- Linux kezdőknek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Programozási versenyek
-
IT café
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azopi74
addikt
válasz Fferi50 #27255 üzenetére
"Viszont azt nem tudom, hogy a Google Drive-on levő excelben működnek-e a makrók."
Nem működnek VBA makrók Google Docs-ban. Még a Microsoft féle Excel Online-ban sem, nemhogy a Google Sheets-ben.
Google Sheets-hez Google Apps Script érhető el, de az jelenleg még eléggé korlátolt a VBA-hoz képest, olyan szinten sincs, mint az Office 2013-tel bemutatkozott Apps for Office/NAPA (ami egyébként elérhető Excel Online-on és Excel universal app-on is, és Androidos és iOS-es Excelen is talán) -
azopi74
addikt
1. Importálás excelből Outlook naptárba lehetséges, de csak xls-ből ( Excel 97-2003 formátum), és el kell hozzá nevezned a tartományt, ahol a naptár adatai vannak. Az oszlopok neveit érdemes úgy megadnod, ahogy az outlookban is vannak a mezők, mert akkor automatikusan felismeri és bemappeli az outlook de importálás közben is megadhatod, hogy melyik oszlopot hova mappelje (Map Custom Fields) .
2. Túlórák kalkulálása excelben: természetesen megoldható, pontosan hol akadtál el, mi a gondod, mi a konkrét kérdés?
A kérdésed többi részének semmi köze az excelhez, azt tedd fel lkégy szíves az érintett topicokban: outlook és/vagy android/ios/windows phone topicok platformtól függően.
-
azopi74
addikt
válasz cellpeti #27282 üzenetére
Mi értesz azalatt, hogy tudják szerkeszteni? Tudnak felvenni/törölni/elrejteni/átnevezni munkalapokat?
Mert a munkafüzet védelem arra szolgál, hogy ez ne legyen lehetséges.
Ha munkalap védelmet (is) akarsz, akkor azt is be kell állítanod a levédendő munkalapokra.
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
válasz krisztianAMG #27272 üzenetére
-
azopi74
addikt
Nem gond, hogy 2013, azzal is tudsz xls-be (97-2003 fromátum) menteni.
Nem írtad, hogy magyar vagy angol az Office, feltételezve, hogy angol:
1. Csinálj egy excel táblát, ami fonmtos, hogy legalább a Start date, Start time, End Date, End Time legyenek benne ilyen oszlopelvezésekkel, ezek lesznek a munkában töltött törzsidő adataid.
2. Ha tudod, hogy mi a fix kezdő és befejező időpontja a műszakoknak, akkor érdemes egy segédtáblát valahol (akár egy másik munkalapon) létrehozni, ami tartalmazza a műszakazonosítókat és a Start date / Start Time-ot, így csak be kell vlookup-olni az időpontokat, és neked csak a műszakokat kell (akár egy legördülő menüből kiválasztanod, validáció beállításával) kiválasztanod.
3. Ha ezzel kész vagy, és kitöltötted, nevezd el a tartományt (jelöld ki az egész tartományt és Name Box-ba / névdobozva beírsz valamit, mondjuk "Jaded beosztása", vagy Name Managerben/névkezelőben adod meg)
4. Nyisd meg az outlookot, File/Open/Import/Import from another program or file/Microsoft Excel 97-2013
Add meg az előbb létrehozott excel file-od elérési útját, válasz ki célnak a Calendar-t (Naptár), pipáld be, hogy melyik named range-et (tartományt) akarod importálni ("Jaded beosztása"). Ezután automatikusan feljön a mapping ablak, ahol be tudod állítani, mit hova mappingeljen (baloldalon az excel "named range"-ed oszlopai, jobboldalon az outlook Calendar lehetséges mezői. Ha a név megegyezik, akkor automatikusan felismeri, ha nem, megadhatod manuálisan. Aztán finish, és az outlook beimportálja a a naptárba az excel tartományt.A túlóra kalkuláció meg egyszerű matek,írd meg mi vele a konkrét gondod.
-
azopi74
addikt
Kattints rá a jelölőnégyzetre jobb egérrel, View code, aztán ezt írd be kódnak
Private Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1.Value = True Then
Call Macro1
Else
Call Macro2
End If
End SubBár nem tudom, miért így akarod, mert szerintem nem szép dolog így használni a jelölőnégyzetet Szerintem szebb lenne ToggleButtonokkal, vagy méginkább egy pár Option Button-nal és egy Command Button-nal. De ízlés kérdése....
-
azopi74
addikt
válasz csferke #27327 üzenetére
Természetesen sehogy sem lehet ugyanolyan módszerrel. Nem csak akkor nem ha más munkalapon van, akkor sem, ha ugyanazon, de nem látható a képernyőn (mert olyan messze van, vagy nem fér bele a tartomány, vagy el van rejtve, stb..)
Nem is értem hogy gondolod, hogy működhetne? Esetleg valami osztott képernyős nézetben?
-
azopi74
addikt
Ha az a "jól ismert" felhőtárhely táblázatkezelő appja nem kompatibilis a Microsoft Excel-lel (egyik sem az, a MS Office Online-on kívül), akkor nem garantált, hogy minden olyan (amúgy alap) feature működni fog, ami amúgy az Office Online-on működik, így többek között a lap- és munkafüzetvédelem sem.
Ez amúgy nem "kikerülés", hiszen nincs is itt mit kikerülni, a lapvédelem és munkafüzetvédelem egy funkció (olyasmi, mint pl a munkalapok elrejtése, azokat is fel lehet fedni), nem titkosításra való, hiszen egy pillanat alatt el lehet távolítani akár hexa editorral, akár egy pár soros VBA kóddal meg még pár más módon is a lap- és munkafüzetvédelmet.
De nem is titkosításra való az ilyesmi, inkább csak annak megelőzésére, hogy egy egyszerű felhasználó egy véletlen melléütéssel vagy egérkattintással elrontson valamit, Nem is értem, hogy miért lehet megadni opciálisan jelszavat is, így sok felhasználónak az lehet a téveszméje ezzel kapcsolatban, hogy ez akkor most valami biztonságos dolog, holott csak néhány egérkattintással és billentyűzetleütéssel hosszabb a védelem feloldása, mint ha nem lenne jelszó megadva...
-
azopi74
addikt
válasz csferke #27334 üzenetére
DE ha ugyanazon a munkalapon van akkor semmi akadálya, hogy jobbra/lefelé megkeressem a tartományt és módosítsam.
"Kipróbáltam, tényleg. Igazság, hogy, nem gondoltam volna, mert ennek így már nem látom különösebb értelmét "
"DE, ha a másik munkalapra váltok akkor SEMMI nincs kijelölve."
Javasolhatod feature suggestben, ha gondolod , én nem látom igazán hasznosnak, de ez magánvélemény
-
azopi74
addikt
válasz bara17 #27435 üzenetére
Feltételes formázással lehet, képlettel (MIN függvény)...
De talán van rá beépített formázás is, (verziószámtól függ, nézd át a "gyári" opciókat) ami pont ezt csinálja, és akkor még ezt is megspórolodMásik kérdésre: HA függvénnyel (és minden más worksheet függvénnyel) csak a cella tartalmát tudod befolyásolni, a formázását nem. Szóval nem, nem lehet vele színezni Feltételes formázás a barátod, ha ilyet akarsz. VBA teljesen felesleges ilyen célra.
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
válasz bara17 #27438 üzenetére
Bocsi, de ezt a képletes módszert én javasoltam, nem lappy. Ő mást javasolt
és lappy módszere nem működik? mert az még ennél is egyszerűbb....
Most gépközelben vagyok,megnéztem, és igazunk volt, tényleg be lehet képletezés nélkül is állítani (legalábbis 2010-től felfelé) , hogy a legkisebb vagy legnagyobb értéket adott színűre színezzeÍgy :
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
válasz róland #27484 üzenetére
Tudom, tudom, csak irónia volt (azt viszont nem vettem észre, hogy OpenOffice.org-ban kezdte el)
Én nem használok semmilyen ingyenes MS Office alternatívát, különösen, ha táblázatkezelőről van szó, az ingyenes alternatívák tudása az Excel funkcionalitásának 3-4%-át súrolják alulról
-
azopi74
addikt
válasz róland #27486 üzenetére
Jó, hát én nem "általános" használatban gondolkozok, hanem vállalati használatban, ez talán szakmai ártalom ...
Általános használatra szerintem az ingyenes Windows 10-es Excel universal app is (de még az androidos és ios-es excel és az Excel Online is) elég jó.
A szeparátor pedig még Excel-en belül is változó lehet beállítástól függően .Nem kifejezetten csak a makróprogramozásra gondolok, amikor az Excel felsőbbrendűségéről beszélek.
Bár jelenleg az is egy igen fontos tényező, rengeteg nagyvállalatnál legacy makrós megoldások százai vannak használatban, és annak ellenére, hogy 90%-uk kiváltható lenne mai eszközökkel makrómentes megoldásra, de ez mint jelentős idő és pénz.
Igaz, a VBA sírját már jó ideje ássa a MS, és mindegy egyes verzióval közelebb kerülünk ahhoz, hogy lapátra kerüljön, mert egyre ritkábban kell hozzányúlni, de a fent említett okokból még sokáig megmarad, csak az van, hogy egyszerűen nem fejleszti tovább a MS (az az igazság, hogy már egy jó ideje befagyaszotta a fejlesztését, 2003 óta a VBA gyakorlatilag változatlan), és próbálja kiváltani, és fokozatosan átterelni a fejlesztőket a modernebb eszközök irányábaInkább olyan, vállalati alkalmazás során nélkülözhetetlen forró feature-ökre gondolok, mint Data Model, PowerPivot (Excel 2013 óta beintegrálva, 2010-hez ingyenes add-in) in PowerQuery (2010-hez és 13-hoz add-in-ként elérhető, Excel 2016-ba végre beintegrálva, sőt, maximálisan programozható), stb... És ezek folyamatosan fejlődnek, szinte havonta új feature-ökkel gazdagodva.
De említhetném akár a jó öreg legacy MS Query-t is (bár PowerQuery-hez képest kicsit őskövületként hat), ha vállalati alkalmazásról beszélünk. De az alap dolgok is ezerszer kulturáltabban vannak megoldva, mint az "alternatívákban". Más alkalmazási területeken (szövegszerkesztés, prezentáció) nem olyan széles a szakadék, mert tényleg eléggé jól felzárkózott a konkurencia a MS Office-hoz, de táblázatkezelés esetében én úgy érzem, hogy egyre inkább behozhatatlan az Excel előnye, és minden egyes új verzióval tovább nyílik az olló, és a lemaradás egyre durvább.
Ennek persze nem örülök, mert egy kis verseny nem ártana a piacon, de jelenleg esély sincs arra, hogy valamelyik konkurens szoftver akár csak az Excel lába ujja közelébe érjen. -
azopi74
addikt
Szia,
Az igazság, hogy nem tudom, hogy sikerült DARABTELI-vel megoldanod az első részét. Légy szíves oszd meg, mert érdekel, nem tudom elképzelni, hogy hogyan sikerült
Ja, megvan: Valahogy úgy csináltad, hogy összehasonlítottad a DARABTELI-t ráeresztve egyrészt az egész oszlopra, másrészt az adott cellától az oszlop végéig, és a kettő egyezését adtad meg feltételnek?
Valahogy így (ha az A oszlopot akarod így feltételes formázni)? :
=DARABTELI($A1:A$100;C1)=DARABTELI($A:$A;$A1)
Mert ennél szerintem kézenfekvőbb és rugalmasabb lenne így:
=HOL.VAN($A1;$A:$A;0)=SOR($A1)
Ami a másik részét érinti, csak add hozzá ÉS-sel a plusz feltételt. Sajnos nem értem, hogy mit értesz az alatt, hogy "Mindegyik kategóriacím előtt egy üres cella van"
Ha azt érted, hogy a cellától balra, és a B oszlopban vannak az adatok, (tehát az A oszopban van üres cella a ketegóriacímeknél) akkor valahogy így:
=ÉS(HOL.VAN($B1;$B:$B;0)=SOR($B1);$A1<>"")
-
azopi74
addikt
Ja, tényleg így is lehet darabtelivel, tegnap kissé már fáradt voltam ennek ellenére a hol.van megoldás jóval közelebb áll a férfi logikámhoz, na és nagyságrendekkel gyorsabb is (több százezer sornál már nagyon nem mindegy) ha az előtt-et így értettes, akkor delila által írtat javaslom )kombinálva a hol.van-os módszeremmel
-
azopi74
addikt
válasz Zola007 #27519 üzenetére
Csak az utolsó megoldás igényel add-int, én pont nem arra gondoltam, hanem az első négyre
Egyébként a lite verzió ingyen van, deén sem szeretem a kiegészítők telepítgetését, akkor se, ha ingyenes (amit meg lehet oldani kiegészítő és makró nélkül, azt oldjuk meg úgy) . egyébként azt a 15 usd-s full verziót kb egy napos munkával le lehet kódolni akár VBA-ban. Vicc, hogy van pofájuk ezért pénzt kérni -
azopi74
addikt
Szia:
Ezt írd B2-be, és húzd le a képletet, ameddig szükséges :
=INDEX($A$2:$A$12;HOL.VAN(0;INDEX(DARABTELI($B$1:B1;$A$2:$A$12);0;0);0))
(Ha 12-nél több sorod van, akkor értelemszerűen A$12-t írd át annak megfelelően)
Ha nem akarod,, hogy #NA hibát hozzon a felesleges cellákba, hanem inkább üres cellát, akkor:
=HAHIBA(INDEX($A$2:$A$20;HOL.VAN(0;INDEX(DARABTELI($B$1:B1;$A$2:$A$20);0;0);0));"")
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
válasz azopi74 #27533 üzenetére
Egyébként Excel 2016-ban van erre egy gyorsabb és elegánsabb megoldás is (Excel 2010-ben és 2013-ben is megoldható csak kicsit máshogy, de kell hozzá az ingyenes Power Query bővítmény):
Alakítsd táblává az "ismétlődéssel" oszlopot (jobb egér, insert table), aztán Data->Get&Transform-> From table
Utána kattints a query editorban a Remove Duplicates-be, nevezd át az oszlopot "Ismétlődés nélkül"-re (rename), és szúrd be a query-t B1-be. (Close and load to.. existing worksheet)Ezután ha frissül (vagy bővül) az A oszlopban az ismétlődéses lista, ha manuálisan a B oszlopban az ismétlődésen, az is frissül. Vagy megadhatsz neki akár percenti frissítést, vagy hogy minden megnyitáskor frissüljön.
Vagy akár VBA-val eseményvezéreltté is teheted a frissítést - ha frissül az alaplista, frissítsen rá automatikusan az ismétlődés nélkülire.
-
azopi74
addikt
válasz sedyke #27556 üzenetére
Ha másolod az első pivottáblákat, (nem pedig újra létrehozod az eredeti adatforrásból) és utána álltgatod csak be kedved szerint, akkor az új pivot ugyanazt a "köztes" adatbázist fogja használni adatforrásként, mint az eredeti, nem növelve feleslegesen a méretet és lassítva a műkődést.
-
azopi74
addikt
válasz sedyke #27556 üzenetére
"Az eredeti okom a gyorsitasra, hogy amikor szeretnem megjeleniteni az ertek nelkuli teteleket is, akkor megfagy az egesz es nem csinalja meg."
Ott akkor szerintem valami más gond lesz. (több oka is lehet) Ha nem nagyon titkos az adatok, töltsd fel valahová, vethetünk rá egy pillantást.
-
azopi74
addikt
válasz Kloden #27577 üzenetére
Mit értesz az alatt, hogy "fél óra 375Ft, egy óra 750Ft" ?
Hiszen ha fél óra 375Ft, akkor mi a mennyisége kedvezmény az egy órában? Miért kell ezt külön kezelni? Nem teljesen értem ,ennyi erővel azt is írhattad volna, hogy másfél óra 1125, két óra 1500 Fr, stb...
Azt sem értem, mit értesz az alatt, hogy "kerekítenie kell 30 perces pontossággal"
Nem úgy működnek a kölcsönzők, hogy ha pl fél órát meghaladta az adőtartam, akkor már 1 órát kell fizetned?
Na mindegy, ha jól értelmezem a feladatot, akkor az időtartmot így tudod kiszámolni, HA B1-ben és A1-ben vannak az időpontok
=INT(B1-A1)*3000+MIN((B1-A1-INT(B1-A1))*48*375,3000)
=INT(B1-A1)*3000+MIN((B1-A1-INT(B1-A1))*48*375;3000)
-
azopi74
addikt
válasz Fferi50 #27583 üzenetére
Hopp, egy bugot mégis találtam benne (a helyesírási hibákon és elírásokon kívül, bocsi, kapkodva írtam, telefonról :
Ez így a törtnapra jutó részt pontosan számolja, nem pedig felkerekekítve "egész félórákra".
Javítom:
=INT(B1-A1)*3000+MIN(ROUNDUP((B1-A1-INT(B1-A1))*48,0)*375,3000)
=INT(B1-A1)*3000+MIN(KEREK.FEL((B1-A1-INT(B1-A1))*48;0)*375;3000)
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
válasz Carasc0 #27601 üzenetére
Bár írtad, hogy Excel 2010, azért beteszek egy Excel 2016-os, makró mentes megoldást is , mert imádom
(Excel 2010-ben is működőképes, csak fel kell tenned a PowerQuery add-in-t.)ALakítsd táblává (Table1) a forrás oszlopot. és B1-be szúrd be ezt a query-t (Advanced Editor):
let
Source = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Table1"]}[Content],
#"Added Custom" = Table.AddColumn(Source, "Custom", each List.Random(1)),
#"Expanded Custom" = Table.ExpandListColumn(#"Added Custom", "Custom"),
#"Sorted Rows" = Table.Sort(#"Expanded Custom",{{"Custom", Order.Ascending}}),
#"Removed Columns" = Table.RemoveColumns(#"Sorted Rows",{"Custom"})
in
#"Removed Columns"Természetesen a fenti a sima query editorban előállítható négy egérkattintással
Ja, azt elfelejtettem írni: refresh-re kalkulálja újra a kevert oszlopot. (jobb egér - refresh, vagy magyarban frissítés)
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
válasz Carasc0 #27604 üzenetére
"A PowerQuery cucc feltétele az IE 9 megléte"
Hát ez ebben a formában nem igaz. IE 9 vagy annál újabb kell neki (gondolom nem IE8-at vagy IE6-ot használsz )
Én se lennék hajlandó ilyen elavult böngészőt telepíteni, mint az IE9, de nem is kell (sőt nem is lehet mai OS-ekre) , természetesen megy a mai böngészőkkel. is Nálam is gond nélkül fut már két éve, pedig sose látott IE9-et, csak IE11-et, sőt, jelenleg egyáltalán semmilyen Internet Explorert se lát, csak Edge-etOffice 2013-ba még csak a PowerPivotot tették be, a PowerQuery (lánykori nevén Data Explorer) csak Office 2016-tól lett beintegrálva az Excelbe.
2010-re és 2013-ra külön kell letölteni.[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
-
azopi74
addikt
válasz csudri #27651 üzenetére
Kicsit bővebben leírnád a problémádat?
Melyiket eszi meg a "porgram" és melyiket nem? Milyen adatformátumnak kell lenni, hogy megegye a program? Szám, vagy szöveg?
Csak azért, mertr így ránézésre az felső szám formátum, az alsó viszont szöveg, hiszen hosszabb a cella tartalma, mint a szélessége, és mégsem alakítja át normál alakra (mint a felső esetében) Szóval az a kérdés hogy melyiket eszi meg az alkalmazás, amibe importálni akarsz? A felsőt vagy az alsót? Ha számmá akarod alakítani a szöveget, akkor a legegyszerűbb megoldás a text to columns (szövegból oszlopok), azzal két egérkattintással számmá tudod varázsolni az egész oszlopot, amiben szövegek vannak) . Ha fordítva, akkor szöveggé kell alakítanod a számokat egyszerű cellaformázással.
-
azopi74
addikt
válasz ClioRS #27652 üzenetére
Erre elég sok megoldás van, de az a kérdés, hogy a verzió mi?
A legegyszerűbb , leggyorsabb, és legelegánsabb a power query, ehhez viszont vagy Excel 2016 kell vagy Excel 2010/2013 + PowerQuery add-in.
második megoldás: DataModel, ehhez Excel 2013 kell vagy Excel 2010 + PowerPivot add-in
harmadik módszer: Microsoft Query, ez megy mindenen (2003 vagy annál újabb). Ez nem annyira szép,és megvannak a korlátai, de ilyen egyszerű feledathoz az is célravezető
(vannak egyéb megoldások, is, pl makrózás vagy worksheet függvényekkel, vlookup, index/match való tákolás, irányított szűrőzés, de az mind nagyon csúnya és nagyon lassú
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
Hát ezért nem szabad sohase megnevezéseket használni, hanem kódokat.
Legalábbis, ha utána szeretnél dolgozni is azokkal az adatokkal . Persze adatrögzítéskor lehet validációt használni. (ha excelben történik a rögzítés is, akkor a magyarban érvényesítés néven lehet)Az ÁTLAGHA függvénnyel mi a problémád?
-
azopi74
addikt
válasz ClioRS #27661 üzenetére
Akkor MS query marad
Data->Get External DAta->From Other Sources->From Microsoft Query
Excel file-ból -t válaszd ki
Add meg a file elérési útját
Válaszd ki a munkalapokat, ahol az adatok vannak
Kösd össze a táblákat
Add meg a feltételeket (figyelj oda, hogy AND vagy OR a kapcsolat összekötő)
Ha jól csináltad valami ilyesmit kell kapnod, ha az SQL-re kattintasz :
SELECT `Sheet1$`.azonosító, `Sheet1$`.statusz, `Sheet2$`.azonosító, `Sheet2$`.statusz
FROM ***.`Sheet1$` `Sheet1$`, ***.`Sheet2$` `Sheet2$`
WHERE `Sheet1$`.azonosító = `Sheet2$`.azonosító AND ((`Sheet1$`.statusz='végleges') AND (`Sheet2$`.statusz='Igen') OR (`Sheet2$`.statusz='IN/A'))Ahol Sheet1 és Sheet2 lapokon vannak az adatok *** az elérési út
És add át az excelnek File -> (Return Data to Microsoft Excel)
És kész vagy. Ezután csak frissítgetned kell a query-n (jobb egér-refresh), ami automatikusan frissül, ahogy az alapadatok változnak.
-
azopi74
addikt
válasz csudri #27665 üzenetére
Az egy dolog, hogy te "általános"-nak látod mindekettőt (olyan valójában nincs is), de az lehet valójában szöveg is meg szám is.
Ne kérdezd, hogy mi értelme ennek, mert most nincs időm kifejteni, ez a glitch az excel "sajátos" adatformátium kezeléséből adódik, ami sokaknak okoz fejfájást...Viszont a legfontosabb kérdésre nem válaszoltál: számot, vagy szöveget tud megenni a program, amibe be akarod importálni? Melyiket fogadja el, az alsót vagy a felsőt? Mert annak függvényében cselekedj (szövegből oszlopok vagy számok átalakítása szöveggé)
-
azopi74
addikt
válasz Szaszati #27667 üzenetére
Szia, hozzáadtam data model-hez a két táblát és beállítottam az adatkapcsolatot, a pivot sheeten most már olyan statisztikát tudsz csinálni, amilyet akarsz a szokásos pivotos módszerrel.
ide mentettem el: [link]
Sajnos ezt most Excel 2010-en csináltam, , powerpivot add-innal, mert most olyan gépen vagyok ahol csak az van de excel 2013-ban egy kicsit máshogy (egyszerűbben) kell megcsinálni (addin nélkül) , ezért képernyőfotókat nem lövök fel most, nehogy összezavarjalak (de a kettő teljesen kompatibilis egymással, csak a felhasználói felület más)
-
azopi74
addikt
Meert az excel lebegőpontos formában tárolja a számokat így pl ha 1.111111111112-ből kivonsz 1.111111111111 -et, akkor azt csinálja, hogy először konvertálja lebegőpontosra minkét decimal értéket, kivonja egymásból, és utána visszaalakítja decimal-ra. Így aztán nem 0.000000000001 - et fogsz kapni, hanem 0.00000000000100008890058234 -et. Ha ilyen pontosságú számításokat akarsz végezni, akkor nem az excel az eszközöd, inkább valami komolyabb adatbáziskezelőt használj, azok képesek sokkal nagyobb precízióval dolgozni (akár 128bites pontossággal).
-
azopi74
addikt
válasz #75654912 #27679 üzenetére
Egy javaslat: sokkal gyorsabban választ kapnál, ha nem képet töltenél fel, hanem magát a táblát valahova.
Egyébként a SUMPRODUCT (szorzatösszeg) függvény lesz a barátod, de én először is táblává alakítanám a tartományokatm, hogy minden változásra (beszúrásokra, bővítésekre) rugalmas legyen a megoldás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Politika
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Autós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Xbox Series X|S
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest