Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz
ncc1701 #23575 üzenetére
Azt tudom, de én inkább a gőzétől fosok, hogy az az elektromos radiátorral télen be tud majd gyulladni. Szabadtéren kábé oké is lenne, csak a télen a szabadtéri aktivitás erősen korlátozott.
Motorokban ha valami baj van, akkor a feldúsítással lehet "eloltani" a tüzet, ha például durva detonációs előgyulladásos helyzet van, akkor a következő befecskendezés már erősen dúsított és hűti le az egészet szépen.
-
npera
újonc
Jó híreim is vannak.
Egyrészt grilleztem. Tudom javasolni a következőket:
- fóliába répa és szalonna
- fóliába krumpli és szalonna
- fóliába paprika sajttal töltveMeg persze lazac, tarja és csirke.
Másik jó hír. A gyerekek aludtak délután, asszony pedig relaxált. Én kimentem tötyögni a sufniba. Lemostam a bejárós bringát is. Aztán lekaptam a hátsó féket, mármint az egész féknyerget a vázról. Aztán úgy pörgettem a kereket és nem akad picit sem. Nagyon szépen forog. Tehát a csapágy oké. A fékből kiszedtem a betétet, aztán elkezdtem vizsgálni. Az egyik munkahenger nem ment ki, csak a másik. És az sem akart nagyon szépen visszamenni a helyére. Tehát akkor kombinált fogóval elkezdtem benyomkodni miután a fékkarral kinyomtam. Aztán a másik oldalt is. És ismétlés sokszor. Aztán bekentem líthiumos zsírral a kinyomott hengert és úgy nyomkodtam ki-be a fogóval. Vagy 10x megjárattam, aztán letöröltem és összeraktam. A nyerget szépen bepozícionáltam, hogy középen legyen a tárcsa, aztán felraktam. Utána kimentem a bringával az utcára és kábé 117x behúztam a fékkart, miközben lassan haladtam. És a végére úgy tűnt, hogy meg lett járatva mindkét fékhenger eléggé és elkezdtek újra működni.
A végén a hátsó kereket felemelve és megpörgetve nagyon sokáig forog és úgy áll meg, hogy gyaníthatóan nem a fék fogja meg, hanem a csapágy ellenállása.
Meglátjuk mennyire lesz tartós a hatás, de reménykedem.
-
npera
újonc
válasz
ncc1701 #23630 üzenetére
Weldtite TF2 Extreme, ezt használom én is.
Akkor alighanem át kell álljak az edzés utáni mosásra, ezt akkor kipróbálom. Én még az eredeti Veloce lánccal nyomom, lassan 4k km van benne. Kábé 2500 km ment bele az előző tulajnál, nekem 1636 km van benne. Amint megvettem a bringát ment rá SRAM PowerLock szem, azóta nyitható a lánc.
A következő lánc egy sima SRAM lesz, abban egyből van nyitható szem.
Lehet veszek is egyet, aztán a szezont már azzal nyomom majd.
-
npera
újonc
Mi 10-re ki akartunk érni az uszodába. A gyerekek fáziskésésben voltak, meg asszony is. 11:30-kor elindultunk. Atom tömeg volt a gyerekmedencében, de csináltunk helyet. A kiscsaj/kissrác van a hátamon lovagolt, amíg én úsztam fel-le vagy dobáltam őket a vállamról vagy ugráltak be oldalról. Lett hely
Oda kellett volna egy ilyen hordozható IP6K9K-osztályú BT-s hangszóró, akkor tudtam volna üvöltetni az István Királyt is akár
-
npera
újonc
válasz
Piftuka #23658 üzenetére
Tudom ajánlani a Backa-Ringön kerületben az Eva's Lunch nevű kamionos/rendőrös/munkásemberes ebédlőhelyen a rántotthúst. Pizzatányéron adják és még azon is nagy. A köret alatta van, mert máshova nem fér.
Lehet kapni hozzá nagy adag szószt is, ami kábé 3 dl. És annyi szelet fűszervajat tesznek rá, amennyit kérsz. Nekem egy adag után kicsit kell szuszogni.
Lunchmeny vecka 16
Inklusive salladsbuffé, smör, bröd, kaffe, kaka.
Pris 90:- Läsk, mjölk 5:-
Måndag
pannbiff special (stekt lök, ägg, potatis )
stekt falukorv m, stuvade makaroner
ostgratinerade tortillas m, kryddigt köttfärsröra & chilikräm
smörstekt fiskfile m, skaldjursröra
tisdag
Stekt fläsk m. raggmunkar, bruna bönor eller löksås
köttfärslimpa m, pepparsås, pot, mos & lingon
kycklinggryta i currysås m, ris
Fiskgratäng m, kräftsjärtar, dill & pot. mos
Onsdag
örtmarinerad fläskkare m, pot, gratäng
chili con carne & ris
viltfärsbiff m, pot, mos, lingon & svampsås
stekt torsk m, remouladsås
Torsdag
ärtsoppa & pannkakor m, sylt & grädde
helstekt fläskfile m, pot, gratäng eller råstekt pot, bearnaisesås eller kantarellsås
pannbiff m, lök & lingon
skaldjursfylld lax-spättaroulader m, pot, mos & hummersås
Fredag
stängt
-
npera
újonc
válasz
FőDudu #23666 üzenetére
És skiftnyckel!!!!
En skiftnyckel är en ställbar blocknyckel, ett verktyg som används för att dra åt eller lossa muttrar eller skruvar med kantigt huvud. Skiftnyckeln kan steglöst ställas in så att samma nyckel kan användas till muttrar eller skruvskallar av olika storlek, i motsats till fasta nycklar.[1] Verktyget är gjort av metall, ibland med handtag överdragna med plast och/eller gummi.
-
npera
újonc
Csak nem tudok lenyugodni.
Most Acera FC-M391 van elöl, 2013-as modell. Ennek az elődje.
Az adatlapja szerint ilyen hajtóműcsapágy kell hozzá.
Ha valami 2x10-es hajtóművet szeretnék (mondjuk ezt), akkor ahhoz teljesen más csapágy tartozik.
vs
Ezt kezdem besz*pni, nem?
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #23717 üzenetére
Nem merem egyből elvetni, mert a legtöbb Shimano cucc plug és játék. A bringámon MTB első váltó volt, de országúti hátsó. És MTB váltókarok. És bár országúti versenycipőm (ha-ha) van, de MTB patenttel használom.
Ha Nova, Phülöp és Leslie is azt mondja, hogy lehetetlen, akkor belenyugszom. De addig harcolok....
-
npera
újonc
válasz
ncc1701 #23740 üzenetére
Köszi!
Megmérem a váz méretét, aztán megnézem milyen menet van rajta. Ahhoz még sosem nyúltam. Szerszámom elvileg van, hogy kitekerjem.
Első menet az lesz, hogy le kell feszegessem a hajtókart, ahhoz kell csövet szerezzek amit ráhúzok a hajtókarra. De ha a pedál sem jön le róla, akkor alighanem először azt is le kell feszegessem. Jó meccs lesz.
Most kimentem és megmértem. A 68 mm elég közel van. Shimano BB van benne, ilyen fajta.
Akkor ha ezt le tudom cserélni akkor hirtelen mehet rá "akármilyen" országúti vagy MTB hajtómű, ez kegyetlen jó lenne. Valami 2x-es cucc érdekel, akkor kábé meg is érkeztem. Ha a végsebesség olyan 35-40 km/h köré esik, akkor semmit nem vesztettem. Most csak akkor tudom kihajtani az utolsó fokozatot, ha egy hosszú lejtőn megyek lefelé és nem fúj szembe a szél, esetleg hátszél van. Vízszintesen ritkán megyek 30 felett tartósan, ha a kazetta közepe esik a 25-30-as tartományra, akkor kábé meg is érkeztem.
-
npera
újonc
válasz
Samott #23742 üzenetére
Jaaaaj....
Nem is tudom hol kezdjem. Az arroganciájuk az egekben. Úgy nyilatkoznak, mintha senki más nem gyűjtene adatot, senki más nem használna kamerát, radart, szonárt és car-to-car kommunikációt vagy olvasná ki a jármű giroszkópjaiból, gyorsulásmérőiből, ECU-ből és VCU-ből az adatokat.
A LIDAR-os beszólás is jó volt, önbizalom van rendesen. Kicsit mintha részeg lett volna a srác, vagy csak be volt tépve.
Abban biztos vagyok, hogy mindenfajta gátlás nélkül kinyomják a szoftverüket. Van pár kisebb-nagyobb bökkenő:
- Level 2 AD-ről van szó, nem fully autonomous. Gigantikus hazugság.
- elég sok országban illegális ilyen módosítás kiadása új homologizáció hiányában
- elég sok országban még nem engedélyezett az AD közúton, zárt pályán lehet tesztelgetni. Szóval ilyen országokban a közlekedési hatóság simán leveszi a rendszámot, aztán lehet gurigázni a telkeden.Ennyire nem lehet leegyszerűsíteni a dolgokat, mint ők próbálják. Vannak törvények és előírások, amik még az őrült zsenikre is vonatkoznak.
-
npera
újonc
Ma voltam az Állami Mérésügyi Hivatal (szabad fordításban) központjában, stratégiai fejlesztésekről tárgyaltunk különféle elektrifikációs és AD vonalak mentén. Az akkumulátoros labor prezentációjában kitértek rá, hogy volt egy újabb thermal runaway, ahogy az ilyesmit hívják a portán.
Igazából egy ilyen BEV akksipakkja még istenes, de a Helsingborg-Helsingör közötti komp hibrid üzemű és ott nem csak 600 kg-nyi akksi van. Picit több.
Ha ott van egy megszaladás, akkor kábé felforralod a vizet a hajó körül, annyi hő keletkezik.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Nem pont rám applikált videó, de jó szempontokat lehet meríteni.
Convert From Square Taper to Hollowtech II Bottom Bracket/Crankset
-
npera
újonc
válasz
ncc1701 #23795 üzenetére
Igen, van szerszámom. De eddig kézzel feszegetve nem bírtam vele, mivel a cucc rárohadt sajnos. Sosem szedtem szét a hajtókart 4 év alatt, szóval ez egy jó meccs lesz leszedni.
A pedált elméletben le tudom szedni, van grimbusz hozzá. De az is berohadt szerintem, majd meglátjuk. Ha a pedál lejön, akkor már félig nyert ügyem van, mert akkor csövet tudok húzni a hajtókarra is, meg a kitekerős szerszámra is. Aztán akkor lesz erőkar.
Elöl a nagy tányér nekem is 48-as a bejárós bringán, hátul meg 28-12 van. Elég hosszú áttétel egy egyenes kormányos hibrid gépre, amivel tipikusan vásárolni vagy melóba megyek.
Az edzős gépen 52-39-es a hajtómű. Ott az utolsó fokozat már nagyon gyors, oda nekem komoly lejtő kell.
A bejárós bringára 2-es hajtóművet szeretnék előre, akkor jóval könnyebb lesz az első váltót beállítani rendesen, valamint takarítani is egyszerűbb. Most már nem húzok 2-gyerekes utánfutót, a kicsi fogaskerék nincs használatban. A 48x36x26T-ből csak a 48x36-ot használom. A kis fogaskerék el van hanyagolva.
Kinéztem egy CX-s hajtóművet, 46/36-os. Akkor rövidebb lesz a végsebesség, a mászó fokozat viszont rövidebb. És amióta megvan a Deore XT hátsó váltó már fel tudok rakni 32T kazettát is, tehát igény esetén tudok rövidíteni az áttételen.
-
npera
újonc
válasz
Bujdy81 #23801 üzenetére
Campagnolo Veloce 52/39 és 175-ös a kar rajta. Ez van az országútin.
A bejárós bringával kerékpárúton megyek, ott nem a végsebesség a lényeg. Ha az elektromos bringáknál gyorsabb vagyok, akkor már kábé oké is. Nem feltétlenül akarok 32T kazettára váltani, de most már lehetőség van rá.
A bejárós bringán most van 48/36/26, ezzel járok melóba. Ebből váltanék 46/36-ra. Könnyebb pucolás, könnyebb beállítani az átdobót és minimálisabb lassabb a végsebesség. Amit sosem használok ki rajta az áttétel hosszúsága miatt.
Az országúti bringán nem akarok változtatni semmit. Leszámítva, hogy fel kell rakjam a piros bandázst és esetleg egy még pirosabb kulacs is jó lenne rá. A sebesség miatt
-
npera
újonc
válasz
hobizoli #23806 üzenetére
Értem. Annyit szerettem volna mondani, hogy a kommunikációjuk olyan utalást sugalmaz, miszerint csak ők fejlesztenek AD irányba és más nem gyűjt adatokat. Ez így nem teljesen helyes.
A teljesen autonóm rendszerre utalni az esetükben pedig rettentő félrevezető. Persze bármit meg lehet kísérelni, emlékezz a Ford Mustang gépkocsira, ami csak GPS-el akart végigmenni autonóm módon Goodwood fesztiválon. És még az aszfaltról is lefutott. Próbálni bármit lehet. De élesben kiengedni a vevőknek teljesen más történet.
-
-
npera
újonc
válasz
-NoVa- #23834 üzenetére
Ma autóval jöttem, mert asszonyt behoztam kedvezményes ruhavásárra. Van egy gázvezeték szerelés miatti útfelbontás, normálisan 70-es korlátozás most 30 egy szakaszon. Lelassítok, eller egy szakállas mókamester egy Mazda3-al nagy gázzal kielőz, aztán a 30-as korlátozáson folyamatosan gyorsítva eltűnik a horinzonton egy fénycsillanással kísérve, mint az anime rajzfilmekben. Zoom-zoom.
Mögöttem a sor finoman jelezte, hogy mennének ők is legalább 60-al a 30 helyett, mert nagyon melegítették a gumikat és búgatták a motort.
Lehet a 30 ott nem teljesen realisztikus, de ha már tábla van róla, akkor igyekszem betartani.
-
npera
újonc
válasz
Gabibácsi #23892 üzenetére
Egy ikszepsün: mikor asszonnyal ismerkedtem leesett a hó de dulván és a Délinél tébláboltunk. A kocsik elakadtak a hóban, a 139-es busz szintén. Törkis Valentájnra akartunk menni. És akkor mentünk vonattal. Asszem valami 6 HUF volt asszonynak diákigazolvánnyal, nekem meg kábé 50 HUF. És teljesen hangtalanul kisuhant velünk a vonat, aztán a gyönyörű hóesésben hazasétáltunk.
Ott és akkor eléggé versenyképes volt a vonat. Bár érteni vélem, ha arra kezdesz el célozni, hogy ez eléggé leredukált use case
-
npera
újonc
Nem stresszelés kedvéért, csak kíváncsiság hajt. Ha ilyenkor elvész valami adat, akkor nincs backup róla? A szalag az egyedüli "snapshot" egyik napról a másikra?
A jelen technika mellett egyedül szalag lehetséges ilyen mennyiségű adatra? Azt gondolom, hogy optikai lemezek kiesnek, de egész tömbök lementése az csak szalagra lehetséges?
-
npera
újonc
Volt már? Koenigsegg crash test összefoglaló.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz
qnadam #24018 üzenetére
Annyit beszéltek itt különféle kocsmákról, hogy felébredt bennem a kíváncsiság.
Amikor a család elutazik Magyarországra, akkor én még itt leszek egy ideig "home alone". Szerintem akkor egy alkalommal ellátogatok a falu főterén (muhaha, egy tér van csak) levő helyiségbe. A neve Raffes Bar och Restaurang, nagyon komoly törzsvendégsereg vagy gárda jár oda. Finnek 90%-ban, meg pár egyéb vegyes népség. A finnek főleg gyalog és kerékpáron érkeznek, aztán többnyire négykézláb mennek haza.
Állítólag jó a menüs kaja ebédidőben, azt is ki kell próbálni. Meg a kerthelyiséget.
-
npera
újonc
Nova, most eszembe jutott egy nagyszerű ötlet.
Az Avant X3 EVO quadhoz túl pici az akksi, a Tarot 110 pedig még jól nincsen megépítve, alighanem ősz előtt el sem kezdem, mert annyira jól állok az itthoni projektekkel. Viszont az 5"-os GepRC ripoff quad ott árválkodik, vannak hozzá gyémántos akksik is, 3 db. Miért nem gyakorlok azzal?
A kezdeti brown alert faktort kell letudni, egyébként ez is csak egy quad, ráadásul a tömege miatt lustább is picit. Ez mondjuk negatívum is lehet, mert nagyobb krátert üt és az erdő is nagyobb területen ég le, ha bek*rom a fák közé teljes gázon. De ameddig nem vágok 10-centi sebeket magamon vele, addig kábé okék vagyunk.
