Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz Frawly #54942 üzenetére
Azért ekkora a szám, mert gőzünk sincs, mennyi emberke kapta el a vírust. Itthon sem. Ők csak azt tudják, h akin jelentkeztek a tünetek, azok közül mennyi halt meg. A fertőzöttek jelentős része tünetmentes, vagy csak minimális tünetei vannak. Ha az egész lemegy, idén őszre, akkor lehet azt mondani, h a népesség 90%-a elkapta, ebből meghalt x ember, az egy sokkal kissebb % lesz majd vélhetően.
-
npera
újonc
válasz Frawly #54942 üzenetére
Őőőőő, szerintem nem. A bérelt munkaerőt küldik el ilyenkor, az alkalmazottak még (!) maradnak. Még.
Mindent fizetsz kábé, egyedül a sor áll. Ami szintén inkább költség, mint spórolás ilyenkor. Az alkalmazottak 60%-os fizunk vannak, amit az állam kipótol jelenleg 90-94%-ra (blue collar vs white collar).
A létesítményt fenn kell tartani, most futnak a karbantartások. Gyakorlatilag csak a sor mozgatásának áramigényét "spórolod meg" ilyenkor, de minden mást fizetsz. Csak éppen eladásra nem termelsz, ami viszont valami borzalmas veszteség.
A legnagyobb baj ilyenkor, hogy az egész kábé percre kioptimalizált beszállítói láncolat szétesik. A just in time beszállítás igen érzékeny, ha kimarad egy teherautó a jobb oldali ajtókkal, ami olyan sorban érkezik ahogy a soron gyártják az autókat, akkor megáll az egész. Ilyenkor ki kell venni a sorból az érintett járműveket, ami a további szerelést is felborítja.
Most a beszállítók is leálltak, gyűrűzik tovább az egész. Kisebb beszállítók adott esetben bedőlnek, ha újra akarod indítani a gyártást, akkor kell helyettük mást találni. Aki persze a minőségbiztosítási rendszerben is benne van és tud kapacitásra minőséget gyártani.
Innentől lesz kábé challenge accpted szintű a dolog....
Nem vagyok egy nagy gazdasági expert, sőt. De szerintem az autóiparnak ez nagyobb veszteség lesz, mint a 2008-es buli.