- Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Microsoft Excel topic
- Hálózati / IP kamera
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen program, ami...?
- XPEnology
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Cypresss #9092 üzenetére
Stauffenberg kolléga sorait kiegészítve. Az ILFC-hez hasonló lízingcégek jellemzően minimum 10 éves szerződési periódusokban gondolkodnak, és a piac ismeretében innentől kezdve egyszerű matek alapján hozzák meg a döntéseket.
A 600-as típusok nagyon nem keresettek manapság, mert a magas kerozinárak és a fajlagosan alacsony kapacitás miatt nem gazdaságos őket üzemeltetni, ugyanakkor az értékes alkatrészeik nagy része kompatibilis a nagyobb altípusok (7-800-asok) alkatrészeivel.
Ha nagyon leegyszerűsítjük a gazdaságossági számításaikat, akkor mondjuk alapul veszik azt az összeget, amit ma kapnának a gépekért, ha alkatrészként értékesítik, ez legyen X0; megnézik az összeg jövőértékét (legyen X1), mondjuk a banki alapkamattal kalkulálva (ez legyen r), így tehát megvan az egyenlet egyik oldala, miszerint X1=X0*(1+r) 10 évre, kamatos kamattal, amivel megkapják, hogy ha most alkatrészként eladják a gépeket, 10 év múlva mennyi pénzük lesz belőle.
Az egyenlet másik oldalán ott lesz a 10 éves lízingdíj (ami legyen Y), és a 10 évvel későbbi, alkatrészként való értékesítésből származó bevétel (ekkor már 20 évesek a gépek), ami legyen Z.
Aztán beütik a számológépbe, hogy X1-(Y+Z)= és ha ez az összeg nagyobb, mint 0, akkor bontanak.
Ettől függetlenül, igen, szomorú a dolog, főleg, hogy alig 2 hete még vígan repkedtek mindenfelé.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
ChipKng
aktív tag
válasz Cypresss #9092 üzenetére
Valszeg azert kell szetszedni mert baromira gazdasagtalan volt oket mukodtetni ezert sem gyartottak beloluk sokat. Ugyebar a Malev nem a gazdasagossagarol volt hires (valaki meg sunyisagot is velt a 600-asok vasarlasa mogott felfedezni). Lassuk be, rossz konstrukciok voltak abbol a tekintetbol, hogy viszonylag keves utast szallitottak magas koltsegen. Na, ezert nem kellett senkinek sem, nemhogy az azsiai orszagoknak.
Egyebkent tenyleg nem konnyu felfogni, hogy egy hibatlan, jol mukodo gepet miert kell szetbarmolni, de hat ilyen ez a kapitalizmus... Ha valami gazdasagtalan akkor azon a csoda sem segit.
2B OR NOT 2B that is FF
-
RCH663
aktív tag
válasz Cypresss #9111 üzenetére
Klasszikus...
Mi ezzel a baj? Minden rendeben van nem? Elment nem? Hát akkor?
Az a meglepő hogy rendesen megfordul, és nem tökön paszújon át a fűről mentek el.
Gondolom a maximális terhelés is biztosan a tuti tartományban volt meg minden...
Annó, még Ferihegyen jöttek egy olyan szakadt Il-76-al, hogy öröm volt nézni. A farok géppuska torony ablakai szó szerint be voltak bádogozva, olyan igazi kisipari módon. Az egész gép olyan szutykos volt, mintha keréken jöttek volna nagy gázon szibériából elkerülve minden szilárd burkolatot. Mivel ócsóba nyomták, nem kértek kiszolgálást, APU-be, létra ki rampa le, oszt pakolás. Az egyik zseninek beugrott, hogy itt éppen +40 fok van a betonon, a nap az APU oldalán süt, meg az APU is kerékre fúj, tehát már akkor kb rágógumi állagú volt a gumiköpeny. Bementek gyorsan a Lufi hangárhoz koldultak 4, 25 literes ballonba vizet, oszt két káposztán hizlalt hegyomlás orosz váltásba locsolta a kereket hogy ne durranjon ki.
Az hogy leállítsák az APU-t persze nem játszott.... Ki szerint keféltek volna rá nagyon, ha hűtés közben mégis megadja magát az abroncs?
[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
válasz Cypresss #9111 üzenetére
Spoiler szerintem azért van kinn, hogy földhöz nyomja a gépet amíg nem kíván felszállni és ne kezdjen el pattogni a pályán. Ez szerintem le is jön a videóról, megemel, becsuk, élvez, borzong, hány.... stb.
Volt részem némi dobálózás utáni, viharban, villámok közötti ferihegyi átstartolásban, nem kívánom senkinek. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cypresss #9257 üzenetére
A véleményét leíró figura csak egy dologban tévedett: Szimulátornak nevezte a Flight-ot. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez a legkevésbé sem szimulátor és felesleges így kezelni. Láttam én már pár flash játékot amiben aranyérméket kellett gyűjteni a levegőben. Na ez is pont olyan, csak nem flash.
Épp annyira hiteles ábrázolása ez a repülésnek, mint gyilkosságnál egy rajzolt illusztráció a bűnügyi fotóhoz képest. Így kár azért nyavajogni, hogy szegény Flight milyen elcseszett szimulációt tartalmaz. Mert nem tartalmaz olyat. A 15 éves Suzuki Swiftben ülve sem panaszkodom nem létező dolgokra (pl: tolatóradar, start-stop rendszer, fűthető tükrök, sávelhagyás figyelmeztető, stb).
-
fatal`
titán
válasz Cypresss #9266 üzenetére
Bocsánat a kifejezésért, de az X-Plane remélem nem lesz az új FS, mert az egy rakás szar Még a menürendszere is borzalmas.
Az MS pedig egy profitorientált vállalat, őket nem érdekli az a pár HC user, sajnos. Neki a minél nagyobb profit a cél, és ez valószínűleg (újfent sajnos) be is jön nekik a Flighttal. Sok vérpistike meg fogja venni, mert 2 gombot kell nyomogatni és lehet repülni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cypresss #9266 üzenetére
Hosszú lesz, nem kötelező elolvasni. Röviden a lényeg: sajnálom az FS sorozatot és dühít a Flight, mint jelenség.
Én is sajnálom egyébként. Én még elég fiatal voltam amikor az FS2000 vagy 2002 dobozát megláttam egy játékbolt polcain és tudtam, hogy én ezzel akarok játszani. Akkor persze tényleg csak játék és nem hobbi volt a repülés (érdekel minden formája, szeretem fotózni az igazi vasakat, maketteket/modelleket építeni, RC repülés, stb).
Aztán jött az FS2004 amikor kezdtem belátni, hogy ez több, mint játék, főleg addonokkal megrakva.
Az FSX félkész állapota zavart talán a legjobban amikor a fejlesztőket feloszlatták, mert még hihetetlen sok potenciál lett volna a motorban amit még ki lehetett volna belőle hozni. Akár a fizika, akár a grafika és főleg az optimalizáció terén.
A Flight meg csak szimplán dühít... mert nem csak egy szimulátor sorozatról van szó, hanem egy egész játékstílus halálát jelzi. Régen minden nagy stúdió (olyanok amelyek azóta már tönkrementek vagy felvásárolták őket) adott ki legalább 1 szimulátor sorozatot (ha nem repülő akkor harckocsi, autó, hajó, tengeralattjáró, stb).
Manapság meg a szimulátorok fejlesztése főleg a kisebb garázs csapatok feladata lett. Ők azok akik alacsony költségvetéssel igyekeznek valamit alkotni, de az erőforrások és a kellő tapasztalat hiányában a végeredmény sokszor nem éri el azt a szintet amit a régi "nagyok" alkottak. A Microsoft nem csak a repüléssel nem akar komolyabban foglalkozni, de a vasúttal sem... másik nagy szimulátor sorozatuk a Train Simulator sem folytatódik... az éppen fejlesztés alatt álló részt ki sem adták, nem úgy, mint az FSX-et.
Ez a videojáték iparban lezajló folyamatokat is remekül bemutatja. A casual irányába haladunk. Pár éve még csak arról volt szó, hogy egyre több a casual cím, ezzel kedvezve az alkalmi játékosoknak. Ez tök jó, hiszen aki nem akar HC játékos lenni az is szórakozhat. De manapság MINDEN játékcímet átkonvertálnak... nem tudsz olyat mondani, mely ne a casual felé menne. Mondok pár példát:
Battlefield sorozat: Hatalmas kedvencem! A BF1942, BF2 nagyon jók voltak. A BF: BC (illetve ennek második része) már egy konzolos cím volt, de még így is többet nyújtott, mint egy CoD. Én szerettem, szeretem a mai napig a BC2-t. Aztán jött a Battlefield 3, aminél azt mondták, hogy megint a PC az elsődleges platform és ez nem a Bad Company 2 folytatása, hanem a BF2 folytatása lesz. Hát örültem, megvettem, indulás napján már a szervereken lövöldöztem. Aztán a kezdeti varázs elmúlt és pár nappal később már csak átkoztam magam, hogy megint milyen fosra adtam ki pénzt. Ez egy casual, konzolos, fos játék. A HC játékosok számára épp olyan egyszerű, mint egy Lada a 2012-es BMW mellett. Siralmas, hogy egy régi nagynevű sorozatot miként adtak el a casual, alkalmi játékosoknak, nem törődve a régi HC rajongókkal.
Silent Hunter sorozat: Ismét egy kedvenc. A Silent Hunter III-at imádtam, főleg ha feltetted nehezebb fokozatra és akkor vért izzadtál egy konvoj támadásánál, főleg ha kiszúrtak és ki kellett manőverezned magad. Aztán jött az SH 4 de nem érdekelt a Csendes Óceán, kihagytam. Az SH5 visszahozta az Atlanti csatákat, látszólag durván feljavult minden téren az SH3-hoz képest, kapott sok új funkciót. Már az első járőrözés során szembesülnöm kellett vele, hogy az új funkciók mellett sok régi LÉTFONTOSSÁGÚ dolog eltűnt. Már csak egyszerű parancs kiadás van, nincsenek olyan finom megoldások, mint az SH3-ban... nem kérheted meg a kollégát, hogy végezzen mélység mérést, stb. Ráadásul az egész játékmenet jóval egyszerűbb lett.
De miért? Ez még nem casual, az alkalmi játékosnak így is bonyolult és unalmas. De oké, nem lenne ezzel baj ha Easy fokozaton ez lenne... de Hard meg Hardcore fokozaton is csak annyi a különbség, hogy könnyebben kiszúrnak és könnyebben küldenek hullámsírba. Maga a játékmenet ugyan olyan fapados. Teljesen gáz!
IL-2 Sturmovik sorozat: Szeretem! Az első repszimulátorom volt! Sokat repültem benne, meglett az 1946 alcímű folytatás is. Fiktív háborús események ellenére remek volt. Aztán jött a konzolos Birds of Prey borzalom amire azt mondták, hogy lesz benne Szimulátor mód. Hát KETTŐ azaz KETTŐ szimulátoros elemet lehet bekapcsolni. Itt már manuálisan kell trimmelned és ha túl élesen fordulsz akkor lemehet a gép dugóhúzóba. De a repülési modell így is baromi árkádos (mint a Flight). Aztán ezt kiadták PC-re is, de nem merték felvállalni az IL-2 Sturmovik nevet így csak simán "Wings of Prey" lett a címe.
Hát ez a három példa szerintem jól bemutatja, hogy a "nagyipari" szimulátor készítés már nem létezik (a BF nem szimulátor, de példának jó, hogy egy HC háborús lövöldét hogyan prostituálnak). Kár bármelyik gyártótól is azt várni, hogy csak azért fejlesszen szimulátort alacsony megtérülés mellett, mert megteheti. Oké, hogy megteheti, de ha egy egyszerűbb, casualebb játékot el lehet adni háromszor, négyszer annyi embernek, akkor inkább abba az irányba fog menni.
Mi meg 10 év múlva is az FSX-el fogunk repülni ha még nem tértünk át egy másik konkurens repszimre.
(#9269) hunfatal: Látnál egy X-Plane fórumot! Ők meg az FS-re mondják ugyan ezt! Én tettem már próbát az X-Plane 10-el is, sokkal jobban futott a gépemen az tény, de valahogy idegennek éreztem az egészet. Mintha kicsit steril lenne vagy nem is tudom. Nem mondom, hogy szar, szerintem jó az is, de nehéz az áttérés az FS sorozatról.
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #9327 üzenetére
Köszi kipróbálom majd a patchet.
Airac friss, 1203-as. Amúgy VOR -re tekerve nem ír ki hibát és a baloldali kijelzőn mutatja az ILS "adatokat", tehát hogy mennyire térek el tőle, de a szomszédoson már nem. APP -ra tekerve meg ugyebár ott van az EFIS hiba.
Mérföldekkel jobban tetszik mit az Ifly 737 -je pedig annyira az se volt rossz.
Megérte rá várni.Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #9330 üzenetére
Most épp melóban vagyok nem a fsx -es otthoni gépemnél a beállítást majd megnézem.
Tehát ha VOR -ba kapcsolok akkor nincs ILS glideslope adat. Ha áttekerem APP módba akkor meg EFIS hibát ír ki. Nem annyira gáz, mert a műhorizontoson ettől függetlenül mutatja az ILS-t csak fura.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #9360 üzenetére
Az a baj,hogy mire anno megtanultam amikor elkezdtem FSX-ezni az md-11 volt a legelső nem default gép amit próbáltam. Aztán bejött a képbe a 747 és arra hajtottam rá. Most megtetszett a 737 és azon próbálom csiszolni a tudásom, persze mindegyik PMDG szinten hogy minél-jobban real legyen Hálaégnek a jestream 4100 kimaradt. Tudom, hogy sokfelé próbálom vágni a fejszémet,de de ha egyszer mindegyik gépnek megvan a maga bája, nem tudok típusra specializálódott lenni. hehe
Aminek csak lehet itt olvasok még utána.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
RCH663
aktív tag
-
Cypresss
senior tag
válasz Cypresss #9427 üzenetére
Kérdezném az Urakat, hogy akkor miben maradunk a találkozó helyszínét illetően?
Jön mindenki a HighFly-hoz, vagy találkozunk egy benzinkútnál.
Szóljatok vissza pls!
(#9428) Rudi50: ez lehet akár AFCAD probléma is, ki kellene próbálnod egy viszonylag friss fizetős sceneryt is. Ha ott nincs ilyen gond, akkor szerintem afcad lesz. Ha megy így is az Autoland, akkor meg ne foglalkozz vele, Kozmáék ugysem fognak kiadni emiatt egy updatet
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Đusty
addikt
válasz Cypresss #9443 üzenetére
Köszi a választ, akkor a scenery-n is múlik ezek szerint. Máshol jó, illetve itt is leteszi a gépet így is csak a kijelzés nem stimmel azt hittem én rontok el valamit. (az AFCAD-ról meg nem tudom, hogy eszik vagy isszák)
Találkozásnak nekem jó a highfly.[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #9497 üzenetére
Hát mire belapolódik HDD-ről a cucc, az eltart egy darabig. ReadyBoost rulz amúgy! Azóta egy fokkal jobb.
Egyébként szerintem a default reptér körül az volt a baj, hogy túl sok volt az autogen object. Vagy a víz. Vagy a kettő együtt. Vagy valami.
Összefoglalót tervezek, csak most már minden héten legalább egy ZH...
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #9568 üzenetére
800Wl a gép. Azóta csinál ilyen marhaságokat hogy leszedtem hozzá liveryket. Minden adatot ugyanúgy adok meg neki az FMC-ben mint eddig és most már amikor megadom a GW súlyt jelzi, hogy nem tud v refet számolni.
De látod hiába tekerem le akár 110 csomóra a sebit nem megy le a magenta "bug" a speed tape -nél. Akkor sem ha közvetlenűl az fmc -ben írom át. Akármin legyen a flaps.
Valamit bekavar a livery a beállításokban, mert pl. a Malév is átállította "kompakt" stílusra a kijelzőket.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #9568 üzenetére
Valamint szvsz hibára utal az, hogy a speed bug full flapsen se megy le 180 alá. Mert ugyebár akkor engedélyeznie kéne hogy akár 150 el is mehetek átesés nélkül.
Default liveryvel NINCS ilyen hiba. Egyik sem a fent leírtak közül.
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Cypresss #9604 üzenetére
SSD-nél nem számít, hogy külön fizikai meghatjón van-e a win és az fsx. Szóval tökéletes, ha van egy darab ssd, rajta a win-nel, fsx-szel és a fsx által használt összes dologgal, kiegészítővel. Esetleg, ha eddig nem így volt, megpróbálhatnád áttenni a fent említett dolgokat ssd-re. Az adatlapodon lévő gépben túlzottan nincs sok cserélni való, szóval a vas megvan .
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- E-roller topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Spórolós topik
- Macska topik
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Computex 2024: az új CAMM2 modulokkal szemez az MSI egyik alaplapja
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB Phantom Silver
- HP 255 G8 15.6" FHD IPS Ryzen 7 5700U 16GB DDR4 512GB NVMe SSD gar
- Latitude 7420 14" FHD IPS i7-1185G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- FULL HD Carbon DELL Latitude 7400/7490(Touch) Core I7-8665U 8x4.8GHz 256/512Gb SSD WIN11 Gar Laptop
- FULL HD Lenovo Thinkpad T490/Touch Core I5/I7 256/512Gb M.2 SSD Nvidia MX 250 WIN11 Gar Laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs