Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #30708 üzenetére
Lehet kicsit pongyolán fogalmaztam.
Arra gondoltam, hogy ha hi-fi fülhallgatókat akar összehasonlítani az ember és DAC-ról és minőségi zenéről beszél, akkor ezek a nagyon dizájnos wireless hangtompítós fejhallgatók eléggé rossz referenciának tűnnek. Arra jók, hogy irodában elnyomják az alapzajt és valami szóljon, de ha hi-fi összehasonlításról van szó, akkor szerintem mást érdemes választani.
Valami rendes fejhallgató, AKG referencia sorozata vagy Sennheiserből valami értelmesebb vagy Beyer Dynamic, ami nem színezi a hangot.
A zene fajtája teljesen egyéni választás, de ha minőséget akar hasonlítgatni az ember, akkor érdemes többféle fajtát is alapul venni a sokszínűség érdekében.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #30710 üzenetére
Ez még nagyon messze van az audiofiltől. Egy Beyer Dynamic DT990 vagy egy AKG K701 pont jó lenne referenciának, lévén ezek eléggé neutrálisak és nem színezik össze-vissza a hangot.
Az ilyen irodába való BT-s hangtompítós fejhallgatók szerintem félreviszik az eredményt, ha hi-fi fülhallgatókat akarsz összehasonlítani és komolyabb DAC is lesz a láncban.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #30792 üzenetére
Én a görgőzéshez nem sokat értek, de van kollégám akinek van fix. A régi bringáját szerelte bele, amit taknyolt egy akkorát, hogy eltört 3 bordája, kiszúrta a tüdejét és a kulccsontját is eltörte. A vicc (?) az, hogy együtt estek a fiával, szimultán. Egy kanyarban bepánikolt a fia, aki elöl ment és full féket nyomott, aztán belesodródott az árokba. Az apja közvetlenül utána és a fia pánikfékezésétől ő is bepánikolt és ráfogott izomból a fékre. Közel 70-ről kezdték a fékezést, tehát volt fékút. Meg repülés és bukdácsolás utána.
Asszem karbon bringával taknyoltak, de majd megkérdezem.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Abban az évben majdnem ez ment a Eurovisionre Svédországból. De csak majdnem.
Van benne pár jó kis részlet, minőségi kontent...
-
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #30819 üzenetére
Köszi!
Akkor a bringás rész kábé annyi, mint a Västkusten Runt 170, csak ott nekem ha jól emlékszem az emelkedés volt 1300 méter körül. A brutál szél itt is megvolt a vége felé, amikor a folyó mellett jöttünk délnek. Az durva volt.
A 6:12 szerintem egyáltalán nem rossz, én 6:44-et mentem (mondjuk megfázva fájó torokkal).
Nem tudtam, hogy nem is szabad bojozni, ez akkor nekem kedvező lenne, mivel nagyon nehezen bírom elviselni a bojban az egyenetlen haladást. Sosem úgy mennek, ahogy nekem jó lenne.
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #30884 üzenetére
Ha folyamatosan rotálsz a szél irányától függő irányban, akkor nagyon nem egyenletesen haladsz. Akkor vagy lassabban mész, hogy "ereszkedj" hátra vagy húzol izomból elöl (töröd a szelet) vagy tartod az előtted menőtől a kábé 10-centis távolságot. Folyamatos üvöltözés, hogy elhaladt-e melletted a másik és sorolhat-e be, meg hogy milyen irányba menjen a rotálás, meg mikor lehet inni, et cetera, et cetera. Ha tényleg komolyan megy a bojolás akkor az valami elképesztően stresszes.
Ha egy provizórikus bojhoz próbálok csatlakozni, akkor azok többnyire nem tartanak valami normális tempót, hanem azonnal elkezdenek lassulni a legkisebb emelkedőn is, lejtőn meg nem mernek kigurulni, horribile dictu ráfeküdni a kormányra és rátekerni, hanem fékezgetnek (!!!)
Az ilyentől agybajt kapok. Nagyon ritkán tudok olyan bojt találni, amire érdemes rácsatlakozni. Ha mennek egyenletesen és nem bánják, hogy én is ott vagyok, akkor viszont csodajó. Vagy alig kell tekerni és jól haladsz vagy ha ők is erőből tekernek, akkor csillagközi sebességgel lehet haladni...
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz FőDudu #30927 üzenetére
Asszem Csehországban szoptam meg nagyon egy útépítéssel egy másik úton. Ezt nem tudtam előre betervezni, mivel nem jutott el hozzám az információ. Normálisan úgy tervezem a hosszabb utakat, hogy Viamichelin oldal megy egy tabban, Google Maps egy másik tabban, meg Booking.com egy harmadikban, a kompok pedig további tabokban. Ott betervezem az utat nagyjából, aztán Maps alatt elkezdem finomítani az egy nap megtehető szakaszokat, kompokkal együtt persze. És közben a megállást vagy megállásokat is be kell tervezni Booking segítségével. A preferenciám lemenni valami kis faluba Dél-Németországban, ott a kilátás tipikusan mesés, a kaja és a sör mesés és emberi áron lehet megszállni, aztán másnap mesés reggelit is kapsz.
Google Maps ment és pár előre megtervezett városon/falun keresztül navigáltam. Minden rendben volt egészen a kérdéses útfelbontásig. Ott ugyanis mindenki beszopta, aki navigált. Főleg kamionok, meg a turisták. Egy gigantikus sor alakult ki, amit a navigáció felhajtott egy elkerülőre, ami le volt zárva, aztán az algoritmus levezényelt a pályáról, majd vissza a pályára kicsit messzebb, ahonnan letereltek persze és utána megint bele a sorba. És utána GOTO10. A trükk az volt, hogy egy A4-es méretű kis táblácska volt egy asszem 2- vagy 3-sávos gyorsforgalmi úton egy lehajtó előtt kirakva egy oszlopra, ami a menekülőutat mutatta. Semmi más tábla nem volt. Normálisan kellene valami nagyobb méretű tábla, mivel legalább 70-el ment ott a forgalom. Első két alkalommal valami busz vagy teherautó kitakarta a táblát és elmentem a lehajtó mellett. Harmadszorra láttam a táblát és lehajtottam és utána akkor végre túljutottam az egészen. Na, akkor ott eléggé szídtam a kedves forgalomszervező anyukáját, mert ennyire pöcsül nem lehetne táblázni.
Valami elképesztően sok kamion és turista akadt ott be órákra. Én talán 40-50 percet töltöttem el ott, de egy örökkévalóságnak tűnt akkor. Miután megvolt a kerülőút, utána már nem volt gond, mert onnantól ment minden a szokásos kerékvágásban.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #30930 üzenetére
Ha Svédországból jövök, akkor szívesebben megyek Ausztrián keresztül a többlettáv ellenére, mert az utak járhatóak (lásd zakatoló autópálya) és ha megállsz enni, akkor lehet kártyával fizetni és beszélnek mást is, mint a saját nyelvüket. Csehországban feleségemmel és öcsémmel együtt vágtunk keresztül és amikor megpróbáltunk autópályán megállni enni akkor vagy nem volt nyitva a kajálda vagy nem beszéltek nyelvet és/vagy csak készpénzzel lehetett fizetni. Végül egy Burger Kingben ettünk, amit rendes főtt ételhez képest nagyon nem preferálok, de vész esetén elmegy. Ott volt kártyás fizetés és az angolul nem beszélő személyzet végül megértette, hogy dupla váppör kell menüben és adjanak akármit inni hozzá.
Tutira kell létezzen Csehországnak normális része is, de autópályán haladva mi valahogy elkerültük őket sajnos. Nem vagyok jó az egy pontból extrapolálásban, így inkább nem akarom az autópályás élményt kivetíteni az egész országra.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Nem tudom ez ilyen esetben hogyan működik. Megy egy láthatóan katonai konvoj, aztán nekik piros lesz. De a konvoj nem áll meg. Viszont olyan laza térközzel hajtanak az URAL tehergépjárművek, hogy egy kereszteződésben elkezdenek kihajtani a kocsik. Egy taxit elkaszál egy URAL. Utána rögtön ott van a konvojt kísérő rendőr.
Arra gyanakszom, hogy a taxist megk*rták, mivel "besorolt" a konvojba. De ilyenkor nem kellett volna a kereszteződést biztosítani, ha már a szerencsétlen polgár azt gondolja, hogy amikor neki zöld, akkor mehetett volna?
Nem tudom ruszkiknál milyen a KRESZ, de ez eléggé szürkezónás volt szerintem.
-
npera
újonc
2:30 körül a fehér szedánt elég szépen kitolja a biztonságos területre a kamion, hogy ne a korláton innen álljanak. Kedves ember. Én még toltam volna 3-4 mérföldet folyamatosan dudálva. A nagy kürttel persze. Utána megkérdeztem volna, hogy minden rendben-e.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Ez jól auditálható és ez a lényeg.
Mi most meetingeltünk, hogy az irodai zajszintet sérelmező incidens riportomat hogyan lehet kezelni. Hamarosan varázsolnak az íróasztalokra textillel borított paneleket, amik a szemben levő sorokat árnyékolják le, valamint extra plafonról lógatott zajszűrőt és a sorok végére extra hangtompító paneleket.
A vicc az, hogy a gyárban kábé 5-percenként írnak egy incidens riportot olyasmikről, hogy kifolyt víz a padlóra vagy egy női dolgozó nem tűzte fel a haját miután a kávézóból visszament a sorra vagy egy paletta ferdén lett lerakva a kockába. Én írtam 3 incidensriportot miután az irodát átalakították és olyan hajcihő lett, hogy csak na. A vicc az, hogy az előző főnököm buzdított minket, hogy ha valami nem tetszik új layoutban, akkor írjunk riportot. Én írtam, meg egy másik csoport menedzsere. A többiek csak csendben zsörtölődtek.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #30988 üzenetére
Próbáltam kollégáét, nagyon nem voltam elragadtatva tőle. Egyrészt pici a fejemre/fülemre, másrészt a zajcsökkentő funkció ilyen irodai zajban eléggé harmatosnak tűnt. A zenei hangzását innentől nem is nagyon feszegettem, mert olyan sok zaj ment át rajta, hogy ki is esett az opciók közül.
Peltor fülvédőt (nem a sárgát, hanem a sötétzöldet) veszek fel néha, de az rohadt meleg és nagyon nyomja a fülemet még úgy is, hogy kitágítottam a pántját erősen.
Ez egy agile open space landscape, ahol egyes teamek rögzített helyen ülnek, de az egyén a team területén belül odal ül, ahova akar. Mármint ha van még hely és nem túl későn jön (mondjuk gyereket oviba visz). Amikor a melletted levő csoportban valami technikai vita van, vagy éppen fut a daily stand-up vagy csak nyom valaki egy viccet és röhögnek, akkor nehéz fókuszáltan dolgozni. Most tőlem balra egy CAE-s csávó beszélget egy tesztmérnökkel és vitáznak. Mögöttem egy szoftveres csoport vitázik valami derating stratégiáról. Picit távolabb egy másik szoftveres csoport vitázik. És velem szemben most éppen nem beszélget senki, mert meetingen ülnek. Tőlem jobbra menedzserek ülnek, azok is sokat beszélnek.
Az iroda tele van asztalokkal TV-vel, ahol spontán meetinget lehet tartani. Van egy csomó meeting szoba, ahonnan mennek-jönnek. Néhányan kihangosítva telefonálnak, ha többen akarnak megvitatni valamit. A közelben van egy lépcsőház, aminek az ajtaját a gázrugó izomból b*ssza be, mert a zár már félig döglött és egyszerűbb rák*rni az ajtót, mint zárat cserélni.
Szóval lehet élvezni a csendet. Ja, nem.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #30990 üzenetére
Egy kolléga (korábbi csoporttárs) mesélte, hogy a mostani csoportjában egy csóka kibulizott magának egy MacBook-ot. Az aktuális PRO változat, talán egy 15"-os változat, elég magas specifikáció. És most szop vele erősen. Előre megmondta az IT, hogy semmiféle dedikált céges szoftver nem lesz rá. Semmit nem portolnak át. Van rá Office, Lotus Notes és ennyi kábé. Ha bármi más dedikált vágóhíd-specifikus szoftver kellene, ami Windowson fut, akkor így jártál. Ennek ellenére a csóka most fel van háborodva, hogy nem működik semmi és járkál a walk-in supportra a problémáival.
Az ilyen embert én elhajtanám a p*csába. Előre megmondták, hogy nem fog menni, aztán most sípol, hogy nem megy. Normális az ilyen?
A legjobb, hogy egy ilyen gép a jelen policy szerint 36-48 hónapos leasinget jelent. Tehát kábé 3-4 évig szophat vele...
Én most még a Win10-migrációt sem merem bekérni, mert minden nappal amíg Win7 megy több esély van rá, hogy az IT megoldja a drájverek problémáit. Jelenleg a Win10 is katasztrofálisan megy a céges gépeken, mindenki szop vele.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #30999 üzenetére
Kábé itt is. Heroináron vett csoda origámis ide-oda tekergethető HP cuccok, olyasmi felmágnesezhető "billentyűzettel" (egy rossz vicc, ha gépelni akarsz), mint egy Surface. És ehhez is kell olyan almás elosztó, ami csinál 1 db USB-C-ből többet, akkor tudok egyáltalán feldugni rá a HP port replikátort, hogy működjön a monitorod és az asztali egér és klaviatúra. Az elején még ez sem ment, mondanom sem kell.
Valami ultragáz, hogy ezt az IT így ki merte adni. Mondjuk az IT ki lett szorszolva az indusoknak, azóta kábé katasztrófa az egész.
-
npera
újonc
Majdnem elnyomott egy feminista reggel. Egy körforgalomból kihajtott úgy, hogy nekem kellett a bringaúton fékezni, hogy ne üssön el. Üvöltöttem is neki 120 dB-el, hogy fákkajúúúúúúú..... nem állt meg problémázni, ami szerencsés, mert akkor most ott lenne elásva az árok szélén a kiégett szitroenje mellett
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #31040 üzenetére
Tutira jó méret a bringa neked? Te kábé olyan magas vagy, mint én, de tömegre szerintem te nagyobb vagy. Ha kicsi a váz, akkor az nagyon furcsa ergonómiát ad és az ülésen teljesen rosszul ülsz.
Én zselés nadrágban simán ülök 2-3 órát az ülésen, mielőtt elkezdek mozgolódni. Pár lejtőn kiülök oldalra és olyankor serken a vérkeringés a "puha részeken", aztán újra jól vagyok.
Protek San Marco ülésem van, ilyen csak teljesen fehér.
A bringa váza nekem 58-as, az ülés magasságát úgy állítottam be, hogy nyújtott lábbal a sarkam van a pedálon. Teljesen jó így. Szerintem neked kellene egy jó beállítás és/vagy megfelelő méretű váz.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #31046 üzenetére
Szerintem csak annyi történt, hogy:
- túl hülye volt az autóvezetéshez
- egyébként is belesz*rik mindenbe
- ő autóban ül, tehát ő megy előre
- neki p*nája van, tehát ő megy előre
- szimultánkapacitását túlterhelte a lélegzés és gázpedál nyomása, így még a motorháztető végéig sem látott el, így kábé vakon ment eleveVélhetően fel sem fogta, hogy mit csinált, a kis egyszerű kis világában minden rendben van továbbra is. Boldogok a lelki szegények...
-
npera
újonc
válasz #09908736 #31056 üzenetére
Fogalmam sincs milyen, nekem csak annyi jött le, hogy az az álom, hogy oda bekerüljön a gyerek.
Nekem annyi szempont szűrődik le, hogy ha ott tanul, akkor vélhetően kapásból lesz német és talán angol bázis is a magyar mellé. És később nem lesz nehéz bekerülni az Audiba, ha olyan irányba akarnak továbbtanulni.De a tényleges iskolai eredményeket nem ismerem, azt nézzétek meg. Arra gondolok, hogy milyen sikerrel jutnak tovább felsőbb iskolásba az ott végzett gyerekek.
-
npera
újonc
válasz #09908736 #31065 üzenetére
Ez így már kezd bonyás lenni.
Azt nézzétek meg, hogy jobb-e az Audis iskola a jövőjére nézve. A kispajtások az állami suliban is össze fognak boronálódni vélhetően, ez nem attól függ. Ha több nyelvet tanul, jobb eredményeket érhet el a továbbtanulás irányában, akkor az már jó érv a váltásra. De ha "csak egy másik iskola", akkor nem érdemes ide-oda ugrálni.
Nekem ennyi gondolatom van erről most hirtelen.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #31071 üzenetére
Abszolút nem akarok röhögni, segíteni szeretnék a bringával.
Nekem ha lenyitod a PRO SLD típust, akkor alatta az XL geometriát nézd.
Az enyémen 28"-os kerék van. A tiéd valami 26"-os MTB?
Csak így ránézve én élek a gyanúperrel, hogy ezt nehéz lesz beállítani a te méreteidre.
Én csináltam rettentő primitív kis ellenőrzést az országúti géppel, hogy stimmelnek-e a szögek és beállítások. A melóba járós ülése hasonló elvek szerint van beállítva, de arról nincsenek ilyen képeim.
Ha lent van a pedál, akkor minimálisan be van hajtva a térdem, ez jó. Ilyenkor a sarkam a pedálon nyújtott lábat eredményez.
Ha elöl van a pedál, akkor a térdem nincsen a klipsz felett pontosan, ami elvileg rossz, de nem kényelmetlen így sem. Maximum 170 km-t mentem még csak egy menetben, de semmiféle panaszom nem volt utána semmilyen ízületben vagy izomban, ínban.
Az ülésen ülve leér a lábam, tehát el sem dőlök.
Volt Magyarországról egy régi MTB-m, amit egy nyári szezont használtam, de olyan pici volt, hogy utána vettem a Nishiki kecskét.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #31081 üzenetére
Akkor látatlanban neked a váz rövid. Ezért furcsa szögben vannak a végtagjaid, valamint az ülésre is olyan szögben nehezedsz, ami nem optimális.
A 26"-os kerék önmagában nem gond, a váz nem olyan, mint ami neked jó lenne.
Nem akarok össze-vissza dobálódzni, hogy mit vegyél, mert a legtöbb dolog elég drága. De ha különféle bringás fórumokon keresgélsz, akkor nézz 58-as méretű vagy valami XL-es vázat ami a te méreted.
Ha korlátlan forrás áll rendelkezésre (lottó 5-ös beüt), akkor egy Cube Hyde gép Gates szíjjal és agyváltóval optimális mindenes gép. Ha MTB-nél akarsz maradni, akkor lehet egy páran megúnták a 29"-os gépeket és váltanak 27,5"-ra, ami igazából neked kedvez, mert a 29" a legjobb dolog a világon. Nagyobb átmérő, szebben gurul. Nézz körül fórumokon, néha eladnak felnőtt méretű bringákat is, nem csak 170 centis bringások vannak a világon.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #31089 üzenetére
Ha esetleg országúti gép felé tendálsz, akkor ne csak a váz méretét nézd, hanem a „stílusát” is. Ugyanis van leegyszerűsítve 3-féle iskola. Plusz egy bónusz. A legkönnyebben úgy lehet leírni a különbségeket, hogy a kerék felső pontjához képest milyen közel van a szarvkonymány alja.
1. A legkényelmesebb olyasmi, mint egy Canyon Endurace. Emelkedik a felső cső és a kormány stucnija jó magasról indul. Ha felül fogod a kormányt, akkor jó egyenesen ülsz. Ha lefogsz a kormány aljára, akkor előre fogsz dőlni, de nem olyan brutálisan.
2. A közepes változat olyan, mint egy Canyon Ultimate. Ezen már eléggé dőlsz a kormányra, de még nem brutális attack a pozíció.
3. A legdurvább leginkább a Canyon Aeroad stílusa. Ezen komolyan előre fogsz dőlni, rendesen van súly a csuklón, viszont a légellenállás pici lesz.
4. Ezután jönnek a Bujdy-féle triatlonos gépek, ott a segged az égben van, könyökölsz a kormány előtt kábé és nézed az első tengelyt.Ezt az egészet csak azért mondom, hogy ha elkezdesz esetleg edzős bringát nézni valamikor, akkor ezekre figyelj, mert alapvetően befolyásolja a komfortot.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #31205 üzenetére
Nem ismerem a finn használtautópiacot. De azt javaslom, hogy nézd meg miből van sok a kisautó kategóriában és olyan vegyél. Még akkor is, ha az a magyarországi viszonyok szerint nem feltétlenül a legjobb. Ugyanis akkor lesz bontóból olcsó alkatrész és érteni fognak hozzá a szerelők.
Ha tutira meg fogjátok csináltatni a Micrát, akkor 1 hónapra akármit vehetsz ami nem balesetveszélyes és van rajta érvényes műszaki.
Szerintem.
-
npera
újonc
Itt van a lányom barátnője, nagyon zúznak. Én most legrilleztem hétvégére, mert utána ömleni fog az eső.
Lett tarja, meg marhából szték nekem. Nincs átsütve, jó piros belül. A gyerekeknek 95%-os báránykolbász, meg a tarja. És lett 1 kg lazac is. Meg szalonnába göngyölt karfiol fóliában párolva/sütve.
Mivel ebéd óta nem ettem, így 8 után végezve eléggé kopogott a szemem. Be is vágtam 2 sztéket és kis kolbászt. Aztán ledugóztam karfiollal és lazaccal...
-
npera
újonc
Új hozzászólás Aktív témák
- Most vegyünk RAM-ot, mert drágulni fog
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Anime filmek és sorozatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- OLED TV topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Acer Predator Orion 3000 - RTX 3070 (NON LHR) i7 10th 16GB RAM 1TB SSD
- DJI Osmo Action 3 akciókamera +tartozékok - újszerű állapotban, garanciával, biztosítással
- ALKALMI VÉTEL! Vadonatúj(2027.06-ig Garancia!)Asus X15,OLED kijelző,Core i7 1360p,16GB RAM/1TB SSD
- Eladó iPhone XS 64GB fekete kiváló állapotú mobiltelefon!
- ThinkPad 15,6"3K(2880x1620) IPS,Core i7 4710MQ(8x3,5Ghz)Nvidia VGA,8GB RAM,SSD,Jó akku,szép
- Keychron Q9 ISO 40 százalékos, full alumíniumházas billencs, barebone vagy kulcsrakészen eladó
- Eladó 2X4 GB Kingston ValueRAM CL15 KVR21S15S8 4, DDR4 SO-DIMM 2133 Mhz memóriamodul, párban
- Xiaomi HAYLOU WATCH R8
- HP Pavilion, Presario, K061130B1 notebook billentyűzet - magyar
- Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3600MHz CL18 RAM kit - ELADÓ!