Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kroni1

    veterán

    válasz bigdigit #9940 üzenetére

    "Már a legelején azzal kezdtem ez még luxus cikk"

    Tegyük hozzá, hogy úgy luxuscikk ha a te igényeidnek megfelelve csak garis, újszerű keveset futott, nagy hatótávú EV-ben gondolkodunk.

    "De hogy még valaki úgy is gondolja micsoda spórolás az EV évi kb legalább 50k kilométer alatt az nagyon tévután jár"

    Mi leginkább rövidtávokra használunk autót, (3 gyerek logisztika) napi 4-8x 5-10km jellemzően. Aki nem fél megvenni mondjuk egy 4-5M leaf-et vagy ionic-ot annak teljesen életképes egy ilyen autó is, kiadja a matek szerintem, főleg az általam leirt célokra.
    Mi havonta jellemzően 2-3-4x tankolunk, csak olyan távokra amit egy EV is tudna. Ez olyan havi átlagosan 120e ft üzemanyagköltség. A kocsinak nagyon rossz a sok rövid, szinte mindig hidegen megy, az akksit is gyorsabban kinyirja, max 3 év. A legolcsóbb akksi most 40k az én autómhoz, a gyári 82ezer.. És akkor a féktárcsák, betétek, turbócső, stb költségkülönbséget nem is veszem ide, amire az elmúlt időben 100ezreket költöttem.
    Napelemem van túltermeléssel, még 7 év szaldóval, emiatt nekem ha elfogyasztom a pluszt, onnan is max 40ft lesz az 1kw. Ha így nézzük nekem az évi 10-20e km futásra is tök jó lesz egy EV, cserébe én bevállalom, hogy nem garisat veszek 10 hanem mondjuk 7-8 éveset 5 Millióért. Ionic-nak rohadt jók az akksijai, 200e km felett is szinte tudják az újkori hatótávot, 8-10 éves Leaf-ek is vannak a környezetemben, az egyikkel mai napig kápolnásnyék-Bp ingázik kollégám melóba egy otthoni töltéssel télen-nyáron.
    Szóval sztem nem feltétlenül igaz h évi 50e km kell ahhoz, hogy megérje EV-t venni.

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz bigdigit #9940 üzenetére

    "De hogy még valaki úgy is gondolja micsoda spórolás az EV évi kb legalább 50k kilométer alatt az nagyon tévután jár."

    Ennek alapján úgy gondolom, valójában csak megerősítést keresel itt a téveszméidhez, fűszerezve némi kisebbségi komplexussal. Itt szinte mindenki EV-vel járkál, jellemzően évek óta, akkor nem tudom miért érzed úgy, hogy egy ICE-ből jobban tudod, mikor éri meg egy EV és mikor nem?

    Egyáltalán nem luxuscikk az EV! Főleg a mai árakon, hasnzáltan bőven nem az. Össze-vissza keversz mindent, ezek szerint a Suzuki Across PHEV is luxus a maga 25 milliós árával (na az tényleg vicc kategória).

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák