-
IT café
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz devil-k #61702 üzenetére
Ízlések és pofonok, szerintem sokkal jobb lett ebből az amerikai változat (azt láttam először és mivel mindenki istenítette az eredetit, bevállaltam később azt is), az eredeti bár nem rossz, de lassú volt, tempótlan.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz devil-k #61705 üzenetére
Ehhe, egyik sem volt hatásvadász, de szerintem az amerikai jobban össze volt rakva. Azzal semmi gondom, hogy más hangulata van, nekem a hátam közepére sem hiányzik, hogy a különböző nemzetek elkezdjék egymást majmolni (nézd meg az újkori magyar filmeket amik pontosan ezt csinálják - Valami Amerika -> broáf).
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Mindenkinek:
Továbbra sem értem miért baj az, hogy az amerikaiak (jelentsen bármit is ez a nagyívű gyűjtőfogalom) nem tudnak ezt vagy azt. Kezdjem el sorolni, hogy az európaiak, ázsiaiak mit nem tudnak? Persze, hogy más a hangulata, hiszen mások az emberek, más az élethez való viszonyuk, másként látnak és élnek meg dolgokat, más a társadalmi berendezkedés, stb... De, hogy ettől valami rossz lenne, az nálam nem alapvetés. Persze, hogy nem lesz ugyanolyan, de annak mi értelme volna? Az lenne még ám a szép világ ha az egyik elkezdené tökéletesen klónozni a másikat és fordítva... Ez így önmagában nem több az oly divatos alaptalan fikázásnál, ami elég vicces, miközben a topik nagy részében amerikai filmekért lelkendezik a nép.
A rossz remakek nagy része pont azért rossz, mert mindenféle erőfeszítés nélkül csak lekoppintják az eredetit. A Girl with a Dragon Tattoo pont ettől jó, hogy nem a filmet másolja, hanem ugyanabból a könyvből készült egy Fincher feldolgozás, ami nekem bizonyos okok miatt jobban tetszett mint a svéd. De én nem is kerestem a svéd hangulatát benne, abszolút értelmetlen az effajta megközelítés számomra.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz FoxiestFox #61736 üzenetére
Erre nagyon nem lehet mit mondani, mert egyrészt fogalmam sincs, hogy miket nézel és miket láttál, másrészt még ha adott lenne egy olyan elméleti, idealisztikus helyzet, amiben két ember pontosan ugyanazokat a filmeket látta, akkor is ott az a kikerülhetetlen tényező, hogy az ember saját megtapasztalásai, élményei, környezete nagy mértékben befolyásolják bármilyen alkotás befogadását. Azt hiszem Pitterix mesélt egyszer arról, hogy abban a közegben ahol ő él, mennyire más a viszonyulás a filmekhez, mint amit aztán itt a topikban látott és megtapasztalt, mennyire megváltoztatta ez az ő viszonyulását is és mi mindent ért és lát másként, miközben a környezete közben változatlan és folyamatos konfliktusai vannak emiatt. Amellett, hogy remek emlékeztető (nem jut eszembe a megfelelő magyar kifejezés - reality check-re gondolok) és sokat lehetett belőle tanulni, máig nagy tisztelettel gondolok emiatt őrá, egyike volt a nagyon ritkán előforduló igazán emberi és őszinte pillanatoknak itt.
Pontosan ezek miatt gondolom úgy, hogy amíg arról szól a véleményformálás, hogy adott stílus, megközelítés, felfogás közelebb áll hozzád, mint egy másik, az teljesen rendben van, de amikor ez átcsap abba, hogy akkor a másik gagyi, értéktelen, akkor az már az én szememben bizony hibádzik.
Szerk: az kimaradt, hogy nekem bőven volt olyan amerikai készítésű film, ami teljesítette a lélekre, gondolatokra hatást, napokra, hetekre adott gondolkodnivalót. Nyilván én ezeket keresem is, de egyáltalán nincs hiány belőlük. Az meg, hogy mellette van egy kommerszebb dömping engem nem igazán zavar addig amíg nem fognak fegyvert a fejemhez, hogy nekem is meg kell nézni.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
The Disappearance of Eleanor Rigby: újabb ritka gyöngyszemre sikerült ráakadnom a napokban, valahogy elkerülte a figyelmem eddig, pedig nagy kár lett volna ha kimarad. Most is azért akadt meg rajta a szemem, mert a sortörés miatt először nem értettem miért is van ebből három film, aztán mivel mindkét főszereplő nagy kedvencem, találomra belecsaptam az egyikbe, utólag megtudva, hogy mákomra pont a jó sorrendben.
Alapvetően egy igen lassú folyású drámáról van szó, ráadásul nagyon finom, apró jelekkel adja tudtunkra miről is van szó, mi is történik ezzel a házaspárral, nem tolja az arcunkba a második percben. Valószínűleg nem árulok el titkot, hogy nagyon kedvelem az ilyet, legfőképp azért, mert így ha nem veszik el a film a részletekben, akkor szuperül elkerülhető az unalmas klisékbe torkollása a hátralévő másfél-két órában. Így mesterien vonja bele a nézőt az eseményekbe, valahogy úgy tudnám leírni, hogy képzeld el, hogy találkozol valakivel, aki elkezd mesélni neked az életéről, kis kitérőket téve egyre több információt szerzel róla, de jó darabig fogalmad sincs hova fog kilyukadni az egész. Remek utazás ez így, ami egyébként rendkívül fegyelmezetten zajlik, nem csapong, nincsenek felesleges részek. Nem mellesleg gyönyörűen fényképezve és jól megválasztott zenékkel, amik csak felerősítik a filmből áradó hangulatot.
Him: a férfi szemszögéből követve az eseményeket egy darabig feszengtem, annyira magára volt hagyatva az egész szituációban, de aki átélt már ehhez hasonlót, az tudja, hogy ez pontosan ilyen. A címből, illetve a Him/Her alcímből azért sejthető volt, hogy miért van kétfelé szedve a történet, így különös figyelemmel igyekeztem megjegyezni minden részletet, amit mint később kiderült, nagyon jól tettem. Spoiler nélkül nem nagyon lehet többet írni róla, talán még csak annyit, hogy feltűnően jól sikerült a szereplőválogatás, azon kaptam magam, hogy nincs egy karakter sem aki kilógna lefelé a mezőnyből, ami szintén meglehetősen ritka manapság...
Her: ahogy korábban írtam, egyrészt szerencsémre sikerült eltalálni a sorrendet, másrészt jól tettem, hogy nagyon figyeltem minden részletre a Him-nél. Abszolút arra építkezik a Her, ha ezt néztem volna először akkor valószínűleg csak kapkodtam volna a fejem, hogy mi ez az érthetetlen maszlag. Így viszont fantasztikusan illeszkedett a két film egymásba, kitöltötte azokat a lyukakat amiket ki kellett, miközben nem lett merev és kiszámítható. Ugyanolyan emberi mint a Him, de valami elképesztő módon érzékelhető a férfi és nő közötti különbség, mert miközben a lényegi események ugyanazok, mégis teljesen más az egész, egészen új szemszögből éljük át a történéseket. Nem tudok rosszat írni róla, tökéletes szimbiózissá válik a két film, a Her alatt egyre jobban tudtam értékelni a Him-et is. Persze voltak már ehhez hasonló próbálkozások, leginkább egy filmen belül, de személy szerint ennyire profi megvalósítást még soha életemben nem láttam.
Mindeközben igen fontos dolgok hangzanak el az életről, de egyáltalán nincs oktatófilm érzése az embernek, köszönhetően annak, hogy kivételesen kivétel nélkül az összes szereplő rendkívül hétköznapi, a szó pozitív értelmében. Érint rengeteg mindennapos kérdést, de nem fél belemélyedni néhány igen fájdalmas és érzékeny témába sem, mindezt úgy, hogy rendkívül életszagúan tárja elénk mennyire másként él, élhet meg két ember dolgokat, mennyire számít ki milyen családi háttérrel rendelkezik, milyen hatások érik, kikkel találkozik, mennyire trükkös dolog a memória és milyen fontos az időzítés.
Bár szívesen ajánlom mindenkinek, azt el kell ismerjem, hogy ez sem egy könnyen fogyasztható szombat esti film. Mindenesetre úgy gondolom, hogy életre szóló élménnyel gazdagodik az, aki rászánja azt a kicsivel több mint 3 órát.
10/10
A Them még ezután jön, hagyni akartam kis időt mielőtt megnézem a közös filmet, de mindenképpen fogok írni róla.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz FoxiestFox #61774 üzenetére
Ennyit azért én is csak arról írok ami különösen megfogott. De egyébként annak sose láttam értelmét, amikor valaki benyög egy pontszámot, arra ott az imdb. Valahol úgy lenne jó a topic, ha ilyenből lenne minél több, szerintem egymásról és a filmekről is így lehet a legtöbbet megtudni, az meg amúgy is be van lőve nagyjából mindenkinél, hogy kinek a véleményére ad.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Bad Pritt #61810 üzenetére
Egyetértek, nagyon erős év volt, sose rosszabbat. És még egy rakat jónak tűnő film van hátra, bár igazából még a 2013-s megkellnézni listámat se végeztem ki teljesen...
A Still Alice milyen volt?
Szerk: amúgy Zimmer szerintem azért nem kapta meg, mert rengeteg ismétlés volt tőle korábbi filmjeiből az Interstellar soundtrackjében...
(#61809) BITBOYS: sziv. Tegnap este krumplit pucoltam egy újságpapír felett és eszembe jutott a randis jelenet (meg amikor a lakásértekezleten erről beszélnek). Mit mondjak, rég pucoltam ilyen vidáman krumplit.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Bad Pritt #61829 üzenetére
Én sem láttam még egyiket sem, őszintén szólva a Wild nem is érdekel, de a Still Alice-re kíváncsi vagyok. Cotillard meg kihagyhatatlan lassan bármilyen filmről is legyen szó (na jó, a TDKR nagy mellényúlás volt részéről ), úgyhogy ez is mindenképpen nézős. Selma nem érdekel (sőt John Legend oszkáros produkcióját látván kifejezetten ellenszenves lett a filmet körülvevő hangulat), Sniper szintén sokadik a sorban. Inherent Vice viszont kötelező darabnak tűnik...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Bad Pritt #61832 üzenetére
Nem a dalra gondoltam, hanem a beszédre amit a díj megnyerésekor lenyomott. Konkrétan Martin Luther Kinghez hasonlította magukat, plusz a Fergusonban történteket hasonló súlyosságú helyzetnek állította be mint ami anno King halála kapcsán volt. Ha fekete volnék, iszonyúan fel lennék háborodva egy ilyen otromba szenzációhajhászáson, fehérként csak szimplán gusztustalannak tartom...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Megnéztem a Congress című remekművet és bár oké, hogy társadalom- és Hollywood-kritika meg miegymás, de ha esetleg valaki látta, mesélje már el legyen szíves, hogy mi a csuda volt ez, mert ahogy a mondás tartja, nem tudom mit szívtak a készítők, de én is kérek belőle. Végig olyan érzésem volt, hogy esetleg olyan utalások vannak benne amiket ha ismernék, akkor összeállna a kép, de így csak kapkodtam a fejem a metafórák tengerében. Mintha Terry Gilliam leült volna zöldikét füstölögni Walt Disney szellemével miközben megnézték a Mátrixot meg a Being John Malkovich-ot és gyorsan összedobtak egy forgatókönyvet...
Érdekes módon nem tudom azt mondani, hogy rossz film vagy jó film. Egy biztos, végig fenntartja az "ezmiabúbánat" feelinget, úgyhogy nem unatkoztam alatta egy percig sem. Pontozni viszont képtelenség...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz FoxiestFox #62012 üzenetére
Nem, de olvasgatva kicsit a filmről több helyen azt láttam, hogy bár néhány dolgot átvett a könyvből, igazából nem sok köze van hozzá. Inkább csak gondolatindító szerepe lehetett.
Amúgy olvasva a mai beszélgetést a topikban, ez a film pont erről (is) szól, hogy hova jutott és merre halad a filmipar.
(#62051) devil-k: a komédiások az esetek 99%-ban bármit el tudnak játszani, drámai szerepekben is kiválóak. Elég csak Tom Hanks vagy az etalon Robin Williams pályájára gondolni (Morkkal kezdett, aztán micsoda drámai szerepei voltak, Holt költők társasága, Good Will Hunting, stb). Fordított esetben azonban ritkán működik, nem hiába mondják, hogy a komédia a legnehezebb műfaj színészként.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz parandroid #62161 üzenetére
Az a te bajod, hogy túl sokat voltál vidéken... Nem fejlődött ki az agyad.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz devil-k #62189 üzenetére
Nézőpont kérdése a dolog, mert azért az nem semmi (és ebből a szempontból teljesen mindegy ki mit gondol a filmekről, úgyis hozott anyagból dolgozott ugye), hogy rábízták egy többmilliárd dolláros franchise befejező részeit.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Bad Pritt #62397 üzenetére
Azért ez már kezd hasonlítani a ki a meleg kérdéskörre, aki csinálja vagy aki hagyja. Mer' egy dolog a troll, de akik következetesen etetik, azokra is egyre nehezebb már jó szívvel nézni...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Exodus: Gods and Kings: gusztustalan és öncélú megerőszakolása egy történelmi jelentőségű történetnek, érthetetlen torzításokkal, ferdítésekkel. Nem ma kezdtem, így nyilván fel voltam készülve néminemű "egyedi" értelmezésre, de ez sokkal durvább, több volt annál. Egyetlen pozitív momentumot sem tudok megnevezni, mintha csak azért kellett volna a cím, hogy valahogy eladják az embereknek ezt a szánalmas ámokfutást. Vallásosság ide vagy oda, ez nem egy tiniregény, hogy kényünkre-kedvünkre szórakozzunk a sztorival...
De még ha mindezt félre is teszem, akkor sem tudok jót írni a filmről. Kidolgozatlan és egysíkú karakterek, erőltetett konfliktus (bár itt nem lehet elmenni a kérdés mellett, hogy vajon miért nem volt jó a valódi ok), ritmustalan, csapongó történetvezetés, gyenge színészi játék, helyenként kifejezetten borzalmas CGI-vel, hihetetlen, hogy 140 millióból csak ennyire futotta. Hálát adhatnak a készítőknek a jó marketingnek, csak az menthette meg a csúfos bukástól a filmet...
2/10
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
-
Viszlát
addikt
Wild: kellemes csalódás lett belőle, pedig félve álltam neki. Tetszett, hogy nincs idealizálva a főhős, hanem nagyon is emberi, vérzik, izzad, hibázik és szenved. A hangsúly többnyire a lelki folyamatokon van, amit egészen szemléletesen mutatnak be, nem lóg ki a lóláb, hihető a karakter és könnyű azonosulni vele, megérteni. Ami nem tetszett, hogy betűztek néhány kifejezetten spirituális elemet, viszont ezek csak úgy lógtak a levegőben, szvsz túl sokat bízva a néző fantáziájára. Néhány dolgot eléggé elnagyoltak, jó fél órát simán elbírt volna még a film, illetve az első felében szépen kidolgozott minden, aztán kissé kapkodós a vége, de azért nem vészes. A lényeg, hogy a beszippantós hangulat megvolt (ami talán a legfontosabb egy ilyen jellegű filmnél), zenék passzolnak és hervadó kanálka lassan elfeledteti az emberrel a szöszis, romkomos szörnyűségeit. Lazán elviszi a hátán a filmet, persze az sem hátrány, hogy a mellékszereplők is jól csinálják a dolgukat, egyedül talán az öccse volt súlytalan.
Kellemes, nem izzasztóan elgondolkodtatós kis dráma ez, nem rángat le túl mélyre, de hétköznapisága ellenére sem fullad klisékbe.
7/10
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz FoxiestFox #62935 üzenetére
Nem vagy egyedul, csak finomabban fogalmaztal nalam.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz FoxiestFox #62952 üzenetére
Ha volt is, elkerulte a figyelmem. Bar en ugy vagyok a scifivel, hogy jo ha van, de nem remegek erte tulzottan. Monstre sir allandoan, hogy nincs jo a mufajban, o tuti tudna rola ha epp nem ittas. Amugy az Edge of Tomorrow nalam is lekorozte az Interstellart, szorakoztato volt szepen osszerakva, nagyjabol ennyit varok egy ilyen filmtol.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
A mozi maximum látvány és hang tekintetében tudott plusz élményt nyújtani, viszont nem tudta feledtetni a szájbarágós mondanivalót, a kidolgozatlan karaktereket, stb. Olyan mint egy S class Merci minden extrával felszerelve, egy háromhengeres ezres motorral... Nem volt rossz, de eszembe nem jutna újra megnézni kizárólag a látvány miatt.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Igen, sejtős volt, hogy többnyire mást várnak az emberek egy ilyen filmtől (direkt le is írtam, hogy min van a fő hangsúly), de nekem meg éppen ezért tetszett. Leginkább az életszemléletem miatt a 127 Hours féle filmek egyáltalán nem fognak meg, gondolok itt arra amikor kalandvágyból kerül a főhős slamasztikába. Azonosulni egyáltalán nem tudok/nem akarok velük, empátiát is elég nehezen sikerül gerjeszteni bennem, de ez tényleg erősen szubjektív dolog.
Hasonló témában még mindig a The Way a kedvenc, erősen ajánlott film, de ez sem a fizikai megpróbáltatásra helyezi a hangsúlyt, viszont hangulatban, kidolgozottságban és karakterekben is veri a Wild-ot.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz aizen92 #63258 üzenetére
Hasonló igen, de számomra sokkal de sokkal emberibb, realisztikusabb. Nekem nem vette be a gyomrom a szegény ifjú történetét, aki hátat fordít a módos középosztály álszentségének és a vadonban keresi az igazságot, ahol minden nincstelen és szegény ember a kedvesség netovábbja, a bölcsesség földi helytartója. A dolgok nem ennyire fekete-fehérek és a vadon, a társadalmi elzárkózottság ilyetén szintű felmagasztalása legalább annyira gáz, mint a pénzimádatban felemésztődni a nyugati világ mókuskerekében.
Azt pedig végképp megbocsáthatatlannak tartottam, hogy a humanista köntösbe bújtatott förtelmes önzést kellene éljenezni. A saját családját (beleértve a nővérét/húgát) magasról leszarja, de az útszéli idegen/hippi/drogos az bezzeg oltári nagy cimbora és hallgatni kell rá. Tőlem ez nagyon-nagyon távol áll és elítélem, a film (és a főhős) a saját farkába harap amikor ezzel a viselkedéssel próbálja igazolni a társadalom-kritikát... "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz emiki6 #63279 üzenetére
Azért azt nem árt észben tartani, hogy nem tegnap kezdték el ajnározni. Lassan 50 éves a film és Kubrick olyat alkotott, amit sokan még 30-40 évvel később sem tudtak megugrani. Nem csak egy, hanem több generáció is felnőtt azóta, de ezenkívül az is egyértelműen befolyásolja az élményt, hogy azóta számtalan film készült a témában, így természetes, hogy nincs már az az újdonság érzet a téma kapcsán, mint '68-ban vagy akár a 80-as években. No meg nem árt tisztában lenni a korszak történelmével, a Hidegháborús űrverseny kellős közepén azért nyilván egy kicsit másképp ült a film, mint ma, amikor Mars-küldetésről beszélünk...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz devil-k #63283 üzenetére
Nem mai szemmel, hanem a te szemeddel.
(#63282) emiki6: nem vagyok sci-fi rajongó, plusz űrtémában sem mondanám magam az átlagnál tájékozottabbnak, de nem lehet, hogy bizonyos dolgokat akkor még nem ismert a tudomány? Mégiscsak a Holdraszállás előtt készült a film...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz genndy #63288 üzenetére
Pont erre gondoltam, egy csomó dolog talány lehetett még, ami ma már mindenki számára elérhető tudás.
devil-k: hja, hát az expresszionizmust nem a film találta ki, meg nem is a 90-es évek végén tűnt fel.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz devil-k #63300 üzenetére
Nyugi, nekem is baromi rég volt már az a művészettörténet óra, lehet azóta már rég átírták a tankönyveket.
De ha jól emlékszem akkor ennek a stílusnak az a lényege, hogy nem a maximálisan realisztikus visszaadásra, megjelenítésre koncentrál, hanem érzéseket, érzelmeket igyekszik megjeleníteni, megmutatni. Ezért a túlzott/halovány színek például. Ahogy haldokló csillag is írta, ez nem csak a festészetben van jelen, rengeteg művészeti ág használja ezt a megközelítést, miért pont a film lenne a kivétel? Főleg ha figyelembe vesszük a témát, szerintem nagyon is jól passzol a kiválasztott stílus, hiszen mennyről és pokolról van szó, illetve óriási személyes traumáról, drámáról. Ezért írtam, hogy a te szemednek nem tetsző, mert ez a stílus ilyen lesz 600 év múlva is és akkor is lesznek akiknek tetszik és lesznek akiknek nem.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz férfiállat #63319 üzenetére
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Vikthor #63330 üzenetére
Már a moziban is ilyen volt, sok kritika érte a filmet emiatt, de úgy tűnik Nolan magasról tett rá és a BD transferen sem változtatott. Anno írta itt valaki amikor háborogtam, hogy néha még a beszédet sem érteni miatta, hogy Nolan nyilatkozata szerint azért van így, mert nem olyan fontos amit beszélnek...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #54715584 #63341 üzenetére
Oké, tegyük fel bakiztak a mozis verziónál, de amikor a BD transfert csinálták, akkor bőven ki lehetett volna javítani és nem tették. Mondogatom én már pár éve, hogy teljesen elszállt Nolan...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz devil-k #63361 üzenetére
Szerintem az elszálltság semmilyen körülmények között nem lehet pozitív dolog, de ne lovagoljunk a szavakon.
Régi filmjeit szeretem én is, de ettől még az utolsó pár filmje középszerű (a TDKR még a középszerűséget is éppencsak megüti), sok-sok negatív vonással, a megalománia jól érzékelhetően átszövi a rendezését. Persze nem ő az első (és valószínűleg nem is az utolsó) aki nem tudja jól kezelni a sikerességet, viszont én meg nem tudok és nem is akarok elnézni neki dolgokat azért, mert 5-10 éve csinált jó filmeket. Majd ha megint összeszedi magát és sikerül visszatalálni a Memento-Batman Begins-The Prestige vonalra, akkor majd én is lelkendezni fogok az adott filmért, ahogy ezért a háromért a mai napig teszem.
(#63355) monstre: azt nem tudom, hogy mennyire tudsz angolul, de Bridges szerintem is rosszabb, csupán azért, mert "görgeti" a szavakat a szájában. Southern barátunk sem így beszél ám alapból, csak hát ez egyfajta védjegye lett, az újkeletű sikeressége egyérteműen ehhez is kapcsolható. Mondjuk engem nem zavar, Georgia-ban van a cég központja, napi szinten gyönyörködhetek a déli dialektus csodás hangzásában.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Nem olvastál figyelmesen, pedig akármikor szidom Nolant, kínosan ügyelve kihangsúlyozom, hogy az utóbbi filmjeivel vagyok elégedetlen. Csinált ő nagyon jó filmeket is, amiket készséggel el is ismerek és becsben is tartom őket (épp tegnap soroltam fel párat), de mivel nem vagyok elvakult rajongója senkinek, ezért az összes többi filmhez hasonlóan maximum a kiválasztás/várakozás szakaszában számít a rendező kiléte, egyébként pedig minden film nulláról indul.
Megmondom őszintén, azt találgatni, hogy miért lett ilyen az Interstellar, szerintem értelmetlen. Egyfelől Nolan elvileg az a rendező, aki bármit megtehet, hiszen a filmjei rendre milliárdos bevételt produkálnak (ez az egyik vonal a rajongói tábor részéről), másfelől ami kritizálható a filmjeiben, az a stúdiók hatása, szegénynek muszáj engednie... Egy biztos, én sosem fogom megtudni az igazságot, annyira meg nem vagyok naiv, hogy készpénznek vegyek netre kikerült infókat a háttérről. Mindenesetre amikor egy Linklater meg tud csinálni egy Boyhood-ot, vagy elkészülhet egy Whiplash, akkor kissé viccesnek tartom azt fejtegetni, hogy Nolan meg miért nem tudja azt csinálni amit akar. Persze ezen filmek egyike sem akart blockbuster lenni, de ki a csuda mondta Nolannek, hogy Oscar díjas színészekkel, nagy stúdiós háttérrel (ráadásul rögtön kettővel) készítse el az Interstellart? Vagy hogy működik ez, hogy anyagilag nem akarok kompromisszumot kötni, de a sztori az nem számít? És nem a tudományos részére gondolok, hanem minden egyébre, a kidolgozatlan karakterekre, a szájbarágós, iskolás szintű benyögésekre, az egyértelműen folytatásra hajazó és emiatt rendkívül összecsapott/hiteltelen/emberietlen befejezésre. Meggyőződésem, hogy az Interstellar lehetett volna iszonyúan jó film, ha legalább annyi időt és energiát ölnek a forgatókönyvbe, amennyit a tudományos háttérbe és a látványba öltek.
Készséggel elismerem, hogy nem az a fickó vagyok, aki hú űrhajó, húú féreglyuk, húúúú fagyott felhő, húúú fekete lyuk felkiáltásokkal néz végig egy sci-fit, viszont abból meg nem tudok és nem is akarok engedni, hogy legyen már pénz, idő és energia a karakterekre, történetre is. Mert az utazós rész az úgy ahogy elfogadható, de önmagát szúrja tökön az egész a rétestészta felvezetéssel, a leginkább tudományos/elméleti rész kellős közepébe beszúrt okfejtéssel a szeretetről, majd a befejezésnél az összecsapott visszanyúlással a sztori origójához. Ezeknek amúgy lett volna a helye és érezhető, hogy szerették volna az egész tech show-t drámai keretekbe foglalni, de sajnos nem sikerült. Hogy most ez azért, mert egyszerűen kidolgozatlan maradt ez a rész, vagy azért, mert Nolan ennyire agresszíven belénk akarta verni a saját világnézetét, passz. De emiatt van az, hogy tőlem csak 6 pontot kapott a film, ami tudom, hogy az ájuldozóknak rosszat jelent, de számomra csak annyit, hogy a középmezőnyben landolt, nem rossz, de semmi extra. 2014-ben nálam nincs benn az első húszban sem ha minden kategóriát nézek, ha csak a sci-fit, akkor persze előkelő helyen áll, de nem is nagyon volt konkurencia.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
-
Viszlát
addikt
Nem a mélyenszántó filozófikusságot hiányolom a filmből, hanem a karakterek, a körítés kidolgozatlanságát. Nem lenne itt semmi gond, ha nem akarna több lenni egyszerű sci-finél, de akar, hiszen a film első harmada másról sem szól szinte.
Aztán meg a végén két perc alatt lerendezi az egész apa-lánya dolgot, ja, hogy ott vannak Cooper unokái, dédunokái, ükunokái, kit érdekel, meg kell alapozni a folytatást. Ráadásul itt volt egy óriási baki is, hiszen a doktor szerint amikor a lánya meghallotta, hogy megtalálták, öreg kora ellenére mindenképpen át akart utazni egy másik állomásról, majd amikor megérkezik, a nővér szerint azért volt ott az egész család, mert már több mint két éve cryo-sleep-ben volt. A blockbuster dologgal vitatkoznék: Forrest Gump, American Beauty, Schindler's list, Saving Private Ryan, Cast Away, A Beautiful Mind, Se7en, Good Will Hunting, Dead Poets Society amik így kapásból eszembe jutnak. Persze ezek egyike sem sci-fi, de most itt volt a lehetőség, hogy elkészüljön egy, ami tartalmi megvalósításban megüti a fentiek szintjét és nem a dirr-durr csitt-csattról szól, meg nem is mindfuck, aztán nem sikerült mégsem.
És még csak jól sem szól.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Nem voltak semmiféle reményeim, szerintem elég részletesen leírtam mi a problémám a filmmel, nem ismételném magam. Idő kérdésében Entonnak kell igazat adjak, mert rengeteg mindenre jutott idő (iskolás jelenet, titkos bázis misztéria, stb), ha akarták volna, erre is jutott volna.
Én baromira támogatnám azt az ötletet, hogy egy filmnek legyen egy mozis változata, és egy olyan amilyennek a rendező valóban megálmodta.
Ezt csak azért mondod, mert alapvetésként kezeled a feltételezést, hogy szegény Nolan el lett nyomva.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Pearce #63457 üzenetére
Nem mind 2000 előtt, de lényegtelen igazából, mert azt továbbra sem értem, hogy az miért árt egy blockbusternek ha kidolgozott karakterek vannak, a történet kerek, nem elnagyolt és nem csak egy bizonyos aspektusára fektetik a hangsúlyt. Mert az eredeti ötlet lópikulát sem ér, ha nincs rendesen megcsinálva, személy szerint nekem teljesen mindegy, hogy könyvadaptációról van szó vagy a rendező maga írja a forgatókönyvet, erősen túl van misztifikálva ez a dolog.
Mellesleg volt egy Gone Girl, de a Birdman közel 100 millájára sem lehet azt mondani, hogy bukás, főleg ha azt nézzük, hogy 18 millából készült mindössze.
Fókuszcsoportozás megy ezerrel, patikamérleggel a recepteket belerakják majd' minden filmbe, az egyedi ötletek meg szart se fialnak.
Nyilván van ilyen is, ezért kapjuk töménytelen mennyiségben a képünkbe a képregény-adaptációkat, ami persze, hogy nem véletlen, itt is erre nedvesedik a legtöbb bugyi. Viszont mint a mellékelt ábra mutatja, igenis van igény az igényes, tartalmas filmekre és nincsenek bukásra ítélve. Innentől fogva meg az adott rendező, író, producer döntése, hogy nagystúdiós környezetben akar sokszázcsilliómilliót csinálni vagy beéri kevesebbel.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Cthulhu Dawn #63504 üzenetére
Na ezen hangosan felröhögtem.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz BITBOYS #63519 üzenetére
Hú de messze van az még, itt április 3-tól már adják.
(#63522) Pearce: ne használd légyszi a spoiler funkciót ha nem spoilerről van szó, mert már így is megy a háborgás (nem mellesleg jogosan), aztán a végén megütjük a bokánkat és elveszik.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- AMD Gamer PC / AMD Radeon RX 7900 XTX / AMD Ryzen 7 7800 X3D
- iphone 14 Pro Max 128gb, független, makulátlan, 100% akku
- iphone 15 Pro Max 256gb Natur Titanium,független,bontatlan
- ÚJ Bontatlan APPLE MACBOOK AIR 13 - M2 (MLY33MG/A) ÉJFEKETE - 8GB/256GB SSD- Magyar - 3 év Garancia
- Corsair RM850x Gold Moduláris Tápegység 850W