Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
válasz hobizoli #33291 üzenetére
na de ha nem lenne váltó benne, akkor mi romolna el, és miben kéne olajat cserélni?
A Turbo név külön vicces. Ha kijönnek majd egy gyengébb verzióval, azt hogy fogják hívni? Diesel?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #33303 üzenetére
Nem az. Nem fáj senkinek, ha valami más legyorsulja. Az fáj, ha elmelegszik a fék egy pályakör után, meg az, hogy a gyorsulását csak 2-3 alkalommal tudja töltésenként. A Porsche meg amíg van benne töltés, hozza a paramétereit, és nem figyelmeztet előtte, hogy ez károsítja az akkut, annyira határérték.
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #33291 üzenetére
A tesla gyartasa reges reg nyereseges. A veszteseg az epulo gyarak miatt van. Maga a gyartas es a forgalmazas nyereseges. Minden egyes auton keresnek. De a Porsche termeli a legnagyobb nyereseget autonkent, ha ennyiert is el tudjak adni ennyiert fogjak adni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #33330 üzenetére
de azt nem nezi meg senki, mert abban semmi fun nincs
Te, szerintem ezt az összes teljesíményorientált BEV-et gyártó OEM megnézte igen alaposan (értem ez alatt a mérőpadot és mindenféle tesztpályát, sőt a kiszerelt elektromos gépet speciális mérőpadon hajtva autó nélkül). Annyi a különbség, hogy nem kommunikálták a médiába amit találtak, hanem az ott talált hibákat és gyengeséeket megpróbálták kiküszöbölni a saját konstrukciójukban.
Ilyenkor messze nem korlátozzák magukat a 0-100 vizsgálatára, hanem minden apró részletet és elképzelhető tesztmódot végignéznek.
Még egy tipp: el kellene engedni ezt a lassab az rosszabb felfogást a BEV-ek esetében. Most még mindenki a eget rengető teljesítményt várja el a BEV-ektől, de ezeknek a lényege igazából a magas hatékonyság lenne és az alacsony költség. Tehát bár vannak elképesztő teljesítményű vasak és vélhetően lesznek is, de a mainstream BEV kábé max 160-as végsebességgel és kábé 8 másodperces 0-100 gyorsulással készül.
Ha elkezded növelni az utazási sebességet, akkor 90 felett szépen veszted a hatótávot. 110 körül már érezhetően kevesebb van. De ha 130 körül veretsz, akkor hamar eljutsz oda, hogy olyan gyakran kell tölteni, hogy nem nyersz semmit a magasabb sebességgel.
A jövőben vélhetően lesznek magasabb energiasűrűségű "akkumulátorok", amivel ez a határ feljebb tolható, de ugyanakkor a világ az alacsonyabb sebesség irányába mozog. Szépen lejjebb fognak menni a határok minden országban, a jelenlegi óra szerint 145-ös tempó el fog tűnni 10 év múlva.
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #33332 üzenetére
Jazzel az 1.2CVT-vel kell menni time attackra, akkor nincs gond az alap fékekkel is.
A normális Porsche vásárló meg normális. Nem áll neki munkahónapokat beleölni katalógusbuzerálva rendelgetős beszerelős upgradekre, csak vesz egy autót, ami alkalmas rá, hogy extra karbantartás nélkül néha játékautó legyen. A Tesla nem ilyen, sima utazóautó, meg pár PR feature.
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #33332 üzenetére
Ebben speciel a Teslanak van igaza. Egyreszt nem megyunk versenypalyara ket es fel tonnas tankokkal, masreszt hogy az utcai lampanal dinamikusan elgyorsulj ahhoz nem kell 22x megismetelhetonek lennie fel oran belul. Pont annyit tud mint amit tudnia kell. De jo hogy van a Porsche is, mert legalabb van valasztek. En a VW ID3-at varom az elvileg Golf szeru lesz.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #33342 üzenetére
Az, hogy normális-e vagy nem, azt nem tudom. Ha az a normális, amit a többség csinál, akkor sok dolog, ami szerintem deviancia (alkohol, könnyű drogok, stb.) normálisnak számít.
De pl. mikor egy kereszteződésben két opció van:
- megvárom keróval a zöldet és akkor a mögött sorban álló autók (legtöbbször úgy jön ki a lámpák ritmusa, hogy a keróval én vagyok az első a lámpánál) elkezdenek kikerülgetni a kereszteződésben, ahol fele azt sem tudja, hogy pont hol a sáv széle, mert nincsen felfestve, vagy
- átmegyek a piroson és akkor olyankor érnek utól, amikor már lazább a sor és látják, hogy mennyi hely van pontosan.
Ráadásul olyan a kereszteződés, ahol kb. 100 méterre belátható.De lenne még több ilyen példám is. Mindegyik egyedi. Egyedileg kell mérlegelni és eldönteni.
Abban természetesen igazatok van abban, hogy ökölszabály szerint be kell tartani a KRESZ-t!
Példa az élni és élni hagyni dologra:
Megyek nagyobb edző körre. Van benne egy jó nagy ívű balra kanyarodás. Az pl. alap, hogy nem nagy ívben kanyarodok balra, hanem megyek egyenesen, majdnem neki a járdaszegélynek, aztán kis ívű kanyar balra, és tovább, immár balra kanyarodva. Ezzel a balra kanyarodó 2-3 autó, akik mögöttem álltak, simán megelőz, nekem meg kb. 2 sec veszteség... -
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #33389 üzenetére
A korai elektromos autók az 1900as évek elején voltak. Nem 20-30 éve. Majdnem ki is szorították a ICE autókat. De aztán nem. A történet mostanában indul újra.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #33358 üzenetére
Mivel Te (sem) bringázol városi környzetben sokat, csak tudod a tutit, így még egyszer, utoljára leírom:
Ott szegem meg a KRESZ-t, ahol az nem csak nekem jó! Ahol biztonságosan át tudok menni a piroson, ott át is megyek. Ahol nem, ott nem.Uccsó példa, aztán tényleg elengedem, mert elbeszélünk egymás mellett.
7-es út, beérsz Fehérvárra. Ha itt jössz befelé (én a kép jobb szélén a bringaúton érkezem), akkor át tudsz menni úgy a piroson (zebrán a város felé, a 7-es úttal párhuzamos zebra), hogy utána mehetsz keróval a 7-esen, majd a járművek (pl. a képen a kamion) a következő lámpa előtti "üres térben" fog utolérni, ahol már lazább a kocsisor, simán kikerülnek. Ha beállnék a zöldre várva, akkor egyszerre Indulok a kocsisorral, majd a következő lámpához egyszerre érek kb. a következő zöld kocsijaival. Mindkét helyen sokkal több a veszély.
Ilyenekről beszéltem, de engedjük el a témát!
A vitaindító posztra így úgy csatlakoztam rá, hogy nem értem, hogy a hülye futár miért nem világította ki magát, hogy ne azon múljon az élete, hogy az autó vezetője mennyire lát a sötétben...
-
veterán
válasz hobizoli #33564 üzenetére
M1 igazabol kimehetne a Dunaig a Vorosmarty tetol, mert az alagut kozel addig keszen is van, a masik vegen meg a Vasutmuzemnal akar a felszinen is
azon kívül, hogy hatalmas szopás/költség átjuttatni a földalattit át a pályaudvaron, miért is lenne jó, ha a vasúttörténeti parkban lenne a vége?
a másik végén persze hogy van még plusz alagút, mert valahova ki kell állni a kör végén stb, de akkor a hosszabbítás is annyival több kell hogy legyen. plusz a mostani feljárótól a tényleges duna van 200 méterre, a vigadó tér (ahol reálisan lehetne feljáró) 150-re. érdemes sok pénzt elbaszni erre a 150 méterre? másutt ilyen távolságban két megálló még ugyanazt a nevet kapja és átszállási kapcsolatnak tekintik.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Sipi-
tag
-
Jahno
őstag
-
npera
újonc
válasz hobizoli #34403 üzenetére
Naivitás lenne feltételezni, hogy a német prémiumok nem akarják magukat gennyesre keresni az opciókkal.
Gyakran konfigurálok kocsikat csak úgy akadémikus érdeklődésből. Szórakoztatott, amikor felfedeztem, hogy a BMW i3-ba a most már kötelező gyalogosfigyelmeztető hanggenerátor valami 300 EUR felárral volt rendelhető még tavaly.
Érted, fizess sok pénzt azért, hogy rosszabb és idegesítőbb legyen az autód.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #34432 üzenetére
Itt elég komoly filozófiai különbség van.
Ezeket a gépjárműveket nem csak úgy "beletervezik" az űrbe, elképesztő komoly előtanulmányok vannak a célcsoportok, a megkövetelt attribútumok, a pozícionálás és még nagyon sok más paraméter tekintetében. Erre jön a dizájn, a biztonsági paraméterek, a gyárthatóság, a légellenállás, az aftermarket, a jogi követelmények, etc.
A Tesla egy nagyon rizikós utat választott, nincsenek gombok. Oldd meg a kijelzőről. Nem tudom, hogy ki vezetett innen a fórumról ilyen autókat, de a Tesla interface sem tökéletes. Nagyon jó, nagyon intuitív, de nem passzol mindenki számára. És vannak eléggé idegesítő vagy veszélyes hiányosságai. A legtöbbet vélhetően vagy nem is ismeri fel az egyszeri tesztelő vagy nem tudja miféle háttere van a probléma felvetésének egyáltalán. És most nem burkoltan lehülyézem a fórumot, hanem egyszerűen más paramétereket néz a laikus és mást az autóipari szemlélődő.
A Porsche is elvégezte a házi feladatot, ők egy hagyományosabb interfész irányába mentek, de azért ha a régi Panamerával veted össze a Taycan belső terét, akkor azért rögtön feltűnik, hogy az előző egy 101-gombos billentyűzet, a másik meg egy kis kézi számológép a gombok tekintetében.
A Tesla interfész hatalmas előnye, hogy kábé korlátlanul frissíthető. A hátránya, hogy akármit akarsz csinálni máris lehet tapicskolni a kijelzőt. És egészen banális dolgokra gondolva is mehetsz a kijelzőre. Van akinek ez maga a kánaán, másnak meg nem. Nem én nekem kell megítélni más ízlését vagy preferenciáját, egyszerűen mások a kiindulási feltételek a két kocsi között.
Hogy ne csak pocskondiázzam a Teslát:
- a hajtásláncuk fantasztikus. A maga idejében a Model S is az volt, most a Model 3 is egy benchmark. A gép alacsony tömege, a hűtés, a rotor dizájn, az inverter, az akksi hűtése, az OBC, az egész elektromos architektúra egyszerűsége.
- a kocsi ütközésbiztonsága meglepően jó
- a kezelhetősége intuitív, még én is hamar kiismertem az alapokat
- a bővíthető lehetőségek OTA nagyon jók
- az ára a Model 3 esetében igen jó, tekintve hogy mit kapsz
- tartja az árát
- a töltési hálózat csodajó, bár ez egy kötelező gyakorlat volt, hogy egyáltalán be tudjanak törni a piacra. Ettől függetlenül nagyon jó a hálózatHogy a Porsche is kapjon pár pontot:
- sportkocsik között egy legenda és nem csak ködös sejtésekre alapozva az ami
- a benchmark attribútumokban a márka gyémántosan erős
- pályán sem vall szégyent a legalacsonyabb felszereltségű változat semAz árazási és extrázási stratégiák ugyanúgy különbözőek, mint a fentiek. Kár párhuzamokat keresni. A teljes kép felfoghatatlanul bonyolult, nagyon komoly utánaolvasást igényelne a téma hatékony vitatása.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #34436 üzenetére
Ezt mivel érték el? Álomszépen szétment minden.
Kollégámnak van 986-os (első generációs) Porsche Boxster gépkocsija. Eléggé széthajtva vette, az előző tulaj a sz*rt is kihajtotta a kocsiból és semmit nem végzett rajta karbantartást.
Miután megvette a következőket lehetett cserélni:
- folyadékok, szűrők
- kuplung
- gumik
- IMS csapágyAz utóbbi önmagában egy durva összeg volt, de ha nem csinálod meg, akkor simán elköszönhet a motor. És a Porsche elég sokáig tagadta a hiba meglétét, aztán egy idő után elkezdték elismerni, hogy hibás a cucc.
Ha jól értem ez az IMS-probléma 911-en is tarolt egy ideig, és persze a Cayman korai változatai is szenvedtek tőle.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #34660 üzenetére
Tervezési hibák mindig lesznek. Azok töredéke eljut a széria autókba is.
Az a kérdés, hogy a gyártó hogyan reagál?A konkrét sztorit nem ismerem, de mi pl. azért (is) a Peugeot Riftert vesszük a Berlingo helyett, mert a Xsara Picassoban van pár idegesítő faszság (pl. alulméretezték azt a műanyagot, ami a rendszám fölött van hátul, aminél fogva nyitod a hátsó ajtót), és a C4 Picassoban is benne van. Eret is vágnék, ha az új Berlingoban is lenne.
A Pugban majd más lesz ilyen!
-
npera
újonc
válasz hobizoli #34660 üzenetére
Igen. Ez van, néha el van rontva a termék. Ezért is kár szemellenzősen "imádni" valami márkát. Garanciális korban ezt ki kell javítsák persze. De a garanciából kifutott időben már simán lehet GTK.
Nekem van egy elvem, kár rajongani egy márkáért. Egyes típusok bizonyos évjáratai lehetnek jók. Ez akár autó, akár mobiltelefon vagy számítógép vagy szoftver is lehet. A cinkes dolog az, hogy ezt többnyire 1-2 használat után tudod igazából megállapítani, ritkán tudhatod előre a vásárlás előtt mondjuk.
- iPod Classic 80 gigás HDD-vel fantasztikusan jó volt. Egy hibája volt csak, töltés közben nem lehetett használni.
- iMAC 27” 2011-ből kegyetlen jó volt. 4,5-évesen megmurdalt benne a VGA. Ha fél évvel előbb tette volna, akkor az Apple ingyen cserélte volna. Így viszont lett volna lehetőségem valami 8900 SEK körül javíttatni. A használtpiaci értéke a gépnek pont ennyi volt. Viszont voltak vállalkozó szellemű emberek a neten, akik ilyen gépet akartak és megbütykölték maguk. Így potom áron eladtam, miután egyeztettem a részletes hibalistát és státuszt a sráccal.
- Nokia 6210 kegyetlen jó volt. Siemens telefonom kegyetlen szar volt.
- Asszony Siemens telefonja kegyetlen jó volt, mindent kibírt. Egy strapabíró és esőálló modell volt, még NiMH-akksi lemerítő progi is volt benne, hogy előbb tudj full töltést csinálni.
- Samsung S II jó volt.
- Samsung S IV kegyetlen fos volt, amíg ki nem ütöttem belőle a szoftvert. Cyanogen Mod szoftverrel viszont kegyetlen jó volt.
- iPhone 5 egész jó volt
- iPhone 7 kegyetlen jó
- Céges iPhone 6S kegyetlen jó, egyszerűen csak megy és megy és megy.
- Céges DELL Latitude 12” kegyetlen jó volt, az akksi nem merült szinte semmit, gyors volt és stabil
- HP Elitebook G3 egy vicc a DELL-hez képest, nincs dokk, minden műanyag rajta és az akksi fele annyit sem bír. De legalább ritkán fagy ez is.
- Régi Hewlett-Packard billentyűzet (nem HP, még régebbről) kegyetlen jó volt, csak a PS2-es csati miatt ment nyugdíjba. Helyette egy olcsóbb Cherry van, ami fasorban sincsen a Hewlett-Packard robosztussága mellett.
- Régen az Autocad páros verziószámai voltak jók. A páratlan meg nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- X1 Carbon Gen11 14" 3K OLED i7-1355U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iMac 2019 21.5" 4K (4096 2304) i3-8100 8GB/256GB SSD Radeon Pro 555X/2GB, Garanciával, üzletből
- MICROSOFT SURFACE PRO 5. Gen - 12.3" 3K IPS 99%srgb, i5-7200, 8/256, Magyar vil.bill. +SZLA +gar
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
- Logitech g920 váltóval + rezgő motor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen