Új hozzászólás Aktív témák

  • gs20

    tag

    válasz FBLLMAG #42562 üzenetére

    Még egy kicsit offolok: Favoritom 2 volt, Feliciám régi skoda motorral szintén volt egy (bár utóbbi nem sokáig, gyorsan lecseréltem egy 1.6-os Feliciára). Tehát a skodri motoroknál az ékszíj a vízpumpát hajtotta, és a töltésjelző villant fel ha csúszott az ékszíj. Az elosztót kihúzva, és benézve a motorba látszott az olajszivattyú tengelye, benne egy fűrésztárcsával készült bemarás, ami az elosztótengelyhez kapcsolódott, arról kapta a hajtást. Az elosztótengelyt meg a rajta lévő ferde fogazású fogaskeréken keresztül hajtotta a vezérműtengely.
    Képek: Favorit vízpumpa Favorit olajszivattyú VW 1.9 tdi olajszivattyú
    Amúgy elvétve tényleg akadnak motorok ahol az olajszivattyút hosszbordás szíj (de nem ékszíj) hajtja. És amit mondasz, az olajszivattyú szállításának elektromos szabályzása/elektromos olajszivattyú jött be pár éve (pl ford 0.9 ecoboost) mint új irány, amit kb a turbós benzinesek magas alacsony fordulati nyomatéka, és emellett széles fordulatszám-tartománya indokol.

    E=MZ²

Új hozzászólás Aktív témák