Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
Challenge accepted:
-Masszázs, az rendesen orvosilag igazoltan jó dolog, ha nem valami kókler űzi. Izomlazítás márpedig kell.
-Kineziológiai tapasz is hasznos, tetszőleges sportsérülés után szakszerűen felrakva tehermentesít, vagy épp terhel tartóizmokat. Általános hátfájásról a húzódásokig jó mindenre. Mondjuk filléres tétel, és otthon is felrakható, jól videodokumentált téma.
-Jógát nagyon nem kell kifejteni, fitness lustáknak. Legalább mozog.
-Meditáció szintén stressz meg túlpörgés ellen hasznos lenne, de nem annyira városi szuterénben szokás rendesen megtanulni. Ismerős csajjal Tibetben is egy hónapot veszekedett valami szent ember, hogy az nem meditálás, ha észreveszi, hogy mászkálnak körülötte. Aztán csak ráhangolódott, és már érti, hogy van az alváson kívül még más olyan tudatállapot, ahol a külvilágot teljesen kizárja, és nem kell hozzá meginni vagy megenni semmit.Na az összes többit hagyjuk
-
-
-NoVa-
addikt
-
-NoVa-
addikt
Adóoldalon úgyis dipole van, az meg ugyebár fánk alakban szór. Szóval vevő oldalon bármit cserélsz, sokat nem fog változtatni. Variálhatsz az adó antenna döntésével, vagy veszel IPEX-SMA kábelt, és ráraksz egy ilyesmit (ez kb ütésvédettebb cloverleaf, és nem is árt a védelem), vagy pagodát, kb mindegy. 3" és alatta többet számít a felszállósúly, ott a zsugorcsőbe burkolt dipole verhetetlen.
-
-NoVa-
addikt
Na igyunk!
-
-NoVa-
addikt
válasz Grillo #30406 üzenetére
Amikor a kettőstömegű lendkerék működéséről beszélt hosszan egy mérnök, akkor mondta, hogy mivel rugalmas rendszer, igyekeztek kerülni az üzemi tartományba eső oszcillációs frekvenciákat, így 300Hz körül menet közben nem fáj. Az önindító viszont pont telibekapja ezt, így minden indítás egy tüske a lendkerék élettartamában, úgyhogy kiváncsian várja mennyivel csökken az átlagélettartamuk tőle.
Az enyém 295k km-t bírt ki, ez kb hozza az átlagos elvárt max élettartamot. VW fórumban találtam sok adat mazsolázni, régebbi vasaknál 260-290k közötti cserékről írnak, újabbaknál startstoppal meg 120-200k közötti számokat láttam. Userfüggő persze, Volvoszerelő is mondta, hogy pont cserélt egyet 150k után egy bácsinak, aki azt mondta, erős autó ez, úgyhogy kettesben szokott indulni, hogy ne kelljen annyit váltogatni, mert fáj a lába :)
-
-NoVa-
addikt
válasz eattila #30404 üzenetére
Annyi extra info, hogy Visa kártyákkal nem megy MO-n, csak MasterCarddal. Ez azért gond, mert mostanában cserekártyaként Visát küld ki az OTP, eddig MasterCard volt az alap, és pár user belefutott, hogy feature loss van, és ügyfélpanasz. Azóta figyelik, hogy ha fizetett apple payen keresztül valamelyik kártya, annak nem Visát küldenek legközelebb, amíg nem sikerül azt is bevezetni almapayre.
-
-NoVa-
addikt
válasz eattila #30417 üzenetére
Ez inkább valami fizikai kontakthiba/rárakódott fémes réteg árnyékolás, zaj, izé lesz. Maga a paypass minden arra képes terminálon megy (matrica a terminál oldalán), a régi világosszürke vackokon annyi az extra, hogy PIN kell neki akkor is, ha amúgy ujjlenyomattal azonosítottad magad a telefon.
Már 2 éve megy rendesen Olasz/Osztrák/Spanyol területen is a telefonos fizetés, előtte még kellett ott a kártya. Meg persze szaporodnak is a paypasses terminálok, régebben sok volt a mágneses/chipes őrület. Igaz, a Samsungnak van erre hack, de akkor még a Samsung Pay-be is regelni kellett volna a kártyám, azon át használni, mert az tud MST-t, és a sima mágneskártyás elhúzós termináloknál is megy. Szerencsére hamar elhaladt emellett a technika. -
-NoVa-
addikt
válasz Samott #30427 üzenetére
iOS-en is már így megy, de azért eltartott pár évig, mire idejutott a világ.
Kezdve azzal, amikor már volt NFC-s fizetés, de még nem volt biztonságos, bankkal egyeztetett tokenes megoldás, és a mobilszolgáltatótól kellett kérni bankkal közös szerződésben securesim-et, 2-3 kört szaladva a szolgáltató és a bank között papírokkal, mire összeállt.
Utána az ment stabilan másfél évet, majd jött a Simple, és a bank megszüntette a mobilszolgáltatóval az együttműködést. Utána egy ideig magában nem működés volt, meg rendszeresen kiesett az NFC regisztráció, és az egész kártyát törölni kellett, újra felvenni, újra kérelmezni az NFC paymentet, stb.Eltelt pár év ilyen szopásokkal, és most már egyszerűen csak működik. Kellett pár iteráció, mire a Google által adott API és a bankok igényei összecsiszolódtak. Most jön majd az az időszak, amikor rájön a Google/Apple/akárki, hogy minek ide 3rd party, bank is lehetnének.
-
-NoVa-
addikt
Valami hasonló környéken szórakozott magassági rekordokkal valaki régen, az mókás volt. Megmondta, hogy itt biztos nem zavar ezzel repülőt, mert ő a pilóta Jóféle méteres alurudakból tákolt gépe volt óriási motorokkal meg propellerekkel, és szabadesésben lemerülve ért földet általában, aztán RF lokátorral keresgélte a hóban. Manapság kb hobbialkatrészekből megvan ez, így néz ki most egy 10km magasságban járt gép:
-
-NoVa-
addikt
Enyémen a vázon rögzített kábelkötegelőre zsugorcsövezett antennákkal megoldott a védelem is, meg a rögzítés is, és a viszonylag szétálló, és szögtartó állás. Ugyanakkor rugalmas, és jó. De időnként csak úgy magától eltörik tőből a kábelkötegelő tárolás alatt, aztán szidom.
-
-NoVa-
addikt
válasz Gabibácsi #30509 üzenetére
Több az, 2001 környéki compact asszem. Kb az S60 motorteljesítménye és nyomatéka, csak nehezebb testben, és kisebb csomagtartóval, meg szűkebb hátsó ülésekkel. Nem szép, kifejezetten nem szép, ez volt a Blue Ladája és a Bangle vulgáris gyönyörű darabjai közé húzott erős esztétikai kontúrvonal. Szóval kiváló választás
-
-NoVa-
addikt
válasz eattila #30515 üzenetére
Valami korabeli cikkben másfél tonnásként hivatkoztak rá, így 300-al kevesebbel már barátságosabb. Pár órára ellennék vele valami hegyi kanyargós úton, de mindennapi együttélősnek egy olyan BMW, ami koránál fogva már kaphat jogosítványt, és vezetheti magát, az remélem olcsó volt nagyon. Ennyi mentségee lehet.
-
-NoVa-
addikt
válasz eattila #30522 üzenetére
"A maga idejében nagy csinnadrattával beharangozott, nagyon nyomatékos, ugyanakkor takarékos működést lehetővé tevő bonyolult rendszer lelke egy szenzor, amely százezer kilométerenként tönkremegy. (Belefolyik a motorolaj.) Ennek következtében lefulladozik és rángat az autó, egyenletlenül jár a motor. Bár ezt kiiktatva az autó vészprogramra kapcsol (és még a motorkontroll visszajelző lámpa sem ég emiatt), de így már közel sem olyan dinamikus és takarékos az autó, mint kellene lennie. A legtöbb használt példánynál erre kell nagyon odafigyelni vásárláskor: ha le van húzva a csatlakozó, akkor bizony biztosan rossz a vezérlés és vészprogramon futó autót kapunk. Mindkét benzines rendszeres hibája a lánc megnyúlása, amivel 150 ezer kilométer körül kell számolnunk. Figyeljünk arra is, hogy nem hengerfejes-e a kinézett autó, mivel a javítás különösen drága ennél a típusnál, akár félmillió forintba is kerülhet!"
Insert coin opciók ebben is vannak, de nem tűnik drágábbnak egy bizonyos Seat üzembentartásánál.
-
-NoVa-
addikt
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #30649 üzenetére
Egyfelől mit szánsz rá, mert nagyon széles a választék, meg sok a lehetőség.
Pll 100$ környékén kapsz olyat, amiből a fele itt van és használom előszeretettel, a másik felét meg várom majd postán. Azaz egy CCA C16 2x8 armatúrás füles, meg egy KZ APTX-HD kábel hozzá. A füles nem igényel durvább erősítőteljesítményt, csak kényelmes, nagyon nagy nyílású szilikon dugókat kell mellé szerezni, és a kicsit túltolt közepén EQ-ból visszavenni 4kHz felé, de alig. Van ennél sokkal jobb füles is drágábban, de ha a Shure 215 meg a Klipsch X10 a mérce, akkor azokhoz képest elképzelhetetlenül nagy minőségi ugrás. Fejhallgatóban a Sony MDR 1AM2S szólt kb hasonlóan, kicsit kevésbé részletgazdagon 60k ft-ért.
A kábelt már többen ajánlották, igaz a Samsung nem támogat Aptx-HD-t, de sima APTX módban sem vészes. Pár hét, és megjön az enyém, majd fikázom eleget utána.FiiO F9 pro kicsit drágább (140$ most épp), de kicsit jobb is, MMCX LDAC vagy APTX kábel kell hozzá. Abból is van sokféle, 30-100$ között. Mivel a sima F9 az eddigi legkényelmesebb fülesem, ott áll wishlisten egy pro, majdcsak akciózzák.
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #30676 üzenetére
KZ az elég esetleges márka. Sokan dícsérik, mert azért a Sony/Sennheiser áruházban kapható cuccokhoz képest jobbak szoktak lenni, de kiegyensúlyozott tiszta hangot ritkán adnak. A ZS10 Pro-t pl dícsérték az olcsóbbak közül, az AS16 meg kb ugyanaz, mint a C16, kicsit ázsiaibb ízlésre hangolva.
-
-NoVa-
addikt
válasz Phülöp #30787 üzenetére
Ha kábelt nem, de mikrofont akar, akkor pedig egyszerű az út. Relatív olcsóban a Samsung Buds is jó gadget, a Jabra Elite 65T meg ugyanez némi térrel meg dinamikával. Drót meg DAC az élvezeti célú zenehallgatásra, ott nem szempont az 1-2 hónap postára várás. Linsoul Tin P1 planar IEM 160$ körül kosárba be, mellé valami erősítő, és boldogság.
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #30988 üzenetére
Van nekik Peltor, nekem van QC35. Minden nap egész nap nem lehet a fejemen, mert nyáron csatakosra izzadok alatta ha a nap a falat/ablakot süti. Meg rendesebb zenehallgatásra jobb a FiiO F9 is nála 45$-ért, kb a 40$-os Carbo Tenore szintje. Ok, az meg jobban szól a 250$-os Klipsch X10-nél, csak hogy reálisan képezzünk árat.
Leghatékonyabb a QC35 alá betenni az F9-et, aztán süketszoba.
-
-NoVa-
addikt
Gradoból a GR10-et használtam egy ideig, de azt az idő függvényében kell nézni. 2011-ben elképesztő hangminőséget adott az 520 Euro-s áráért. 2014-ben 40$-ért 95%-ban ugyanazt a hangot megkaptad Japánból ebayen a Carbo Tenore-től. Most meg 200$ alatt pár tucat jobbat fel lehet sorolni, 100$ alatt is akad néha.
-
-NoVa-
addikt
Kis Málta feeling, Grado-ban fél órája tart a tüzijáték. Este 11 után poén, a gyerekek lazán alszanak a robbanásokra.
-
-NoVa-
addikt
Felmerülni mindenhol fog, csak kötelező választandó opcióként, hogy hit vagy erkölcstanra járjon. Anno a gyerekkori hittanórák jók voltak, mert nem dogmatikus igazságként adta elő a falu papja, hanem a maga helyén, történetek emberségről, kitartásról, nehéz időkről és viszályokról. Mivel a többség nem ilyen, marad az erkölcstan. Az is azon múlik, jó arc-e a tanár.
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #31297 üzenetére
Az egyetlen dolog, ami miatt upgradelek, az az, hogy végre megjegyzi kikapcs után is, ha lekapcsoltatom a ledet. Az EQ akkor fontos, ha nincs a telefonnak saját, Samsungban van több eszköze fülest hangolni. HWA 2.0 még lehet jó, de az LDAC mellett nem biztos, hogy jobb érdemben. Majd ha lesz PC-m 500 km-nél közelebb, megnézem. Most tengerben ázás a menü.
Az ES100-al szemben az ára elég tényező, hiába jobb kicsit, ha majdnem duplaannyiba kerül. A balanced kimenet miatt esetleg rendelek majd USA-ba, és elhozzák a csajok ha erre járnak épp. Ott van olcsóbban, 45k huf-ot nem ér.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
- Milyen autót vegyek?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- BestBuy topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen