- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Windows Insider Program
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Proxmox VE
- Windows 8 / 8.1
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz wassermann #5247 üzenetére
Ez pont olyan akcióterv, mint a szmogriadós. Attól, hogy van rá menetrend, meg nem jelenti, hogy szerintük be v fog következni. Mindenre kell tervezni
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz joghurt #5262 üzenetére
Városi fogyasztás ilyenkor rendkívüli mértékben elszáll. A hétvégén 11 óra városi használat mellett (6 óra 40 perc közlekedés, 170km, és 4 óra 20 perc autóban várakozás fűtéssel, mindennel) elfogyott 39 kWh az akkuból. Ha ezt leosztom fogyasztásra, akkor 22,9 kWh / 100 km jön ki. De ebben benne van 11 óra non-stop fűtés. De így akár +100% fogyasztást is ki lehet mutatni (tavasszal ez lett volna kb 20-22kWh, azaz 12,5kWh/100)
Ugyanakkor múlt csütörtökön egy Bp - Kecskemét - Békéscsaba - Szeged - Bp körúton voltam (516km) Szinte végig autópályán 140-nel (M44-en is). Csak a Csaba-Szeged útvonal volt közutas, de ott sem állítom, hogy betartottam a sebességhatárokat (nagyon rohanós nap volt ). A fogyasztásom 100,3 kWh lett, ami 19,4 kWh/100km. Ami kb 15%-kal lett több, mint amennyi nyáron kijött volna.Szóval a többletfogyasztás nagyon függ a használati körülményektől.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5266 üzenetére
3 perc alatt is képes elérni a 20 fokot bármelyik, ha akarja. Ha 20 fokot állítasz be, és akármennyi idő alatt sem éri el egy autó a 20 fokot, az nem a fűtés problémája, hanem egy hőmérsékletmérési kérdés. Nyilván máshol mérte az autó a hőmérsékletet, mint ők. Egy hőszivattyús autó, ha eléri az általa elképzelt hőmérsékletet, akkor átvált fűtésből hűtésbe /szinten tartásba (hogy temperálja az akkut). Nem úgy működik, mint egy belső égésű. Ha fázol 20 fokban, úgyis feljebb csavarod, ez csak egy varázsszám. Valójában bármelyik villanyautó 5 perc alatt 30 fokot tud csinálni a legnagyobb hidegben is. Még a hőszivattyú nélküli Niróm is úgy befűt -10 fokos reggeli hidegben pár perc alatt, hogy leolvad a gatya rólad.
ADAC tesztekkel a gumiteszteken kívül semmi értelme foglalkozni, erre évek alatt rá lehet jönni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Balázzs #5280 üzenetére
Mindenkinek jól van beállítva a teslafi? Csak mert az LFP akkusokról mindig azt képzeli, hogy 50kWh nettóval rendelkeznek, és mindent ennek függvényében számít.
A korrekciós számot a Settings/Account/Vechicle lapon a kWh Factor mezőbe kell beírni (nálam 57/50 = 1.14)evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5276 üzenetére
Szóval minden német prémiumban van ilyen. Vagy amelyikben nincs, az nem német és/vagy nem prémium?
Egy átkozott C osztályba még a falusi ülésfűtés is extra, hátsóról meg álmodni sem lehet.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5284 üzenetére
A többi sem azért nem fűtött fel, mert nem tudott, remélem tisztában vagy vele.
A lehűlés meg egy külön tészta. Az igazán jó hőszivattyúsok a kabin fölös hőjét is képesek felhasználni pl. az akku melegítésére, amikor a kabinban nincs szükség már rá.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5294 üzenetére
Nemrég (#5265) írtam egy hosszabb szösszenetet egy folyamatos 11 órás városi használatról rengeteg hegymenettel, amit most vasárnap követtem el. A külső hőmérséklet kezdetekben hivatalosan +0,5°C volt, a végén -2,°C lett (meteorológiai adatok lokálisan interpolált értéke), az autó szerint +2°C-ról -4°C-ra csökkent.
60-70 db ki/beszállás ajtónyitása, 11 óra folyamatos fűtés (22°C) és 170 km megtétele során fogyasztott az autó mindösszesen 100%-ról 32%-ra 0,68*57 = 38,6 kWh-t. A teljes út minden részletében logolva a Teslafiban, ha kétségek merülnek fel, minden bemutatható.
Ha levonom belőle a haladáshoz szükséges nyári fogyasztást beleszámítva a folyamatos hegyre fel, hegyről le közlekedést (170*0,15 = 25 kWh), akkor a fűtésre elment legfeljebb 13,6 kWh energia (valamivel kevesebb, mert a haladáshoz hidegben több energia kell a megnövekedett légellenállás miatt). Mindez rengeteg ki-beszállással, és 11 óra folyamatos 23°C delta T kifűtéssel. Azaz óránként 1,24 kWh ment el fűtésre, tehát a szükséges fűtés 1,24 kW volt. Nem csukott ajtónál, hanem nyitogatott ajtónál. Az autó fűtőképessége 3,5 kW a villanymotorból, 3 kW PTC és 3,5 kW levegős hőszivattyú, ami ilyen hőmérsékletnél jó, ha tud 2-t. Tehát összesen 8,5 kW hőtermelési képesség áll rendelkezésre. A fűtéshez rendelkezésre álló teljesítmény 14,5%-a kellett.
Te még ezek után is komolyan el tudod képzelni, be tudod fogadni az eszeddel, hogy (most idézzek az ADAC tesztből) a Tesla Model Y LR (aminek ráadásul 3kW-tal nagyobb a fűtési képessége), nem képes felfűteni 30°C deltát?
ADAC (német autóklub) "teszteket", kérlek, hagyjuk.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5315 üzenetére
Egyszer beültetlek 40 percre egy Teslába -10 fokban. 5 perc után menekülni fogsz, hogy megfulladsz a forróságtól. Komolyan nem hiszem el, hogy nem lehet az előző adatokból kiolvasni, hogy mekkora mértékű marhaság, amit írtak. El tudod képzelni, hogy mekkora teljesítmény 10kW fűtés 2 légköbméterre? Nem tudom, hogyan tudtak ilyen bénán mérni, vagy hogyan állították be az autót (van pár elképzelésem, amikor bizonyos beállítások kihozhatnak ilyen oltári marhaságot), de azt még a legprimitívebb logika is képes lehet felmérni, ha hajlandó rajta picit elgondolkodni, hogy mennyire nem igaz a sugallni kívánt állítás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5322 üzenetére
nem emlékszem, mikor láttam olyat, hogy ne volna hátsó láb befújás egy mai autóban. Y-ban is van mindkét oldalon az ülés alatt. És középen pedig irányítható. De a többiben is van.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz Shadowbull #5382 üzenetére
Igen, káros a zárt töltőhálózat, valóban, ez így van. Én is betiltanám.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5384 üzenetére
Amikor én is fotelhuszárkodok, előfordul. Múltkor sem vettem észre a konfigurátorban a hátsó ülésfűtést. Pedig kerestem ezerrel. Pedig nem azért indultam, hanem azért, hogy megtudjam, melyik autóban van olyan jó téli mód. De nagyjából semelyikben sem. Csak a konfigurátor tudja, haverom iXe sem. Persze konfigurálhatott volna jobbat, de egyszerűen nem lehet mindent megtalálni, kitalálni, észrevenni, kifizetni (kívánt rész aláhúzandó).
De a töltési körülmények sajnos nem egyformák, ezt nagyon nem jól látod. Egyszerűen nem összehasonlítható a Tesla töltési lehetőségei a többiével. Sajnos minden más szar. Én jártam be Európát Tesla hálózat elkerülésével, tudom a nyűgöket. Azt is tudom, hogy az Ionity jó, de irtó kevés, meg azt is. hogy szinte minden más szar. Beleértve a saját hálózatunkat is. Szívesen csinálnék jobb rendszert, de egyszerűen nem tudjuk megoldani mi sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mindig a legjobb barátom 320d-jét szoktam felhozni szuper prémium BMW példaként. Néhány hónappal korábban kapta a cégtől az autót, mint ahogy én az első Model 3at. Kerete 14,5 millió volt, a Model 3 volt akkor 16,5, amit fél év múlva 15-re csökkentek. A BMWje tele van kopogós műanyaggal (sokkal több mint a Teslában), ülésfűtés nem fért bele, nincs tolatókamera, a kijelző nevetséges feketére vált, amikor tolatásba kapcsol, és felrajzolja a fekete kijelzőre az autó haladási vonalát, hogy szopassa minden tolatás alkalmával, hogy bmeg, csóró voltál, a külső tükröket kézzel kell behajtani, amikor beáll a garázsba, a hifi botrányosan szól, sávtartó nincs, gyári navi használhatatlanul vacak, Android autó/carplay nincs, tavalyi távvezérlési lehetőségek nulla (nyit-zár, mint a 90es években), az ülések igen kényelmetlenek, műbőrözött deszka, hangos, mint a szar a kerregő dízel motor. Ez lett 14,5M vállalati, csoportos 10% kedvezménnyel, készleten lévő autóra. Ennyit a prémium BMWről. Persze, tudna prémiumot is gyártani.
Kiharcolta magának, hogy jövő héten kapjon egy új A6-ot, pedig a BMW csak 2 éves, és 3 évente cserélhetne csak. Jövő héten el is megyünk vele Svájcba. Kíváncsi leszek rá, mert félek attól, hogy megint egy készletes minimál extrás szart sóztak rá, de Audinál már csak több minden fér bele az alapba is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5418 üzenetére
Amiket leírtam, azok közül melyiket tartod fölösleges hülyeségnek, amik nem szükségesek az abszolút prémiumsághoz? Vagy ezek nélkül is tökéletes prémium a BMW önmagában.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5418 üzenetére
Meg hát ugye közismert, hogy a Teslában csak fingópárna van. Ülések, de még konyhaszékek se fértek bele, mindenki fingópárnán utazik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
máshol is drága lesz jövőre
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz Andras6800 #5493 üzenetére
A 38 forintos áram gyakorlatilag tényleg ingyen van. Viccesen alacsony az ár. Még a 70 forint is röhejes.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #5498 üzenetére
hogy jön ki a töltőoszlopon vásárolt áram ára egy 50kW-os DC-n:
Áramár: 200 Ft
RHD: 30 FtFix díjak havonta:
havi töltőoszlop fogyasztás: 0,1 * 24 * 30 * 230 Ft = 16 650 Ft
havi meddő díj: 500kWh * 6 Ft = 3000 Ft
elosztói alapdíj: 55300 Ft / 12 = 4608 Ft
elosztói teljesítménydíj (50 kW DC): 55,2 kW * 11784 Ft / 12 = 54 206 Ft
oszlop havi tőkeköltsége (0% infláció mellett): 120 000 Ft
oszlopon eladott energia átlagosan 2000 kWhegy kWh-ra eső fix díj 198464 / 2000 = 99 Ft
rendszerüzemeltetés, fejlesztés, számlázás, ügyfélszolgálat: 15 Ft / kWhösszesen: 200 + 30 + 99 + 15 = 344 Ft + Áfa = 437 Ft
Minden kWh ez alatt eladott energia veszteséges volt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz joghurt #5503 üzenetére
per pillanat mindenki jótékonysági cég. Óriási veszteségeket szenved mindenki, beleértve a Mobilitit is. Bízunk a jövőben. Amikor több autó lesz és több töltés között oszlik meg a fix költség, valamint az villamosenergia ára is normalizálódik, akkor majd végre lesz értelme is szolgáltatni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Andras6800 #5511 üzenetére
Az a baj, hogy nem napi tőzsdei árakon vesz bárki is energiát töltésre. Éves lekötések vannak. nem a HUPX hanem a HUDEX árak a mérvadók. Az ott látott számokra jön rá az energiakereskedői haszon (~30% a semmiért), és azon az áron kapja mindenki a villanyt.
Egyébként az is zuhan be, épp égnek a spekulánsok ezerrel. De a 2023-as szerződéseket ez már nem érinti, ennek majd 2024-ben lesz jelentősége.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nyilván, természetesen úgy van ahogy írod. Nem gondoltam, hogy valaki tényleg komolyan gondolja a "jótékonyság" kifejezést. Nem, nem karitatív munka. De attól még igaz, hogy masszívan veszteségesek vagyunk mi is, és a piac összes szereplője.
Igen, az energia árak elszállása, politika, rezsicsökkentés, stb bezavarhat. Üzleti kockázat.
Az közületi energiaárak a 20 Ft-ról két év alatt 200 Ft-ra elszállása nem egyszerű üzleti kockázat. Ez totál nonszensz. Eddig mindenki úgy árazott, hogy a veszteséget azért vállalta be, mert azzal a villanyautók terjedését igyekeztünk elősegíteni, de ilyen mértékű elábé növekedést (x10) már nem lehet tovább átvállalni. Jövőre mi is 300 Ft feletti díjakkal érkezünk. Ha valaki utazni akar, fizet, vagy előveszi a fos dízelt és a benzinkúton fizet ugyanannyit, vagy otthon marad. És még így is veszteségesek maradunk. Akkora marad a veszteségünk, mint amit korábban üzletileg beterveztünk.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #5588 üzenetére
Nekem tavaly január 6-án letarolta a Nirot egy elsőbbséget meg nem adó teherautó. Május végén készült el, pedig csak 2 új ajtó, egy új tükör, egy új felni kellett hozzá, és egy első kerékjárati ívet kellet fújni. Május végén úgy "készült" el, hogy szinte könyörögtem, hogy adják már vissza úgy, ahogy van, ugyanis még nem érkezett meg hozzá a hátsó kilincs és a felni. Tehát elvittem egy törött, használhatatlan ajtókilinccsel, és egy zúzott felnivel. Ezekre nyár végéig kellett várnom. Csereautó? Másfél millámba került a fél évre bérelt 62-es Leaf. Ehhez képest a csütörtök délután (mint utólag kiderült) nyestrágás miatt töltést letiltó Tesláért péntek reggel assistance-os tréler jött (akkoriban még csak Bécsben volt szerviz), és hétfő este gariban megjavítva hozta vissza, 6000 eurós számla lett kinullázva.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Balázzs #5624 üzenetére
Ő azt írta, hogy "nekem nem tetszik".
Egyébként nekem is furcsa. Mintha egy 80-es évek végén készült hollywoodi sci-fi autót látnék. A Hazárd megye lordjai (oké, az sorozat volt) és a Csillagok háborúja keveréke = Űrgolyhók.
A kész autó ilyen biztos, hogy nem lesz (remélem), mert tele van lehetetlen elemekkel, de a kész akár jól is kinézhet, ha leoperálják róla az Industrial Light and Magic mázt.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tiédetis #5699 üzenetére
A részvényes nem ad pénzt a cégnek. Nem ad neki semmit. A részvényes egy nyűg, aki a közgyűlésen leválthatja az igazgató tanácsot. Azért kell a részvényes kedvében járni, hogy ez ne történjen meg. Ezen túl le van szarva a részvényes.
A részvények a részvényesnek számítanak. Az igazgató tanácsot a részvényesek kedvezményes részvény opciókkal teszik érdekeltté a részvény árfolyamának pozitív irányba terelésére.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #5764 üzenetére
Nagy értékűt igen. Sőt inkább többet. De egy csóri 20 milliósnál rohadtul nem éri meg 7%-ért a sok adminisztrációs költség. Akkor már inkább franciát, ahol állami támogatás van villanyra, és ott most a legolcsóbb a Tesla egész európában.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nagyon jól tudom
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ukrajnai háború
- Videós, mozgóképes topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Vezetékes FEJhallgatók
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Netfone
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest