Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bile Demon

    őstag

    Rendeltem két cuccot kölönböző eladóktól az UK-ból a múlt hónap első felében.
    Két különböző szállítási címre.
    Várható szállítási idő maximuma 10 nap, ami febr. 21. körül járt le.

    Eddig 5-8 nap volt a posta onnan.

    Azóta sem érkezett meg.
    Minek köszönhető a késlekedés? Peches véletlen, vagy sztrájk, vagy árvíz, vagy mi van? Érdemes várni, vagy rendeljem újra?

    [ Szerkesztve ]

    Bruhe

  • Bile Demon

    őstag

    válasz totyak #72701 üzenetére

    Addig is ingyen használja a pénzed, tőzsdézik, bitcoin... A főnöke talán nem is tud róla... majd kipótolja későbbi vásárlásból.

    Bruhe

  • Bile Demon

    őstag

    Szept 3-án rendeltem egy cuccot eBay-ről. 26 GBP-t fizettem cakk pakk.
    Az eladó amerikai cég 99.7%-os, nagy forgalommal.
    Ugyanazt a cuccot hirdeti UK, DE és US piacra, én a német megnevezésű és leírásút vettem meg, mert ennél volt a legrövidebb a szállítási idő.
    Free P&P Hungary Standard Delivery (Deutsche Post Brief International)

    Ezekkel a kondiciókkal:
    Item location: Ridgmont, Bedfordshire, United Kingdom
    Seller ships within 1 day after receiving cleared payment

    Ez látszik a fiókomban:
    ORDER DATE 03 Sep, 2018
    Estimated delivery Fri, 07 Sep - Tue, 11 Sep

    szept 6.-án küldtek egy számlát, kedves köszönő szöveget stb.
    Ez volt benne a végén mellékesen:
    Shipped on 9/4/2018 using Deutsche Post First Class: UMxxxxxxxxUS

    Tracking number, ami US-re végződik.

    Ezen a tracking számon semmi nem látszott, csak annyi, hogy létrehozták.
    Valamikor 13-án jutott el az USPS-hez a cucc. Valahol New York környékén, most tették repülőre.

    Tehát nem adták fel 1 napon belül, hanem kamuztak, ennek van írásos nyoma.

    Ilyenkor mi a teendő?
    Nem szeretnék vámot fizetni, meg ügynökdíjat a Postának, fizesse ki az eladó a járulákos költséget a félrevezetés miatt.

    [ Szerkesztve ]

    Bruhe

  • Bile Demon

    őstag

    válasz V/ #74646 üzenetére

    üdv!
    Az utolsó dátum + 1 hét nem mindig működik. Olyan dátumokat adnak meg mostanában... 57-59 napot is van képük.

    Júl 16-án rendeltem kínából 2db cuccot eBay-en. összesen 3.3 GBP értékben.
    Azóta sem érkezett meg.
    Estimated delivery time ... - sept 14

    15-én nyitottam caset, ahol jeleztem, hogy nem kaptam meg, és a tracking numer sem mutat semmit (Tracking number provided és semmi tovább).

    Jól tettem, hogy 15-én nyitottam a case-t, mert ma már kb. semmit nem lehet csinálni, mert 60 napon túl van a vásárlás.... Már Negatívot se tudok küldeni...

    Ma reggel érkezett a válasz:
    'Dear friend, Sorry for the delay. But we have already sent to the address you left on aliexpress. Could you help me confirmation it correct or not? So I can contact the post office to check this matter. I will solve the problem for you, pls don’t worry. Waiting for your response. Best regards.'

    Reggel gyorsan válaszoltam röviden, hogy igen, jó a cím.

    Aztán ez jött 10 órakor:
    'Dear friend , Thanks for your confirmation and I am sorry for the delay . I will contact the post office for the issue quickly. Could you re-contact me for the update information 3 business days later ?The post office need some time to solve the problem . Hope that I can bring you good news. Best regards'

    If you're satisfied with this solution, please let the seller know by sending a message in the Resolution Center. If you don't want to accept this offer, we encourage you to contact the seller and offer a solution that you'd be happy with."

    Jól gondolom, hogy próbálják húzni az időt, hátha megérkezik addig, vagy megunom?
    Szerintem tuti nem fog megérkezni, mert már minden megjött régen, amit júl 16-án rendeltem, és egy kivételével azok is amit aug. közepén rendeltem.

    Tehát 3 nap múlva rákérdezek. Aztán gondolom akkor is udvariasan fel fog ajánlani valamit, pl. hogy várjak még két hetet, mert azt mondta a posta, hogy sok volt akkor a csomag és késnek, és majd ha akkor se jön meg refundingol. persze addigra a case is lejár.

    Ilyenkor mit tegyek?
    Ja még valami, a 3GBP nem nagy probléma, csak gyakorlásnak szántam ezt az ügyet!

    Jövő héten lejár egy másik cucc, amit aug 2.-án rendeltem. Már rég itt kellene, hogy legyen. Az 23 GBP és nem szeretném elbukni!

    Bruhe

  • Bile Demon

    őstag

    válasz V/ #74649 üzenetére

    Az elmúlt hónapban 3 csomagot vámoltattam a postával, olyat is, amihez volt 20 dolláros aláírt pecsétes számla kívül, belül. 5 dolláros cucc + 15 dollár posta Japánból. Mérőzsinór volt benne, tehát nem PlayStation.
    Ott volt az érvényes számla és az aukció színesben kinyomtatva.
    Ugye vámmentes kellene legyen. Ha bizonytalanok, megnézhetik eBay-en, hogy tényleg annyiért adja.

    helyi posta: melóhelyre szoktam rendelni. Ez ilyen kieső iparterület. ide kocsival jön a postás (a leveles a csomagos, az MPL-es is minden nap jön), nincs az, hogy nem fér be a táskájába, vagy félúton a patakba ejti, vagy értesítőt dob be, mert nem fér a postaládába, elég sok üzleti ügyfél van, nem szokott elveszni semmi. Egy menettel egy halom címzettet letudnak, nem kell rám várni, hogy lebattyogok a kaputelefonhoz, mert a recepciósnak állandó meghatalmazása van átvenni.

    Negatív: nem akartam most negatívot adni. Sőt hiszem, hogy az eladó elküldte! De ha nem tetszik az ügy kezelése, akkor utána lehet adtam volna.

    A csomag elveszése az eladó kockázata. Én tényleg sajnálom, de nyilván bele van kalkulálva az árba.

    Ezekkel az 57 napos időkkel az eladó védve van a negatív értékeléstől...

    Most már tudom, hogy mi kell az első levélbe. (köszi)

    Még egy kérdés: 60 nap után, hol és hogyan lehet reklamálni? Akkor ugye eltűnik a more actions menüből a "I didn't receive it".

    Bruhe

  • Bile Demon

    őstag

    válasz somnia #74650 üzenetére

    Nem tudom kiknek való az eBay. Én 2006 óta 300 vásárlásom vagyok túl. Hidd el, tudom, hogy megy a vásárlás. (kb. csak fizetni kell, néha licitálni is előtte)

    Amiben nincs tapasztalatom az az elveszett csomagok utáni visszatérítés igénybe vétele.
    3-4 csomag veszett el eddig 12 év alatt. Eddig annyiban hagytam. Mert biztos vagyok benne, hogy nem az eladó sara, az feladta, elveszett. Miért akarnék kitolni vele. stb.

    Aztán idén valahogy megváltozott a szemléletem erről a kérdésről.

    Bruhe

  • Bile Demon

    őstag

    válasz V/ #74652 üzenetére

    Találtam még egy cikket, ami nem érkezett meg. 60 napon túl van, értéke elenyésző, de azért megreklamáltam a Resolution Centeren keresztül.

    Az első üzenet nem lett túl hosszú, 320 karakter összesen és ezek voltak benne:
    1. nem kaptam meg
    2. a szállítási címet ellenőriztem és rendben van
    3. a postán érdeklődtem és nem érkezett nemzetközi küldemény
    4. úgy gondolom feladták, de elveszett valahol, kicsi az esélye, annak, hogy megérkezik, mivel már több mint kilenc hét telt el, ezért kérem a vételár visszatérítését
    5. ha mégis megkapom később, akkor ki fogom fizetni

    Válasz:
    Betűről betűre ugyanaz, mint a szombaton megreklamált másik cuccnál.
    Tehát, hogy legyek olyan kedves ellenőrizni és megerősíteni a szállítási címet. (Úgy is tettem és csak röviden utaltam az első levélre, hogy abban van az álláspontom.)

    Úgyhogy a tipp jó volt szerintem, de ebben az esetben nem jött be a felesleges körök lerövidítése.

    [ Szerkesztve ]

    Bruhe

  • Bile Demon

    őstag

    válasz V/ #74666 üzenetére

    Most látom, nyitott caseknél hogy ez ugyanaz az eladó.

    Bruhe

Új hozzászólás Aktív témák