Új hozzászólás Aktív témák
-
LordX
veterán
He? A ''discard first pass'' egy valamire jó: hogy foglaljon helyet a lemezen az eredménye. Csak statisztika-fájlokat (.stats) használ fel a 2. menethez az Xvid, az első menet eredménye (ami egy fix Q=2 kvanizerrel készül..) neki abszolút nem kell. A mozgásvektorok, komplexitásadatok, meg minden kütyü, ami az első menetből kellhet, az a stats fájlban megtalálható.
Szóval a ''discard first pass'' az legyen bejelölve, mert így nem kell kiírni a vinyóra -> gyorsabb, nem foglal helyet. -
LordX
veterán
válasz Kiralybali #42 üzenetére
AS@L5 : azt mondja meg, hogy melyik MPEG4 profilt és szintet használja. AS@L5 a legjobb, amit az Xvid támogat. A profil az legyen AS, mert ott van a kódeknek a legtöbb eszköze (pontosabban vannak már magasabb szintek is, de azt az Xvid nem tudja), a szint (L5) az igazából mindegy, az csak egy javaslatot ad a felbontásra, FPS-re, de nem befolyásol semmit a kódolásban.
Full quality first pass: alapból Q=2 kvantálással csinálja az első menetet az Xvid, ennek bepipálásakor Q=1 lesz. Túl sok értelme nincs, úgyis a 2. menet eredményezi a végső videót, viszont lassít.
Motion search pecision ls VHQ mode: mindkettő a mozgásbecslés pontosságát (illetve kicsit mást, de ebbe most ne menjünk bele) befolyásolja. Magasabb beállítás: lasabb kódolás, de a mozgást jobban tudja követni ekkor - így kisebb a fájl és/vagy jobb a minőség.
croma motion: a színinformációt is használja-e a mozgás detektáláshoz. Lassítja a kódolást, de (főleg rajzfilmek, renderek esetén) javítja a minőséget.
Turbo: fogalmam sincs vmi egyszerüsítés a mozgásbecslésben, nem tudom pontosan mi..
Frame drop ratio: ha le van maradva, akkor dobjon-e el képkockát, és ha igen, mennyit. Ha nem realtime kódolsz (pl. analóg forrásból veszel), akkor legyen 0.
Max I-frame interval: milyen messze legyenek maximum egymástól a kulcs-képkockák. Ezeket minden más nélkül lehet dekódolni. Régebbi lejátszók (és talán asztaliak, de ezek közül is az újak már tuti nem..) csak ezekhez tudtak tekerni gyorstekeréskor. Minnél nagyobb, annál kisebb tud lenni a fájl de érzékenyebb is lesz a hibákra. 300 (ami 12s) egy jó beállítás..
min/max I/P/B quantizer: adott típusú képkockákra milyen kvantálást használhat. Ne állítsd át, és akkor nem korlátozod a kódeket a lehetőségeiben. (Egyébként minnél kisebb a kvantizer egy képkockán, elvileg annál jobb a minősége)
Trellis: a kvantálási algoritmusban egy javítás, jobb minőséget eredményez (bár nem tudom pontosan, mit csinál) -
LordX
veterán
A szintet elvileg úgy kell kiválasztani, hogy mi a cél a tömörítés során, mire fogod használni az anyagot: PDA-n lejátszani, TV-n lejátszani, Stúdióba közvetítésre, ilyesmi. Ha megnézed, kicsi szinten kis felbontást, kis bitrátát, kis FPS-t ajánl, nagy szinten nagy felbontást, nagy bitrátát, nagy FPS-t. Igazából a szint semmi szigorú megkötés, csak egy ajánlás a videóra.
Ezt használó alkalmazás? Nos, egy PDA nem biztos, hogy lejátsza a az 1200p 50FPS videót, ami 50-60Mbps-el van tömörítve, viszont mondjuk vágáshoz jól jöhet ilyem minőség
Még egyszer: a szint semmi megkötés, ha minden más beállítás azonos, a videó minősége 101%-ig ugyanaz marad. (max a fejlécbitekben lesz csak különbség, mert eltárolja a profilt).
Ha esetleg a profilra gondoltál a kérdésedben: változtatható méretű makroblokkok, enkóderbe beépített blokkosodásszűrő, több (tipikusan 5-10 - ASP-nél ez P esetén 1, B esetén 2) referenciakép használata egy képhez (és B kép is lehet referencia), ezek a fő dolgok, ami új az AVC profilban, és jelentősen javítja a minőséget. -
LordX
veterán
válasz Kiralybali #50 üzenetére
Bitrate modulation: ez valami olyasmi cucc, hogy mennyire ugrálhat a bitráta - ha hirtelen kis komplexitású képről nagy komplexitású képre vált a videó (nagy mozgás), mennyire ugorjon a bitráta is utána. Ha nagyon mozgalmas a tömörített videó, akkor high felé told egy picit, ha nincs sok mozgás általában, akkor a low felé. De én ezt nem szoktam piszkálni, jó az középen is, és minden videóhoz kisakkozni, hogy mi a jó beállítás felér egy rémálommal.. Szívjon vele az, aki akar..
Source pre-processing: ha zajos a videó, akkor zajszűrő filtereket rakjon-e be a kódolás előtt. A kódek filterei szerintem nem olyan jó minőségűek, ha Gordian Knot-ot használsz, akkor inkább azokat a szűrőket használd, amit az felajánl, simán csak VirtualDub(Mod)-ot használva is van egykét zajszűrő, bár azok használata közel pilótavizsgás. Ha nincs zajszűrés a kódolás előtt, és zajos a videó és alacsony (<1200-1500) a bitráta, akkor próbálgasd meg, mit eredményez (kísérletezni kell vele, annyira nem egyértelmű, milyen eredménye van)
Psyhovisual: az emberi látást vegye figyelembe: amit nem fogsz látni a mozgóképben, azt dobja ki, és a megtakarított biteket máshol használja fel. High-ra szerintem nem érdemes rakni (azért próbáld ki..), de a low ajánlott. Viszont vigyázat: ha lepauzálod a videót, rosszabb lesz tőle az állókékép minősége, de a mozgókép az jobb lesz. Egyébként ezért hülyeségnek tartom képkockák alapján össehasonlítani videokódekeket.. Csak mozgókép alapján szabad
Interlancing: soha ne de-interlance-olj a DivX-el! Nagyon szar a deinterlance szűrője. Egyébként legyen olyan, ami a forrásod (ha persze tömörítés előtt külső szűrővel de-interlance-ot csinálsz, akkor legyen progresszív)
Quantization type: milyen quantizer mátrixot használjon (Xvid-nél is van ilyen beállítás - csak ott saját mátrixot is lehet csinálni). Az MPEG2 és H263-as szabványok szerinti mátrixot használja-e. A H.263 Szabvány újabb, szerintem jobb képet ad.
Egyébként rakd fel a DivX Fusion-t (=5.3 beta), jóval jobb minőségű, mint az eddigiek: labs.divx.com
DV az olyan 720x576 képpont, interlaced, ezt vedd figyelembe. Azt mondják, hogy olyan 0,2 bit / pixel / FPS körül jó a minőség, de ha nem egy célméretre kódolsz, kódolj ''single-pass quality-based'' üzemmódban, és a Q az legyen 2-3 körüli.
[Szerkesztve] -
LordX
veterán
válasz Kiralybali #52 üzenetére
Gyakorlatilag a DV szabvány verziói. A kettő jobb Hacsak nem találkozol olyan progival, ami nem tudja a type2-t megnyitni (valószínűtlen..), akkor legyen az
-
LordX
veterán
Kódeken múlik, de nagyon. Az MPEG/H26x szabványokban csak a dekóder van szabványosítva, az enkóder olyan, amilyennek a gyártó csinálja. Ha jobbat csinál, akkor jobb lesz a videó, ha nem, nem. Tehát nem csak az számít, hogy MPEG4-be van tömörítve, az is, hogy mi a kódek.
Legjobb kódek szerintem:
- MPEG2-be a Cinema Craf Encoder
- MPEG4 ASP-be jelenleg a DivX Fusion (bár az Xvid 1.1 is nagyon jó)
- MPEG4 AVC-be pedig a Nero Digital.
Jah, meg hát nagyon nem mindegy, mik a beállításai a kódekeknek, egy szar kódek jól beállítva jobb képet eredményezhet, mint egy jó kódek szarul beállítva.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya