- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Samott #91469 üzenetére
Ja, tuning az nálam kábé kizárva. Még rettentő régen próbáltam Quake 3 timedemo 1 számokat nézni, amikor talán P3 700 (vagy valami hasonló) procit húztam fel talán 900 körülre. Gyári hűtés, semmi feszültség emelés, csak szorzót piszkáltam bioszban. És gyorsabb lett. De aztán visszaraktam alapra és jó.
Ott próbálkoztam, hogy levettem a ventit a prociról és passzív hűtés. Jóval csendesebb lett és talán 5 fokkal lett melegebb, mert eleve oda fújt a táp ventije talán. Aztán visszaraktam, hogy nehogy megfőzzem véletlenül.
Most jutottem eszembe, hogy a NAS lehetne a gardróbban is akár. Ha oda felhúzok CAT6 drautot, akkor egy polcon fenn el tud zötyögni, ott minimális esély van rá, hogy a gyerekek lökdösik a polcot. Hmmmm...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #91476 üzenetére
Sajnos az indítás sem volt az igazi. Eleve nem lehet csak az orvosokat "rendbe tenni". Szakszemélyzet, ápolók, kisegítők nélkül megáll az EÜ. Egyre több orvos vállalja ezt fel nyiltan is, képviselve valamennyire a szakszemélyzetet is.
Aztán persze a gyenge kezdés után erős visszaesés jött...
-
npera
újonc
válasz Samott #91526 üzenetére
Még korábban kötöttek valami stratégiai megállapodást az LG Chemmel is, meg a CATL-el is. Aztán piacoktól és variánsoktól függően osztották fel, hogy jusson is, meg maradjon is. Meg nagyon komolyan veszik, hogy "etikus" legyen az egész folyamat, rendszeresen auditálják a láncolatot.
-
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #91583 üzenetére
Ég ~10 watt led a 110 watt halogén helyett. Tehát spórolnak mondjuk 100 wattot autónként.
Szorozd fel évente eladott autók számával meg mindenféle számmalAmúgy az se lepne meg, ha ez is valahogy trükkösen többszörösen lenne a CO2 kvótába számítva.
Ahogy a LED fényszóró is duplán van levonva. Egyrészt csökken a mérhető kibocsátás, másrészt a LED miatt ebből a csökkent kibocsátásból még levonnak valamennyit mert LED.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz Samott #91583 üzenetére
Minden mérhető. Ülésfűtés, gumi mintázata, nyomása, a gumi szerkezete (fém-kompozit, etc.), a csapágyak, az olajak, a különféle DCL-bevonatok. A sok-sok kis javulás árán lehet alámenni a limitnek, vagy minden kocsi után durva pénzt fizetni büntetésben.
Erre való a chassis dyno, meg persze a különféle végeselemes szimulációk. Ott valami Simulink modellt betolsz jól beparaméterezve, aztán a cluster kiszámolja neked mondjuk egy WLTP-H ciklusra, hogy mi a stájsz. Mondanom sem kell, hogy nem egy ilyen iterációt számolnak ki a különféle fejlesztési fázisok során. És a cluster sem 486DX66.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #91587 üzenetére
Lényegtelen milyen kevés ha a CO2 kvóta számításnál esetleg pont ezzel férnek bele a limitbe, vagy úsznak meg egyéb drágább fejlesztést.
Évi sokszázezer eladott autónál felszorozva meg lehet hogy nem is olyan kicsi a csökkenés.
Ha évi 20k km/autóval, 6 literes átlagfogyasztással számolunk és 0,08% fogyasztás csökkenéssel, az is évente 1 liter spórolás/autó.
1 liter benzinből 2.34 kg CO2 keletkezik.
1 millió autónál évi 2 340 000 kg CO2[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #91589 üzenetére
1 liter benzin kb 9 kWh energiát tartalmaz.
Benzines motor hatásfoka legyen 35%, meg ott a generátor hatásfoka, stb.
Tehát 1 liter benzinből csinálsz kb 3 kWh áramot.Napi 1 óra autózásnál napi 100 Wh, 365 nap alatt 36,5 kWh.
Azaz évi ~12 liter benzin.Ez jóval több mint amire eddig gondoltam.
(de szóljatok ha valami számítást benéztrem)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Sipi-
tag
válasz Samott #91573 üzenetére
Azthiszem spanyoloknál láttam olyat, hogy alagút előtt fényszórót jelző tábla, utána pedig ugyanolyan tábla, csak áthúzva. Tehát ne világíts csak ha tényleg kell.
Pedig szerintem jó, országúton kifejezetten jó, mert jobban látni a szembejövöt.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz Samott #91631 üzenetére
Mondjuk a rajzot nem most fogom elemezni az biztos, de pont ezt nem értem, hogy hatékonyból van itt már bőven ebből az Edison / vintage kivitelből. Osramnak is 2 szériája, Sylvania meg aztán végképp jól nyomja. Szóval most ha a kivitel a hájtek, akkor az van más gyártótól, ha a takarékosság akkor az is és azt sem értem miért jó az a Dubai sorozat. Persze ha attól VIP mert itt nem lehet venni, akkor legyen, de van más ami pont ugyanezt tudja.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #91765 üzenetére
annak tukreben hogy 3 hete "nyitni" akartak, rohejes inkabb az egesz mar
egy eve ez megy mar es nincs erdemi hatasa
megnezed USA-ban fele ennyi "korlatozas" sincs es ott se rosszabb semmliyen meroszam
siman nyitva vannak az kavezok, boltok, strandok is...több drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz Samott #91834 üzenetére
Ez is egy eléggé vegyes dolog. Az oké, hogy az egészségügyi rendszer nincs még (!) kivéreztetve, de azért dolgoznak rajta erősen.
Talán emlékszel még rá, hogy a göteborgi egyik nagyobb kórház szülészetén szülés közben kirágták magukat a patkányok a falból és elkezdtek bepotyogni a szülőszobába. Nagyon durván alul van fizetve a nővérek és segédnővérek tömege is, őket konkrétan szétfingatják.
Az idősek gondozása botrányos. Analfabéta és alapvető higiéniát is letojó harmadik világbeli bevándorlók a gondozók tipikusan, a legtöbb COVID-halálozás miattuk történt az idősek között. Az idősek otthonában gyakorlatilag éheztetik azokat az alapvetően egész életükben szocdemre szavazó nyugdíjasokat, akik az egész életüket ledolgozva most a szocdem rendszer által szóban támogatott nyugdíjat kellene megkapják. De azt eltapsolták már eléggé, így csak a megszorítások mennek és az adókat emelik az egekbe mindenen.
Itt is addig tologatják a műtéteket, amíg meg nem hal a beteg. Most két hete halt meg egy kisgyerek, miután asszem 7x tolták ki a műtétet.
A fiamat egy éven át parkoltatták egy vérröggel a fenekében, aztán amikor a vérrög a bőrén keresztül kitolódott és lett egy kábé centis átmérőjű nyílás amin kijött a vér, a genny és még ki tudja mi, meg kitömörödött egy kis zsírszövet, akkor a sürgősségiről egyből mehettünk a kórházba. És hetente megyek vele vissza kontrollra.
Szóval egy vegyesfelvágott az egész. Nem lehet 1:1-ben hasonlítani ezt sem, mert teljesen mások a kiindulási alapok. Itt a 60-as években megcsinálták az aranykort, ami a 70-es években tetőzött, aztán a 90-es évek elejére leküzdték magukat nagyon erősen, de mivel nem volt elég, ezért akkor begyújtották meredek zuhanás közben a rakétákat és még ráhúztak egy nagyon komolyat. Csak persze magasról erodálják magukat, így még egyes részei a rendszernek működnek úgy ahogy.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #92068 üzenetére
Akkor nézd meg az előző cikket, hogy hol tartanak a többiek, mit csinálnak és azt a Tesla nem. Januárban már hümmögtem rajta egy kört, mert pont az volt a bajom, hogy Tesla nyomja a PR-t, ami mögött semmit nem lehetett találni. Közben a többiek meg szépen osonkodtak előre, kevésbé futsz bele a marketingbe viszont működőképesebbnek látszik.
Ezt kellene megnézni a céges marketingeken kívül, hogy melyik mit tud, de ha más nem, akkor a tesztelési lehetőségben sok más előbbre van, mint a Tesla, szóval eddig csak eljutottak. Nyilván ez egy 17ezer lépéses projektben lehet csak a 3. pont, de akkor is.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #92070 üzenetére
Elolvastam. Másikat is. Abban a mi a bonyolult, hogy több cég autója is jön-megy, adott körülmények közt egyre jobban tesztelik, Tesla meg még ezt sem? Nekem az jön le, hogy ha éles helyzetben nem tudja tesztelni sem, akkor jó eséllyel hátrébb állhat a történetben. Vagy helyi NKH-snak sem tetszik a csávó és azért nem kapta meg a zengedélyt.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #92073 üzenetére
Nem a Hondára gondoltam, hanem a többire és a futott kilométerekre. Hondán csak meglepődtem, hogy jön felfelé, mert eddig kimaradtak a hírekből is és az a kérdés, hogy én maradtam-e le vagy a világ.
Okés, ennyi tesztautót adott el, bár érdekes, hogy miért adja el és kinek. Attól még lehet másképp csinálni, mint a többiek. Kezdjük már az elején. Szintből mit tud felmutatni és közúti forgalomban mennyi futott tesztet, abszolút vezető nélküli autókkal? Alig találtam róla valamit...
-
Jahno
őstag
válasz Samott #92075 üzenetére
Az, hogy hagyományos vagy tech cég-e az most nekem majdnem mindegy, főleg ha a Tesla talán egy tech cég, hagyományossal meg tán az Audi is megy előre?
Éppen ezt kérdeztem, csodálkoztam rá, hogy van olyan gyártó ami évek óta rohangál a közúton, egyre jobbak az eredményei és vezető nélkül pár egyszerűbb korlátozással rohangálnak már városon belül is. Na, ezen akadt meg a szemem, hogy ilyen jellegű beszámolót Tesláról nem olvastam.
Vagy rosszul kerestem, nem jött szembe, vagy nincs? Itt nálam most az engedélyek kapcsán elég hamar leszűkölt Kaliforniára. Ezt volt egyszerű kikuglizni, szembejött, majd azokat a gyártókat nézegettem akik ott nyomulnak, majd megnéztem merről jöttek, eddig mi történt. Shenzen/Peking tesztüzemet sem vették laza kínaira, szerintem kell a fejlett nyugati piac és oda virítani kell valami előzetest Na, akkor merre tart a Tesla és mit nem találtam meg?
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #92075 üzenetére
Khmm... Azért ez komplexebb a dolgog. Az, hogy a végén Bosch logoval kapsz egy nagy dobozt, az nem jelent semmit, abban simán lehet még itt BP-n meg Zalában reszelt komponensekből és vezérlőSW-ből a belső rész többsége. Mostanában egy-egy szenzor funkcióoptimalizálása, és azoknak az összesített döntései, mindenféle szenzoregyüttállással együtt a menő. Aztán az ilyen csomagokkal az autógyártók vagy kiegészítik a saját, máshonnan legózott bigyóikat, vagy pusztán erre építenek, de van bőven fejlődés. Csak mivel nem te vagy a célközönség, hanem az ipar, nem adják el neked a koncepciót... Aztán egy autómarketinges a saját tudatlanságából majd költ valami varázslatos mesét a potenciális szintén nem tech vevőkörnek, az már lényegtelen.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #92064 üzenetére
Kiváncsi leszek ezen a "tanulóvezető style" vezetésen túl lehet-e egyáltalán lépni akkor, ha minden szabályt minden körülmények közt be akarunk tartani és a maximálisan (kiszámított) biztonságos helyzetekbe megyünk csak bele, azzal nem számolva, hogy a másik is lát, fékez, beenged, stb. (ezen segíthet ha lesz az autók önvezető rendszere közti kommunikáció)
és akkor még jönnek az olyanok, mint pl a havas utas teslás videóban, hogy a vízzel teli kátyút se árt kikerülni
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz Samott #92099 üzenetére
És jót tanul, vagy mi a visszajelzés? Egy manővert ha el sem kezd akkor mi lesz a vége? Állítólag a Fészbúk is tanul meg önfejlődik és felismeri a képeket, aztán amit tök egyértelműt felülbírálunk azt sem értik a majmok. Pedig az egyszerűbb és van bigdata meg minden. Igaz a szabályok nem ilyen szigorúak, viszont saját érdekük lenne a piachoz igazodni.
-
npera
újonc
válasz Samott #92129 üzenetére
Nem olvastam. Egész nap PI planning volt olyasmi cuccokról, amik majd 2025 után jönnek ki.
Ismerem a Model 3-at eléggé, sajnos azt is tudom, hogy a PS2 hol tart hozzá képest. Számomra a PS2 egy eléggé félresikerült cuccnak tűnik. Ha teljesen szakmaiatlan és privát véleményemet írhatom le, akkor a következő gondjaim vannak vele. Csak publikus infót érintve:
- pocsék a légellenállása a Model 3-hoz képest. Ez range tekintetében baj. Nem pici.
- amikor a concept study ment az alapját adó CMA platformnak (Geely-Volvo első komoly együttműködése), akkor igazából fingjuk nem volt róla vezetőségben, hogy teljesen ICE platform legyen vagy hybrid vagy inkább BEV, de lehetséges hybrid kiegészytéssel.
Így aztán lett belőle egy gyakorlatilag ICE platform hybrid lehetőséggel és egy halom kompromisszummal. Egy ilyen szükségszerűen nehéz, az elektromos "tengelyek" nagyon kompromittáltak mindenféle packaging szempontból.
- A kabin szűk. Az akksik egy része fel van polcolva a "kardánalagútba", hogy a lábaknál ne legyen olyan vastag. Ezért is olyan szűk. Alig lehet kilátni, hátrafelé botrányos. De hátra-oldalra is.
- A besourcolt motorok (elektromos gépek) specifikációjában az érjük utol a Model 3-at prió jóval erősebb volt, mint a hatékonyság. Beválasztottak egy motort, aminek a tekercselése hagyományos, költséges és nehezen automatizálható. És zabálja az áramot. De cserébe erős. Az inverterhez képest például túl erős.
- Az inverterből besourcoltak egy olyat, ami jónak tűnt, de a visszahívás után már nem tűnik olyan jónak. Ezt mondjuk az Xpeng is beszopta, ugyanaz az inverter ugyanazzal a hibával füstöl el náluk is. Bár ez nem nagy vígasz.
- Az akksi is lehetne jobb, de még ezzel is vért ízzadtak. Maximum 150 kW elméletben inkább, azt valóságban ritkán éred el.
- a töltés pocsék, az akksi coldgétel simán.
- A legnagyobb szopó persze a SW. Szerintem ezt a legtöbb hagyományos OEM beszopta. A mai kocsikban a szoftver exponenciálisan több erőforrást követel. Akár tesztelés, akár fejlesztés.
A kocsi fedélzeti rendszere engem kifejezetten idegesít. A műszerfal nem mutat olyan dolgokat, ami szerintem kellene (mondjuk töltés közben), valamint az interface valahogy nagyon nem jön be. Az ízzasztó vegán huzatoktól hányok, a pianólakktól hányok.
A PS2 igazából évekkel korábban kellett volna kijöjjön, de mire kiadták, addigra már nem lehetett tovább halasztani. Pedig a készültségét nézve még kellett volna egy év kábé, de addigra már kár is lett volna kiadni.
A Tesla Model 3-nek vannak elképesztően idegesítő dolgai. Az ablaktörlő egy fos. Az automata ablaktörlő életveszélyesen szar. Az, hogy a menüben kell matatni, hogy le tudd törölni az ablakot hirtelen (túl sok víz lesz rajta és ki KELL láss valami miatt) csak úgy lehetséges, hogy lemosod az ablakot. Mert arra van gomb. Egy pillanatra akkor még annyit sem látsz, de utána elkezd forszírozottan törölni.
A belső tér egyes elemei borzasztóak. De a szellőzés tök jól állítható. Az ülésben elférek. A navigáció simán megtalálja a keresett gyorséttermet Trollhättan határában.
Az Autopilot szerintem egy blöff. Egy körforgalmat képtelen bevenni. Nem érdekel, hogy az USA-ban mit csinál, itt egy fos. A fantomfékezések életveszélyesek. Maga a neve félrevezető.
Viszont ha az egészre úgy tekintesz, mint egy guruló mobil, akkor tök jó. Egyszerű vezetni, jól tölt, alig fogyaszt, van nagy képernyő. Aki erre bukik az sosem akar mást.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #92068 üzenetére
Elvileg azt mondták, hogy 100 darabot lehet _lízingelni_ ebből a modellből, ami Legend. Azt nem említi a czikk, hogy mennyi lesz a ténylegesen eladott mennyiség. Én is néztem reggel, mint a gázálarc, hogy értelmezzem, de nekem az jött le, hogy lesz "kölcsönzős" szinten 100db, meg pár(ezer) másik, amit te meg én, meg akinek van 2Fttól többje, az megvehet. És ez level 3, nem 2 vagy 2.2 mint a Tesla.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
-
Jahno
őstag
válasz Samott #92213 üzenetére
"A tesla meg mindent igyekszik maganak gyartani,"
Aztán mikor ezzel marketingeltek, mellette meg listába szedték a beszállítókat, akkor rögtön más lett az árnyalata. Bár nem tudjuk pontosan mit és mekkora méretben. Fék mindenhol is Brembo, addig okés, ülést tavaly még a Fisher szállította be, ma nem tudom, lehet. Meg kell nézni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Eredeti játékok OFF topik
- Ukrajnai háború
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic V2 - origami
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPhone 11 Pro / 64GB / Kártyafüggetlen / Space Grey / Garancia!
- Google Pixel 8 Pro Bay 128gb - Használt, Google gari, akár beszámítással
- Gamer PC RTX 3070 Intel i5 10600KF 1TB NVME SSD Nagyrészt új alkatrészek Garancia és Beszámítás!
- Apple iPhone 15 Pro Black 1TB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple iPhone 14 Pro Max 1TB - Makulátlan, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen