Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz doooo #3 üzenetére

    A szó szabadpiaci értelmében nincs verseny - soha nem is volt, az autógyártásnál szigorúbban szabályozott ágazat aligha létezik, az állam szabja meg a forgalomba hozható típusok szinte összes paraméterét. Nem gyárthatsz akármilyen formával, törésteszttel, káros-anyag kibocsátással autót, s amint az illusztráció mutatja azt is az állam dönti el, hogy ad-e a terméked vásárlóinak támogatást. Mára odáig süllyedt a 'verseny', hogy kinek puhább a műszerfala.

    #5biga:
    Ez az állami finanszírozás fura műbalhé - mikor Magyarország támogatta, hogy idetelepüljenek autógyárak az ugyanúgy beépült a költségszerkezetbe, ahogy pl. mindenféle EU-s projekteken is pályázhatnak támogatásért a cégek (rá lehet keresni a márkanevekre, az elmúlt 10 évben azért mindenkinek jutott pár százmillió euró).
    Azt már csak mellékesen merem felhánytorgatni, hogy melyik európai autógyártó mögött hány évtizednyi állami atyáskodás van - a Fiat, Volkswagen is ugyanazt az utat járták be, mint az ázsiaiak, de a Renault-t egészen 1990-ig nem sikerült privatizálni és az azt megelőző fél évszázad másról sem szólt, mint hogy folyamatosan fel kell tőkésíteni a veszteségei miatt (kontextusként: Magyarország is abban az évben próbálkozott először az Ikarus privatizációjával).

Új hozzászólás Aktív témák