Új hozzászólás Aktív témák
-
blueboi69
csendes tag
-
blueboi69
csendes tag
-
blueboi69
csendes tag
-
blueboi69
csendes tag
válasz
npera #112768 üzenetére
Korrekt.
Én meg most olvasom, hogy:"Közben a Volkswagen leállította a villanyautói, pluginjai gyártását, mert létfontosságú alkatrészek nem készülnek el Ukrajnában, de az oroszok felelősek többek között a német nikkel-import 44 százalékáért is, ami fontos alkotóeleme pl. az akkumulátoroknak. A fogadó ország és maga Oroszország is korlátozhatja az ellátást. Most ott tartunk, hogy 2022-re évtizedes csökkenés után ideiglenes emelkedést prognosztizálnak az akkuk árát illetően,könnyen fordulhat drágából elérhetetlenbe a villanyautó ."
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2022/03/10/jobban-hajlasz-a-villanyautokra-az-uzemanyagok-koruli-cirkusz-miatt-/ -
blueboi69
csendes tag
válasz
npera #112773 üzenetére
Lemaradtál, az smaxot eladtam hétfőn. Egébként azóta nézegettem a hahu-t, sokkal sokkal drágábban vannak kevésbé felszereltebb változatok, szóval néha szokam anyázni, hogy kb 7-800ezerrel többért is meghirdethettem volna, de aztán lenyugszom, hogy nem hiányzik az, hogy idejöjjenek naponta, hogy lefikázzák, meg alkudozzanak, aztán meg a vevő jöjjön panaszkodni.
Viszont akkor lehet nem lesz így 1-2éven belül PHEV, ha elhúzódik ez a háború. Meg gondolom utána is kell némi idő, míg visszaáll a termelés a normális kerékvágásba.
-
blueboi69
csendes tag
válasz
npera #112776 üzenetére
PHEV viszont olcsóbb és elérhetőbb. Kb feleannyiba is kerül mint egy BEV.
Apám végül megvette nyáron a PHEV ioniq-ot és imádja! Tud kapcsolni tisztán EV-t és talán vegyesben is olyan 80-90ig elmegy elektromosan, nem kapcsol be a motor.
Van, hogy átjön hozzánk aztán mondja, hogy hehe 3liter átlagfogyit ír ki a gép, de tisztán elektromosan is át tud jönni. Viszont 100as benyát tankol, hogy ne poshadjon meg, mondja, hogy idén még csak múlthéten tankolt először...Nálunk lesz napelem, HO-ban dolgozom, a töltés szerintem nem lesz nagy gond. Ja a pirusoknál olvastam hogy vmi motormelegítési ciklus is van, hogy ne hidegen kapcsolja rá, illetve cvt váltónál nem forogja szét magát a motor.
Nem vitatkozni akarok, csak ezeket a problémákat már kiküszöbölték, amiket mondasz, mert egyébként valós problémák.És igen, a PHEV nem a legjobb valóban, de az még elérhetőbb árú.
A sima HEV nekem nagyon nem jó, mert nem tudom tölteni. Az tipikusan városi kisautónak jó, ahol állsz a dugóban. Itt nálunk nincs ilyen. Vagy megyek mondjuk 50-60-al, vagy autópályán. És mondjuk egy körrel sem mennék elektromosan 30-40km-nél többet, de a tipikus bolt-ovi-posta-akármi az ilyen 5-10km-es kör. Hazajövök, rádugom a napelemet, jóidő.
És ezekre a hatótávokra meg jó a PHEV. Szerintem, innen a székből. -
blueboi69
csendes tag
Ha esetleg nem szeretnétek egy smaxot:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/s-max/ford_s-max_2.2_tdci_titanium-s_panorama-vonohorog-bor-7szemely-full-18044100
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #112946 üzenetére
Füstöl ez mindenhol, a kémény kb felesleges
1. npera, jó kezdés a földbeásni a drónt
2. nova, jól tettétek, riszpekt! És jó látni akkor, hogy jó helyre került. Mi is pakoltunk össze 3nagy zsák cuccot, takarókat, pelenkát, popsitörlőt, gyerekruhákat, még amikor megindultak, az emberek, helyi szervezés vitte ki a határhoz átadni, akinek kell, meg akkor ott a helyi erők is segítettek, de mi csak reméljük, hogy jó helyre került
3. voltunk ma anyámnál, m7-en kaptunk egy nagy kavicsot, két helyen is betört a szélvédő egymástól kb 2-3centire, majd megindult egy repedés, szóval csere a szélvédő...
Gondolom nem lesz olyan sok pénz, az smax fűtött,IR szélvédője kb 2-300ezer lett volna, ha azzal szopunk be egy ilyet.
Egyelőre írtam carglass-nak, hogy küldjenek ajánlatot, van szervízük fehérváron is, aztán meglássuk. -
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #112948 üzenetére
Ja nem is gondoltam, hogy itt csinálják meg, vagy bárki eljön érte. Fehérváron van műhely, azt írják, hogy jellemzőe 1.5-3óra, tehát akár meg is várható, vagy addig sétálok egyet arrafelé, aztán ennyi. Ha azt mondják, hogy 2nap múlva kész, nem gond, majd valahogy hazajövök.
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #112950 üzenetére
Igen, ez igaz. Nálunk sem teljesen sík a térkő, ez eszembe sem jutott, hogy itt csinálják.
Apámnak kellett még asszem tavaly megcsináltatni a mazdán, ott ő másnapra ment érte vissza, nekem meg ugye haza is kéne vele jönni. Na majd meglátjuk mit mondanak rá, mert ha jönnek ilyen 100ezres ajánlattal, akkor keresek mást. -
blueboi69
csendes tag
Izé, tudtok esetleg valakit akinek van eladó sparheltje? Működőképes, normális állapotúra gondolok, lehetőleg óccsón.
-
blueboi69
csendes tag
válasz
NauTiLUS_HUN #112955 üzenetére
Szerintem másik marketplace-t nézünk, nekem ott kb 2 találat van...
-
blueboi69
csendes tag
válasz
NauTiLUS_HUN #112959 üzenetére
Kibasznám valahova a kertbe, még akár a grill helyére is. Backup főzési opció, ha nincs áram vagy világvége van, vagy csak úgy. Pár gallyat belerak az ember, 10p alatt lehet rajta főzni kb.
Mindig is felbaszott az, hogy bent a konyhában nyáron főzök, mert egyrészt használom az áramot arra, hogy valamit felfűtsek és használok áramot a klímával is, hogy aztán a ház belső terét mégiscsak lehűtsem. Télen ez nem gond, mert egy kisebb főzés alkalmával is simán érezhető, de nyáron elképesztő módon utálom ezt. Ráadásul már lassan 1éve visszaszoktunk a főzésre a kajarendelés helyett, és 1-3naponta főzünk. Elég praktikus lenne, ha kint tudnánk főzni, és nem csak bográcsban/grillen.
Régen is ki volt ez találva, csak szoktak erre melléképületet csinálni, nyárikonyha néven. Egyáltalán nem hülyeség. Arról nem beszélve, hogy lenne így egy megnyugtató megoldás, hogy tényleg bármi gebasz van az árammal, akkor van rá opció.Egyébként ha teakályhában lehet sütni is, akkor az is bőven elegendő, mert abban is van ugyanakkora sütőrész.
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #112966 üzenetére
Ja az akár jó is lehet, csakhát jó lenne több kép róla vagy akármi, lehet belül szét van rohadva, fasztudja.
Ha visszagondolok, rokonok is mindig kint főztek a teraszon, mindegy volt, hogy panel vagy kertesház, ők sem bent generálták a hőt.
A végén meg inkább építek téglából vmit ami jól is néz ki, csak azt nehéz odébbrakni.
A legkirályabb amit láttam ma: mobilkemence
Csak picit drága, de praktikusságban eléggé ott van a szeren, bográcsot is rá lehet lógatni, meg kereken gurul és a fenetudja miből van
Még a végén csinálok egy ilyet, mert mekkora jó projekt már ez is,nem? De.
-
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #112971 üzenetére
Itt a koncepció az, hogy a gázkazánt lecseréljük a villanykazánra + kandalló + hűtő-fűtő klíma. A lényeg, hogy legyen backup megoldás.
Nézegettem elektronyos autókat, a Kia e-niro kibaszottul tetszik és sztem ideális is lenne, csakhát 13.6M...
Viszont ha bejön a napelem, akkor utána szinte már csak a vízre kéne fizetni, nem lenne se tankolás, se gázszámla.... Amilyen cudar idők jönnek, ha mindez összejönne akkor nem éppen emelkedett vérnyomással olvasnám a híreket.
A füves területből lecsíptem még kb 50-60m2, ahol kevésbé van szemelőtt és nincs igény a díszgyepre és veteményes lesz belőle, aztán nyilván kiváltani nem tudjuk az éves kajaigényünket, de sokat lehet belőle termelni. Eddig paradicsomot nyomtam csak, azóta a bolti szart nem vagyok hajlandó megenni, mert totál íztelen. -
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #112978 üzenetére
Jah pár hete, amikor még úgy volt, hogy meglesz a hátsótelek, akkor bejött az ötlet, hogy tarthatnánk pár tyúkot is, így hamar feldobta a yutub guga valamelyik videóját, úgyhogy elmorzsoltam pár virtuális könnycseppet az emlékére.
Kb 10x átszámoltam már a napelem dolgot. Elégnek kell lennie mindenre. Ha meg még a bővítve is lesz, akkor főleg.
-
blueboi69
csendes tag
válasz
NauTiLUS_HUN #113000 üzenetére
Ó igen, este nekem is ez jutott eszembe, hogy azért egy épített konyhában milyen jól mutatna egy indukciós lap
A villanykazán COP értéke 1. Nálunk sajnos nem játszik a hőszivattyú, onnan indultam én is, hogy az kéne...
Azért hőszivattyúval sem fenékig tejfel az élet, 0fok alatt annak is van egy fűtőpatronja amit használ erőteljesen. Összeségében hatékonyabb sokkal.
Ha lehetne akkor klímával oldalék meg mindent, és hőfilmmel a padlóban, de már a vizes minden van kiépítve. -
blueboi69
csendes tag
Huhh, annyian írtatok a fűtésre gondolatokat, hogy nem válaszolok egyesével, de köszi mindenkinek, aki hozzá akar tenni. A válaszok már korábban egyébként elhangzottak.
Hőszivattyú
Van azért sok hátránya is, a föld-víz lenne a legjobb. A levegő-víz azért az 0fok alatt nem az igazi, mert fűtőpatronnal dolgozik rá, ráadásul azzal olvasztja ki a kültéri egységet is.
Másrészt nálunk nincs hova rakni a kültérit, tehát kiesik. COP értékben viszont tényleg jó!Villanykazán
Eddig ez a befutó, annak ellenére, hogy a COP értéke 1. Nem a leggazdaságosabb valóban, viszont már ki van építve a vizes rendszer a házban.
Nem olajkályhás buzulás lenne :faceplam:
Barát/család, szintén helyiek, egy régi házat újítottak fel maguknak, ott csak a padlóban van hőfilm, amivel fűtenek szobánként + villanybojler, és nekik is van kandalló.Klíma
az emeleten van hűtő/fűtő klíma, a terv az, hogy ezt is használjuk majd télen fűteni.
A hátránya, hogy központi helyen van egy beltéri, és tervben van, hogy a padlástéren keresztül a szobákhoz vezetek légtechnikát és ki lehet alakítani egy keringetést. Ez is némi pluszpénz, de vállalható, így könnyű elvinni a hideget/meleget a szobákba, csukott ajtók esetén is.
Hátránya, hogy azonos hőfok lesz mindenhol. Jelenleg 4-5eltérő hőfok van csak a tetőtérben a szobákban!Idén, a földszinten kb csak a wcben és a mosókonyhában lévő radiátor volt üzemelve, a nappai-konyhában teljesen el voltak zárva a radiátorok! Csak a padlófűtés elég volt, az is csak akkor kapott meleget, amikor a fenti szobákban volt fűtési igény.
Tehát simán megoldható az, hogy használjuk fent a klímát, lent a padlófűtést a villanykazánnal, és ha kell, akkor juthat meleg a radiátrokba is + lesz a kandalló is, aminek lesz egy szellőzője a lépcsőház felé, így az emeletre is jut meleg.
Már csak egy olyan gépész kéne, aki ezeket mondjuk tudja is értelmezni és segít méretezni a villanykazánt. Jelenleg a 6-9-12kW között variálok.
Ismerősnek hasonló méretű, könnyűszerkezetes házuk van, egy ukrán 6kW-os villanykazánnal (sztem már meséltem róla), de náluk nagyon meleg van.
A hőigényszámítások alapján pedig egy 12kW kazán egyedül elvinné az egész ház fűtését.HMV.
Egyelőre menne bele egy 3-4kW fűtőpatron, aztán kibővíteném egy napkollektorral és akkor mondjuk 5-6hónapon keresztül nem lenne szükség áramra a melegvízhez.Számítások.
Az, hogy forintban mennyi a villany vagy gázszámla vagy benzinszámla az teljesen lényegtlen. Azt kell nézni, hogy mi a háznak a hőigénye, ami kW mértékegységben van. Ez hőenergia. Ehhez kell nézni jósági tényezőt aka COP vagy SCOP és ki lehet matekozni, hogy mennyi villamos energia kell a hőenergia átalakításhoz.
Amint megvan, hogy mennyi villamos energia kell a megfelelő hőenergiához, akkor onnantól lehet kiszámolni, hogy mennyi napelem kell. Ugyebár nem a napelemrendszer kWp értéke kell, hanem éves szinten a termelés, ami már kWh-ban jelenik meg. Természetesen szaldós elszámolás esetén. Bruttós elszámolás esetét senki sem tudja, olyannal meg kár számolni, mert bármi is lehet.
És akkor utána jöhet az autó, azt nem tudom, hogy a gyártók mennyit csalnak, mint annak idején a 100km/l fogyasztással, de azért kb lehet tudni.Így, hogy HO-ban dolgozom, asszony sem jár még dolgozni (majd fog), évente kb 15-20ezer km-t megyünk.
Ha nem is elég a napelem mindenre, akkoris olcsóbb töltögetni itthon az autót, mint benzint tankolni.Jelenleg gáz az olcsóbb mint a villanyfűtés, ez tény. Nade nem lesz ez így tartható. Ha felmegy itthon is a világpiaci árra, az simán 60% emelkedés... A sok panellakó pislogni fog erősen, aztán tuti beindul megint a panelprogram és vége az utcafűtésnek.
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Bujdy81 #113010 üzenetére
"Tehát ha most van egy havi nyolcezres villanyszámla, havi tizenötezres gázszámla és mellé havi ezerötszáz km autózás átlagban, akkor kb. 2,5+4,4+3=10 kWp napelem rendszer kellene."
Nálunk 14ezer a villanyszámla, 18ezer a gáz és kb reális a havi 1200-1500km átlagban.
A tetőre most 6kWp kerül, de 9kWp a max, ha teleraknám. A terv az, hogy mondjuk 5 év múlva lesz egy upgrade és kerülnek fel erősebb panelek, akkor a jelenlegi 9 fölé is lehet menni, mondjuk 12-15kWp környékére. Az inverter 8kW, de a két tetősík miatt ez nem gond, a lényeg, hogy 1 tetősík ne legyen sokkal több (egymásra merőlegesek, ergo amíg a naprendszerben csak 1 nap süt, addig egyszerre csak 1 tető tud maxon üzemelni).
Tehát jelenlegi tudásom szerint ez elég lesz.Addig meg, ha valami csoda folytán tudunk venni villanyautót és beüt a nagy áramfogyasztást akkor a te számítások szerint is vmelyik számla megmaradna.
A jelenelgi kb 40-50ezer üzemanyag helyett boldogan fizetnék akár 20-25ezres villanyszámlát, ha közben minden mást fedezve lenneMajd 1-2év napenergiatermelés utána jobban fogom látni, hogy miképp muzsikál a rendszer és mit lehet belőle kihozni
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Sipi- #113056 üzenetére
Mikoris épült az épület? Pár éve? Azért csak gondolhatták ezt... Főleg, hogy aki annál a cégnél már CTO (Z.Gábor), ő a kitalálója pl annak, hogy nálatok milyen okosotthonrendszerrel szerződjön le a cég, meg miféle műszaki tartalmak legyenek, őt ismerem régóta, amikor még az építőcég a régi cégemnél ügyfél volt. Ő már kb 8éve egy hibrid lexus suv-al járt és eléggé érdeklődik a modern technológiák iránt, tehát mint építtető, tuti gondoltak erre, hogy ez a jövő és nem 5évre előre gondolkodnak egy társasház építésénél.
Tehát ha ilyen bagatel hibákat ejtenek, akkor az fillérbaszás és szándékos szivatása a lakóknak. Ebben is van, 8éve még két ügyvédjük volt a jogi esetekre, most ahogy nézem 4+1gyakornok
Hiába no, biztos nem csökkent a jogi esetek száma
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #113061 üzenetére
Külön óra dolog az nem a házhoz tartozik, hanem az áramszolgáltatóhoz, mert valszeg nem bírják megoldani.
Nálunk az ikerház miatt nálunk van a másik háznak is a vízórája. A vízműveknél megmondták kerek perec, hogy nem lehet átvinni az órát a másik házrészre, mert telkenként 1 leágazást engednek a fővezetékről... Egyébként nem származik semmi gondunk ebből, hogy itt az órájuk, szóval marad így.
-
blueboi69
csendes tag
Tudom, már régi, de itt még nem láttam:
-
blueboi69
csendes tag
Leírtam röviden az smax story-t a két fb csoportban. Persze az eladó nevét nem írtam bele, leírtam, hogy privátban sem írom le senkinek, mert nem akarok senkit sem rágalmazni, de tanuljanak a story-ból.
Tagok kb az eladó vérét akarják éshogy azonnal rakják ki a csávót és irjam ki a nevét is, hogy soha senki ne vegyen tőle semmit.Csávókám még nem keresett
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Sipi- #113083 üzenetére
Marketplace és jófogás mellett még adott téma fb csoportja is jó lehet. Pl bababútor vagy ilyesmi témában keresnék, más nincs. Sztem vatera már teljesen halott, én ott az elmúlt 2-3évben nem láttam értelmes hirdetést, csak esetleg cégek használják mint ingyenes reklámfelület.
Nekünk nem kell, köszi
A nagyobbiknak már nem kell leesésgátló, de még van, a kicsi meg még rácsoságyban van, aztán majd megkapja a nagyobbik ágyát
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Phülöp #113085 üzenetére
Bemásolom akkor egyben. A story nem teljes egyébként, nem akartam kisregényt írni.
#smaxkálvária
Sziasztok!
Gondoltam leírom az smax-al a storymat, hátha más is tanul belőle.
Előre leszögezem, hogy senkit nem akarok lejáratni, nem említek neveket és privátban sem mondom meg senkinek, hogy kitől vettem az autót. Elég annyi, hogy itt is tag.
Én sokat tanultam az ügyből, követtem el én is hibákat, olyan dolgokba mentem bele, amik ütköztek az elvimmel, többet ilyet nem teszek.
Tavaly nyáron vettem a gépsárkányt, itt a csoportban is kerestem a hahu után. Egy tag ajánlotta az eladót, aki kb 10éve smax behozatallal és szervízeléssel foglalkozik és az autóra vállal teljeskörű garanciát 1évig.
Az autót nem tudtam független szerelővel átnézetni, mert a környéken nem ismerek senkit, VargaTibinek meg messze volt a délkeleti országrész. Alapvetően az autó úgy tűnt, hogy rendben van, pár hibát észrevettem, azt az igéretet kaptam, hogy ki lesznek javítva, mire megkapom az autót.
Pár nap gondolkodás után belementem a dologba, aztán 1-2hét használat alatt előjött jópár hiba. Ezek mind extrákhoz kapcsólódó hibák, mivel ez egy kb fullextrás smax, az akkori kínálat egyik legdrágább darabja.
Jöttek az ígéretek a javításra. Hangsúlyozom abban maradtunk, hogy mindenre kiterjedő garanciát kapok, még kopó alkatrészekre is, az eladónak számít az, hogy elégedett legyek és ajánljam őt másnak is. Bejött a hideg idő, megmakkant az akksi. Kiderült, erre nincs garancia, kaptam egy listaárról szóló árajánlatot egy ismert autóalkatrészáruházból.
Nem sokkal később rákerestem neten, kb féláron lehet ezeket az akksikat kapni. Ekkor kaptam egy teljesen másik névre szóló számlát egy teljesen másik városban lévő kereskedőtől az akksira, mondván, hogy ennyibe került. Mivel az eladó eljött, kicserélte, úgy voltam vele, ez a szolgáltatás része, a jóviszony megőrzése érdekében kifizettem neki a teljes árat, ezen ne múljon a dolog.
Viszont itt már több hónap telt el, semmi nem lett javítva. Közben kiderült, hogy az egyik ajtókárpit át lett cserélve, más a betét és a cérna szine. Az autó első megnézésekor csináltam képeket, azon kiderült, hogy még a jó kárpit volt. A fényszórómosók is hiányoztak, pedig a külföldön készült képeken még rajta voltak és a dlr kerete sem fekete volt, tehát a lökhárító is lekerült valamilyen okból.
Ez még mind semmi. Az eladónak van egy nagyon lelkiismeretes autóvill szerelője, hozzám közelebb. Több hónapnyi jelzés után végül nekem kellett vele időpontot egyeztetni, az volt az egyezség, hogy ő megcsinálja a bajokat.
Pl 6.-ban nem működik az adaptív tempomat. Kiderítette, hogy a váltó cserélve volt. Kiderült, hogy a motorvezérlőben 200ezerrel több km van, mint az órában. A Ford márkaszervíz is megerősítette, hogy az autóban ez a reálisan futott km. Namost én 8hónapja vagyok smax tulaj, de azóta sikerült eljutnom odáig, hogy ennek annyira utánajárjak, hogy ne higgyem el azt, hogy csak motorvezrélő volt cserélve egy többet futottra.
Viszont a keyless modult sem tudta megcsinálni, meg a kamerát sem, csak a parkradart.
Jöttek újabb igéretek, ünnepek. Január elején megmakkant a klímakompresszor, az volt az igéret, hogy ki lesz cserélve. Közben eltelt némi idő és mivel szinte egész végig 2-3hetente beszéltem az eladóval, nem sikerült megoldásokat találni, elfogyott a türelmem, amit jeleztem is neki több alkalommal.
Egy kedves csoporttag segített eurotax értéket számolni (ezúton is köszönöm neki), kiderült,hogy a futásteljesítmény miatt több mint 400ezer ft-al ér kevesebbet az autó. Tudom, hogy a kinti autók nagyrésze tekert, de egyrészt volt egy garancia vállalás az autóra, másrészt aki 10+ éve ezzel foglalkozik, az ne intézze már el ezt ennyivel, hogy őt is átverték.
Jeleztem többször, hogy szeretném lezárni a dolgokat, írtam listát, hogy mi az ami még javításra szorul, kb 8tétel. Klímakompresszor is felkerült, elmentem leengedni belőle a gázt a szereléshez, ismét nekem kellett a villanyossal időpontot lebeszélni. Még előző nap is írtam az eladónak, azt ígérte minden alkatrészt visz.
Viszem az autót, ott van 3 valami, klímakompresszor nincs köztük. Az egyik pedig egy szakadt kábelköteg volt, ami nem sokat segít egy már meglévő szakadt kábelkötegen. Összesen 1 dolgot sikerült lehúzni a listáról.
Mivel az eltelt 8 hónap alatt konkrétan 2 dolgot sikerült javítani. Jeleztem, hogy számtalan lehetősége lett volna javítani, kértem, hogy vegye vissza az autót. A ráköltött új gumikat és akksikat nem számolom fel neki, azóta drágultak is az autók nem akarok ezen nyerészkedni, amennyiért vettem, annyiért vegye vissza. Még ekkor is javításokat igért.
Aztán pedig vevőt igért, mert visszavenni nem akarta, pedig felajánlottam, hogy az átírás költségét is állom. Azóta is várom... -
blueboi69
csendes tag
válasz
NauTiLUS_HUN #113087 üzenetére
Talán itt ebben a csoportban ez nincs így. Mondjuk lehet azért, mert az évek során kiszívtuk egymás vérét alaposan
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #113089 üzenetére
Utólag, meg főleg.
Mielőtt megvettem az autót, kérdeztem pár random embert a csoportból. 80%-a ajánlotta, a többi azt mondta, hogy az a tapasztalatuk, hogy előre beszéljek le vele mindent és tisztázzuk a dolgokat.
Ezt itt is kitárgyaltuk, valszeg a kuncsaftjai nagyrésze síkhülye az autókhoz és nekik tökéletesen megfelel, hogy jön a csávó és megoldja a dolgokat valahogy.
Meggyőződésem amúgy, hogy a fickó ilyen alacsony értelmi szinten van és ő ezt nem teljes átgondoltsággal csinálja. Zsigereiben van a mellédumálás és valahogy mindig akad annyi kuncsaft, hogy fennmaradjon a vizfelszínen.
És simán arra játszhatott, hogy megunom az igérgetéseket és megoldom magamnak.[ Szerkesztve ]
-
blueboi69
csendes tag
válasz
Jahno #113097 üzenetére
Volt neki műhelye, meg ottani emberei.
Ja kiderült amúgy, hogy a bal hátulja eléggé össze lehetett törve. A küszöbön láttam ugye egy gyűrődést, meg később az ablaknál is láttam, hogy vannak apró festéknyomok amik utólagos fényezénsél jönnek elő, de akkor már leszartam a dolgot
Ez van, végülis netto kb 200ezret + átírást buktam a dolgon, még sztem olcsón meg is úsztam. Ha úgy vesszük 8 hónapig béreltem egy kényelmes és tág autót amivel mentem 13ezer km-t.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hardcore café
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen program, ami...?
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...