Új hozzászólás Aktív témák

  • PHM

    addikt

    válasz DeFranco #12469 üzenetére

    Ezt neked kell eldönteni.
    Szerintem 4 alternatíva van:
    1: Alkáli elem. Hosszú távon költséges, mert ha biztosra akarsz menni,
    1-2 évente cserélni kell. Nem tesz nekik jót az autóban előforduló időnkénti
    magas hőmérséklet. Kifolyhatnak.
    2: Lítium elem. Tartósabb az alkálinál, de drágább is. 2-4 évenként
    ezt sem árt cserélni. A magas hőmérsékletet ők sem igazán szeretik.
    A kifolyás veszélye viszont elhanyagolható.
    3: Lítium akku. A + töltő miatt még költségesebb rövid távon, viszont nem kell
    cserélni, elég csupán kb évente feltölteni. A nagy meleget szintén nem szeretik,
    s a kifolyás veszélye is elhanyagolható.
    4: Dinamós lámpa. Költséges beruházás, viszont elvileg megbízható.
    Azt azért nem árt tudni, hogy ezekben is általában lítium akku van, amit
    nem árt néha feltölteni. A pára árthat neki, berozsdásodhat.
    A lényeg, hogy szerintem nem létezik univerzális, extrém hosszú távon
    megbízható megoldás. Mert ami elromolhat, az el is romlik.
    Ha a biztonság a fő, tartasz a kocsiban egy 12V-os szerelő lámpát,
    és mellette valamilyen 1xAA-s, vagy lítium akkus lámpát.
    A 3xAAA-s lámpákat ilyen célra nem javaslom, mert kisebb a kapacitásuk,
    valamint akkor fogják feladni a harcot, mikor a leggyengébb cella lemerül.

    Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?

Új hozzászólás Aktív témák