- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- ASUS routerek
- Linux - haladóknak
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Illustrator kérdések
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
AirBooms
addikt
válasz cintula187 #1604 üzenetére
Megmondom őszintén nem tudom. Amúgy kapásból vágnám rá a választ, hogy nem. De tegnap repültem PMDG MD-11F-el egy UAAA-VHHX útvonalat, s Kai Taknál láttam, hogy két ILS-nek nevezhető adó is van a pálya előtt. Az első kb. abban az irányból fogható be, ahonnan a város felett átrepül az ember, a második a pálya tengelyében. Nos mi van akkor, ha az ember ezeket váltogatva fogja be a két siklópálya-irányt? Nem tudom, ilyet lehet-e. Nem akartam az ötórás repülésemet egy géptöréssel befejezni, ezért inkább kézzel szálltam le.
Pontosabban 1000 lábig robottal repültem. VHHX megközelítési eljárásait ismerik a PMDG gépek, s ezt gyönyörűen le is repülik. -
AirBooms
addikt
válasz cintula187 #1606 üzenetére
Így van, ez a híres IGS13 megközelítés. Bevallom, nem tudom, műszeresen hogyan kell pontosan lerepülni. Én az FMC segítségével 1000 lábig autopiloton jöttem be, utána kézzel, látás alapján.
-
AirBooms
addikt
válasz cintula187 #1608 üzenetére
De, lehet 31-es irányból is indulni. Legalább is nekem rémlik, hogy van hozzá indulási eljárás...
-
cintula187
addikt
Azt mondha meg valaki, hogy a "flight director" swich milyen kapcsolatban áll az autolipot al. Pl. 747 vagy 737 boeingeknél?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
AirBooms
addikt
válasz cintula187 #1610 üzenetére
Megmondom őszintén, nem tudom (szégyenlem is magam, mert sokat repültem velük). Ha jól emlékszem az autopilothoz nem szükséges a használata, de a műszeres repüléshez igen...
Nyugodtan javítsatok, ha hülyéket beszélek...szerk: meg kéne nézni vmelyik gép manualját...
[ Szerkesztve ]
-
cintula187
addikt
válasz AirBooms #1611 üzenetére
Időközben utánaolvastam és igazad van. Mutatja, hogy a helyes vertikális és horizontális iránytól mennyire térünk el. De mi alapján? VOR, DME jeladókhoz képest?
Más:
azt tudja valaki hogyha online (ivao, vatsim) játszva megszakad a netünk. Pl. egy három betüs szolgáltatónál szokott akadáés lenni. Ilyenkor mi van? Restart? Vagy load save game? Á az utobbiért tuti kipicsáznának valszeg.Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Bator92
tag
Gondoltam beteszem. Hátha valaki még nem látta:
[link] -
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #1614 üzenetére
előző kérdésre:
ha megszakad a net, akkor nem kell autosave, hisz az fsx még megy (nálam általában az fsx szokott kifagyni wilco-tól, ami leszállás előtt pár perccel ez kifejezetten jól esik, majdnem 10 perc még rendesen leáll és újra betölti az autosave-ből - általában ilyenkor jön az offline lad)... de én már sokszor megcsináltam, főleg irányítatlan területen, hogy ha úgy emlékeztem, hogy nem volt az környékemen (avagy útvonalamon és magasságomon) gép, hogy miután a Dolomynum-mal megbizonyosodtam efelől, akkor újracsatlakoztam... de EGLL környékén ez felejtős... egyébként kis forgalomnál az irányítók is megértőek, hisz az ő radarukról tűntél el, és így legalább kapnak visszajelzést, hogy miért, meg +1 gép, amit irányíthatnak, ami kis forgalomnál (itthon) azért szintén örvendetes....egyébként VATSIM-en repülök, ott még nem szóltak érte (egyszer London centert örvendeztettem meg amikor 5x kifagytam a csatorna felett - ezt kivételesen egy rosszul megírt 757-es okozta, ami valamerre arra repülhetett, mert előtte, amíg nem volt hatótávon belül, nem volt gond, offline land során utána sem)... IVAO-ról nem tudok nyilatkozni...
és lehet ez egy rossz gyakorlat, de azthiszem ezek a tényezők nem rajtam múlnak, és eddig még nem okoztam kavarodást az újracsatlakozásommal...
[ Szerkesztve ]
-
v!ct0y
veterán
Hamachin nem lehet tolni? Röpülhetnénk egyet ...
-
Melack
veterán
Helló,
egy kis segítség kellene, de nem tudom, hogy jó helyre írok-e. A lényeg, hogy kollégám áttette új gépére a Flight Simulator X-et, és az összes kiegészítőjét, de az FS2000rel átalakított ADV filet az FS program - a nevét nem tudom pontosan - nem találja, de csak az új gépen, a régin megy minden. Vkinek vmi ötlet? Mert én ehhez nem nagyon értek. Előre is köszönöm segítségeteket!
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
nagyúr
válasz Geryson #1493 üzenetére
NG-nél nem függ a főfutó berugózásától a reverse használata. 10 feet alatt már rá lehet húzni. Szerintem az interceptorokkal kevered, bár ott sem a főfutó adott mértékű függőleges terhelésére csapódnak fel az interceptorok, hanem, amikor a berugózás mértéke eléri az air/ground switch szenzort. Ez például akkor okoz gondot, ha kvázi üres géppel szállnak le, és így nem mozdul be annyit a főfutó, hogy aktivizálódjon a rendszer.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz cintula187 #1612 üzenetére
Attól függ, hogy mi alapján repülsz. Ha a HDG aktív, akkor horizontálisan azt követi az FD, ha állítottál be V/S-t, akkor az határozza meg a vertikális irányt, ergo az FD-vel azt kell követned. Ha felprogramoztad az FMS-t, és az MCP-n aktivizálod az LNAV VNAV funkciókat, akkor az FD-vel ezeket tudod követni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
v!ct0y
veterán
Na mivan mindenki lezuhant ?
-
Korcsii
őstag
hát pár órával ezelőtt kegyetlenül kiment alólam a levegő LPPT pályaküszöb előtt pár méterrel... ilyent még nem tapasztaltam fsx-ben... pedig ennél sokkal de sokkal vészesebb METAR-t is láttam már... így lett a T/D rate -468 fpm, ami ahhoz képest, hogy mennyire megijedtem, nem is olyan rossz... wilco a320-al
-
Korcsii
őstag
low
hát pár órával ezelőtt Liszabonban leszállásnál a kifutópálya előtt pár méterrel egyszer csak olyan volt, mintha átesnék (de ugyan azzal a sebességgel előtte vígan elvoltam)... ilyent még nem tapasztaltam Microsoft Flight Simulator tízben ()... pedig ennél sokkal de sokkal vészesebb reptéri időjárás-jelentést is láttam már... így -468 láb/perces sebességgel vágtam oda a gépet a kifutóhoz, ami ahhoz képest, hogy mennyire megijedtem, nem is olyan rossz (legalábbis többre számítottam)... mindez a sokat szidott wilco a320-al történt...
üdv
[ Szerkesztve ]
-
v!ct0y
veterán
válasz cintula187 #1626 üzenetére
-
cintula187
addikt
Tudom ez egy kicsit off, de tudja valaki az okát, hogy a Saitek x52 pár helyen miért ennyire gyanusan olcsó pl. Aqua árához képest?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
haky
senior tag
-
Bundee69
tag
Megjelent a REX 2.0. Akinek vásárolt verziója van az most ingyé updatelhet.
-
torma5
csendes tag
sziasztok,valkai nemtudná pontosan leírni hogy mégis hogyan műkszik ez aaaz autolnad mert annyit tudok róla hogy a térképen felveszek két adatot,az ILS-nél vagy min ott van frequenzi vagy mi ott van pl hogy:110.30 a másik adat pedig a heading vagyis az irány aszem az pl 46 és akkor a repülőnáél vegyük pl a 737est ott beállítom a rádiónál azon belül a NAV1-en a frequenzi-t a jobb oldalra utána átkapcsolom a másik oldalra az activationhoz vagy mihez,ezután beállítom a heading-et is 46-ra,aztán a rádiónál alul még bekaccsom a com1-et(ez mindig bevan) és a nav1-et,ha GPS-en van a gép ak Navigcióra állítom na és akkor felszállok bekapcsolom a robotpilótát nekem ez a "Z"betü a billentyűn de Joystick-on nyomom amugy naszal igen bekapcsolom utána van két gomb egymás alatt olyan hogy nav meg alatta a heading aszem és ott nav-ot kaccsolom valami nemjó aksem tökéletes ha csah headingot akksem és ha mind a kettőt akksem tökéletes valami,még néha helyre is állítom a repülőt a joystickal meg minden de csak ugy 70%-ban találja a kifutót és ja valami infót irjatok már róla léci hogyan működik ez mégis én erről az autoland-ról most hallottam és amugy FSX deluxe editionnal tolom és service pack1-es van hozzá....léci segítsetek a többivel nincs gondom de ezt kiakartam próbálni és segitség kéne szal segítsetek léci köszi
-
nagyúr
PMDG B737 NG-nél, amennyiben adottak a körülmények:
- NAV1 és NAV2-re betekered az irányítás által adott pálya ILS frekijét, aktiválod őket
- beállítod a pályairányt (course)
- CMD A és CMD B engaged
- A/T aktív
- MCP-n IAS-t Speed-re állítod
- sebességet fokozatosan csökkented kicsivel approach speed fölé (FMS megmondja a terhelés, üzemanyag, pályaadatok alapján az adott fékszárnyhelyzethez tartozó app. speed-et)
- az adott sebességhez tartozó fékszárnyhelyzetet használsz
- az irányítás bevezet final-re, adott magasságon, ahol el kell csípned a localizert, vagyis az iránysávot)
- VOR LOC engaged (a gép ráfordul a pályirányra, vagyis a végső egyenesre)
- futók kint
- all lights on
- APP engaged
- az automata elcsípi a glideslope-t vagyis a siklópályát
- ekkor flaps már 30 vagy 40 fokon
- hátradőlsz[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz cintula187 #1634 üzenetére
Az nem lenne autoland. Ha jó a sebesség és fékszárny helyzet, a pitch miatt úgyis a főfutók érnek le elsőnek. Mondjuk sokkal határozottabban teszi oda a gépet, nem lebegtet sokat, de a tolóerőt majdnem olyan jól adagolja, mint az életben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
haky
senior tag
Megyek haza teszem is fel a REX update-et
Aki másnak retyvetyutyu...
-
v!ct0y
veterán
válasz cintula187 #1630 üzenetére
Hát lehet mire elér hozzád lesz is annyi mint az Aqua-ba. Mert ott van azért a minimum 1400Ft szállítási költség is!
-
Kosztinho
tag
Hello!
A PMDG 737-800-t neked sikerült felküzdeni FSX alá? Ezzel szívok már lassan egy hete, addig eljutottam, hogy csak az FMC-ben nem tudom a reptereket megadni (meg egy-két kapcsolót nem tudok állítani az overheaden,de az egyelőre nem izgat) Ha sikerült tudnál valami trükköt mondani hogy hogyan?
-
cintula187
addikt
Sziasztok!
Tegnap learjet 45-el leszállva szeles viharos időben, olyat csinált a gép, hogy leszálláskor amikor kikapcsoltam a robotpilotát (se AT se semmi más nem maradt bekapcsolva) a kifutón gurulva a joy-t elengedve elkezdett a gép orra magától felemelkedni. Ez attól van, hogy a trimmelés úgymaradt? MErt ilyen még sose fordult elő. MIt kell ilyenkor csinálni? Trimmet defaultra állitani ahogy kikapcsoltam az autopilotot?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
andorra
őstag
válasz cintula187 #1645 üzenetére
Nem tudom milyen sebességgel gurultál akkor, de ha ehhez még hozzáadod a szembeszél sebességét, lehet, hogy felszállás közeli sebességed "IAS" volt és akkor a trimmelés okozhatta valóban. De nem vagyok szakértő, csak elmélkedem. A spoilert kitoltad?
-
andorra
őstag
válasz cintula187 #1647 üzenetére
A szélnek nem csak iránya, sebessége is van.
Ez egyébként konkrétan hátszél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Politika
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Milyen GPS-t vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Elite: Dangerous
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...