Új hozzászólás Aktív témák

  • #36031232

    törölt tag

    Szerintem a legnagyobb probléma az, hogy ma a magyar diákoknak fogalma sincs, hogy mire számíthatnak az egyetemen, főleg ha természettudományos pályát választanak.
    A mai magyar felsőoktatásban nincs olyan, mint nyugaton, hogy specifikus területi képzés, hanem globálisan, gyakorlatilag mindenre fel akar készíteni. A legtöbben maximum közepesen nehéz programozási feladatokkal fognak szembesülni az életük során egy kényelmes, szolgáltatási piacon szereplő cégnél. Viszont lesznek olyanok (~1%) akik a szinkronizáció vagy az ütemezési problémák, netán a pipeline utasításfeldolgozás vagy a kriptográfiai problémák elméleti hátterének akarják szentelni az életüket és hát nekik is kell valamit mutatni.
    Ezzel nem azt mondom, hogy teljesen felesleges a matek, mert igen is szükség van rá, ugyanúgy mint az algoritmuselméletre meg a kódoláselméletre, hiszen előfordulhat, hogy a cég okosai által készített rendszerről kapsz egy műszaki specifikációt és szoftvert kell rá írni és ahhoz, értened kell, mi, mit csinál és miért. Csak ésszerű keretek között kell tartani, nem arra, hogy a kerettanterv 40%-át elvigye. Főleg olyan oktatásra, ami a kevesebb néha több elvét követi és teljes mértékben a megértésre koncentrál.
    Több, kisebb létszámú (10-12 fős) gyakorlat, jobb oktatási anyagok. Jó gyakorlatvezetők, előadók.

    Talán b.kov írtam nekem privátba és egyet is értek vele, hogy legtöbben, amikor informatikus szakmára gondolnak, akkor valami olyasmit képzelnek el, mint a most induló üzemmérnök informatikus (tanterv:[link]) képzés. Kevesebb matek,sok programozás, sok gyakorlatias tantárgy..

Új hozzászólás Aktív témák