Új hozzászólás Aktív témák
-
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #135778 üzenetére
Amikor M1-en mentem idén nyáron, akkor ez annyira nem hatotta meg őket...
Valami gyötrelmesen destruktív közlekedési körülményeket alkotnak a következő attribútumok kombinálásával:
- türelmetlenség
- kivagyiság
- szűklátókörűség
- önzés
- zéró empátia
- limitált vezetési tudás
- végtelen agresszió
- kábé nulla situational awarenessKis odafigyeléssel, empátiával és rugalmassággal sokkal jobb tényleges áteresztőképessége lenne az útnak, jóval kevesebb stressz és veszélyforrás. Alacsonyabb fogyasztás és kopás, kisebb zaj... lehet sorolni.
Az ultimatív élmény mégis az volt, amikor utánfutóval mentem szabályosan 80-al Horvátország felé és a drága kamionosok gyakorlatilag meg akartak ölni. Bejön mögém egy méterre, tol, majd úgy előz le, hogy rám is húzza a pótkocsit. Esetleg mindezt kürtölve. Egy idő után mentem 90-el, hogy ne toljanak le.
Közlekedési kultúra? Not so much.
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #135792 üzenetére
80-al mentem, mert az engedélyezett utánfutóval. Aztán kábé fél óra gyalázat után úgy gondoltam, hogy ez így nem éri meg és átmentem illegálba 90-95-re.
Megnéztem és környező országokban lehet menni 90-el utánfutóval, onnantól nem voltam illegál.
Értem én egyébként, hogy a túl lassú veszélyes, de amikor a szabályok gyakorlatilag élhetetlenek az általános populáció hozzáállása végett, akkor valami nagyon el van kalibrálva.
Azt sem értem, hogy ha mész 130-al szabályosan és egy üres résbe begyorsítva előzöl egy mondjuk 120-al haladót, akkor miért kell izomból belegyorsítani hátulról a seggedbe? Ha feltolom rövid időre 140-150-re óra szerint a kocsit, hogy ne tartsam fel a forgalmat picit sem és egyenletes tempóval haladó hátulról érkező elől ki tudnék húzódni. De ha látom a tükörben, hogy leül az Audi/BMW/Mercedes segge és úgy gyorsít a seggembe, hogy direkt előbb érjen oda, akkor az picit kontraproduktív. És nem 1x ment ez. És nem azért, mert minimális résekbe tolom be a talicskámat mindenkit feltartva. Hanem mert direkt áll a gázon a pógár, hogy megmutassa. Akkor sajnos nincs jó megoldás.
Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy milyen technikai tudása van ezeknek a sofőröknek? Mit tudna kezdeni egy váratlan szituációval kormány elrántása és egy túl késő és túl gyenge fékezésen túl? Mert az átlag tudása kábé itt áll meg. De úgy nyomja, mintha valami komolyabb versenylicensze vagy tesztpilóta képzése lenne.
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #135798 üzenetére
Ilyenkor szívesen lennék légy a falon, hogy hallgassam mondjuk a VW vagy Volvo felső vezetőségi mítingjén a lőzungokat....
Gondolom hallható, ahogy az erek elpattannak a főnökök fejében, amikor kijön a hír, hogy még olcsóbb lett az a jármű, amihez képest kábé mindenki 5-7 évvel van lemaradva. Jó lehet
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #135850 üzenetére
Biztos én vagyok túl öreg hozzá.
Ez nekem olyan, mintha egy kerékpáron a fék is valami tapicskoló kijelzőn lenne, nem pedig fékkarral.
A yoke a Plaid esetén full retard volt, de még a hagyományos kormánykerékkel is agyhalál lenne számomra, hogy képernyőn választok "sebességet" és kormányon nyomkodok gombokat egy fixen egy helyen levő bajuszkapcsoló helyett. Egy városi szituációban, amikor állandóan körforgalom van, akkor egy forgó koordinátarendszerre rakott kapcsoló layout csak felesleges komplikáció. Ha autópályán mész 90%-ban és kábé sosem indexelsz (megy szoftverből), akkor az egy specifikus piac alapján képzett user population kivetítése az egész világra. Hiba.
Még idejekorán a Ferrari fingatta a nagyérdeműt egy olyan kormánnyal, ahol minden is a kormányon volt gombokkal. Az is ostobaság volt. Ez is az.
-
-NoVa-
addikt
válasz
Bujdy81 #135858 üzenetére
Esetemben alaposan leszabályozva ennyi a kocsiban a fény:
Ami persze valóságos karácsonyfa egy Saab mellett:
Sokszor megyek éjjel 500+ km-es távokat, azért sem cseréltem le a 8+ éve döglött autórádiót valami androidos fotonágyús csodára. De sokfélék vagyunk, ez az én preferenciám.
-
válasz
Bujdy81 #135936 üzenetére
ja, olcsó pénzért semmit
it téren elvileg nem értek semmihez, gyakorlatilag ha érintőlegesen bármivel dolgom volt, azt némi utánaolvasással legtöbbször meg tudtam oldani. ez elvileg tök jó dolog, gyakorlatilag önéletrajzban nem túl jól kommunikálható. szóval egyelőre elvi kíváncsiság, hogy mit lehet
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Grillo
senior tag
válasz
Bujdy81 #135936 üzenetére
Egyébként mennyi az az olcsó pénz? Csak így a közszférában élve nagyságrendileg, mondjuk ha megvan a blubiné féle vizsga, meg van mondjuk annyi plusz, hogy angollal nincs gond, honosítás terén még gyakorlat is van (mármint magyarított szoftver nyelvi átnézése, javítása, vagy fordítása), akkor az kb. mit jelenthet? Nem akarok váltani, csak érdekes lenne tudni, miről is beszéltek.
-
Jahno
őstag
válasz
Bujdy81 #136000 üzenetére
Néha van, meg váratlan esemény és csoda katasztrófa esetén is megzúdulnak, utána nem látnak ki belőle, az mindig olyan a takarókkal és egyébbel. Vöröskereszt, Üdvhadsereg, Oltalom, most 1-2 ukránokat támogató csoport elég rendesen felnyalja, akad 1-2 anyaotthon ahol gyerekruhát korlátlan mennyiségben felnyalnak. Sipinek mondjuk nem esik útba de kb. itt is mindennek van gazdája: [link]
Azt nem tudom, hogy pld. a H&M meg hasonlók újrahasznosítós akciója még létezik-e vagy csak 2 hónapos fellángolás meg újsághír volt, de az is érdekes, elvileg leadod a boltban és kapsz érte levásárolható minimál kupont.
Szervezeteknek inkább az a bajuk, hogy sok hulladékot kapnak,válogatni, raktározni kell, utána szállítani és inkább egyszerűbb lenne ha valaki utal 800 forintot, amit ott és arra költenek, amire szeretnének és szükséges. Ruhás konténereket is széttúrják, belebasszák a sütőolajat aztán csodálkozunk, ha megszűnnek.
Faluban pld. van itt egy csajszi a civil szervezetével aki mindenhová beépült és mozgatja a szálakat, csak pislogok rendesen mikor egyik hétvégére ennyi ruha esett be és fél nap alatt szétválogatták, lerendezték a sorsát, jöhet a következő, mindenkit is meg szeretne menteni akkor is ha nincs rá szüksége:
Ha Sipinek nem megy, akkor ide elvihetek egy zsákkal, biztos befogadják és lesz helye mindennek.
-
-NoVa-
addikt
válasz
Bujdy81 #135997 üzenetére
Ez is olyan, mint az itthoni helyzet, ahol a hangos egyharmad jó része is úgy van vele, hogy nem erre akart szavazni, csak nem tudja, de akkor már odahúzta az X-et, de rohadjanak meg. Ennek ellenére meg nyugat-európában megkapom a lenéző kezelést, ha épp olyan talál meg, aki egyetlen áruló Putyin-bábállam gócpontként látja az országot jelenleg. És ja, az én hibám is, hiszem ma sem gyújtottam fel semmit.
A másik lakásban meg már a sokadik menekültcsaládot ismertem meg, volt köztük Ukrán, kinti félig Magyarok, akiknek a férjeik a fronton, a nők/gyerekek meg idezavarva biztonságba, de voltak még a korai hullámban Oroszok is, akik a keleti, Oroszul beszélő régióban éltek, Ukránul nem beszélő, de magukat attól még Ukránnak valló családok. Mikor arra ébrednek, hogy Putyin rakétázza a városukat, nem éreztek túlzott rajongást meg vágyódást a nagy Szovjetúnió iránt, ellenben a nyelvük és a helyzet miatt hirtelen az Ukránok sem bíztak meg bennük, totális szívás. Mentek is egyenesen Kanadába tovább, ahogy összeálltak a papírjaik.
Közben meg a helyi minimagyarok verik a mellüket, hogy köcsög Ukránok betiltják a Magyar himnuszt a nyelvi iskolákban, és nem értik az összefüggést, hogy ha itt a háborús agresszort képviseljük, annak ott egyenes diplomáciai következménye, hogy romlik a viszony, és megerősödik az integrálás/elszakítás tempója, jogosan. -
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #136093 üzenetére
Ha nagyon ráérsz, akkor van olyan akksi töltő, ami tudja "átmozgatni" és azzal érdemes lehet mondjuk évente kezelni. De ha nincs, akkor egyszerűen megvárod, amíg feladja, aztán új akksi bele.
Vagy veszel olyan EV-t, amiben nincs 12V-os akku és direktben hajtja az elektronikát egy DCDC-n át. Tovább lehet spórolni vele
Rifterben gondolom dízel a motor és akkor van valami böszme nagy akksi benne. Sanszos, hogy nem ugyanaz a méret.
-
WiZARD
addikt
válasz
Bujdy81 #136101 üzenetére
így néz ki a degradáció nálam.
Jelöltem azt az időszakot amikor sokat (80-90%) töltöttem Superchargeren. A többi időszakban elhanyagolható a SUC töltés aránya (max 10%).Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #136101 üzenetére
A termikus terhelés durva SuC esetén. Gondolj bele, hogy először felfűtik az akksit jó forróra, aztán elkezded tölcsérrel tápolni bele a delejt, miközben izomból hűtöd, hogy ne gyulladjon ki az egész. Ehhez képest az AC-töltés igen kíméletes, a teljesítmény befelé a töredéke.
A legjobb kábé 20 (30) és 80% között tartani, de kémiától is függ. Ha jól értem az LFP kevésbbé degradálódik a 100%-ra töltéstől. Ha nem megy hosszabb távot az ember, akkor érdemes 80%-nál abbahagyni a töltést. Egy hosszabb futam előtt éjszaka fel lehet húzni 100-ra, aztán akkor másnap ugye le lesz fogyasztva menet közben.
Egyre több specifikus kémia van már, mindegyik másra van optimalizálva.
-
-NoVa-
addikt
válasz
Bujdy81 #136105 üzenetére
Tekintettel a hiányzó légzéstechnikámra, engem még valahol az úszás startja környékén húztak volna ki a vízből pár perc tanakodás után, hogy csak melegítek, vagy fulldoklom, szóval gratula. Futásra meg amúgy is immúnis vagyok, pár perc túlerőltetett futás után automatikusan hányok, szintén légzéstechnika. Ezt bringán a túledzettséggel tudom kompenzálni, azaz nyugalmi pulzussal nyugalmi légzéssel tekerek versenytempót. Ez van, ha a sportszezon és az allergiaszezon egybeesik.
-
válasz
Bujdy81 #136108 üzenetére
néhai nagyszüleimnek kellett vennem hősugárzót hirtelen, mert letérdelt a fűtés a lakásban, szépen elgurultam az euronicshoz, komótosan kiszálltam a parkolóban 18:53-kor, majd megállapítottam, hogy jé, nem is nyolcig van ez nyitva. 18:59-kor már két hősugárzóval és a blokkal jöttem kifelé a boltból
mondjuk hajnal hét előtt valószínűleg nem tudok ilyet.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #136123 üzenetére
A kaszni rohadása egy érdekes faktor Tesla esetében. Alig van rajta festék, szóval simán átrohadhat ha picit sósabb a levegő, mielőtt a hajtáslánc feladná.
Japánban már jó ideje küzdenek a Vehicle to Grid koncepcióval. Nem hülyeség, mert ha dedikálsz mondjuk 50%-ot a kapacitásból és beállítod, hogy reggelre legyen garantált 150 km range, akkor a hálózat tud pufferelni. Persze itt jön be a képbe amit Jahno szokott feszegetni, hogy ehhez azért kell elég komoly infrastrukturális fejlesztés is, hogy az összes alállomás is képben legyen, ne csak random levágjon mindenféle biztosító és aztán brownout pár kerületben...
Ha valaki napelemmel küzd, akkor egy BEV simán lehetne puffer arra is. Akár csak lokális üzemben, hogy a ház szipókázik belőle amikor nem süt a Nap, nem kell az egész utcának arról mennie.
-
Jahno
őstag
válasz
Bujdy81 #136206 üzenetére
Nekem nem az a lényeg, de ha a forgalmat a regisztrált autók számával indokolják, akkor az megint nem mérvadó és nem tudjuk, de többnyire inkább olyan irányba torzít, hogy Pesten több vidékre regisztrált mászkál, mert úgy adta ki, ideköltöztek és amúgy is olcsóbb a biztosítás, meg fiatalság autóval mindennel együtt összevissza van bejelentve. Van egy szám, aztán nem is tudjuk mit jelent. Frogalom is nehezen mérhető, csak Samott írja mindig, hogy "sok és nagy", de mi a sok, vagy mekkorának kellene lenni, azt már nem tudjuk. Kerékpárosat ugyanígy nem tudják egzakt módon mérni, ezt is írtam sokszor. Aztán majd egy csomó lízingcég meg ide regisztrálja és 3 megyével odébb használják, mit tudunk meg belőle?
-
WiZARD
addikt
válasz
Bujdy81 #135620 üzenetére
Na van infó?
(Kíváncsi vagyok hogy ténylegesen hányan mondtak fel, vagy csak egy gyenge blöff volt, ami nem jött be, pont ahogy a kormány előre sejtette, hogy úgyis bármit megtehet)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz
Bujdy81 #136235 üzenetére
Nálunk 30 napos csúszások is voltak ilyesmikben, ami meg nettó fasság. Egy csomó ilyesmivel direkt titkolóznak, aminek sok értelme nincs, cserébe utána meglepődnek ha bizonytalanság lesz a gyárban, mindenki elméletet gyárt, pletykálnak és később senki nem hisz el semmit? Amit meg általában nagy nyilvánosság előtt komolyan kijelentenek, annak pont az ellenkezője lesz igaz.
-
-
WiZARD
addikt
válasz
Bujdy81 #136305 üzenetére
Oké, hogy még nem járt le a határidő, de mégis mit várnak a tanárok?
Majd ebben a pár napban megijjed a fidesz a határidőtől és hátraarc, mert mivan ha mégse csak blöff?
A vidéki tanárok úgyis maradnak, a libsiket tanító libsi tanárok meg kevesen is vannak, nem is számítanak. Ott a diákokon keresztül se vesztenek szavazókat.Nem lesz itt semmi tömeges felmondás. Ami persze a gyerekeknek jó.
Jelentős változás meg akkor se lett volna, ha nincs tanár. Nagyon kussolva módosítanák a törvényt, a tanárok visszamennének és hajszállal talán jobb lenne a helyzetük (de nem jó, nem nyugati) és menne tovább minden mintha mi se történt volna.Marad ez a rendszer még q sokáig. Mert nem hogy egymásért nem állnak ki/fel az emberek, de még magukért se.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Sipi-
tag
válasz
Bujdy81 #136305 üzenetére
Nálunk is most kezdett új 6 (7) osztályos gimiben a kisebbik gyerek. Volt ott is statisztika mesélés: a tavaly végzősek közül 1 gyerek nem tanult tovább saját elhatározásból, a többiek közül mindenkit felvettek az első helyre amit megjelölt. Ezek közül 31% (majdnem harmada!) külföldi egyetem volt
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-NoVa-
addikt
válasz
Bujdy81 #136309 üzenetére
Eötvösből nagylányék és baráti köre a Német / Holland felsőoktatásban szóródtak szét, és nem terveznek hazaköltözni. A baráti körükkel rendszeresen tartanak hazalátogatós bulizós bármit, de egyre inkább kezd az is áttolódni Horvátországba. Kimondhatjuk, hogy Orbán nemzetgyilkosságban igencsak kompetitív, hatékony, és eredményes, ezt az érdemet kár elvenni tőle.
-
Sipi-
tag
válasz
Bujdy81 #136309 üzenetére
Igen. Most egy nyelvi 7. osztály, 11 angol óra + 2 óra angolul. Még nem "indult" be, de gyanítom, hogy nem lesz ez mindig így. Nagyobbik gyerek most 9-es, még van 4 éve érettségiig. De még nem tudja mi akar lenni, nem tudja mi érdekli. Neki sok matekja van, szereti is, logikai gondolkozása elég jó. Még van 2 éve kitalálni
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-NoVa-
addikt
válasz
Bujdy81 #136328 üzenetére
Jelen. Most épp az oktatási minisztérium igazgatójával levelezek hivatalosan, hogy ha már az igazgató elismerte, hogy nincs erőforrás kiemelten vigyázni egy gyerekre, akinek az iskolai, nem először előforduló udvari nagyszüneti baleset következtében van BNO számmal rendelkező tartós egészségkárosodása, és jogilag az egyetlen út arra, hogy a délitáni átvegyük a felügyeletet az iskolától, az egyéni tanrend kérelme, hát adják meg. Hosszú körmondat, még hosszabb tortúra. Ha az igazgató már nem a gyerekekért van, hát akkor a minisztert szekálom. Elvégre a közhivatallal megbízott szolgám, vagy mi.
-
Sipi-
tag
válasz
Bujdy81 #136329 üzenetére
Burokban
Nincs érintettségünk, szerencsére. Egyik ismerősnek van kicsit nehézkesebb gyereke, most kezdett oviba járni 6 évesen, eddig 1 hônapot járt kb. (komoly betegség miatt kimaradt az egész, még most is gyógyszert szed és rendszeres kontrollra járnak). Vele nem lesz egyszerű lehet.https://www.ferfiakonyhaban.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsó M.2-es SSD-hűtő érkezett az Arctic logójával
- Politika
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Revolut
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Két hét múlva Samsung Galaxy Unpacked
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...