Ha pedig közepesen keményen odavágom, de nem ég le egyből az egész, akkor tudok venni valami tetszetős vázat és átmenteni az alkatrészeket. Ez egy jó projekt lesz szerintem
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #24026 üzenetére
Jobban van a csóka, de még mindig kell gyógytornára járnia és ha táskát hord akkor zavarja a ropira tört kulccsont a pánt alatt. Nem maradt adós a jóember, kaptam tőle saját főzésű seritalt. Mondjuk ha nem kaptam volna semmit, akkor is segítettem volna neki, mert nagyon szüksége volt egy kis asszisztanciára.
-
npera
újonc
NAS leokézza rendszeresen, hogy jó, de azért sejtem én hogy van alsóbb szintű diagnózis is, amit a doboz nem feltétlenül olvas ki vagy lát egyáltalán.
Egyelőre nem tapasztalok furcsa hangot vagy problémát másolás esetén, de az alighanem már a végső-végső fázis vagy el sem jut odáig az ember.
Ha nekilátok, akkor le kell mentsem az egészet egy külön diszkre, az alighanem egy 4T valami WD külső vinyó lesz. Aztán az új vinyók az aktuális "töréspont" alatt lesznek, amikor a méret/ár arány még nem száll el nagyon. Most talán a 6-terás cuccok vannak ott, de nem néztem egy ideje. Legfontosabb, hogy a támogatott vinyók listájából válasszak, akkor nagyon nagy marhaságot nem tudok csinálni.
Nagyon szívesen építenék egy NAS-t, aztán FreeNAS rá és ZFS, de akkor valami elképesztő sokat kellene olvassak és leginkább kérdezzek itt. Mondjuk akkor valami komolyabb cuccra is kellene lőni, hogy egyáltalán értelme legyen. Makettkodni 2 diszkkel és kevés memóriával csak a saját magam lábonlövése lenne, arra jó a már meglévő doboz.
-
npera
újonc
válasz
qnadam #24042 üzenetére
Mirror van rajta, semmiféle alaplapra kódolt varázslat (RAID-5 és ilyesmi) nincsen. Igazából itt kezd nálam behúzni a rinyarelé, amikor olvastam a különféle RAID-hibákat. Ha megmurdal az alaplapi cucc és dől be a tömb, akkor nézek mint hal a szatyorban.
Szóval ha kinövöm a NAS-t valamikor, akkor tutira egy épített cucc lesz FreeNAS-al és ZFS-el csak szoftveresen kódolt tömbbel.
Még egy életciklust szerintem meg tud élni a NAS, mert mehet bele elég nagy vinyó. A listában vannak 6-, 8- és 10-terás cuccok is, végig sem görgettem teljesen. Kettőt tennék bele, mirrorban ugyanúgy. Ameddig nincs épített cucc addig marad a mirror és a 2 db diszk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Anime filmek és sorozatok
- Most vegyünk RAM-ot, mert drágulni fog
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- OLED TV topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Acer Predator Orion 3000 - RTX 3070 (NON LHR) i7 10th 16GB RAM 1TB SSD
- DJI Osmo Action 3 akciókamera +tartozékok - újszerű állapotban, garanciával, biztosítással
- ALKALMI VÉTEL! Vadonatúj(2027.06-ig Garancia!)Asus X15,OLED kijelző,Core i7 1360p,16GB RAM/1TB SSD
- Eladó iPhone XS 64GB fekete kiváló állapotú mobiltelefon!
- ThinkPad 15,6"3K(2880x1620) IPS,Core i7 4710MQ(8x3,5Ghz)Nvidia VGA,8GB RAM,SSD,Jó akku,szép
- Keychron Q9 ISO 40 százalékos, full alumíniumházas billencs, barebone vagy kulcsrakészen eladó
- Eladó 2X4 GB Kingston ValueRAM CL15 KVR21S15S8 4, DDR4 SO-DIMM 2133 Mhz memóriamodul, párban
- Xiaomi HAYLOU WATCH R8
- HP Pavilion, Presario, K061130B1 notebook billentyűzet - magyar
- Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3600MHz CL18 RAM kit - ELADÓ!