Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz Samott #83398 üzenetére

    A motor fajtája, tekercselése (pólusok száma, fázisok száma, tekercsek száma, etc.), a mágnesek specifikációja és elrendezése, a légrés, az aktív hossz, a laminát (rotor és stator) vastagsága és "csavarása" mind-mind kihat különféle attribútumokra.

    Az inverter motorhoz hangolása is egy igen fontos dolog, aztán persze a szoftver.

    Az osztómű áttétele is fontos dolog. Egy PMSM motor egy bizonyos fordulatszámig simán csak működik, de utána a mágneses mezőt gyengíteni kell az inverter megfelelő vezérlésével. Onnantól kezdve az elérhető nyomaték kárára lehet emelni a fordulatszámot.

    Ezért van egy "plató" először a maximális nyomatékkal zéró fordulatszámról, aztán elindul meredeken a görbe és elkezd kilaposodni kábé egy parabola mentén.

    Az, hogy hova kerülnek a "határpontok" a dizájn sarokpontjaitól függenek.

    Ha ezt akarod egy járműbe illeszteni, akkor választhatsz fix áttételt, vagy változót. Van, ahol ezt a teljesítmény (gyorsulás) maximalizálására használják és van (lesz), ahol a hatásfok érdekében.

    CVT váltót még szerintem nem rakott senki, de nem lennék meglepve, ha a japánok egy idő után előjönnének vele.

    A fentieket tovább tudja komplikálni, hogy az első bekezdésben írt példák mindegyik kihat a hatásfokra és a "kagylód" máshol lesz optimális.

Új hozzászólás Aktív témák