltervezéskor tapasztalom a következőt: ki van jelölve a depature és destination airport, ils low vagy high altitude terv berajzolódik. Az induló reptéren parkolóhelyet választok. Ekkor, attól függően, hogy melyiket választom, több esetben az útvonalterv rajza kiegészül fehér színű, mintegy kerülő útvonalakkal az útvonal alatt és felett.
Más parkolóhelyet választva ez nem történik meg. Feltételezem, hogy ez nem befolyásol semmit, de érthetetlen és zavaró. Főleg azért zavaró, mert nem értem. -
energomatt
senior tag
Valóban, már több mint egy hónap telt el, de még mindig módosítgatom a vezérlő beállításokat. A "hat" kapcsolónak az alap funkcióban (felfele állás) JoystickPovUp, e mellé konfiguráld második funkciónak az External View Look Up -ot. Így működik belső és külső nézetben is a kívánt módon. Persze valamivel át kell kapcsolni a külső belső nézetet. Ehhez elég egy gomb. Értelemszerűen a többi három irányt Left, Down, Right ugyanígy.
Sajnos az FS2020 nem vette át az X-Plane-ben elérhető rendkívül hasznos koncepciót, azaz, hogy a főműszereket külön ablakban el lehet helyezni a képernyőn, tetszőleges helyen és méreteben. Így, amíg ez nem változik, valóban nem tehetsz mást, minthogy ráközelítsz a műszerekre. CTRL-1, 2, 3, stb. Én a második "hat"-re tettem ezek elérését, részben. Itt is van irányváltási parancs lehetőség, de ehhez komoly vezérlők kellenek, vagy marad a billentyűzet.[ Szerkesztve ]
-
energomatt
senior tag
válasz repules74 #17150 üzenetére
Én még nem tartok itt, mert különféle kisérleteket végzek annak megállapítására, hogy egyáltalán mely gépek használhatóak megfelelően autopilot segítségével. Sajnos elég szerény a lista. Minden gépet nem próbálok ki. Nem kívánok ennyiféle hasonlóval repülni, megelégszem azzal, hogy kategóriájában a legszimpatikusabbakat kiválasztom.
Végsebesség szerinti sorrendben hármat tudtam durva hibák nélkül használni:
DA40 NG, Beechcraft Bonanza , C208 Caravan.
Tervbe volt véve és sokat kísérleteztem a TBM900-al. Sajnos megbízhatatlannak bizonyult. Többször lerepültem vele a tervezett útvonalat, de máskor vagy az autopilot kikapcsolásakor, vagy autopilot vezérlés közben egyszerüen átfordult a gép és lezuhant, ha nem voltam nagyon nagy magasságban, hogy valahogy helyre billentsem. A Cessna Longitude is nagyon jó lehetne, de az is durván hibás. Abban sajnos nem nagyon lehet bízni, hogy ezeket majd ezután kijavítják a flight szimulátorok eddigi történetét figyelve. Kinek van esetleg ellentétes tapasztalata? -
energomatt
senior tag
válasz cintula187 #17207 üzenetére
Ez egyébként egy érdekes dolog. A hobby szinten valóságban repülő pilóták, még azok is, akik anyagi helyzetüknél fogva szabadon választhatnak, többnyire kisebb gépeket vezetnek, feltehetően azért, mert a repülési élmény, beleértve az irányítást és a navigációt is, ezekkel nagyobb. A virtuális pilóták egy jelentős hányada meg valamiért olyan gépeket favorizál, amelyeket a való életben munka céljából vezetnek fizetésért, megélhetés céljából :-)
[ Szerkesztve ]
-
energomatt
senior tag
válasz Triathlete #17220 üzenetére
Flight Model = Legacy ??
-
energomatt
senior tag
válasz Triathlete #17229 üzenetére
Beállítások, általános, flight model. Ez gondolom, Legacy módban van nálad. Ez volt a kérdés. Tedd át modern-be! De mindenki másnak is ezt javasolom, ha hasonló autopilot problémája van.
-
energomatt
senior tag
válasz wollnerd #17299 üzenetére
Ilyen körülmények között ezt a típust nem használtam. Viszont a TBM930-al vannak tapasztalataim a jegesedéssel kapcsolatban. Mind maga a jegesedés, mint pedig a jegesedést gátló funkciók rendkívűl jól és látványosan vannak szimulálva. Van kb. 7-8 kapcsoló ami erre vonatkozik, külön a szárnyakra a propellerre és egyebekre.
-
energomatt
senior tag
válasz cintula187 #17303 üzenetére
Igen, ha nem volt bekapcsolva a védelem, akkor vastagon befagyott a szélvédő. Bekapcsolás után hamar leolvadt róla a jég. A szárnyakon egyes helyeken jól látszik a fagyás akkor is, ha minden be van kapcsolva, de ezeken a helyeken ez normális. Szóval tökéletesnek tűnik a szimuláció.
-
energomatt
senior tag
-
energomatt
senior tag
válasz cintula187 #17481 üzenetére
A liveryben belejavíthatsz az aicraft.cfg fáljba.
-
energomatt
senior tag
válasz cintula187 #17522 üzenetére
Én így használtam:
atc_id = "Ez az egyedi azonosító" ; tail number
atc_id_enable = 1 ; enable tail number
atc_airline = "ez lehet pl. MALEV" ; airline name
atc_flight_number = "" ; flight number
atc_heavy = 0 ; heavy?
Vagy az egész müdosítás kihagyható, ha nem olyan fontos az egyedi airline, akkor pedig a Tail Number és a Call Sign egyaránt lehet az egyéni azonosítód, más meg nem kell, csak ha heavy géppel mész, akkor azt is átállítod. -
energomatt
senior tag
-
energomatt
senior tag
válasz czakof1946 #17530 üzenetére
Erre vonatkozott az utolsó mondatom.
-
energomatt
senior tag
válasz Razor18 #17539 üzenetére
Nagy nehezen összehoztam, hogy az FPS-t kiírja. Több adatot nem tudott megjeleníteni maximum kettőt egydőben, de a többi kevésbé fontos. Az már csak egy szépséghiba, hogy hogyan jelenik meg. Elől az szerepel D0311 utána jön csak mellette az FPS. Ezt a felesleges adatot nem tudom kivenni.
-
energomatt
senior tag
válasz cintula187 #17543 üzenetére
Állítsd nagyobbra a dead zone értéket azon a tengelyen.
-
-
energomatt
senior tag
Sokat "tettünk" mostanában azért, hogy rossz hírünk legyen a világban, nem kellene ezt még fokozni. Az angol nyelvű hivatalos fórumon illetlenség más nyelven kérdést feltenni, ezt ott nem is tolerálják. Egyébként ebben a kérdésben itt is segítettünk volna, ha a kérdező ezt hagyná és a feltett kérdésekre válaszolna.
-
energomatt
senior tag
válasz Eep 101 #17571 üzenetére
Azt írtad, hogy háromszor telepítetted újra a programot. Ilyet nem javasolt volna senki. Ha válaszoltál volna és látnám a részleteket (a konfigurációdat sem tetted közzé a profilodban), akkor javasoltam volna, hogy a Hungary VFR kiegészítőt használd az itthoni VFR repüléshez. De erről sem derült még ki, hogy használod-e.
Ez a program egyébként 32e Ft-ért magasan túlteljesít. Bizonyára nem mindenkinek, de nem is kell mindenkinek megvennie. -
energomatt
senior tag
válasz Cypresss #17601 üzenetére
Néhány FS-el volt már dogom 1981 óta. Egyik sem tartalmazott ennyi funkciót, ennyiféle repülőgépet, ennyiféle sceneryt ekkora léptékű újítást a megjelenésekor. És azok sem voltak akkor "készebbek."
Ez nem egy alma, hanem inkább egy alma ültvetvény. Csak önmagához hasonlítható. Arra meg eléggé hasonlít is. -
energomatt
senior tag
válasz cintula187 #17641 üzenetére
Legegyszerűbb, ha world map menu alatt adod meg a a kívánt nevedet és akkor az minden gépre érvényes marad. Ha nem ott akkor akár a config fájlban is lehetne. Ebben a példában az nem befolyásol semmit.
-
energomatt
senior tag
válasz cintula187 #17643 üzenetére
Igen, de azon belül az ATC Options-ra. Az nem aktíválható?
-
energomatt
senior tag
Az induló és az érkező eljárások nem képezik az útvonalterv részét. A programnak remélhetőleg csak átmeneti hiányossága, hogy az induló eljárást nem adja meg az ATC, csak a felszállópályát. Az érkező eljárást viszont igen és azt akkor kell beprogramozni, ha ez megtörtént és nem pedig előre. Ugyanez lenne a helyzet az induló eljárással is.
-
energomatt
senior tag
" tehát a játék és ismeri már a teljes utat"
Addig amíg játék és nem szimulátor, bármi megengedett és hozzá sem szóltam volna, ha nem azt kérdezed, hogy hogy van ez a valóságban. Egyébként az irányító adja meg a pályát és ha nem automata program lenne, hanem élő irányító, akkor pontosan meg is tudná indokolni, hogy miért arról a pályáról indít. A szélirányon kívül az aktuális forgalmi helyzet, az időzóna és sok egyéb tényező is befolyásolja. Így viszont ez nem lehetséges.[ Szerkesztve ]
-
-
energomatt
senior tag
Induló eljárás. Nem tudom van-e valakinek ellenvetése, de nekem az a véleményem, hogy az induló eljárás abban az esetben, ha nincs irányítás, értelmét veszti. Ebben az esetben az a logikus, ha felszállás után az első útvonalpontra repülünk rá.
[ Szerkesztve ]
-
energomatt
senior tag
Tudunk, nincs ilyen beépített funkció egyelőre. Alighanem megtaláltad volna, ha lenne. Szerintem lassítaná a programfutást. Nem véletlen, hogy a game módot is javasolt több egyéb mellett kikapcsolni a Windowsban, hogy a háttérben semmi felesleges terhelés ne legyen. Fotót a Win+PrintScreen gombok együttes nyomásával készíthetsz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest