- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Milyen NAS-t vegyek?
- Mobilinternet
- DIGI kábel TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Netflix
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Direct One (műholdas és online TV)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Semin
senior tag
Hm...csak nem véletlenül dícsérik az Ioniq fogyasztását [link]
Egész jó kis teszt -
Semin
senior tag
Attól függ mi a cél.
Ha az, hogy valós hatótávot számolj mert el kell érned valahová, akkor bizony de.
Ha a gép hatékonyságát mérjük akkor nyilván el lehet tőle tekinteni.
Én úgy gondolom, -mivel befolyásolja a hatótávot- beleszámít az átlagfogyasztásba.
(A tesla szerint sem, hiszen nem is jelzi.) -
Semin
senior tag
válasz darugep #2736 üzenetére
3x16 van jelenleg (napelem miatt kellett), és 20A-20A-32A a terv.
A 32A-es ágra kerül két olyan nagy fogyasztó (és semmi más) amit nem használok éjszaka, vagy tervezetten nem használom amikor töltök. Ha használnom kell minden párhuzamosan + tölteni akkor 16A-re korlátozom a töltést.[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Ezt a kérdést úgy vizsgálnám meg, hogy ha 16A-rel töltesz mi marad. 2x16 elég kevés lehet, ha azt vesszük hogy egy indukciós lap is min. 3.6kw. +elektromos sütő, + klíma+ mosgatógép+szárítógép. Nyilván ezeket nem egyszerre használod, de belefuthatsz kellemetlenségekbe.
Én is arra jutottam, hogy jelenleg 20/20/32 az optimális megoldás. Ezen úgy eltudom osztani a fogyasztóimat, és esetleg gyorsabban tölteni(16A), hogy nem csapkodja le semmi random.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Gyerek mellett a tervezhetőség nem megoldható. Simán előfordulhat, hogy 20%-al érek haza és vár egy lista péntek DU, mert ezt most meg kell venni. ( holott erről a heti eligazításon szó se volt )ilyenkor nagyon nem mindegy mennyi idő alatt megy bele az a 20% ami kell.
Extra igények extra utak. Ennek az a folyománya, hogy napközben is kell töltés. Nyilván megoldás a gyorstöltő de ha már termel a napelem inkább azt használnám el.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz philoxenia #2846 üzenetére
És te azt, hogy nem vagy tájékozott a témában? [link]
-
Semin
senior tag
Betiltják az otthoni konnektoros villanyautó-töltést Norvégiában . [link]
(Szabványt változtatnak)
E-Autós közegben sok követendő példát hoztak, de ez így szerintem nem működne.[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Kár érte, jó ügynök volt…
Hátha egyszer majd működik újra Mo. is. [link]“Bonnet will be available in Austria, Belgium, France, Germany, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom. “
-
Semin
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3115 üzenetére
Ami igazán káros, ha nincs használva az autó.
Nem kell félni a DC-től, erre van tervezve.
Bár nyilván a vegyes használat a legjobb.
Én úgy, hogy nem tudnám itthon tölteni, nem vennék EV-t.[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3118 üzenetére
Szervizköltség? Na azért ott vannak meglepetések.
Csak hogy mást ne mondjak egy hibás töltő oszlop (valós példa) hazavágja az invertered és 2 milla jobb esetben. Töltő retesz csere 70k, komplett töltésvezérlés 3 milla.
Csapágyazàs 500k, és csak 3 autó típushibáit soroltam fel. -
Semin
senior tag
-
Semin
senior tag
Az elmondottak alapján célállomás töltő volt. Esetleg rákérdezhetek ha valamiért fontos, csak egy telefon.
AC töltésre utal az is, hogy az inverter károsodott. (DC esetén tudtommal ICCU vezérel egyedül)Az autó védelme a központi egységet sikeresen megmentette.
Ha az is bedöglik az legalább 2x-3x ennyibe fájt volna -
Semin
senior tag
-
Semin
senior tag
Technikailag nem hinném, hogy van akadálya, más kérdés hogy neked megéri -e.
A T1+T2-n nem szabad spórolni, feltételezve,
hogy van T3 a wallboxban.
Mivel oldható csatlakozásról van szó Fi relé szintén alap.
Illetve a szokásos 3P+N kismegszakító illetve kapcsoló.Összesen sajna nem filléres tétel.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Arra figyelj, hogy a túlfeszvédőknél meg van határozva, hogy a védendő készüléktől milyen távolságra van. Napelem esetén is ezért teszik közel mindig az inverterhez a kapcsolószekrényt. A T1 nem túl szigorú, de a T2 asszem max 80cm. Hátha itt valaki tudja pontosan, majd kijavít.
-
Semin
senior tag
Hétvégén Optimum Way töltőket haszáltam(Book my charging app), és minden esetben 4500 Ft-ot zárolt, de a töltés csak 2.2k illetve 2.8k volt.
A különbözetet visszautalják 30 napon belül? (Revoluttal fizettem) -
Semin
senior tag
Na végre erre is pontot tettek. Nem is értettem miért szívatták vele a népet. (Szerencsére én nem futottam bele) [link]
-
Semin
senior tag
A tempeálás mellet azért a szoftver is penge kell hogy legyen, mert nagyon nem mindegy hogyan kondicionálja/egyenlíti ki a cellákat.
Engem - felhasználóként- csak az érdekel, hogy meddig tudja a tényleges hatótávját az autó.
[link]Az, hogy az idő miyen hatással van erre, persze még a jövő zenéje.
-
Semin
senior tag
válasz joghurt #3625 üzenetére
Lassan majd ez is megoldódik. Egyrészt a 120km/h limit bevezetésével(+ tolerancia csökkentés 10%-ra), másrészt egyre több a drón, civil rendőrautó, kamera, és lassan jönnek az átlag sebesség mérők( mint a sógorokál). Arról nem is beszélve hogy jövőre átszabhatják a pontrendszert.(visszaesők súlyosabb büntetése)
Majd átgobdolja a delikvens a gyorshajtást, ha a 3. alkalom után ugrik fél évre a jogsi[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Egyetlen egyszer kerültem ebbe a “hitvitába” -kb 15 éve RL - egy kollégámmal. Én - talán túlzottan is - szabálykövető vagyok. Csak a megengedett sebességgel közlekedek, nem idegeskedem, toleráns vagyok. Ő arról próbált meggyőzni, hogy jó sofőr, jó vas, nincs kockázat.
A mazsolák az igazán veszélyesek….
Nyilván meddő vita volt, nem sikerült változtatni a másik álláspontján.
Ma tolószékben ül, pedig ő nem hibázott.
Egy korábbi balesetből ott maradt alkatrész vágta ki a gumit, és 150-nél nem tudta megfogni.
Az, hogy 130-nál sikerült volna -e, az sosem fog kiderülni.De én tuti akarnék adni magamnak -20-25km/h előnyt…
-
Semin
senior tag
Azzal a gombal, ami kiválasztja melyik tükröt akarod beállítani.
L - R és középső állása van.
Ha közepsőben hagyod nem történik semmi. Ellenben ha L vagy R oldalra kapcsolva, majd R-be teszed az irányvélasztót (D-ből, vagy P-ből) akkor le fognak billenni a tükrök.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Sorozatok
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Tudományos Pandémia Klub
- Napelem
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó