-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #8545 üzenetére
Brutális ez a videó! Én mindig arról szoktam álmodozni ha olyan lenne a környezet mint a GTA4 vagy a TDU.
Amúgy én ma kaptam hírlevelet, hogy letölthető az X-Plane 10 3Gb-s demója. Szerintem ennek én is szentelek egy pár percet, pedig nagy FS-es vagyok...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
-
Đusty
addikt
válasz Cypresss #8681 üzenetére
Köszi.
Az első iskolakörnél leizzadtam de most már megy mentés nélkül sőt szerintem könnyebb mint a beépítettel, jobbak a műszerek, a gép is szebben száll le, van kilebegtetés is. Viszont valamiért nem megy a beállított magasságra és nem tartja automatán nem tudom miért. Az ALTHD ha jól sejtem azt a magasságot tartja amelyik pillanatban megnyomom de a beállított értéket nem sikerül tartani.
Lenne még egy csomó kérdésem de majd jövőre folytatom.
Én is Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek![ Szerkesztve ]
-
-
hhelikopter
tag
válasz Cypresss #8715 üzenetére
Hello Cypresss!
Nem értek egyet veled, Én korábban nem tudtam a shader3.0 létezéséről, azonban RCH663 köszönhetően telepítettem és csoda történt. Azt hiszem 10-15 FPS ajándék nem semmi, amit úgy gondolom senki nem tud nélkülözni. Hogy a fejlesztők foglalkoznak-e vele?, mondhatnám a kutyát nem érdekli, a fejlesztők készítettek volna egy normálisan optimalizált programot, amit nem kell barkácsolni. A lényeg, hogy Nekem nagyon bevált, majdnem minden csuszka maxon és legkevesebb FPS az ORBX által készített tájakon nálam 30 FPS. Átlag 40 FPS, azt hiszem az eredmények önmagukért beszélnek. Az amiről tárgyalnak a kollégák nem privát üzenetbe való, mivel mindenki tanulhat belőle.
Udv
-
fatal`
titán
válasz Cypresss #8738 üzenetére
Részemről is kuka az egész.
"fiatalabb "konzol generáció" felé nyitnak, akiknek egy része - remélhetőleg - idővel átcsúszik az FSX-X-Plane vonalra."
Nem biztos. A legtöbben menekülnek az fstől mikor megtudják, hogy 5-nél több gombot kell nyomni / észbentartani a billentyűkombinációkat.
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
válasz Cypresss #8716 üzenetére
Tisztelt Cypresss!
Hatalmas marhaságokat írtál le több szempontból is.
A Shader nem teszi önmagában instabillá. Ha valami nem olyan, általában meg lehet oldani. Csak akarat, némi érzék, és idő kérdése. Persze vannak kivételek. Ády is megpróbálta, részleges eredményei voltak, de abbahagyta, mert nem volt elég tudása/tapasztalata első körben hogy megoldja. Én Pedig ebben nem tudok neki tanácsot adni mert nálam nem áll fenn a hiba.
A cfg szerkesztésről, meg tv menü hasonlatról: Óriási butaságot írtál. Az fs amikor kijött, rengeteg beállítás nem volt aktív benne, mert nem volt kész. Az sp1, és az sp2 mind-mind egy csomó új dolgot vezetett be a programba. Új cfg beállításokat is. A configodat elnézve neked sem ártana a highmemfix-et beírni, mert akkor esetleg használnád is videó kártyádat fs alatt... Sok kapcsoló az alap cfg-ben azért nincs benne mert nem volt még elég stabil, vagy más gond volt vele az akkori vasakon. Az sp3-ban lett volna benne, de nem jött ki mert kirúgták a fejlesztőket. Ettől azok ott vannak, és szakmai fejlesztői fórumokon le van írva mit mikor hogyan érdemes változtatni. Az fs-ben egy csomó dolgot nem tudsz változtatni magában a programban. Ha viszont cfg edit volt utána nem állítgatunk a menüből, mert akkor sok értéket vissza ment a default szerint. (ez is oda van írva, hogy mik ezek). A cfg ami meg lett osztva, általam is kitesztelt beállítások, melyeket merek ajánlani. Mondom ezt 20 év MSFS múltal, és azzal, hogy amikor elakadtam valamiben, akkor egy ismerősömtől, Kozma András-tól kértem tanácsot. ( Talán ismerős a neve, Budapest scenery, 737 szimulátor a jövő házában)
Az ati FSX AA problémának nyugodtan utána nézhetsz magad is. De tessék itt van két link.
http://www.tomshardware.co.uk/forum/260425-15-4870x2-clouds
http://forum.avsim.net/topic/295112-ati-5850-and-fsx-clouds/
És az hogy hol vitassuk meg... szerinted nem jó az ha esetleg valakinek, valakiknek segít a dolog, és jó élményekkel gazdagodik az által, hogy égi idegesítő problémája megoldódik az által, hogy ide leírjuk a tapasztalatainkat, és megoldásainkat? Végül is sokkal konstruktívabb az hogy tudjuk mi a kedvenc géped, mint az hogy a másik kollégának megoldódtak az fps gondjai, ezért nem kell videó kártyát cserélnie...
Hogy a programozó mit akart láttatni, azt most nem ragoznám, de azt nem mindenki engedheti meg magának, hogy minden maxra legyen állítva, és még legyen New York felett is 100 fps-e. És ekkor jönnek a kompromisszumok... Nem neked ezek szerint, hanem más földi halandóknak. És sokszor 3-5 fps is az élményt, vagy a csalódást tudja jelenteni ebben a tartományban.
Tisztelettel kérlek olvasd el saját jelmondatod a tükör előtt állva mélyen a saját szemedbe nézve: A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
[ Szerkesztve ]
-
hhelikopter
tag
válasz Cypresss #8773 üzenetére
Sziasztok!
Látom ez átment személyeskedésbe, részemről Én RCH663 kollegának adok igazat több szempontból, az Ő segítse instrukció Nekem többet adtak mint bárki hozzászólása, érdemi információ volt, nem okosodás, és kioktatás!, ezért mégegyszer köszönet RCH663! Továbbra is kérem a problémákat itt tárgyalni, és nem privátba, mivel ezzel sokan 1 értettünk itt fórumon, végül is ez volt a vita kirobbantó!: ) Még egy gondolat, milyen közösségről beszélsz, ha azt javasoltad, hogy privát hozzászólásba beszéljenek a beállításokról, problémákról? Szerintem ha közösségről beszélünk annak az lényege, hogy az egész közösség tanuljon belőle, segítsen mindenkinek.... Azt meg szerintem ne boncolgassuk, hogy ki mit tett, ki kinek az ismerőse. Én személy szerint a Németh testvérekkel dolgoztam együtt, és teremtettük meg az FS -be a professzionális helikopteres repülést, na de ez kit érdekel?, ettől Én még ugyanolyan senki vagyok mint itt bárki a fórumon...
Ja, és leszedtem a víz beállításokra vonatkozó segédprogramot, aminek létezéséről nem is tudtam, nagyon jó! köszönet érte!
Milyen videó felvevőt ajánltok, amivel tudok rögzíteni az FSX- ből?
Udv
[ Szerkesztve ]
-
ádika86
aktív tag
válasz Cypresss #8773 üzenetére
a témához hozzászólva támadó jelleg nélkül:
nagyon szépen köszönjük a munkáid! én nem foglalkoztam a 747-essel, de biztos rengeteg embernek segítettél ezzel.
azt viszont nem nagyon értem miért fáj az neked, hogy kicsit él a fórum? nézd meg a "milyen alaplapot vegyek" topicot, ahol jön napi több száz hozzászólás és a fele 1 mondatos vagy értelmetlen. ehhez képest itt csak az fs-ről volt szó és több embert is érdekelt a téma. ha jól tudom a ph-n nincs hozzászólás limit vagy valami olyan korlátozás, hogy 500 karakter alatt nem írhatsz. tovább teljesen értelmetlennek tartom RCH663 piszkálást, mivel bármiféle fizetség nélkül próbál mindenkinek segíteni, amiért szerintem sokan hálásak vagyunk.
Predator G3-571-77QK
-
RCH663
aktív tag
válasz Cypresss #8798 üzenetére
Igazából nem látom értelmét hogy megmondjam a nevem... Minek? Hogy jobban tudj személyeskedni? Te magad mondtad hogy nem írsz semmit, csak röhögsz... röhögj!
Tényleg nem értem miért rugatod magad itt, ha mindenki hülye, csak te vagy sárga villamos. Támadó, kritizáló hangnemben (lehet én vagyok mimóza lelkű) bekiabálsz, leosztasz engem, meg a többieket is, és ha ezt szóváteszem, akkor elkezdesz személyeskedni. Andris nevét azért bátorkodtam megemlíteni, hogy szakmai síkon maradjon a dolog, de te ebből még személyesebb vitát generáltál.
Miért fáj ez neked, hogy én próbálok itt esetleg valakinek segíteni. Lehet rossz körben vagyunk, és elölről kéne kezdeni a beszélgetést nulláról, és akkor még jó pár sör beleférhet egyszer, nem tudom... De ennek amit most csinálsz semmi értelme.
Látszik nem gondolkodunk hasonló képen az itt leírtakról, ami nem baj, mert ez viszi előre a dolgokat. Nekem van egy elképzelésem, megközelítésem egy problémáról, és neked is van. És ha kettőt összerakjuk, akkor lehet hogy kijön egy tuti megoldás. Vagy nem, és akkor gondolkodhatunk elölről, és mivel nem ugyan azon az úton járunk hamarabb találhatunk rá közösen a probléma megoldásra.
Szajkózod, hogy a shader rossz, mert instabil, OK. Azt mondod fejlesztesz. Ezek szerint találkoztál a problémával. Te mibe ütköztél bele ami alapján elvetetted a használatát? Neked mik voltak a tapasztalataid. Nagyon szívesen hallgatlak, mert én sem élek elég sokáig, hogy minden hibát magam kövessek el. Komolyan érdekelnek a tapasztalataid.
Direkt nem project magentát választottam. Nekem Flyware van, mert nem 737 a választott típus. A project magenta árát ráadásul kissé túlzottnak tartom. Másik út, másféle megoldása a problémának. Nem mellesleg honnan tudod hogy nekem az kell? Benyögöd anélkül hogy bármit tudnál a fejlesztésről, mindezt lenéző, cinikus hangnemben. (de lehet még mindig én vagyok a mimóza)
Kérlek tisztelj meg minket, hogy megosztod az itt leírtakkal kapcsolatosan a tapasztalatid, hátha tanulunk belőle mi is valamit. Annak tekintetében, hogy megcsináltad a fordítást, látom a közösségi szellemet.
-
fatal`
titán
válasz Cypresss #8806 üzenetére
"Fejlesztői oldalról erre csak annyit tudok mondani, hogy egyféle problémának, egyféle megoldása van és nem több."
Ez marhára nem igaz ám. Még egy sima fibonacci számítást is sokféleképpen meg lehet oldani, bonyolultabb dolgokról nem is beszélve. Bár nem fejlesztettem még az fsben semmit, de gyanítom ott is így van, különben minden gép egyformán működne, pedig még két 737-es között is nagy eltérések vannak, pedig a rendszerek ugyanazok.
Nem hiszem, hogy FSX alatt az NGX kódja megegyezne az iFlyéval.
[ Szerkesztve ]
-
ádika86
aktív tag
válasz Cypresss #8795 üzenetére
RCH663 köszönöm az xml-t, kipróbálom!!!
Cypresss neked annyit kívánok reagálni, hogy igen nekem segítség az amit RCH663 csinál. Az hogy Te csak osztani tudsz és játszani az eszed, hogy mennyi mindent letettél az asztalra a magánügyed. Mindenesetre ha a tiéd az egész precision manuals development group, az sem érdekel és ha akarom 300 hozzászólásban fogom megvitatni a problémámat. A "segítségedre" reagálva, 5 év után a mérnök informatika karon annyi azért megy, hogy fel tudok telepíteni egy programot. A topicban visszaolvastam a és valóban sokaknak jól működik elsőre is, nekem viszont nem, sőt bojote fórumában is nem egy ember írja ezt a hibát. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy én vagyok a hülye, így nem is próbálkozom vele többet. Ha esetleg mégis "kendácsolni" támad kedvem, majd privátban megvitatom a segítőkész emberekkel. Üdv. Herczeg Ádám
Predator G3-571-77QK
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #8825 üzenetére
De hát ez nincs 4 óra, csak 7 perc!
Nekem ezek tetszettek nagyon:
- 1:31: JAL CARGO: brutális szép touchdown
- 2:09: TNT milyen sokáig fenntartja az orrát a gépnek
- 4.26: EVA AIR: milyet lebegtet még közvetlen leérés előtt
- 5:42: NW CARGO: hát a tailstrike azért nem lehetett olyan messze már (vagy csalóka a kép)
- 6:39: ez miez? még szerencse, hogy vissza nem pottyan, olyan lassúnak tűnikRinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #8834 üzenetére
Igen, egyértelműen az az új célcsoport aki megkapja szülinapjára, karácsonyra, kap hozzá egy joy-t vagy controllert és repül vele (állatkodik) 30 percet. Viszont ebből több van, mint belőlünk és valljuk be, manapság tényleg a pénz az első mindenhol.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
-
nagyúr
válasz Cypresss #9011 üzenetére
Sok mindennel egyetértek azok közül, amit írsz, és egyetértek veled abban, hogy a Malév az eddigi formájában, struktúrájában, működésében nem volt menthető, sőt, már évekkel ezelőtt meg kellett volna kezdeni az újjáépítést, átszervezést, vagy épp egy új cég felépítését üzleti alapon. Ugyanakkor a postodban sok a valótlanság, a csúsztatás, a tudatlanságból vagy hozzá nem értésből eredő félinformáció. Nem szeretnék vitatkozni ezekről, főleg nem itt, főleg nem így, hogy már nincs is miről.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #9021 üzenetére
A cég menedzsmentjének tagjaként valamivel pontosabb információkkal rendelkezem, illetve, mivel airline managementet is tanultam, így van rálátásom arra is, hogy üzemelési szinten mi a különbség egy point-to-point és egy hub&spoke rendszer működési feltételei, humán és egyéb kts-ei között, mitől lehet életképes a long haul, és hogy nem szabad long haul-t üzemeltetni, stb. Ha lesz egy kis időm, és megszűnt az állásom, írok szívesen bővebben is a témáról, legalábbis, ami a szakmai részét érinti, mert politikai kérdésekben, sárdobálásban, jobbra és balra mutogatásban természetesen nem kívánok részt venni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
fatal`
titán
válasz Cypresss #9069 üzenetére
SLI-t nem javaslok, se CF-et, az FS nem kezeli őket. Ráadásul a VGA elég keveset számít, prociéhes a drága, így abból legyen minél erősebb, lehetőleg Intel, azt jobban kedveli a játék.
FS-hez az nVidiat ajánlják így VGAból az az ajánlottabb, úgyhogy szerintem, ha tényleg csak Flight Simulatorozol akkor GTX580.
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #9069 üzenetére
Jaja, SLI-t/CF és FSX combóról én sem hallottam csodákat, én személy szerint single VGA-t ajánlanék. Amúgy ugyanúgy GTX580 GV-N580UD-m van csak nem a "3GI", az enyémen "csak" valami 1.7 giga RAM van, ezen meg 3 Gb - mást különbséget nem látok.
Bevallom őszintén az FSX álomtól az én kártyám még messze van, ahogy írtam is anno. Van mindenhol egy stabil FPS-em, de ez nem azt jelenti, hogy nem megyek be 20 alá, esőben/ködben/este egy brutálabb add-on repülőteren. Szerintem az FSX egyszerűen képtelen ennél jobb eredményre (anno - azt hiszem - GTX280-am volt és FS9, na az már csoda volt. Aerosoft LHBP volt kb. 50-60 FPS, egyébként 100 FPS körül mozgott az érték - ezt már eredménynek hívják)
Brutál kártya bármilyen más játékban is, nálam bármikor megnézheted élőben a telejsítményét.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
RCH663
aktív tag
válasz Cypresss #9069 üzenetére
Kedves Cypress!
Az első, és legfontosabb kérdés: Egy, vagy több kijelzős üzemmódra készülsz a jövőben?
Tény: az nVidia alapú kártyák sokkal jobban teljesítenek azonos környezetben, mint az Ati kártyák, egészen az Ati 6950-ig, innen viszont nem egyértelmű a helyzet. A legtöbb gond az Ati AA kezelésével van FSX alatt.
Ha egy kijelzőn akarsz csak repkedni, akkor nVidia. Ha több kijelző a cél, akkor nagyon árnyalt a kép.
A jelenlegi configod egybe vág azzal ami neved alatt látható? Mi a gond vele, mert azon akadás mentesen kellene mennie még budapest2.0-nak is kb 50-60 fps sebességgel. (egy kijelzőt alapul véve, full hd felbontásban)
-
RCH663
aktív tag
válasz Cypresss #9076 üzenetére
Agyhugykövet fogsz kapni, de szerintem nézzük meg az fsx.cfg-det. Komolyan! Egy próbát megérhet, veszteni valód szerintem nincs. És megígérem hogy nem rakunk shader3.0-t Privibe másold be a cfg-t (az a rész nem kell ahol a regisztrált modulok vannak felsorolva)
Ha multi monitor, és 3HTgo akkor még komplexebb a kérdés. Itten csak a teszt segíthet. A Karik árát figyelembe véve ez viszont gondot jelenthet.
A józanabbik eszem azt mondja, hogyha van 3H akkor nVidia. Ha nem lenne, akkor érdemes lehetne másban gondolkozni. És mivel csak FS a lényeg, így megint nVidia.
Kérdés: ATi 5870-ed van és 3H-ba hajtod meg a monitorkat? Meg az is ott van hogy x2, tehát xfire? Mert ha igen, itt lesz az üveg nyaka.
Referenciaként: I5-750, 4.0Ghz, 8GB Kingstone 1600 Hyper, Asus P7P55d, Saphire Vapor-x HD5770 3840x1024 2AA 8AF, és LHBP 2.0, GEX, REX, UTX, 24 fps normál napos enyhén felhős időjárásban, 16-19 fps este gray and rain. Scenery, és autogen Extreme Dense. LHSM, LOWW, 37-47 fps, Manhattenbe meg juszt se megyek .
Ebből kiindulva a te video karid a tesztek alapján 2-2.5x gyorsabb, a procid meg 35-40%-val. 36-40 Fps kéne legyen az alja... szerintem.
Mivel nagy felbontásban vagyunk, így nem is a proci szokott (pláne nálad) szűk lenni, hanem a videó kártya képességei, főleg a sávszélesség. (és az FSX csoda motorjának itt kavar be az xfire, mert csak egy gpu-val beszélget) itt vannak trükkök, amivel munkára lehet fogni az FS-t hogy kezdjen el végre dogozni, de ez nem egzakt tudomány.
Összefoglalva: nVidia, ha így akarod használni. Ha viszont esetleg mind az 5 monitort egyszerre akarod használni, akkor vannak 6 fejes ATI kártyák, 7900-ből is lesz, csak akkor meg vehetsz display port átalakítókat.... Viszont teljesen körbe rakhatod magad monitorral repülni, vagy 3 monitoron a táj, kettőn meg a műszerfal... meg egy csomó változat... eyefinty 2.0 a varázs szó, keress rá, és nézd meg mit ígértek a marketingesek az nVidia ezt csak két karival tudja. Két jó nVidia kari meg többe kerül mint a csúcs ATI..., Bár a display portokkal ez sem egyértelmű...
Remélem sikerült teljesen kuszává tennem a képet
-
Acor
aktív tag
válasz Cypresss #9069 üzenetére
En annyit tennek hozza bar lehet masok mast mondanak... sajat tapasztalat:
Ha mar ennyi penzt akarsz es hajlando vagy videokartyara adni, ami szerintem teljesen felesleges!!! ennyi penzt mashova is lehet kolteni... Akkor mar inkabb Asus-t vennek!
Nekem volt mind a ket verzio Saphire es Gigabyte videokartya de nem megbizhatoak es teljesitmenyben is elmaradnak az Asus-tol, igen hamar megvaltam toluk! Nem bantam meg azota is Asus GTX280-al jatszom az akkori szinte osszes tipust siman lekorozi teljesitmenyben. Tehat en csak NVIDIA ASUS-t vennek a helyedben!De meg mindig azt latom hogy engine fuggo az FSX hiaba barmifele hardware fejlesztes!
Es ott a CFG beallitas ami nekem is megdobta az fps-t[ Szerkesztve ]
I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
nagyúr
válasz Cypresss #9090 üzenetére
Borzasztónak nem nevezném, akkor is ez lett volna a sorsuk, ha történetesen nem állunk meg. Idén cseréltük volna a 600-asokat 700-asokra, az ILFC kérésére, mivel ők mindenképpen alkatrészként akarták értékesíteni a gépeket még idén.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cypresss #9092 üzenetére
Nem, mert hosszú távon (főleg 10-15 éves távlatban) ezekkel a gépekkel többet lehet bukni, mint profitálni. A légiközlekedés (meg úgy alapvetően bármilyen közlekedési forma) legnagyobb baja az utóbbi évtizedekben, hogy elképesztően megnőtt az üzemeltetési költség. Ez a légi közlekedésben már azt jelenti, hogy sokszor egy tömött gép is jelenthet veszteséges utat így a járat üzemeltetése gazdaságtalanná válik, hát még az, ha a gépet nem sikerül megtömni utasokkal (és a diszkont légitársaságok kivételével ez keveseknek sikerül).
Valószínűleg senki sem venné meg annyi pénzért ezeket a gépeket amennyiért alkatrészként el lehet adni. Ha a teljes körforgást szemléljük akkor ez is a gazdaságosság része, hiszen az alkatrészek átkerülhetnek modernebb típusokra (kompatibilitás esetén).
Nem csoda, hogy a repülésnek olyan gépekre van szüksége, mint a Boeing 787 Dreamliner, melyet az utolsó csavarig a gazdaságos üzemeltetés jegyében terveznek/terveztek.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen autót vegyek?
- Dell notebook topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Politika
- Projektor topic
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen