-
IT café
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jcvd
tag
válasz hobbyone #19060 üzenetére
Sziasztok!
Tanács kellene!
Rendeltem két Sandisk SDHC memóriakártyát Németországból egy megbízható eladótól február elején. Fel is adta német postával, azonban az agyamat eldobtam, mikor a követő kód azt mondta, hogy Boszniába küldték. Fel is vettem az eladóval meg a német postával a kapcsolatot, és most azt lehet tudni, hogy a német posta hibázott és rossz helyre küldték. Nagyon fontos lett volna a memóriakártya az új kamerámhoz tesztekre, így már majd felrobbanok, mert egy hónapja semmi hír. Írtam az eladónak ebayen, hogy adja vissza a pénzemet, de azt a választ adta, hogy sorry, de nem én hibáztam. Azt is hallottam viszont, hogy Bosznia egy fekete luk, és hogy ez a csomag már nem lesz meg az életben.
Na ilyenkor mi van? Én nem nyugszom bele hogy elbuktam 30 ezer forintot, direkt azért rendelek ebayen keresztül, mert az állítólag véd engem.
Hallottam, hogy lehet ügyeket nyitni ebayen, amit kivizsgálnak. Érdemes egy ilyet indítanom?
Várom tanácsaitokat, nagyon fontos!
-
hobbyone
aktív tag
válasz hobbyone #29108 üzenetére
Update
Az ebay-es eladó ezeket írta.
Válogatás az érdekesebb dolgokból időrendben (dőltbetűvel az ő "szavai"):Please find attached the Certificate of Posting from the Post Office showing that the item was dispatched on 12/02/2013 at 09:49.
I bought the item on 12.02.2013 at 10:35:30 (09:35:30 UK time). The Certificate of Posting from the Post Office showing that the item was dispatched on 12/02/2013 at 09:49.
There is only 13.30 minutes difference between them!That is the kind of service I work hard to deliver to my customers, especially when I am leaving the house to spend the day in court (I am a law student).
It only shows that you purchased a service (yia internet), and not the real dispatch time, which could be later.
This is a misunderstanding of the paperwork. You can see the address of the village Post Office on the receipt
which is printed out by computer in that PO. I do not use the Internet for postage as I want to support my local PO. 09:49 is the time that I handed the item to the Royal Mail in my village and x, the women who works there, took the receipt from the PO computer and handed it to me.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz hobbyone #29132 üzenetére
Feladás és az értékelés sok eladónál automatizált semmit nem jelent, a termék adatlapján álltalában fel van tüntetve hogy menyi idő múlva adja fel de ez se szentírás, Kínai eladóknál ez akkár 5-7nap is lehet
Angoloknál is előfordúl csúszás
Nekem volt hogy 24napra jött meg Angliából( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Real_Necro
veterán
válasz hobbyone #29628 üzenetére
Eddig ez a csomagom tűnt el postán, a másik futárnál kavarodott el, de mindig sikerült megoldani eladóval. Postát sokszor hívom, akkor is, ha nincs tracking number. Sajnos ha hozzájuk nem érkezett be a csomag, mit tudok tenni? Sajnos eléggé el van sz...rva ez az ország, hogy minden simán menjen.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
MODERÁTOR
válasz hobbyone #30171 üzenetére
Velem is volt már ilyen. Egy kínai tag árult olcsóbban microSD-t, akkor még 99% felett volt a feedbackje megnéztem őket, szinte csak ilyesmit árult régóta, gondoltam nem lesz gáz. Megrendeltem, aztán 2-3 hét múlva mondom csak ránézek már a tagra.. Erre látom, hogy a feedbackje 60% alá esett, és ugyan így priváttá tette. Szerencsére PP refundolt.
-
hobbyone
aktív tag
válasz hobbyone #30194 üzenetére
Megpróbáltam unpaid item case-t nyitni a leírtak (If you don't receive payment, you can open an unpaid item case in the Resolution Center as early as 2 days or up until 32 days after the listing ended ) alapján, erre kiírja, hogy csak 4 nap múlva lehet elindítani.
No comment.
-
hobbyone
aktív tag
válasz hobbyone #30251 üzenetére
Tegnap megnyitottam az ügyet. Négy napja van az ürgének a fizetésre. Valószínűleg nem fog.
Az ilyen esetek kiszűrésére alkalmas lehet az ún. Requiring immediate payment , azaz azonnali fizetést igénylő funkció: ha a vevő leüti a terméket, de nem fizeti ki, az áru továbbra is megvásárolható marad. Igaz nem használható minden esetben.
[ Szerkesztve ]
-
hobbyone
aktív tag
válasz hobbyone #30270 üzenetére
Visszaírt a nemfizető tag: nem látta, hogy használt a termék, ezért kéri, hogy töröljem a rendelést. Természetesen nem teljesítem az óhaját.
Még tavalyról van egy emlékem rendelés törléssel kapcsolatban: a leütést követően kb. fél napra írt a vevő, hogy elnézett valamit, töröljem a rendelést. Én meg is tettem. Ezt mindkét félnek el kell fogadnia, tehát vártam, hogy majd leokézza. Kb. 7-10 napja volt erre, de nem tett semmit. A végén nekem kellett lezárom az ügyet, kivárva a napokat.
[ Szerkesztve ]
-
dmenyusd
csendes tag
válasz hobbyone #32611 üzenetére
Rágugliztam én is, de nem vagyok jó angolból azért érdeklődtem itt, hátha valaki tudja mit jelent pontosan..
Amúgy a paypal címemet automatikusan az ebay adta meg a hirdetésben, azt ami hozzá van kapcsolva az ebay fiókhoz. Tehát ez nem lehet probléma. Nem értem akkor mi lehet ez.. -
dmenyusd
csendes tag
válasz hobbyone #32620 üzenetére
Meg van, sikerült végre! Végül is igazam volt, a e-mail címek egyeztek természetesen, mivel mind az ebay-hez, mind pedig a PP-hez ezt a címet használom. A probléma megoldására a PayPal Profile részénél találtam. Az e-mail ugyebár helyes volt, viszont nem volt bepipálva a "confirm" itt, így ezért nem működött a dolog. Csak nem értem, hisz már párosítottam őket korábban, többször is fizettem PP-n keresztül ebay vásárlásokkor, ezek szerint az eladáshoz még külön ezt is be kell állítani.
Na mindegy, legalább meglett a megoldás, ezután ha másnak lenne ilyesfajta problémája már tudja a teendőket.
Ezer hála a segítségekért! -
hidroponi
aktív tag
válasz hobbyone #33658 üzenetére
1 honapja tescos zsomle oldalan pattog a labda. az elado lepett + felajanlott egy megoldasi javaslatot. ha ezt nem tartja jonak, akkor irja meg neki, hogy mi az o javaslata. es akkor kiderul hogy miujsag.
egyebkent szerinted az normalis, hogy az elado magatol elall az uzlettol (hatranya keletkezik), felajanlja a visszafizetest es csak annyit var el, hogy ne kapjon negativat, hanem pozitivat? ez ennyire nagy keres?
es talan nem is tescos zsomivel van az igazi vitam, hanem azokkal akik visszakezbol nyomnak a negativot.
remelem ezek az emberek majd olyan eladokkal kerulnek majd szembe akik nem kerdeznek, csak kuldik nekik a cuccot es amikor ott lesz naluk a nem kivant cucc, akkor megertik, hogy mirol is van nagyba szo. -
wwhy
veterán
válasz hobbyone #35088 üzenetére
A 3. hibamentes eladás után már nem fogja visszatartani, de 3 eladásig kezdő eladó mindenki. A 4. eladás ára már kifizetés után azonnal elérhetővé válik. Legalábbis nekem így van, 200+, 100%.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
hobbyone
aktív tag
válasz hobbyone #35088 üzenetére
A 20+ értékelésem csak eladásból van.
Ma megkaptam a pozitív értékelést a vevőtől, de a pénzhez még mindig nem férhetek hozzá. Remélem ez csak valamiféle átfutási idő miatt van. Ha nem, akkor október 16-ig kell várnom: Estimated funds availability 16-10-2013.
Durva lenne, ha tényleg 21 napig ülnének a pénzemen és még a jutalékot is levonnák. Majd meglátjuk..
[ Szerkesztve ]
-
hobbyone
aktív tag
válasz hobbyone #35208 üzenetére
Mekkora féreg az ebay/paypal. Péntek reggel írtam a paypal-nak, amire elvileg 24-72 órán belül válaszolnak, de megemlítik, hogy ezen is túlnyúlhat. Már öt nap eltelt, de nem kaptam választ.
Tegnap ebay-en chat-en próbáltam infóhoz jutni. Leírtam, hogy a tracking szerint is kézbesítve lett a levél (okt. 2-án) + értékelést is kaptam (okt. 2-án). Erre jön a sablon dumával, hogy előre láthatólag 16-án majd megkapom (estimated funds availability). Újra leírom a tényeket, megint azt mondja. Amikor harmadjára leírom, hogy most már szeretném megkapni a pénzem, azzal jön, hogy mostanában technikai problémák akadtak ezzel kapcsolatosan, megpróbálják kijavítani. Annyit tehet, hogy elküldi az adatokat a technikai részleghez. Gondolom ez valami előre kitalált szöveg ilyen esetre = hülyének nézik az embert.
Érdekes, hogy a paypal rögtön levonja a jutalékát az átutalt összegből, én meg várjak még 14 napot (okt. 2 - okt. 16).
Egyébként meg kiszámoltam, hogy az eladási árnak ennél a tranzakciónál 18,2%-a megy el ebay+paypal jutalékra.
[ Szerkesztve ]
-
hobbyone
aktív tag
válasz hobbyone #35402 üzenetére
Mekkora féreg az ebay/paypal II. Eladtam megint egy terméket, erre megint visszatartják a pénzem. Ez azt jelenti, hogy hitelezzem a szállítás költségét (2550 Ft) és várjak 21 napot, hogy megkapjam a 8500 Ft-ot amiből persze levonódik a szállítás és a járulék ebay/paypal felé.
A termékleírásba beleírtam, hogy ilyen esetben visszautalom a vevőnek a pénzt és nincs üzlet. A refund már meg is történt, de e-mailben azért felvázoltam a vevőnek egy esetleges paypal -send money (friends and family), védelem nélküli lehetőséget. -
CaNNa3IS
senior tag
válasz hobbyone #36690 üzenetére
De ennek ez a rendje. Minek adsz el? A 21 napot meg már 100x leírtuk. Az fix innen.
Linkeld már be a terméked, hogy mit írtál bele. Milyen esetben utalod vissza avevőnek és miből ha a pénzed nem elérhető? És miért?[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
Zirowe
nagyúr
válasz hobbyone #38905 üzenetére
De milyen borzalmas megrázkódtatás?
Elolvastad rendesen az aukció leírását?
Nem.
Tévedtél?
Igen.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
-
Zordkaszás
senior tag
válasz hobbyone #38897 üzenetére
Leütöttem egy terméket, amit nem akarok/tudok megvenni.
Oké, írsz az eladónak vagy törli a licitet vagy nem.
Nem kötelezi semmi a licit törlésére. Ahogy az eladónak kötelező eladni a leütött áron, neked ugyanúgy vásárlási/fizetési kötelezettséged keletezik.Erre sem válaszol, már egy napja.
Hétvége van, de az is lehet, hogy éppen az újévi nyaralását tölti vagy akármi. Tudod, nem kell ott ülni állandóan a gépe előtt egyik eladónak sem, az ebay működik felügyelet nélkül is.Kicsit úgy érzem, mintha szándékosan csőbe húztak volna.
Pontosan. Te, saját magadat, szándékosan csőbe húztad azzal, hogy egyszer szándékosan rákattintottál a vásárlás gombra, utána meg szándékosan rákattintottál a vásárlás megerősítése gombra. Mindezt úgy, hogy még arra sem voltál képes, hogy a Vásárlás gomb alatt két sorral rápillants a fizetési lehetőségekre és észrevedd, hogy nincs ott PayPal logó.Lehet negatívat adok neki.
Igazán kulturált hozzáállás. Elbaszod a vásárlást és még le is húzod az eladó értékelését.
Olyan jó magyaros, eggyel több indok, hogy a jövőben kivegye Magyarországot a célállomások közül.
Mellesleg ha ezek után ő nyit case-t, azzal te fogod megszívni. Szvsz még jobban, mint egy sima unpaid item-mel.Nem tetszik ez a hozzáállás. Nem érzem magam hibásnak. Gondolom itt mindenki együtt érez velem. Vagy nem?
Ja, nekem se tetszik ez a hozzáállás, mármint a tied.
Lehet nem érzed magad hibásnak, de ez a vásárlás egyedül a te hibádból történt.
Hát k....ra nem érez együtt veled senki. Oda kellene figyelni arra, amit csinálsz.█ Egyszer elmegyek érted!! Érted? █
-
Sickboy25
addikt
válasz hobbyone #41407 üzenetére
Nekem is lezártak most egy case-t, úgy, hogy nem született egyezség. Én mint vevő nem kaptam meg a cuccot. Az eladó írta, hogy visszautalja a lóvét, de ha megkapom a terméket, akkor küldjem el neki! ebben nincs is semmi, megteszem, ha ilyen történik! Erre kétszeri időpontot kaptam, hogy megkapom a zsét, de semmi... Azt írta, hogy ő elutalta, az ebay rendszere nem engedi át, nem az ő hibájuk! Nah paff erre jön az ebay levél, hogy bezárták! Írtam nekik, hogy miért, amikor nem oldódott meg a probléma... Most várom tőlük a választ!
"Az élet olyan, mint az ásás. Néha hátráltat egy- két gyökér, de annak jól odab*szol ásóval, azt’ haladsz tovább!"X360 gamertag: sickboyhun
-
Topikgazda
válasz hobbyone #41407 üzenetére
Ezt nem értem: "A lényeg, hogy még mindig pending balance-ban van a pénzem,"
Én is eladtam valamit, japán gyerek volt a vevő, hétfőn megvette, kedden feladtam, beírtam a nyomkövetést és addigra a Paypal-ről már a bankszámlámon volt forintban a pénz. Semmi várakoztatás nem volt. -
randras
veterán
válasz hobbyone #41423 üzenetére
Ügyvéd Nincs az a külföldi szerv, ami Kína területén bármit is el tud érni. A negatívot meg lehet próbálni, de a tanulság, hogy a határidőket naptárazni kell emlékeztetővel.
Estimated delivery, estimated delivery+30nap/fizetéstől 45 nap, case lehetséges escalate dátuma, case lejárata.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya