Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
En nem szorakozok vele, minek? Mindenki latja hogy ott a papirokon is a brutto/netto akkukapacitas, tehat amikor toltesz akkor nem a teljeset toltod bele (de ezt akar toltes kozben sajat meressel is lehet "igazolni", a toltesi veszteseggel egyutt se megy bele a nevleges teljesitmeny. Sot anno a prius I-ben konkretan latszott (ott azt jelezte ki), hogy 50% es 75% kozott ugralt az aktualis akkutartalom, ami persze kerekitesek miatt (csak 4 ertek volt) tulajdonkeppen azt jelenti, hogy 12.5-87.5% kozott hasznalta. Ami 2001-es technologia. Ha tonkre lehetne tenni teletoltessel akkor nem tudnanak vallalni ra garanciat... eletszerutlen hogy ott allok mindig mellette es leallitom, raadasul akku-toltottseg fuggvenyeben nem napi x kwh vagy perc.
-
axioma
veterán
Nalam ez a chart nem relevans, 70-75% akku allapotban vettem az autot... [8 evesen, 42e km-rel, ion]
Mellesleg a chart nem jelzi, de ez vajh brutto vagy az adott gyarto altal kijelzett netto kapacitason belul ervenyes? Baromira nem mind1, pont ez a kerdes, az auto szerint 100% [AC lassu toltessel] art-e.
Raadasul ez csak a mindig ugyanugy toltesre vonatkozik - ha havonta 'lemeritem' [10-15 km marad], de amugy 50%-ig megy, az melyik gorbe lenne vajon?
Na meg szamithat h garazsban van-e vagy sem, foleg a reggeli meritesnel.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Pont hogy az auto csak szaldo idoszakban mehet a napelembol (legalabbis absztraktan), mivel hetkoznap termeleskor jellemzoen pont nincs otthon... En meg eppen azt mondtam, hogy az e-autot azt a villany normal araval kell szamolni, nem azzal hogy napelembol van. Epp volt tema a napelemes forumban ugyanez par napja
-
axioma
veterán
Persze, es egyre jobban a zoldenergia felporgetese (oroszoktol fgtlseg) miatt, de szerintem a legbutabb dolog hogy most elektromos futesre terelik a ne'pet me'g ha 3-4-(5) COP-vel is, ahelyett hogy jo hoszig + hoenergiaban ta'rolasra tamaszkodnanak... terhelik az infrastrukturat, sajna a jo COP miatt akkor is anyagilag kijon, ha nem csokkentettek elore az evadnyi hoigenyt.
-
axioma
veterán
Multkor 'erdekes' autot lattam. A trio [i-miev/ion/c-zero] egyike fel volt design matricazava zold hullam, zero emission talan, es 'plug-in hybrid' felirat.... aki felrakatta, meg aki felrakta az is...
-
axioma
veterán
válasz Füleske #2277 üzenetére
+1, Ampera raadasul parkolni nagy, bar teny, hogy jo a felszereltseg (tempomat, kulcs nelkuli, stb.) ami kenyelmesse teszi, de nekem is inkabb egy trio-tag vagy leaf jut eszembe az olcsobbik szegmensbol - bar 1 fore egyebkent a smart 2 szemelyese is baromira eleg, es az meg aztan tenyleg szinte barhol elfer, es ott mar lehet jobb felszereltseg (azt nem ismerem belulrol).
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #2296 üzenetére
Gyorstoltes van a regi full ev-ken, csak villamtoltes nincs (chademo a trioban peldaul, 20 perc 80% bar csak 2x probaltam de kb. hozta is ezt). A hibridekre jellemzo hogy csak type I-II egyetlen lehetoseget tartalmaznak. (Megjegyzem, a villamtoltes a Dacianal is nemcsak felar, hanem szallitasi idot is befolyasolo tenyezo, legalabbis tavaly az elso koros rendeleseknel ez volt az info tobb helyrol.)
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #2300 üzenetére
Hat en eleg szkeptikus vagyok a biztositokkal... tuti nem kotnek cascot, ujra sem, legfeljebb lopasra, bar arra se hiszem el hogy nem probalnanak meg kifarolni belole. (Btw 10+ evesre kb. nem is lehet!) Mondjuk nem valoszinu hogy uj autot vennek, igaz multkor neztuk a Daciat de csak amig el nem kezdtunk szerzodest olvasni, a cascoig el se jutottunk mar az a'r meghatarozasanal kiakadtam, btw most eppen nincs is benne a 380-as euroban, tuti ujabb lehuzas jonne...
(Jo, en azt is mondtam 5+ eve hogy sose lesz e-autom es az meg vegul egy valtas miatt viszonylag gyorsan cafolodott. De azon belul nekem hot mind1 hogy milyen idos, csak kerdes mit tud abbol ami erdekel is.)[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz venom8888 #2401 üzenetére
Repter eseten hivnek egy taxit annak aki siet a repterre... nemar hogy erre optimalizaljak 0-24.
A nyaralas me'g relevans lehet, de teny, hogy pont akkor faj legjobban a potkerek helye a csomagtartobol. Meg ott potkereket ha van is eloszedni is sok csomaglogisztika, plane utana visszaferore ujrapakolni az se keves ido. Itt is biztos 1 sziv az autoval/asszisztenciaval, a tobbi meg adidg alternativ uton probal ertelmes (ha nem is a celzott de valami etkezes/szallas) helyek egyikere jutni. -
axioma
veterán
válasz Tiédetis #2420 üzenetére
Off, de teljesen fals dolognak tartom a hoszivattyus futest eroltetni foleg ott, ahol van vizes rendszer, inkabb a komoly hoszigetelest + hoenergiaban tarolast kene nyarrol telre - elektromos a'ramban tarolni teljesen irrealis jelenleg, majdnem mind1 hogy sajat akku-rol beszelunk vagy a halozatot kerjuk meg ra, amig lehet. A teli termeles parnapi taroloval is eleg ha a lakas egyeb felhasznalasat kiszolgalja.
(Bar ahol nincs vizes rendszer de megvan a hoszigeteles ott is lehetne vizben tarolni es szelloztetovel kivenni.)
Igen, jelenleg en is rontom a helyzetet mert a villanyautok + napelem kihasznalja a szaldot, de egyreszt kevesbe a futes me'g gaz, masreszt arra nincs zold alternativa hogy arambol hogy lesz fel ev mulva aram, mig a nyari ingyenenergiabol teli meleg siman lehetne mashogy (leginkabb sima napkollektor, de sok alternativ otlet is van). -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #2425 üzenetére
A passziv haz tok jo _lenne_, ha valoban megvalosithato lenne. Problemaja a legnyomas-elv (az emberek jelentos resze nem hajlando ugy tervezni hogy nem fog ablakon szelloztetni meg villanyszerelesnel gumitomlokkel kuzdeni), valamint az elmelet meg a kivitelezes kozti kulonbseg. Ezen kivul passzivra csak nullarol lehet epiteni, meglevot passzivositani kb. lehetetlen. Ma sztem orulj ha valoban A-sat sikerul epittetned (talalsz olyan tervezot es kivitelezot, mar a lemezalapnal buktad nem kis hanyadukat). Segedfutesre biztos nem tennek villanyost egy ilyen amugy is aramtol fuggo hazban, inkabb bioetanol kalyha.
Az evszakos tarolas mar miert is ne mukodhetne? Ott volt boven tobb mint 10 eve, nem is szigetelt hazban a permanent-es cikk. Azota nem kicsit fejlodtek a lehetosegek. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #2427 üzenetére
Annyira nagyon off hogy inkabb maganban.
-
axioma
veterán
válasz joghurt #2494 üzenetére
A zold rendszamokat en gyujtoget(t)em: [link]
Nemreg felhivtak a figyelmemet, hogy van ennel "kozpontibb" gyujtes is [link] , de nem volt me'g erkezesem szinkronizalni (de pl. TAB-ot talaltam epp ma nem zold rendszamost is, de letezik mar boven a T kiadasa elottrol feljegyzett, azaz vszinu vasarolt). De a TEA is volt Tesla-n regota, most meg egy csomo greengo vagy melyik megosztos zold rendszamain latom kiosztva is.
Altalaban YZAB kozul valamelyik vagy tobb van benne, es valoban, altalaban a vegzodes. Kiveve par az elejerol, mondjuk a legelso NLE (amirol azt hittem az elso par peldany szembetalalkozas utan hogy Nissan Leaf Electric jelleggel azok kapjak de persze gyorsan kiderult, hogy vegyes)[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Hm, mar nem is biztos hogy mol lehet hogy omw volt, de anno nekem is csak vaskos borravalo fejeben inditottak el az akkor epp ingyenes toltest. Az az egy eset maradt az elso utan az utolso is, varatlanul korhazi latogatast kellett beiktatni es muszaj volt ratolteni hogy hazaerjek. Es most nem tudom hogyan van, de akkor a kutastol kellett kerni hogy inditsa, nem is lehetett mashogy, valami nfc-s kutyuje volt.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Outlander a mi arkategoriankban valosan 35km volt, az ampera meg 50. Futes nelkul de telen is, nyaron inkabb 60, de akkor nyilvan az outlander is tobbet tud. Na ezert van nekunk ampera (ferjem munkahelye tolunk 24km), ha nem kell az 5 szemelyes es a nyaralas se fel gardrob ebben, akkor alternativa lehet.
-
axioma
veterán
A meglevo 230V-os toltoje mekkora teljesitmenyu (vagy hat hany amperes)? Ha 10A (jellemzo) akkor tok mind1 ke'ne legyen, ha a mai szabvanyoknak megfelelo a konnektorod es mogotte a kabelezettseg.
A korabbi diskurzus arrol szolt, ha 16A-es 230V-os toltot akarsz hasznalni, az nagyon nemtrivi, magyarul pont azt az elonyt veszted el hogy viszed magaddal es barhol hasznalod (a teljes teljesitmenyt) - sztem logikusabb a fali tolto akkor, foleg ha nem csak a jelenlegi autodra gondolsz.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Barmire marad. Ne mar, lattal mar elektromos lap+suto telj. gorbet plusz mindezt ejfel es 6 ora kozott, klimaval mosva? Ha para'zol, a konnektort veszed 6A-re [auto ha tudja pl.].
Szamoljatok mar km/kWh alapon. Es tegye fel a kezet aki rendszeresen 2 nap egymas utan 100km felett megy [hehe, mar akinek olyan az autoja hogy aka'r csak 100->0% tudja, enyim nem]. -
axioma
veterán
Mondjuk attol fugg, elso v masodik auto... nalunk van egy phev is, de az is a'ramon eheztetve amig lehet ;-) a ketto egyutt 10+6 amper normal ejjeli toltesre [sot... jelenleg idozites nelkul este hazaerek garazsba beallasi sorrend miatt egyszerre inditom oket az esti haztartasi igennyel - igaz, nalunk 3x25A a napelem miatt, es eltero fazisra dugom oket].
-
axioma
veterán
Amire nem szamoltam, h vallalkozasban orszagjarasra hasznalva. En egy teslast ismerek, az keveset megy, igaz azert lett teslaja mert minden masra varnia kellett volna [full ev-re]. Maganszemely ha munkaba ingazik akkor ennyibol kozelebb koltozhetne, ha kirandulni akkor meg hetvegi jarat, otthon 1x tolti fel - en erre gondoltam. De jogos, tulaltalanositottam, bar csak kertem h jelentkezzen ha van olyan :-)
[Barcsak az lenne a bajom h nem tudom a teslat kihasznalni... sajna nem vagyok a kategoriajaban.] -
axioma
veterán
válasz joghurt #2813 üzenetére
Egyetertek, marmint hogy szar a szabalyozas. Anno 3 eve mikor az Amperat vettuk, me'g volt aki azt mondta hogy attol is elveszik a zold rendszamot... pedig akkor ertelmes javaslat is volt, x ccm vagy y LE motor beepitese eseten ne jarjon [szgk kategoriaban, es kb. 2 literes motornal]. Aruszallito passz - bar kisteherbol nem lattam hibridesen zold rendszamost me'g, csak full elektromost.
-
axioma
veterán
-
-
axioma
veterán
válasz Balázzs #3085 üzenetére
Nem masabb mint egy fustosnel, ha nem az elektromos reszt erinti. Karosszerias volt a phev-vel is meg az ion-nal is az elmult 2 evben sajnos (masik kgfb-jere), az opel sajat szervize arra se volt hajlando hogy ismeretlen merteku rafizetes nelkul atvegye; azt is meg iont is alternativ szerviz csinalta meg ugy hogy kijojjon nullara. Bp. III. ker. ha az megoldhato tudok privatban adni.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
axioma
veterán
sonoff pow_r2, de csak kb. 1 hete lett bekotve [ugyanilyen az 1x16A-en a kinti tolton nem birta, de ez most a konnektoron van, amiben a 10A-es rofi tolto, nem lehet gond] - ja a korabbi konnektoros merom az mondjuk a papiron 16A ellenere nem birta, az Blizwolf volt, igen kaptam itt is karogast hogy tuzveszelyt okozok nap mint nap
A kinti ami 'kinai' 100A-re [vagy a 63A-es vegul? nem is tudom] lett cserelve vmikor beirtam ide de fejbol nem tudom a tipusat, azota nincs azzal se semmi gond.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Mint zold, en udvozolnem hogy takarekossagra osztonoz, de szerintem 10 ev tavlatban a 38Ft-tal szamolni nem feltetlen nagy hiba [a befektetes jelenertekere szamolva atlagban]. Valamennyire realertekben vissza fog menni.
Az e-autot is lassan kene egyenleget szamolnom [letelik a 3 ev], a pandemia miatt vszinu utolag nem igazolodik az hogy mar megterult az upgrade [de szomoru, h bejarasra me'g mindig olcsobb mint a Bp berlet + hev-berlet, ha nem is sokkal, de azert nem azzal hasonlitom, hanem a fustos bejarashoz - nalam ez volt a bentebbi reszen melo elvallalasanak a feltetele, h autoval megyek].[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz wassermann #3160 üzenetére
A hoszivattyus futes helyett jo lenne evszakos tarolokat latni... az arammal [akar COP=3] futes nagyon szarul torzitja az energiaigeny idobeli lefutasat.
-
axioma
veterán
Huhh el vagyok tevedve, 3.5 evnel jarok, uzemanyagon [benzin-aram kulonbozet 26ezer km 600e saccra, ceges parkolas elozo helyen 1,5 ev pandemiaig kedvezmenyesen 15e/ho = 270e, itt most 10 ho gozom sincs mennyiert lenne + a belvarosi programoknal utcan nemfizetes, hat ezekre tuti nem jon ki me'g [400e alto 2.25M ion], jelenertekesitest most nem kevertem bele, ado es atiras is lett volna valamennyi. Jo hat pandemia nelkul 10e-rel tobb km lenne benne... jo ha 5 evnel megterul, de az se 8-10, meg az erzes is plusz ertek h nem pofogok.
-
axioma
veterán
i3 4 fo, zoe 5 fo, e-golf is gugli alapjan, legalabbis forgalmiilag, ha ez szamitani fog valamikor.
Az i3 elfajzott ajtonyitasa nem azt mondom hogy ingyen se kellene, es lehet hogy 7kg-os gyerekig (vagy mennyit tud a kosaras babaules, hu de regen volt mar) egyszerubb a ki-be-szallas, de en amikor nezegettem inkabb zoet akartam volna (mondjuk 60km-re barmelyik jo, ha sose tobb akkor a trio is...) -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #3203 üzenetére
sajnos a 25. egyen-suv-ba... az i3 legalabb nem volt hosszu (annyira), most majd +1 meter kell a helyette jovonek ha nem tobb
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #3205 üzenetére
ahelyett viszont mar inkabb a smart forfour vagy ha nagyon kicsi kell akkor fortwo - a mini tok foloslegesen "orros" (hogy "autobbnak" nezzen ki) - na ja, forfour nincs mar ujkent, de nem hiszem hogy valaha uj autom lesz, az aktualis kinalat 5 ev mulva erint
i3-bol ha a penz nem szamitana beszereznek egy rex-est amig letezik... de hat sajna nem vagyok abban a helyzetben pedig tokeletes megoldas lenne akar egyetlen autonak is arra az idore, amikor mar nem megy a csalad 2 autoval 4 fele[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #3234 üzenetére
Egyelore(!) a szaldos napelemes rendszerrol nincs olyan hir, hogy ne siman kWh alapon egyenlitenenek ki, ami meg pont csaladi haznal megoldhato tulnyomo tobbsegben. Ket auto ingazasa mellett otthon toltunk, sok elektromos eszkozunk van es kicsit 0 felett vegeztunk (ok fizetnek nekunk, mondjuk az mar filleres es marad is nyilvan).
-
axioma
veterán
válasz wassermann #3236 üzenetére
'tulnyomo tobbsegben' - ezt irtam
Az teny, h a funyiroelv mindig igazsagtalan lesz, es ez most az [minimum a kWh szintu szummat lehetett volna szabalyozni, meg szemelyre nem fogy.helyre vonatkozo kedvezmenyes mennyiseget stb stb].
Azt is lassuk be, hogy jelenleg az ut-ado igy me'g mindig nincs benne amit a fustos a benzinben fizet. -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #3282 üzenetére
Attol fugg. 95% varos eseten a dizel a rohadt nagy kompromisszum [a hasznalonak _is_, de plusz a kornyezetnek, elukon a kipufogo koruli magassagban babakocsiban tolt gyereknek]. Ja es ma mar van ahol dizel is 4 kutbol egynel van egy kornyeken.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #3287 üzenetére
agglobol jarok be Bp-re
rohogni fogsz (vagy nem), de meglevo autonal a villanyossal bemennem olcsobb, gyorsabb mint hev-berlet + bkk berlet, ha minden munkanap megyek akkor is... Jegyekkel szemben is.
Na jo, a 95% nem egeszen teljesul mert 16km a melohely de ebbol kb. 2x700m van varoson kivul (koztes agglos telepules is van), igy ugy se eri meg ha lent laknank a hevnel, de onnan 1.5+km reszben felfele, es bar egy vonalon van (amikor az autot vettem me'g atszallasos alternativa volt, csak uj melohelyem van majd 1 eve), ott is seta, hev-re varni, nem tudok sehogy se jobban kijonni (es akkor me'g nem viszem a gyereket akinek szinten tomegkozlekednie kene, nem rugalmas hogy mikor megyek, dokihoz nem jutok ki egyszeruen - az a masik iranyban van nem Bp-re tartozunk - stb.), es termeszetesen napelemes rendszer melletti otthoni toltes adott, de ezt nem 0 Ft-tal hanem me'g a 38-cal szamoltam. Ha 70-nel neznenk akkor 1 nap 32km 5.12kWh 358Ft a javitasi (egot csereltunk utoljara...) meg eves minden dijjal se versenyzik a berlet-jegy kb. 1200 Ft munkanapi dijaval. Plusz az idom (bo fel ora helyett 1 orat tervez ha otthonrol setat is szamol, es ugyesen alkalmazkodok a hev-menetrendhez). Es ha epp egy masik uticel miatt megyek a varosban akkor se dizelt okado buszra szalltam.
Mondjuk nekunk van egy phev is, az most epp meg lett tankolva par videki ut miatt, de ez csak suliszunetekben szokott elofordulni. -
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #3290 üzenetére
pont irtam hogy nalam dragabb lenne a bkv [igaz, a vasarlast nem, csak az altalad irt fenntartast szamolva, kb. 100% otthon toltve]
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #3357 üzenetére
a fek_tavolsag_ akkor is jobb a [visszatermelessel hasznalt - sztem ez a tobb] e-auton, ha a fekut ugyanaz, mert nem a feknek nyomasa soran a fekhatas eleresetol indul a lassitas, hanem onnan h elkezdi emelni a gazpedalrol a labat [ill. tempomat eseten is a fekpedal elso erintesetol]. Talan ezert nem kozolnek fekutat, nincs jol definialva, a motorfek utani valos feket nezve csak az tul rovid lenne a valoshoz kepest, es nemtrivialis az atszamitas...
Ugy kozlekedek h megallok amikor kell az ion-nal is [kb. 1.2t, 145/65, 175/55 meg nem mondom melyik elol melyik hatul].
Igen, onos esonel a fustost leraktam, taxit hivtam valtozat is volt [az se vallalta csak a foutig lesetalva]. De hagytem 200m-re a haztol emelkedo aljan felreallva szinten fustos autot jegesedes miatt, inkabb mint kart okozni/szenvedni.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
52kWh gondolom nem ingazas alatt fogy el, hanem inkabb "kikuldetes" jellegu utakon... hany ora utazas azt (aka'r fele ala') elhasznalni?
Mondjuk most az otthon tolteni tudo es szinte csak varosban hasznalt autok villanyosra cserelese az ami kb. kompromisszum-mentes, de a beruhazasi faktor miatt nem mukodik me'g (elonye is van amig kicsi az ara'nyuk - addig nekunk maradnak a kedvezmenyek pl. parkolas, de ertelemszeruen ez nem ossztarsadalmi elony). -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #3403 üzenetére
mert azok nem varosi kisautonak vannak kitalalva, mig az i3 meg az ion meg ezek eleve ugy vannak kitalalva (me'g ha az i3-at rex-eset hoztak mar haza labon Hollandiabol is)
az ampera is lapos (mint auto felepites) meg szeles, es a kerekei is 205/valami ha jol remlik... jo az csak phev de en azzal tudom konnyen hasonlitani -
axioma
veterán
Ma elottem ment egy skoda oktavia zoldben, fura volt... rakerestem, 55km-es hibrid. Vegulis ha kicsit keresed latszik, de baromira nem hangsulyos a kipufogoja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Formula-1
- Külpolitika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PH! aranyköpések
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra