- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AliExpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Eladatnák az Ubisoftot
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Most voltam 2-napos képzésen, hogy egyáltalán tartózkodhassak olyan tesztszobákban amiben legalább 400V van. És egyszerűbb melókat én is elvégezhetek áramtalanított komponenseken.
Ez nem tartalmaz melót "élő" akkumulátoron (egység megbontása sem), valamint csak nagyon egyszerű feladatokra terjed ki a jogosultság teljesen áramtalanított tesztobjekteken.
Ha picit is komolyabb tevékenységről lenne szó, akkor már jóval komolyabb oktatás is kellene. De erre vannak a ténylegesen elektromos szerelő képesítéssel rendelkező szakemberek.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #46315 üzenetére
Ablakomosó és lapát? Lámpatesteket leellenőrzik? Klíma nyomásteszt? Leafben még az akksi hűtőfolyadékával sem kell vessződni.
Mit csinálnak éves szervíznél? Lámpákat leellenőrzik? 12V-os akksit lemérik? Vesznek olajmintát a reduktorból?
Ha van lista a tényleges beavatkozásokról, akkor az érdekes lehet.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #46317 üzenetére
Kicsit irónikus volt a hozzászólásom, csak szmájlit nem tettem.
Igen, van egy sejtésem, hogy miket csinálnak. Ami a médiában megy, az elég vékonyka információ. Egy rendes hivatalos szervizlista (belső) azért még az olyan márkáknál is elég kiterjedt, aminél "hozzá sem kell nyúlni".
A teljesség igénye nélkül. Elég sok tesztet kell futtatni az alrendszereken, amit nem fogsz BT-s OBD-dongle segítségével megoldani. Az egyes alrendszerek ellenállását is megmérik, a kocsi szigetelését lemérik. A potenciálkiegyenlítő kapcsolatokat leellenőrzik. Az összes földelést. Az akksin futtatnak teszteket, mert egy ilyen akkumulátor nem csak a cellákból áll. Van benne elég sok elektronika.
Ha van aktív hűtés, akkor azt is meg kell nézni. Folyadékokat cserélni kell elektromos autóban is. Annak is van futóműve. A féket tutira megnézik, biztonsági berendezés.
Nem kevés meló van ezekkel a kocsikkal. Még az elektromos mekka Norvégiában is hosszú várakozási lista van időt kapni a szervízben.
-
npera
újonc
Az akku az jó vicc. A svéd tűzoltóság sok megyében kerek-perec megmondja, hogy ha van egy raktárban lítiumos akksi (és nem az ég, de ott van), akkor el sem kezdik oltani.
A kivonuló tűzoltók parancsnoka dönti el, hogy hagyják inkább leégni az akksit és a környezetét hűtik, vagy ténylegesen az akksit is próbálják oltani. Nagyon hasonló ideig tart ugyanis az "eloltása" (nem igazán lehet eloltani), mintha hagynák leégni magától. A nagy különbség az, hogy ha oltod, akkor egy csomó mérgező anyagot belemosol a talajba, míg ha hagyod égni, akkor a levegőbe megy több. Egyik sem jó, de a körülményektől és a tűz természetétől függően dönt a parancsnok.
Egy mélygarázsban égő BEV-et értelemszerűen nem hagynak csak úgy kiégni.
2017-ben volt egy kisebb incidens a vágóhídon. Egy elég kezdetleges "épületben" teszteltek éles akksikat. És egy teszt picit félrement és sikerült rövidzárat csinálni. Olyankor bőven 5k A feletti áramok vannak. El lehet képzelni, hogy ha mondjuk közel 500V-on van egy konyhanyelven 400V-os akksi, akkor ott P=U * I alapján kábé 2,5 MW dolgozik. Nem folyamatosan annyi, mert ugye a feszültség sosem állandó. De azért van teljesítmény. És az szépen elvégzi a munkát is.
A lessons learned le lett vonva. Azóta nagyon durván megszigorították az előírásokat, sokkal komolyabban kidolgozott eljárások vannak. És építettek egy state-of-the-art laboratóriumot, ahol a tesztelés folyik. Nem volt olcsó. De jó lett. Oda például be sem mehetek.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #46343 üzenetére
Mondom, hogy van a kuncsaft előtt lobogtatott papír, meg vannak azok a tesztek, amiket el kell végezzenek, de nem kerül a munkalapra. Vagy csak valami összefoglaló elem a lapon, aztán sosem tudod meg mit is csináltak.
Minden OEM-nek van teljesen saját rendszere az aftermarket műveletekre. Ebben minden IS benne van, de ez az igazán titkos. Ezt nem mutogatják a kuncsaftnak.
A magyar gépkocsi vizsgáztatás elég sajátságos, a Hobizoli által már sokszor elátkozott köpenyes szakik nem igazán javítják a kialakult képet.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Délelőtt újra mentünk balettre a kiscsajjal. Most kezdődik az új félév. Elképesztően ügyes. Szépen kitartja a mozdulatokat, nem csak ide-oda hadonászik, mint a legtöbb kiscsaj. Olyan, mint egy versenyló a többiek között. Úgy nézem, hogy ő is élvezi és van benne spiritusz.
Apa büszke
-
npera
újonc
4 lány énekel népviseletben. Minőségi kontent.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #46457 üzenetére
Itt egy kis svéd tutorial az északias svédekhez.
-
npera
újonc
Nova, good news!
Az FPV-monitor 18650-es konverziója sikerült. Most kipróbáltam. A cellák még mindig a régi félig döglöttek, így ezzel mezőre nem merek kimenni. De a gyerekszobában repültem vele kábé 5 percet, annyit bírt.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #46474 üzenetére
Mit értenek az alatt, hogy nem kell tisztítani?
Nálunk egy Miele van, annak ki kell törölni a dob alatt levő porvédőjét, aztán az alatt is van egy porvédő, azt is. Aztán legalul van egy harmadik védőszűrő, azt ritkábban kell tisztítani. Azt főleg porszívózni szoktam, mert oda már csak olyan finom por megy.
Ha sosem kell takarítani, akkor ott valami mágia van szerintem.
-
npera
újonc
Visszanéztem a videót a népviseletes lányokkal. 40. másodpercnél a legnagyobb lányt mutatják a négy közül ha jól figyeltem.
Nekem picit fura, hogy ijesztőnek vagy viseletesnek gondoljátok. Egy nagyobb méretű nő, szépen fel van öltözve és énekel. Valakinek biztosan tetszik ő is, megérdemli a tiszteletet még akkor is ha nem jön be az arca vagy a testalakja.
Nem akarok PC lenni, egyszerűen csak meglepődtem a reakciókon.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #46474 üzenetére
Nekünk asszem a 640-es Miele van. Ez hőpumpás és A+++
Azért lőttünk ilyenre, mert a mosógép szinte állandóan megy a két gyerek mellett és akkor kevesebb áramot pukkantunk el. A gép elég jó, de pár dologra figyelni kell.
- a szöszöket két filter fogja, aztán alul van egy szivacs is, ami a legutolsó védvonal. Oda már nagyon finom por megy csak, azt porszívózni kell néha. A vízgyűjtőt ürítem, nem kötöttük be fixre a gépet.
- mi az alap eco programot használjuk, ami kábé másfél óra alatt lefut és elvileg berakható lenne a ruha szekrénybe utána. De mi inkább kirakjuk pár órára lógni a szárítóra és akkor "kilógja magát" a ruha.
- azt érdemes tudni, hogy ha nagyon durván fűt a gép és áramszünet van, akkor akár tűz is lehet belőle. Mert leáll a levegő keringetése és a forró dob tüzet okozhat. Ez nem fűt annyira, de láttam már ilyen videót neten, hogy égett a ruha a dobban. Tehát szerintem ezeket nem érdemes úgy elindítani, hogy nincs senki a közelben.
- Ez egy külön helyiségben van és az ajtót rácsukva nem igazán hallatszik még az éjszakai csendben sem.
- az alap beállítás az volt, hogy a program végén csipog. Az idegesítő volt. De van programozható menü, amiben lelőttem a csipogást.Alapvetően jó, remélem kábé 15 évig nem lesz gond vele.
-
npera
újonc
Boba hozzászólása után ez csak zárójeles fontosságú.
A december 30-án rendelt Liitokala akksik megérkeztek Stockholmba. A vám ma küldte, hogy fizessem be a vámot, ami kevesebb lett, mint múltkor a kis áramkör után volt.
Innen legalább egy hét még, mire kiküldik Göteborgba, legutóbb 11 napot tartott az utolsó 500 km. Egész világos lesz már reggelente, mire megkapom az akksikat. De most már jön a finish legalább.
-
npera
újonc
Ma reggel 8:30-tól kábé 17:40-ig ment a villanyszerelés, mínusz egy óra ebéd.
A terv az volt, hogy az alsó szintet megcsináljuk ma. Ehhez képest az alábbit végeztük el.
- nappalival kezdtük, kábelek áthúzva teljesen új földelt készletre.
- dimmert kicseréltük, mert már teljesen szétesett a régi
- összes konnektort kicseréltük, kivéve egy sarkot (erről később).
- kapcsolók újakViszont volt pár kisebb furcsa megoldás, ami miatt viszont teljesen felborult a menetrend. Neki kellett állni a felső szintnek is egyből mert az ebédlő sarkából felmegy a draut és körbemegy a hálóban és a fiam szobájában is. Tehát a következőt kellett megcsinálni az alsó szinten felül:
- hálószobában konnektorok és kapcsolók cseréje, miután újrahúztuk azt is vadonat új kábelekkel és földdel.
- fiam szobáját újrahúzni, új konnektorok, új kapcsolók. Itt a kapcsoló mókás volt, mert a régit teljesen ráépítették az ajtó keretére, de az új kapcsoló szélesebb. Megoldottuk.
- a hálóban fel kellett rakni olyan lámpát meghajtó konnektort a plafonhoz közel, amit korábban csak leszereltek és rátapétáztak.
- a fiam szobájába is ment hasonló lámpát hajtó konnektor, ami még megvolt, de a 70-es évekből, amihez már nincs dugó manapság.Aztán végül a nappali sarkában levő csomópontnál töltöttük el a legtöbb időt. Az a konnektor amit nem tudtunk kicserélni ugyanis továbbmegy egy elvileg felette a plafonhoz közeli dobozba, de azt "befalazták" az ügyes kezű mesterek valamikor a ház életében és rittyentettek elé egy igazából elég szép és hangulatos lambériát. Tényleg szép, de most állatira nem jó, hogy ott van.
A terv a következő. A házsorban levő 5 házba bekéredzkedek és lemérem, hogy ha ott van szerelődoboz, akkor az hova esik. És akkor van rá esély, hogy még az elektromos csomópont maradványa megvan ott.
Akkor átjön újra az elektromos szaki és fúrunk oda egy nagy furatot, amin keresztül reményeink szerint elérjük a kábeleket. Akkor újra tudjuk húzni a maradékot a nappaliben és le lesz földelve az a sarok is.
Én voltam az R1-es műszer, tartottam a szerelőlámpát és húztam a kábeleket a másik oldalon. Meg rohangásztam ide-oda a szerszámokkal. A csóka tök nyugodt és jó fej, közben végig beszélgettünk. Jó nap volt, de ma szerintem nem kell majd altatni.
Amikor elment a muki akkor szólt asszony, hogy indulhatok is lassan a kiscsajért a falu másik felére, mert ott volt játszani egy barátnőnél.
Megyek és bekeverem a krumplipürét, aztán lehet iszom egy kis fröcsit. Szerintem jól fog esni
-
npera
újonc
Jahno, lefotóztam neked a biztosítéktáblát. Fedél nélkül is. De most megyek mesét olvasni a bunkóknak. Majd holnap elvileg.
-
npera
újonc
Igazából jól haladtunk, csak nem ott ahol terveztük. A következő van még hátra:
- hallban a kapcsoló és odáig a kábelek.
- a mosókonyhában a kábelek és a kapcsoló
- a konyhában a plafonon a világításhoz egy rendes lámpadugó
- a konyha sarkában egy lámpához való aljzat (mai standard)
- a nappali befejezése (konnektor és kábelek a befalazott ládáig)
- a felső szinten a hall teljes kábelezése és kapcsolók
- a felső szinten a hallban a lámpaaljzatok
- a felső szinten a lányom szobája, kábelek, kapcsolók, konnektorok
- a hálóban a lámpáaljzat
- a gardróbban a kapcsoló cseréje és kábelek újrahúzásaÉs persze előtte meg kell találni merre van a befalazott doboz és hozzáférni a lambérián át.
Ezt az utóbbi feladatot egy esti melónak szánjuk, amikor meló után ugrunk neki. A többihez szabit kell kivegyek. Szerintem több lesz, mint egy nap, ha bármilyen pici komplikációval küzdünk újra. Ha semmi komplikáció, akkor egy hosszú nap alatt lehetséges. Az idős csóka elképesztően hatékonyan dolgozik az én segítségem ellenére is
-
npera
újonc
válasz WiZARD #46781 üzenetére
A turbó tisztítja, angol tudósok kimutatták. Beszívja a levegőt, aztán úgy tisztítja. Egy régi Skoda Fabia SDi nem tisztítja, mert nincs benne turbó. Csikós régi örvénykamrás dízelei sem tisztítják.
A villanyautó határeset. A Taycan Turbo tisztítja, mert van benne turbó. A többiben nincs, azok nem is olyan jók városban.
Angol tudósok ismét....
-
npera
újonc
válasz Phülöp #46829 üzenetére
Itt asszem a helyi közlekedési vállalatnak van egy jó kampánya a fényvisszaverő cuccokkal kapcsolatban. A svédek reflexnek hívják, mivel veri vissza a fényt. A kampány pedig a reflex szóra alapul. Az a mondat lényege, hogy ha nincsen rajtad reflex, akkor mások reflexeire hagyatkozol.
Hogy autós topik is legyen belőle. A modern kocsik bár többnyire nagyon durván világítanak, de a nem igazán jó fényszóró dizájnok nagyon kevés fényt adnak a "kúpon" túl. Vagyis inkább a szem analóg jellege miatt az erős fénykúpon belüli intenzitásra belőtt pupillával kábé vaknak számítasz a fénykúpon túli dolgokat illetően.
Ezért aztán hiába vakítóan erős a fényszóró, ha a gyalogos a szokásos matt fekete ninja ruházatban a koromfekete esős sötétben gyakorlatilag láthatatlan marad a fénykúpon túl. Ezért hasznos a skandináv országokban nagyon gyakori fényvisszaverő kis szalagokat bokára és karra tenni. Akkor közel van a földhöz és a lábad és karod folyamatos mozgása miatt az autós fel tud figyelni a mozgó fényvisszaverő felületekre, mielőtt elnyomna a szokásos 1,8-tonnás közlekedő edényével.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #46859 üzenetére
Minél vékonyabb kábel, mert azon gyorsabban megy az áram (lásd kerti locsolós analógia). Viszont mivel melegedni fog, ezért hűteni kell. Ja és össze kell dugni, miután túlméretezted a hűtést.
Szerintem ennyi.
Ha túl vastag a kábel, akkor lelassul az áram benne Bernoulli szerint, ami viszont állati zavaró a latency miatt. Bekapcsolod a zenét és másfél perc múlva jön a hang.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #46854 üzenetére
Egy nemrég nyugdíjba ment kollégám szeretett anekdótázni. Volt egy haverja, aki ilyen autós hangnyomásos versenyeken indult. A kocsijában nem kábelek voltak a hangszórókhoz, hanem vízvezeték csövek. Abban is van anyag és jóval olcsóbb. És működött, rezgett az egész miskulancia amikor bekapcsolta. Ha jól értem ott nem a zene a lényeg, hanem hogy rezegjen az egész mindenség.
-
npera
újonc
Nova, városi könnyű rohangálós?
A csoportunkban dolgozott egy srác aki ment vele. Elmondása szerint jól ment...
The CFS19, named Victoria after the Swedish crown princess, was a large step forward for the team with the first 4 wheel driven car, each individual wheel powered by our custom-made electric motor and featuring a de-coupled heave-roll system in the front as well as in the back to increase adjustability of the vehicle behaviour. Improvements in the monocoque made her the lightest CFS chassis to date with an impressive 19.6 kg! Unfortunately she was not able to show her full potential during the competitions she attended, but she did set the standard for the cars to come.
FSN:15th place in electric
FSA:14rd place in electric
Weight: 220kg
Track width (front and rear):1250 mm
Wheel base:1530 mm
Max Power: 34kW
Max motor rpm:20 000 RPM
Wheels:Hoosier R25B 18x10x6, 10x6 CFRP Custom made rims
Chassis:Carbon fibre monocoque with Al honeycomb sandwich panels -
npera
újonc
válasz BobaHWSW #46992 üzenetére
Ez egy elég húzós történet, de mi itt a fórumon úgyis csak a lelátóról bekiabáló szerepet tudunk betölteni.
Én úgy gondolom, hogy bizonyára voltak szép időszakok a közösen eltöltött időből. Érdemes arra gondolni és nem sokat gyomrozni magadat a negatívummal. Ahogy nézem ez egy teljesen visszafordíthatatlan folyamat most már, legjobb elengedni. A pénzügyi veszteség is egy olyan dolog, hogy lehetne sokkal rosszabb. Amikor már van 1-2 gyerek és úgy jön egy csúnyább válás akkor az elég durva tud lenni. Mert ott bejön az a faktor, amikor a gyerekkel revolverezik egymást a felek. Ehhez képest ez már-már „jónak” számít.
Az ügyvéddel letudjátok a formalitásokat és te pedig előre tekintesz. Ez a legjobb. A motoros vizsgához sok sikert! -
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #47025 üzenetére
Én lehet konzerválódom még egy ideig a jelenlegi monopolhelyzetben levő pocsék szolgáltatónál.
Az a cég, ami elvileg csinálna a száloptika lefektetését már sokadik alkalommal jön egy hírlevéllel, hogy különféle adminisztratív nehézségeik vannak, de most már tényleg fognak ásni.
A legutóbbi ígéret tavaszra volt mondva, de állítólag már 3 éve húzzák a rétestésztát. Most nevet váltottak, hogy tovább emeljék a bizodalmat...
Erre a lakóközösség elkezdte pedzegetni, hogy akkor felmondják a szerződést. Szerintem akkor ez további 3-4 év lesz.
Áááááá....
Mondjuk inkább nem mondok semmit, mert még csak 5k SEK-nél van a bekötési díj. Kolléga 75k SEK-ért húzatta ki a házához az optikai kábelt Torslanda falu határában. És ez nem csak 1x 75k volt, hanem az ott lévő kábé tucatnyi házról gomboltak le ennyit.
Drága a svéd melós, na....
-
npera
újonc
Nova, minőségi kontent warning.
Opeth legújabb albumát ma meló közben hallgattam. Egyik számuk különösen bejön. Link a számra.
Nem túl könnyen fogyasztható zene, kell hozzá kis idő.
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #47076 üzenetére
Drakulálok!
Nagyon javaslom, hogy elsőre tanulj meg fékezni és csak aztán húzzad a gázt. Ha a fékezés megy, akkor kikerülő manővert is tanulj meg azt is, hogy mit csinálsz, ha elmérsz egy kanyart.
Aztán érdemes elmenni valami vezetéstechnikai tréningre is viszonylag hamar, mielőtt még a rossz szokásokat rögzíted.
Én a KTM-szalon látogatás óta narancsot látok mindenhol...
-
npera
újonc
válasz FőDudu #47077 üzenetére
Csak egy percet dudálnak vele és kész?
A vágóhídon hónap elején van teszt, de utána van egy hosszabb szünet (kábé 90 másodperc), majd egy 30 másodperces hosszú szignál, ami a "veszély vége" jelzés egyezményesen.
Ha csak dudálnak egyet, akkor nem tudni, hogy most gyakorlat-e vagy éles.
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #47086 üzenetére
Alighanem a tréningen belétek fogják "verni", hogy kikerüléskor nem meredten nézzük az akadályt, mert akkor annak megyünk neki. Hanem a kiutat kell nézni és akkor már-már ösztönösen oda fogsz kormányozni.
Meg sebességtől függően hogyan ülsz ki oldalra és hasonlók.
Aztán már csak sárga mez kell és lehet gyakorolni az alábbit ...
-
npera
újonc
A válás nem viseli meg a gyereket témáról.
Óvodában több elvált pár is van. A gyerekek nagyon durván megnyekkentek mindegyik esetben. A szülők felváltva viszik őket, aztán a gyerek pedig teljesen kifordul magából.
Egy lány testvérpárnál a nagyobbik teljesen gyanakvó és távolságtartó lett, korábban nagyon kedves és nyitott volt. A kisebbik kábé megőrült. Volt nálunk játszani és egy óra után lement Rainmanbe (és Összeomlás) a gyerek és a bezárt ajtót rángatta gépiesen mantrázva, hogy ő most hazamegy. Asszonyra néha rávert egyet tenyérrel, hogy asszony buta szerinte.
Egy másik pár is elvált. Ott a nagyobbik kislány néha össszeomlik és bőgőrohamot kap. Volt itt aludni és játszani, fél tízkor összeomlott, hogy anyát akarja. Nem lehetett vele mit csinálni, hívtuk anyukát. De oviban is összeomlik néha.
Nálam a szülők nem váltak el, de talán jobb lett volna. Anyám pokollá tette apám életét, aztán amikor apám már haldoklott az alzheimerben, akkor anyám megpróbálta gondját viselni. Akkor már minek? Az egész gyerekkorom úgy telt el, hogy folyamatos magasfeszültség és veszekedés, aztán lenyelni a savat és jól nem megbeszélni semmit.
Asszonyál még durvábban ment a dolog, ott a két szülő és a nagymama mindenki mindenki ellen üzemmódban nevelte a másik ellen a gyereket. Abból komolyabb gond is lett később.
Egy kisgyereknél elképesztően komplex pszichés gondok alakulhatnak ki már a válás előjelétől is. Aztán a válás után simán lehet, hogy a gyerek magát okolja, hogy miatta váltak el. Aztán egész életre kiható törés. Vagy csak simán olyan instabil lesz később, hogy bármikor elpattanhat a húr.
-
-
npera
újonc
Csütörtökön odajött hozzám a team manager, hogy a PO szabadságra megy hétfőtől 2 hétre, át tudom-e venni a csoport irányítását.
Oké.
Aztán kiderült, hogy már ma sem volt bent a PO. Akkor az átadási időszak meglehetősen rövidre sikeredett.
Közben fut egy task force, amit a PO-m vezet, szerintem az is lassan az ölembe hullik
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest