-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodamest
addikt
válasz WATERDACA #5234 üzenetére
Igen ez is szerves része a problémának, egy idő után "leesik" a játékosnak, hogy ez az először tartalommal teli, jutalmazó, burjánzó nagy map, valójában inkább bland és adott point of interestekre fókuszáló mint bármely más ow játéknál. Ahol konkrétan nincs jelezett barlang, ruin, npc, fő útvonal vagy ilyesmi oda nem is érdemes menni.
Hogy egy másik hibára is kitérjek: a fegyver fejlesztési rendszer.
Tök jó, hogy a játék ad larvar tearokat, amikkel tudod retalentolni a karaktert, viszont nyersanyagod már nem lesz hozzá, hogy ahhoz a másik buildhoz te felhúzz fegyvereket. Ennek oka, hogy a bell bearingeket, amikkel utána a roundtable holdban végtelen számban tusz fejlesztéshez köveket venni, nagyon későre teszi a játék, kb az utolsó 2 map részre, a mountaintopsra és farum azulára.
A gyakorlatban ez mit jelent? Tehát mondjuk ott vagy kb mid game környékén valahol altuson vagy volcano malorban, de szeretnél faithről magicre átbuildelni. Felhasználod a larvart és lesz belőled egy Moonveil és Carial scepter használó harcos mágus. Ez eddig tök jó, csak hoppá ekkor veszed észre, nincs elég köved, hogy felhúzd ezeket a fegyvereket mondjuk +7-re amennyin a faith buildes fegyvereid voltak már. A játéknak úgy kellene működnie, hogy EKKORRA MÁR, te tudjál +7-ig fejlesztő köveket venni korlátlan számban, ezzel is segítve a különböző buildek kipróbálását, ha már úgy is ad addigra a játék vagy 10 larvar teart... De nem, mivel ezeket a bell bearingokat majd csak a legutolsó mapon találod meg így ott vagy, hogy vissza kell talentolnod faithre megint és a már felhúzott fegyvereiddel eljutnod addig, hogy tudj majd köveket venni a másik buildhoz... nagyon elszúrták ezt a rendszert így....
Alapvetően ennek úgy kéne működni, hogy mikorra te már adott szintű fegyverrel tudsz mászkálni, addigra el is tudd érni azokat a nyersanyagokat amik egy másik fegyver ugyanolyan szintre való felhúzásához szükségesek... Illetve egy másik megoldás, amit pl. a monster hunterből igencsak elleshetnének, hogy a fegyvereidet VISSZAFELÉ is tudod gyak. downgradelni, amivel visszakapod a beléjük ölt nyersanyagokat, egy ilyen sokoldalú buildekre építő játéknál szerintem ennek így kéne működni.
[ Szerkesztve ]
-
laposonly11
senior tag
válasz Yodamest #5251 üzenetére
Hát igen, ez nem egy másik rpg, ahol ha van nálad 147 fegyver, mindegyiket felfejlesztheted, miközben itt az Elden Ringben, 147 szer kéne ahhoz végigjátszani a játékot. Persze azért van PC-re a Trainer, ahol beállítod a "kifogyhatatlan itemet" és akkor jut kovakő minden fegyvernek, viszont úgy használd, hogy ha használsz csalásokat, onnantól a játék letilt az onlineről és csak offlinebe enged tovább menni.
Ordo est anima rerum.
-
WATERDACA
őstag
Na mondom fedezzük fel a többi dungeont amit kihagytam a játék 1/3-adában. 62-es szint mellett még a bossok is 3-4 ütés és halottak. (van egy szablyám 240 alapsebzéssel, 5-ös szintű, nem hiszem hogy ez annyira badass). Kezd egyre nagyobb csalódássá válni a játék, remélem előrébb lesznek még kihívások, de eléggé repetitív ha visszafelé csinálsz néhány dungeont.
Nem volt hülyeség anno a Skyrimban, hogy a világ együtt veled fejlődik, de nyilván ez egy másik játékmechanika, másik játékszabályokkal.
Csak nem hiszem, hogy újra fogom ezt a játékot játszani.
[ Szerkesztve ]
u wanted, i got it \o/
-
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #5253 üzenetére
Hát de mégis, itt talán a hossz és a grandiózus méret miatt ez jobban kiütközik. Nem ugyanaz egy BB-ban felhúzni mondjuk 3 fegyvert ami érdekel, meg itt felhúzni 3-at, mivel itt sokkal sokkal több az item, ez a 3 kisebb %-ot fog lefedni. Nyilván több fegyver is kelti fel a játékos érdeklődését mint az eddigiekben, viszont lehetőség meg nincs több felhúzni őket mint a korábbi játékok során.
[ Szerkesztve ]
-
zola79
csendes tag
válasz Yodamest #5255 üzenetére
NG+
Két végigjátszás le tud kötni, az ng+-ban meg annyi fegyvert fejlesztesz utolsó előtti szintre, amennyi rúnát farmoltál.
Amúgy elég erősen ng+ -ra van kihegyezve a játék. Hiába fedtem fel az egész térképet, kb szerintem az 1/4 tartalmat nem fedeztem fel.
Másodjára sikerült megtalálnom a dragon cult szigetet, pedig az ott van kezdésnél az orrod előtt.
Vagy a mocsaras résznél van egy magas fensík, oda még nem tudtam eljutni, pedig körbelovagoltam, vagy az underground rivernél a lenti részre se tudtam lejutni. Most szórakozok ezen helyekre való eljutáshoz.
Egyelőre segítséget nem kérek, hogy lehet eljutni oda. Annyi infó viszont jöhet bárkitől, hogy google nélkül van-e esély önmagamtól rájönni. Souls játékokban azért van pár hely/boss hogy arra az ember max véletlenül jön rá, de ahhoz az esély egy az egymillióhoz. -
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #5256 üzenetére
"Végtelen számút fel tudsz húzni utolsó előtti szintig és egy végigjátszás során"
De pont erről beszélek, mikor tudod őket felhúzni? kb az utolsó 2 boss előtt, hát köszi! Pont az lenne a lényeg, hogy az első végigjátszás szempontjából releváns időben tudd ezt megtenni, a játék utolsó 2 órájára mindent kitudok érdemben próbálni okééés.... NG+ meg hát kösz megint csak, nem épülhet arra egy rpg-ben a fegyverek kipróbálásának lehetősége, hogy jaj majd NG+-ban már mindent normálisan ki tudsz próbálni, csak győzd kivárni.
Ha én Volcano-ban akarom mondjuk az akkori szintnek megfelelően mondjuk +16-ra felhúzni a Zweihanderemet, akkor ezt nem majd a Farum Azula után akarom nyilván megtenni, hogy aztán csak 2 bosson tudjam gyak. kihasználni, akkor már semmire nem megyek a sok kővel...
Most ez ilyen picsogásnak tűnik, de ez amúgy egy tényleges probléma, egy játékban ahol ennyi fajta féle fegyver és build lehetőség van, de a játék csak az utolsó 2 órában ad arra lehetőséget, hogy szabadon tesztelgess....
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Yodamest #5260 üzenetére
Te miről beszélsz? A smithing stone 5 és 6-hoz szükséges bell bearing Mountaintop of the Giants legelején van, ezekkel +13 és +18 között tudod húzni a sima fegyvereket, azért onnan még bőven hátravan a játék harmada-negyede kb, a legutolsót meg nyilván a játék végén fogod megkapni.
Leyndell előtt van közvetlenül a smitihing stone 4 és 5-höz szükséges bell bearing, ezekkel húzhatod +12-ig, egy ilyen szintre fejlesztett fegyver mindenhez is elég azokon a területeken, aztán ha jó és tetszik, viszed tovább, ha nem, eldobod.
Ez is balansz szempont, a világban gyűjtögetett kövekkel fel tudod húzni x szintre a fegyvert, a vásárolható kövekkel meg mondjuk x-2 szintűre. Egyfelől büntet a játék, ha összevissza fejlesztgetsz, de ugyanakkor megadja a lehetőséget a kísérletezésre.Amit te vársz el ettől a rendszertől azt nem egy From játékban fogod megtalálni.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
laposonly11
senior tag
válasz Yodamest #5260 üzenetére
Ez egy tipikus japán izé, játszottam anno a Final Fantasy X el, ha jól emlékszem(kurva sz*r sorozat, de ez volt akkor kéznél playstation 2 ön, na mindegy), volt egy olyan Boss, talán az 5 ik, vagy olyasmi, aminek egyik varázslata annyit sebzett, hogy az összes karakternek maradt 1-1 HP ja, gondoltam akkor megyek előtte kicsit farmolni valami 15 ik szintről 50 ikre. Visszamentem a bosshoz, ugyanúgy elsütőtte a támadást, megint csak maradt 1-1 HP, gondoltam utánaolvasok hogy mi a fene történik, erre kiderült hogy a sebzése nem konkrét szám, hanem 99,9% nyi életelszívás... És ez nem az egyetlen boss volt, magyarul tök mindegy melyik szinten voltál, a legtöbb boss bizonyos támadása, ugyanúgy megszívatott, hogy éppenhogy a szerencsén múljon, hogy megnyered az adott harcot, vagy nem, na ennyit erről.
[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #5261 üzenetére
Mountainre, ami már Leyndell után van nagyon kevés az a +18 hogy akkor kapd meg... én ott már réges rég +24-es fegyverrel szaladgáltam meg +9-el... De nem csak én, hát bármilyen videót megnézek a Fire giantot már a legtöbben hsonló felszereléssel ütik, nem +16-18-as fegyverekkel... addigra már közel maxos builded kell legyen az utolsó területhez, ami utána jön.
Meg akkor én most volcanoban nagyon overleveled vagyok ezekszerint a +16-os fegyveremmel, mert hát 12-essel kellene mennem? Tudod hol volt +12 fegyverem? kb Lurnia végefelé, kb az akadámia közben/után.
Oké, hogy souls sajátosság, bár milyen souls sajátosságokról beszélünk itt ahol a summonok leölik már a bossokat és eleve ow van, tök más törvényszerűségek vonatkoznak erre a játékra, mint a korábbiakra, én nem mondanám, hogy "hát eddig is így volt, akkor az Eldenben sem legyen másképp" mivel itt minden másképp van eleve.
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Yodamest #5265 üzenetére
+24-essel aligha, mert azokhoz a smithing stone 8 Consecrated Snowfielden, Haligtree-n meg Farum Azulában van. Az utolsó terület meg Ashen Capital meg a csatornái, nem Farum Azula...
Mint írtam, a vásárolható kövek nem arra vannak, hogy ugyanarra a szintre húzd velük a fegyvert, mint a világban összeszedhető kövekkel, hanem arra, hogy ha haladsz előre és vannak mondjuk 7-es, 8-as köveid, valamelyik fegyver megtetszik és felhúznád, de nincs a kisebbekből elég, akkor ne kelljen visszamenned a térkép elejére underpowered helyszíneken farmolni.
Nem célja a játéknak, hogy te egy karakterrel kipróbálj minden setupot meg fegyvert, erre van a több a save slot meg több különböző kezdő karakter. Ha te mégis ezt várod el, akkor szimplán szarul állsz hozzá.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
laposonly11
senior tag
válasz Bad Pritt #5266 üzenetére
Vagy a készítők álltak hozzá "szarul", hogy a játék kizárólag hardcore Souls fanoknak készült ill. a kezdő, vagy a gyenge reflexekkel rendelkező, fiatal pl. 12-15 éves réteg, magasról le lett szarva... A Bethesda játékoknál volt egy csúszka, amin a nehézségi szint állítható volt, na az játék volt, ami ugye a szórakoztató ipar eme szegmensébe készült, ez viszont mi, military souls kiképző tábor, kiknek fantasy kardcsapkodó joypadhuszároknak? Meg is látszott ez a kezdei hájpon, 12 millióan megvették, de már csak 100-200 ezren játszák. Eredmény? Előreláthatóan egy Elden Ring 2 őt, legközelebb nem fognak tudni eladni ilyen példányszámban, mert a szórakozni vágyó réteg számára, túl nehéz, ergo, ez egy teljesen buta üzletpolitika.
[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz laposonly11 #5267 üzenetére
Ha hardcore souls fanoknak készült volna, akkor nem lenne benne minden második méteren grace, nem lenne respec meg spirit summon és a többi. Hiába van felvizezve, attól még ez egy soulslike és ha összevissza fejlesztgetsz mindent, akkor szarban leszel. Így is legalább három fegyvert tudsz szimultán húzni smitihing stone vásárlás nélkül, ez elég nagylelkű a korábbi játékaikhoz képest.
Git gud, vagy töröld le, erre ezt lehet mondani. De amúgy pár napja jöttetek azzal, hogy Maleniát a spirit summon önmagában kicsinálja, most akkor mi van, mégis túl nehéz a játék?[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
őstag
-
Yodamest
addikt
válasz laposonly11 #5267 üzenetére
Ezt a kommentet én sem értem, rohadt könnyű a játék alapvetően, valamit egyszerűen rosszul csinálsz ha neked ez nehéz. Ez kb olyan mint mondjuk football managerben szidni a csapatot meg a játékot, hogy "fú az AI csapatok overpoweredek, az én csapatom soha nem védekezik stb." közben meg tök nem látod át a taktikát amit beállítottál, tök nem jó posztokon játszatod a játékosaidat stb. Szóval a hiba a felhasználói oldalon van ilyen esetben.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #5266 üzenetére
"hanem arra, hogy ha haladsz előre és vannak mondjuk 7-es, 8-as köveid, valamelyik fegyver megtetszik és felhúznád, de nincs a kisebbekből elég, akkor ne kelljen visszamenned a térkép elejére underpowered helyszíneken farmolni."
Amúgy ez egy valid érvelés, ezt elfogadom így van értelme. Én szimplán más pontból indultam ki, de ha ez volt a céljuk (márpedig ez) akkor így érthető.
-
persil
nagyúr
válasz Bad Pritt #5268 üzenetére
Igazabol mostanra mar tenyleg nagyon nevetseges ez az egesz hiszti a jatek korul.
Ahogy irod, git gud, vagy le kell torolni, konkretan nem ertem a rinyalast. From jatek, aki ugy vette meg, hogy na majd milyen jo lesz a nehezsegi csuszkat lehuzva viragot szedegetni a mezon, az meg is erdemli.
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
WATERDACA
őstag
Az mi már, hogy offline is megszállják a játékomat és jön is valami szellem segítség? Ez egy scriptelt esemény? 3-4 ilyenbe már belefutottam.
u wanted, i got it \o/
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Yodamest #5271 üzenetére
A DS3 ugyanígy épült fel, itt csak elnyújtották az egészet, de pl. az utolsó smithing stone bell bearinget az össz játékidőhöz mérve hamarabb lehet összeszedni, mint DS3-ban az utolsó ash-t. Elden Ringben még a Mountaintop, Snowfield, Haligtree, Farum Azula, Mohgwyn Palace meg Capital of Ash jön még utána rengeteg boss-szal meg contenttel, akiken lehet kísérletezni.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
persil
nagyúr
válasz WATERDACA #5273 üzenetére
Igen, vannak npc invader-ek is. Azok ugyan nem jatekosok, de "kozel". Egyebkent viszonylag konnyen kiismerheto a legtobb, szoval nem olyan, mintha tenyleg megszallna valaki, csak az elmeny hasonlo. Egyebkent story/quest/lore miatt jonnek adott pontokon/idoben.
[ Szerkesztve ]
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
laposonly11
senior tag
válasz Yodamest #5271 üzenetére
Hiába játszátok a hülyét, hülye válaszokkal, nem nekem nehéz, de képzeljétek, vagy olvassatok már utána, vannak, bizony vannak(hogy mik nem vannak? ) casual játékosok, na azokból volt 12000 0000 eladásnál, most maradt a hardcore 200 000, a számok önmagukért beszélnek, hiába picsogtok hülyeségeket! Attól hogy mi végigjátszottuk, attól még a játék készítői/kiadó hülye, mert kizárólag egy beszűkült réteget célzott meg, ennyi.
Ordo est anima rerum.
-
persil
nagyúr
válasz laposonly11 #5280 üzenetére
Azt ott kozepen szamold at, picit soknak tunik.
Masfelol arrol a csapatrol beszelsz, akik eladtak 12 milliot az elden ringbol. Valoban akkora hulyek lennenek? Kultusz keszult az elso jatekuk kore, a mai napig etalon, konkretan stilusteremto a sorozat. Tenyleg ekkora hulyek ezek?
Hidd el, hogy, aki sims-ezni akar, az nem vesz from jatekot, aki tudta mire szamit es megis megvette, illetve akinek fogalma sem volt rola, hogy mit vesz es ket sort nem volt kepes utana olvasni, na ezek az igazi idiotak.
Sok "igazi jatekot, allithato nehezseggel" lehetne mondani, amit megjeles utan par honappal szo szerint csak nehanyan jatszanak.
Mondod amugy ezt az egeszet ugy, hogy a skyrim-hez hasonlitod a jatekot..? Maradjunk annyiban, hogy nem a viz a hulye.
[ Szerkesztve ]
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
sith7
nagyúr
válasz laposonly11 #5280 üzenetére
Én értem mit mondasz, de a számok a fejlesztőket igazolják, hogy jó/eladható játékot készítettek, és ha lesz 2. rész, azt is sokan meg fogják venni.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz laposonly11 #5280 üzenetére
Beszűkült réteg: [link] [link].
Biztos sírnak most a Bandai-nál, hogy szar a player retention, miközben milliárd dollárt kerestek a játékukkal.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #5283 üzenetére
Majd az lesz egy jó mérőszám, hogy igazából ezen játékosokból akik megvették hányan maradtak is meg mellette és nem bánták meg a vételt, ha majd jönnek a DLC-k. Majd azok az eladások igazolják ezt jól vissza, de van egy sejtésem, hogy irdatlan sokan fogják venni a DLC-t is, márpedig az akkor azt fogja jelenteni, hogy akik belekóstoltak azok bizony vágynak még ilyen jellegű tartalmakra.
-
WATERDACA
őstag
Soha nem értettem hogy játékeladásból és jelenlegi aktív (az aktív kulcsszó, mert van aki heti 1-2-szer azért játszik a játékkal) játékosszámmal hogyan lehet egy játékot értékelni, pláne hosszútávon. A hétköznapi gamer játszik egy játékkal, aztán jön a következő, ritka hogy 7 hónap után is még napiszinten vele játszik. Nagyrészt a FromSoftware fanok, kisrészt pedig az új fanok, akiket bevonzott az új cím. Nincs ezzel semmi gond. Én is biztos vagyok benne, ha jön a DLC vagy a 2. rész, újra 10 millió fölötti eladás szám lesz. Szinte borítékolható.
Ez ráadásul egy offline játék, hiába van pvp és egyéb online featurek, nem ezek viszik el a hátán a játékot.
Én konkrétan összef*som magam, ha közelebb megyek egy kastélyhoz, vagy amikor először megláttam teljes egészében a Mágus Akadémiát, csettintettem: ez igen, ez művészet. Látszik hogy mennyit foglalkoztak egy-egy helyszín kidolgozásával.Egyébként a fentire van egy jó példám, ami saját tapasztalat: a Death Strandinget én PC-n kijátszottam, imádtam minden percét. A játékból cross szinten kb. 7-8 milliót eladhattak (2021-ben volt 5 milla). Ahogy lepörgött a credits a végén, elégedetten bólogattam, de az, hogy még egy percet játszak a játékkal utána, szinte kizárt, ha fegyvert tartottak volna a fejemhez, akkor se kezdtem volna újra...stb.
[ Szerkesztve ]
u wanted, i got it \o/
-
zola79
csendes tag
válasz WATERDACA #5286 üzenetére
Én konkrétan összef*som magam, ha közelebb megyek egy kastélyhoz, vagy amikor először megláttam teljes egészében a Mágus Akadémiát, csettintettem: ez igen, ez művészet. Látszik hogy mennyit foglalkoztak egy-egy helyszín kidolgozásával.
A Demons Souls PS5 remake-hez képest nem. Oké, azt a játékot azért csináltatta a Sony, hogy demonstrálják vele mit tud grafikában a PS5.
Nagyon szívesen megnéznék egy Elden Ring remake-t a Bluepoint átiratában. -
-
Yodamest
addikt
válasz WATERDACA #5286 üzenetére
De amiről te beszélsz az alapvetően az egyszeri élményt nyújtó játékokra igaz, persze egy Last of Us-t sem fognak az emberek éveken át játszani alapjáraton, viszont az Elden meg a korábbi rogue-like soulsok más műfajba esnek.
Ezek a fennmaradó, fenntartott játékok között vannak számon tartva, steamcharts jól mutatja az ilyen játékokat, ezek folyamatosan ott vannak a TOP20-ban, egy állandó, egyenletes játékosbázissal, ami idővel arányosan csökken ugyan, de nem olyan rohamosan mint az általában vett single player játékok. Az ilyenek játékosbázisa állandó marad, amíg ki nem jön egy újabb iteráció és akkor nyilván átzarándokolnak arra. Tipikus ilyen állandó bázissal rendelkező gém a GTA, Football manager, Monster hunter, stb. pedig ugyebár ezeket is lehet singleplayerként játszani, sőt hát inkább azok, mégis alig alig csökken a játékosbázis, már ha egyáltalán. (akciók idején még pont, hogy növekszik is)
Hogy az Eldenre még visszakössek, szoktam nézni, a csak steames játékosok száma olyan 20-30K között szokott lenni napszaktól függően, de ez állandó minden nap és amíg egy új from játék ki nem jön ennyi is fog maradni, sőt majd ha jön DLC hozzá akkor ez a szám fel fog ugrani megint annyira, mint a megjelenés utáni időkben.
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Yodamest #5289 üzenetére
Mitől lenne "fennmaradó, fenntartott" játék? Nincs benne endgame, a pvp limitált és broken, a platina egyáltalán nem nehéz és 100 óra alatt megszerezhető, nincs hozzá semmilyen live service, pvp ladder, napi, heti, havi challenge, mikrotranzakció, semmi tulajdonképp, ami egy végigjátszás után a játékosokat bent tartaná. Megveszed, végigviszed, letörlöd, hacsak nem akarsz még bohóckodni vele utána, de láthatóan arra sem igazán jó, a soulslike speedrunnerek már rendszeresen más játékokról tesznek fel videókat.
Ami leszűrhető a Steamcharts alapján, hogy a player retention tényleg gyatra, a DS3 január előtti átlag 10 ezer körüli játékosával összevetve (utána lelőtték a szervereket fél évre, azért érdemes azzal a hónappal nézni) ez a 30 ezres átlag nagyon gyenge, illetve ha az egymilliós kezdő játékosbázist nézzük, akkor meg kifejezetten intő jel, ennél még a kategóriákkal nehezebb és single player only Sekiro is jobb aránnyal tartotta meg a játékosait fél év után.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
_drk
őstag
válasz Bad Pritt #5290 üzenetére
2022 van! Örüljünk ha egyáltalán valamit kiadnak.
Jelenleg teljesen máshogy működnek a dolgok mint eddig.
Simán elképzelem, hogy jönni fog egy DLC és akkor tesznek bele normális PVP vagy bármilyen más multiplayert. Ebbe egyébként minden patch-ben belenyúlnak.
A colosseumokról meg ne is beszéljünk. Biztos csak úgy oda tették dísznek őket.
De ha nem tesznek bele semmit, azért újra játszhatóság a buildek miatt simán van de még anélkül is 70-80 óra kalandozás meg van. -
Bad Pritt
nagyúr
Na pl. pont a napokban taglalt helyi buildelési rendszer nem segíti az újrajátszást meg a játékosok megtartását, mert azzal, hogy egy karakterrel ennyi lehetőséged van egy tucat larval tearrel, végtelen smithing stone-nal, nem kell új karaktert indítani, hanem elég egy. Szóval ahelyett, hogy újabb 20-30 órát rászánna a játékos egy új karakterrel a fejlődésre, fegyverfejlesztésre, megoldja 5 perc alatt egy respec-kel meg kavics vásárlással.
Szóval hiába lenne az az alap, hogy van több karaktered több setuppal, a valóság az, hogy egy casual játékos egy karaktert alakítgat állandóan és mikor mindent kipróbált, ami érdekelte, akkor elengedi a játékot.A Fromnál is biztos figyelik ezeket a számokat és levonják a következtetéseket, hogy miért tűnnek el a játékosok gyorsabban ebből a játékból. Az is lehet, hogy tudták előre és koncepció volt, azért ilyen könnyű a platina, pl. szerintem az elég beszédes, hogy kevesebb dolgot kell összegyűjteni, mint az ötödekkora Dark Souls 3-ban.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #5290 üzenetére
Már miért lenne kevés a 30 ezer csak a steamen? Nem a kezdeti irgalmatlan számokat kell nézni nyilván. Ez egy tök jó szám, főleg hogy stabil és nem úgy néz ki hogy csökkenne, kb ennyien játszanak a Monster hunter rise-al is, mindig fej-fej mellett van a két játék e téren és az is egy nagy bázissal tartósan rendelkező játék.
"Nincs benne endgame, a pvp limitált és broken, a platina egyáltalán nem nehéz és 100 óra alatt megszerezhető, nincs hozzá semmilyen live service, pvp ladder, napi, heti, havi challenge, mikrotranzakció, semmi tulajdonképp, ami egy végigjátszás után a játékosokat bent tartaná. "
Ezt így tök jól megmagyarázod, elvileg persze így lenne, de a számok nem ezt mutatják. Ha ez így lenne, ahogy mondod akkor brutál lejtmenetet kellene mutatnia a chartnak, egyik hétről a másikra több ezerrel kellene fogyatkoznia a játékosszámnak, de full stabil az egész, mint egy football managernél. Tehát beállt egy szintre ami azokat mutatja, akik nem fogják már letenni a játékot, mert mindig tudnak kezdeni egy új karaktert vagy PVP-znek lvl150-en kb örökké.
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Yodamest #5293 üzenetére
Továbbra sem értem, miért live service játékokkal hasonlítod, mikor nem az és nem is hasonlítható velük. Folyamatosan csökken a játékosszám, egyáltalán nem állt be sehova, ugyanúgy néz ki a görbéje, mint a korábbi DS részek, vagy akármelyik open world rpg vagy akciójáték. Azért van még a legnépszerűbb játékok között, mert 1 millióan kezdték el februárban és innen csökken, nem 300 ezren, mint a Cyberpunkot pl.
Amúgy mielőtt valaki elkezdene pampogni: ez nem azt jelenti, hogy rossz a játék, szimplán azt, hogy WATERDACA igazat szól és ez egy single player játék, ami hosszabb távon nem tartja bent a játékosokat.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #5294 üzenetére
De a csökkenés üteme a nagy mindegy, nyilván időközben sokan leaprózódtak, de beállt egy elég stabil bázisra ez a szám, azért azt látni kell ez nem egy AC vagy nemrég megjelent Spider man remastered, amikkel már kutya nem játszik 1 hónappal a megjelenés után. Ha meg túlontúl lecsökkenne, jön egy akciózás és hoppá megint megugrott egy 20K-val a játékosszám. Lásd most pl. a DS3-nál volt egy jó nagy hupli felfelé.
Csak azt mondom, hogy akár a régebbi részeket is elnézve, a réteg játék (tudom az Elden már nem az) mivoltjuk ellenére, mégis a 2016-os DS3-mal is mai napig többen játszanak, mint az egy hónapja megjelent Spider Mannal, ezt azért látni kell.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Yodamest #5295 üzenetére
Figyu már, mi lenne ha megpróbálnál úgy érvelni, hogy nem a hasadra ütsz? Tessék, AC Odyssey, ha ugyanúgy a launchot követő fél éves időtartamot nézed akkor csak harmadára esett vissza a játékosok száma Steam alapján, úgyhogy a Ubi launchert is belevéve elképzelhető, hogy többen játszottak vele 6 hónap után, mint az Elden Ringgel, a Spider-Man példádat sem értem és az Elden Ring játékosszám sem állt be egy stabil bázisra, folyamatosan csökken. DS3-nál azért látni egy kiugrást most, mert újraindultak a PC-s szerverek.
Ugyanúgy nincs olyan játékeleme ennek a játéknak, ami egy platinázós végigjátszás után bent tartaná a játékosokat hosszabb távon, mint egy bármilyen másik open world rpg-nél, nincs live service (GTA), nincsenek ingyenes content update-ek (AC), nincs könnyen kezelhető multi komponens (mint bárminek a piacon ).
Továbbra is az a lényeg, hogy 1 millióan vették meg megjelenéskor Steamre, utána ki tudja még hányan és ahhoz képest nincs már 30 ezer állandó játékosa, ami folyamatosan csökken, ugyanúgy, mint bármilyen hasonló kaliberű single player kalandjátéknál.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #5296 üzenetére
Milyen hasracsapás? Akkor beszéljenek a képek:
DS3
Spider Man Remastered
DS3 tök átlagban ilyen 4K környékén mozog, van hogy több van hogy kevesebb, de ez egy 2016-os játék! A Spider is 5K környéke, direkt oda vittem az egeret egy magasabb huplihoz, hogy ne minimál értéket mondjak, viszont ez egy egy hónapos megjelenés!Megnézném én mondjuk 3 év múlva (hogy többet ne mondjak) mikor lesz ugyanennyi játékosa a Spidernek, mint most a DS3-nak van. Tudom hasraütöttem....
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Yodamest #5297 üzenetére
Akkor ebben legyen igazad. Mondjuk ha ugyanígy napi bontásban vizsgálom az Elden Ringet, akkor még nagyobb az esés és így szeptember végére már a 20ezret sem éri el, szóval gyengébb a player retention, mint mondjuk a single only Cyberpunké, Fallout 4-é és a közelében sincs egy Assassin's Creednek. Hogy miért nem tartja meg a játékosokat az már egy másik téma és fogalmam sincs igazából.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
WATERDACA
őstag
Kár hogy átment ez a diskurzus személyeskedésbe. Leegyszerűsítve a dolgot: akinek tetszik a játék, játsszon vele amíg jólesik, akinek nem, az kerülje. Az Elden Ring ígyis-úgyis rétegjáték, hiába lettek benne könnyítések az ow miatt, ugyanúgy kerülik a casualek nagyrésze, erre saját társaságomból is vannak példák.
Nem azért játszok egy játékkal mert éppen 1 millión játsszák Steamen, vagy Metacriticen 9.0 a felhasználók által adott átlagpontszám.
Mindkettő számomra irreveláns, torzító képet képes mutatni, és interneten úgyis mindig több lesz a hater, amíg világ a világ.
[ Szerkesztve ]
u wanted, i got it \o/
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz WATERDACA #5299 üzenetére
Mondjuk én pont azt érzékelem, hogy baromi sokan kipróbálták, akik eddig Souls közelébe se mertek menni és alapvetően nem csalódtak. Az tényleg egy óriási fegyvertény, hogy csúszka nélkül ugyan, de flexibilis a nehézség.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Videós, mozgóképes topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- GoodSpeed: A Windows 11 23H2 telepítő esete az Intel Ethernet Controllerrel-I225-V 2,5 Gbps
- Politika
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Eladó xbox series s
- Új Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós"Kis Gamer"Laptop Tab 14" -35% i5-1135G7 8/512 Iris Xe FHD
- 27%-os áfás számla / SFF / MT - Brand gépek - Fujitsu / Lenovo / HP / DELL - 1 év garancia
- BOMBA ÁR! 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/512 FHD IPS HDR
- LG OLED "G" Gallery Edition -30%
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest