-
IT café
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Tamás9x #60621 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm az infót. Le is töltöttem. -10 °C esetében már csak 60 % kapacitás áll rendelkezésre. 60 °C esetében meg 1 hónap alatt merül annyit az akku, ami normális, 23 °C esetében 1 év alatt. (40% -ot, ha jól olvasom). A lámpát az autóban akkor veszed, vesszük elő, amikor probléma van. Pl kereket kell cserélni. Ezt 10 perc alatt is meg lehet csinálni, de a kollégámnak legalább 30 percet vesz igénybe. És akkor még a pakolást nemis számoltam. Igen -20 °C - 60 °C az üzemhőmérséklete. 55 °C, 60 °C felett meg maga a lámpa vesz vissza. 75 °C még rendben van az akkunak, a 130 °C -ot 10 percig bírja robbanás nélkül. Na most nyáron, ahol az árnyékban van 40 °C, a napon több, és az autóban még több. Mérd le 1x. Meglepő lesz. Szerintem minden Li-Ion cuccot utána ki fogsz szedni az autóból. Tudod, 1x elég, ha peches az ember. És itt jobb minőségű akkukat mutogatsz. Szerintem sokan vannak akik gyengébb minőségű akkukat használnak. A Samsung is tudna erről könyvet írni.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz Tamás9x #60621 üzenetére
A mobilt, GPS -t, stb automatikusan szedem ki a kocsiból. Nem szeretném, hogy szemet szúrjon valakinek. De a vészlámpát az autóban hagyom. Hiszen azért van, hogy ott legyen. Havernak az A oszlopra 1 db Maglite ML300L 3D van odapattintva. És nappal mindig a kocsiban van. Néha esténként kapja le, ha a többit otthon felejtette. De nappal ott fityeg az autóban, az üveg mögött. 😉
-
Gargouille
őstag
válasz Tamás9x #60621 üzenetére
Az általad linkelt adatlapon feketén-fehéren leírja a gyártó, hogy -20 - 60 fok között tárolható biztonságosan 40%-ra töltve, 1 hónapig. 3 hónap tárolásnál már csak 45 fok a plafon. Használat közben pedig 75 fokot ír felső korlátnak.
Amire te hivatkozol az egy nyúzási teszt, ahol extrém igénybevételnek tették ki az akkut. De ezt - szerintem - alapvető hiba összekeverni a biztonságos üzemeltetéssel. Hétköznapi analógiával élve olyan ez mint a felvonóknál, a fülkében ki van írva, hogy 600KG a maximális teherbírás, de valójában ennek többszörösére van méretezve a kábel (a szakítópadon lehet, hogy mondjuk 2200KG-nál pattan csak el), viszont ez az a megadott súly, amit biztonságosan és garantáltan elvisel hosszú távon.
Nyilván szíved joga azt csinálni a saját akkuddal amit csak akarsz, de azért itt ne bátorítsunk senkit arra, hogy a kocsiban hagyja a 18650-es lámpát tartósan. Nyilván nem robbannak naponta az ilyen akkuk, ritkán esik meg ilyesmi, de bizony előfordul (repcsire sem véletlenül nem viheted fel úgy külön). Nem lenne jó ha bármelyik kollégának kigyulladna a kocsijában, csak mert itt azt olvasta, hogy a hozzáértők javasolták... szóval érted, na.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
ZolkoW
őstag
válasz Tamás9x #65325 üzenetére
Érdekel, ha lesz megfejtés, most gyorsan ránéztem a Nitecore Low-temp árakra, és amibe azok kerülnek, abból vehetsz kb. 2 korrekt normál akksit, és egyiket tárolhatod a meleg kabátzsebedben, amíg szükség nem lesz rá ;)
Ráadásul 18650-ben találok csk, 2900-asokat, ennyit lehet, hogy tud egy normál 4200-as, vagy 5000-es 21700 is. Csak hangosan gondolkodtam, nem lebeszélni akarlak.
(én egy Samsungot és egy Xtart használok hozzá, de huzamos ideig nem voltam velük hidegben)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Beri
addikt
válasz Tamás9x #67881 üzenetére
Több ilyen bepattintós tartót is próbáltam már a topicban linkeltek közül, mindegyik kevés volt. Vagy a kormányhoz nem rögzül eléggé, vagy a lámpát nem tartja rendesen. Akitől a legutolsót vettem, az is ugyanezt mondta, mint te most, hogy "ebből eskü nem esik ki bá$tya", aztán mégis.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Tamás9x #68076 üzenetére
De így az elnevezés is sántít, ahogy te írod.
Li-po = Li-on szilárd elektrolitos változata. Azaz mindkettő Li-ion akku.
Most más kérdés, ha szétszedjük, milyen kencét találunk benne, de fizikailag a zsír is szilárdnak számít (edény alakját nem veszi fel). Vagy akármit is találtok benne, most mellékes, nem erre próbálok kilyukadni (amelyik lapos és folyik, az is Li-po hivatalosan, illetve valamilyen elmélet mentén).
Li-ion akkut (folyadék-elektrolit) szokták hengeres fémtokba zárni, míg a Li-po akkut tasakolják, legalábbis ebben a kategóriában, amit te is említettél.
Vagyis az 502540 szabványméret Li-po akkut takar gyakorlatilag / szerintem, ezért nincs értelme ebből Li-ion (nem polimer) változatot keresni.
[ Szerkesztve ]
-
saril
senior tag
válasz Tamás9x #68078 üzenetére
már a 4,2v is sok, nem hogy a 4,3v értem én hogy engedi, persze ha neked nem számít az élettartam akkor 4,2v felé töltöd, ha valakinek számít az 4,1ig vagy 4 voltig szokta engedni, ha van rá lehetősége.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Tamás9x #68078 üzenetére
A végfeszültség nem azon múlik, hogy Li-po vagy folyadékos Li-ion, mindkét fajta lehet emelt feszültségű. Az összetétel finomításával / adalékolásával elérik, hogy régebben 4,1 V, utána 4,2, 4,35, illetve 4,44 V is van már telefonokban. Ennek oka értelemszerűen, hogy így több Wh energiamennyiség pumpálható bele. Amikor feltalálták, még csak 4 V-ot bírt.
Egy a lényeg, hogy ami rá van írva, csak addig szabad tölteni, különben azt kockáztatod, hogy a túlfeszültség miatt hamarabb elkezd öregedni, ami a belső ellenállás növekedésében nyilvánul meg. Már amelyik nem fúvódik fel.
Ez független a töltés gyorsaságától, a feszültségkülönbség veszi igénybe az elektródákat. Vagy inkább a pozitív töltéshordozó lítium ionok felhalmozódása az anódon, túlzott mértékben. De akárhogy is van, nem jó erőltetni, illetve az előírások szerint nem is szabad.
A belső ellenállás értelemszerűen gyengíti a használhatóságot, hiszen egy soros ellenállást képez az áramkörben, amin feszültség esik, áramtól függően.
Példa kedvéért a 4,2 V-os cellák védelmi feszültsége 4,25 V. Vagyis 4,2 V-ig kell menni a töltésnek, de ha a töltő meghibásodna, akkor 4,25 V-nál kell a védelmi panelnek lekapcsolnia.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz Tamás9x #68560 üzenetére
Köszi. Ezt az idióta megoldást. Frankón elhagyom majd a végéről a kupakot az akkuval együtt. Sokat fogyaszthat ha égve hagyom? Napi szinten használnám.
Amúgy baromi jó, leggyengébb fokozaton is erősebb, mint a mostani 2 lámpám együtt.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tha_answer
őstag
válasz Tamás9x #71803 üzenetére
Igen, meleg fenyu, sargasabb.
Gozom sincs milyenek az autoszerelok lampai, a ficko egy hangarban volt eddig, ott ha be kellett nezni vhova egy gepnel akkor inkabb egy izzot hurcolaszik 220on, hiaba van ledes megoldas kabel nelkul, inkabb szivozik a kabellel a melegseg miatt, mondta h nem tetszik neki a led fenye.
Sztem a kocsi is gep - bar azokhoz nem feltetlen kell hangar - szal vmi olyasmi igen. Lehessen kezbe venni, akasztani, cuppanjon vasra ( bar kompozitra, muanyagra alura nemjo a magnes, de azert vannak meg vasak azokban is).
Ha mar odafigyelunk, akkor a pwm mentesseg se art, illetve ha leesik par meteres magassagrol, azert ne elso leesesre adja be a kulcsot.
Egesz jol eltalaltad sztem. sot!
-
t72killer
titán
válasz Tamás9x #73531 üzenetére
Az építésben a ponthegesztés az extra, máshol nem hasznosuló ktg, bms, tok megvan aliról.
jelenlegi alternatíváim:
1.építés: 8db, darabonként 5£ 32700 cella (uk ebay)+bms+tok (ali). Csavarozható vagy füles cellákkal kb 60£. Hátrány, hogy az alis bms-t ki kell várni. Kérdőjeles, hogy a brit ebayes cellák hozzák-e a 6Ah-t. Előny, hogy a csavaros dizájn mellett bármikor javítható a rendszer.2.kész vétel: 2x35£, mínusz 2x10£ ajándékkupon, amit most nemigazán tudok másra költeni.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Lacerta
aktív tag
válasz Tamás9x #73538 üzenetére
Welcome.
Tölteni sztem a legegyszerűbb egy ( vagy több ) charger boardot venni. Olyat, ami állítható feszültségű, és a switchoff treshold is állítható ( ezek 3 potisak ). Néhány dollárért többféle is van Alin.
Ha méregetni is akarsz, akkor marad az Opus, és a kapcsoló hackelés. De kisütést az is csak 3V-ig csinál, a gyártók pedig 2.7..2.8V-ig adják meg a kapacitást. Mondjuk összehasonlítási alapnak így is jó.
-
t72killer
titán
válasz Tamás9x #73533 üzenetére
Nna, igértem visszajelzek, ő lett a végleges megoldás, elvileg jövő 7végére itt lesz . Kicsi kedvezménnyel 37.83£-ba került, ennyiből nem hoztam volna ki egy 6Ah-s 4s 32700 pakkot még doboz nélkül se.
Ahogy megérkezik, ráeresztem a töltőt-merítőt és jelentkezek, hány Ah-t találtam benne
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- 6 Android főverziót ígér a Samsung
- Milyen videókártyát?
- Path of Exile (ARPG)
- Világ napszakokban (képek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- A gépház modding sötét oldala.
- Nintendo Switch
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen