- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grafiqs
őstag
Újra megrendezésre kerül a tavasszal oly nagy sikerrel megrendezett Critical mass - nagy kerékpáros felvonulás. Itt olvashattok róla: [link].
Gyertek el minél többen, akár mint a ''PH!-s csapat'' is.
Én személy szerint ott voltam a tavaszin és ezen is ott leszek, mert hatalmas feeling és egy nagyon fontos ügyért a kerékpáros társadalom létjogosultságáért van.
Időpont: 2007.04.22 - újpest rakpartm 16:00
A téma kényessége miatt kerüljétek a flémelést!
Ide gyűjtöm a jelentkezőket akik eljönnek az össznépi tekerésre:
tr00p3r
Jorus
ponti_ak
sanyixXx
A hsz.-t 2007. 04. 11-én 19:00-kor Loretto szerkesztette.És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
a_tesz
Korrektor
bocs ez kb olyan kérés, mint hogy mondd már el a sok ''advanced user''-nek hogy ne rakja fordítva a ramot a slotba...
mellesleg ha sikerül addig felcibálni a bicajom pestre, akkor énis kivonulok a felvonulásra, de lehet hogy még anélkül is kinézekスバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Grafiqs
őstag
Mit szóltok szervezzek-szervezzünk PH!-csapatot?
MOD: zsiga667: Ez nem elsősorban tüntetés! Hanem figyelemfelhívás. Magunkra és arra, hogy így is lehet közlekedni. A környezetszennyezésre, és a szmogra.És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
-NoVa-
őstag
Érdekes módon pont a birngásfutárok közlekednek biztonságosan, emellett gyorsan. Persze piros lámpa nem nagyon létezik, de azt csakis úgy, hogy a túloldalon is tekerhessen nyugodtan. Ha netán mégis körülnéznél, inkább azt vehetnéd észre, hogy azért kell állandóan bringásfutárokra, és forgalomban tekerő bringásokra is odafigyelni egy kicsit, mert nincs összefüggő használható bringaúthálózat, és ahol van, ott nem adják meg a bringaútnak táblával jelzett elsőbbséget sem (no akkor kinek is szólna a mackósajt? nemcsak a tizenéves hülyegyerekeknek ám...). Átlag 2-3 naponta gondolja egy autós úgy, hogy ő azt köszönte meg, hogy elsőbbséget adtam neki a keresztező bringaúton, és nem azt, hogy megmentettem egy balesettől azzal, hogy nem bíztam abban, hogy megkapom az elsőbbségem és lassítás nélkül mentem át egy sövénnyel takart kereszteződésen. Napi legalább 50km-rel a lábamban a városban elmondhatom, hogy az autósok többsége csak tudatlan (akinek 30 éve van jogsija, nem biztos hogy egyáltalán felfogja, mi is az a bringaút, akkor még szó nem volt ilyenről), avagy épp figyelmetlen a bringásokkal szemben, elenyésző kissebbsége zsigeri szinten primitív (leszorít, leköp, stb), míg egy részük felfogja hogy a bringa is közlekedési eszköz, a forgalom részének tekinti, és nem egy olyan akadálynak, amit ha felborít, sokba kerülhet neki. Ugyanúgy megvan a bringások (görkorisok, gyalogosok, horgászok, bolti eladók, alpinisták, stb) között is a primitív réteg, ezesetben jellemzően 12-16 év közötti korosztály, aki később majd esetleg előlép primitív autóssá, vagy ha nagyon profi, taxissá. Na és az ilyenek:
Öltöny, piros lámpa, vadul sms... Neki külön gratulálunk, várjuk a darwin díját.
Viszont itt már megindult egy erős fejlődés, merthogy mikor is állt össze itthon 10000 autós, hogy valamilyen érdeke mellett kiálljon? Maximum a benzinkutak pénztárához állnak ki naponta, hogy fizessenek. Arra nem képes a többség, hogy elfogadja, hogy egy évben van egy autómentes nap, tavaly keresztberakott bringákkal kellett visszatartanunk a rendőrség által lezárt Andrássy úton a forgalmat, mert nem voltak hajlandóak kivárni a sor végét. Az áprilisi CM után mikor elfogyott a tömeg, már csak ~10-15 bringás maradt a felvonulásin, amikor beállt egy taxis, kiugrott, és viperával hadonászott, hogy hogy mertük feltartani, dögöljön meg minden bringás. Engem még hazafelé egy másik szorított le dudálva erős kormányráhúzással. Ezek között kéne annyi közlekedési morált szétosztani, mint amennyi a CM-re kijáró bringásoknak van, rögtön egy lakható város lenne ez az egész forgalmi dugót képező káosz. -
BLiNk3r
senior tag
nem is rossz...a debreceni rendezésű CM-en én is részt veszek majd
-
Drótszamár
őstag
Én voltam 2004-esen, a 2005 tavaszin, és most is megyek.
Az autosparaszt vs. biciklisparaszt flam-hez annyit, hogy én mindíg megpróbálok kulturáltan közlekedni, ritkán szoktam húzós helyzetekbe kerülni. Lehet hogy ''rossz helyen'' biciklizek, de én azt vettem észre, hogy az autósok között egyre kevesebb a primitív állat.( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
Grafiqs
őstag
válasz Drótszamár #21 üzenetére
Kolléga, mit szól a #12-ben lévő felvetésemhez?
Egyébként lehet én járok rossz helyen a városban de sajnos sok baromautossal találkozom. De ez az én bajom. Azért napi ~45km-t mindíg megyek, és eddig megúsztam sérülés nélkül.És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
zsiga667
addikt
''Arra nem képes a többség, hogy elfogadja, hogy egy évben van egy autómentes nap, tavaly keresztberakott bringákkal kellett visszatartanunk a rendőrség által lezárt Andrássy úton a forgalmat, mert nem voltak hajlandóak kivárni a sor végét.''
Igen, autómentes nap, szép dolog. Csak akkor az a sok autós hogy menjen pl. dolgozni? Biciklijük ugye nincs, mert mért is lenne, autója sincs minden biciklisnek. A BKV-ról meg annyit, hogy reggel 7 és 8 között így is használhatatlan, képzeld el mi lenne ha még párszázezer ember megpróbálna felszállni a 4-6-ra Lágymányos felé...
Vagy menjenek gyalog? Budaörsről pl?
''Az áprilisi CM után mikor elfogyott a tömeg, már csak ~10-15 bringás maradt a felvonulásin, amikor beállt egy taxis, kiugrott, és viperával hadonászott, hogy hogy mertük feltartani, dögöljön meg minden bringás.''
Ha engem akadályoznának a munkámban, lehet hogy én se örülnék neki, bár a vipera tényleg erős...
Az út arra van hogy közlekedjünk rajta (autós is, bringás is), aki nem közlekedik az menjen máshová. -
-NoVa-
őstag
Dehogynem... Egyrészt a bringajogsi javaslat, amit autósoktól sokat hallani... Ugyanazt hozná, mint anno 100 éve a kerékpáradó. Megtizedelné a bringával közlekedők számát, és máris több lenne az autós, nagyobb a dugó.
Másrészt a várostervezés. Erre vegyétek a fáradtságot, és olvassátok végig akkor is, ha hosszúnak találjátok: Bővebben: link
A város a benne lakókért létezik, nem az autókért, mint ahogy sokan gondolják.
Namost elég annyit tudni, hogy itthon erree még sokat kell várnunk... Idézek Kükütől:
''Az egyetlen magyar bemutatót a debreceni küldöttek prezentálták, akik olyan dolgokról beszéltek, mint a városi autóforgalom gyorsítása a parkolósávok megszüntetésével, és parkolóházak építésével, bicikliutak, hogy ne zavarják a kerékpárosok az autóforgalmat, elkerülő, és bekötő utak fejlesztése...
Észre sem vették hogy ezek az emberek épp az ellenkezőjéről adtak elő napok óta. Olyan fejet vágtak az amszterdami, koppenhágai, berlini építészek, képviselők, hogy azt le kellett volna fényképezni. Persze utána egyenként feltett kérdésekkel ki is véreztették őket.
A legszebb az, hogy a debreceni küldöttség csak az előadás 30 percére jött, majd távozott, pedig annyit, de annyit tanulhattak volna...
Szinte hihetetlen, hogy nálunk még mindig vita, meg harc, meg értetlenkedés fogadja azokat az autómentes városterveket, amit már Berlin méretű városok évek óta hajtanak végre. Ők betont törnek a belvárosban és füvesítenek, meg díszköveznek autósávok helyén, mi pedig betonozunk a Tabánban, járdán építjük a bicikliutat, milliárdokat készülünk mélygarázsokra költeni. Lehet tudatlanságból tévedni, de ha idejön a téma 20-30 legkiválóbb szakértője 35 éve működő sikertörténetekkel, akkor legalább be kellene ülni az iskolapadba. Az semmibe sem kerül.'' -
zsiga667
addikt
''Egyrészt a bringajogsi javaslat, amit autósoktól sokat hallani... Ugyanazt hozná, mint anno 100 éve a kerékpáradó. Megtizedelné a bringával közlekedők számát, és máris több lenne az autós, nagyobb a dugó.
''
És? A hülyék ne menjenek ki az útra, mert a saját és mások életét veszélyeztetik. A járművezetés nem alkotmányos jogod, ha nem tudsz biztonságosan közlekedni, nincs helyed az utakon. Ha meg igen, akkor mi is a gond a jogsival? -
-NoVa-
őstag
Ez kissé szűklátókörű. Amikor gyereknap, politikai rendezvény, vagy hasonlók miatt zárják le egy órára az Andrássyt, mindenki kussol, de ha bringások miatt, akkor már megy a flame. A biciklis az utca négere.
Meglepő módon minden európai város meg tudja oldani az autómentes napot akár a városhatártól lezárt utakkal, csak Budapest nem? Meglepően nagy hányada rendelkezik az autósok közül bringával, mások meg 5km-es körzeten belül laknak a munkahelytől, akár egy könnyed séta a benzingőzmentes tiszta levegőn. Mások szabadságot vesznek ki, megint mások tömegközlekednek és nem fanyalognak. Azok, akiknek pedig elengedhetetlen az autó, mert bringával nem tud tölgyfaszekrényt szállítani, azok használják ilyenkor is mert kell.
A legutolsó mondatodat meg nem kéne erőltetni, az út közterület, a közterület meg arra van, hogy az emberek használják. -
Drótszamár
őstag
Felőlem lehet PH csapat.
De én csapongani szoktam. Megyek előre-hátra. Keresem az ismerősöket, nézem a gépeket, ismerkedek. Nem valószínű hogy egy bojban végig tudom tekerni.
Na de most megyek egy kört, mert mára elég volt az egyhelyben ülésből.( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
Versus82
aktív tag
szerintem az a primitív aki csak azzal tudja magára felhívni a figyelmet hogy lebénítja a belváros amúgy is szar közlekedését.
mondom, a cél szép és nemes, de nem így kéne ezt...
...jah és majd menj végig a dugó soron, és kérdezd meg az embereket hogy mi a véleményük hogy itt szopnak a kerékpáros tüntetés miatt, hát senki nem fog neked tapsikolni, az tuti.''In stand up position I think I'll kill You...''-CroCop ........ Üt, rúg, hazabattyog....
-
-NoVa-
őstag
Gondolkozz mielőtt írsz. A kerékpár ugyanúgy sporteszköz is, miért akadályoznád meg hogy az emberek egészségesen éljenek? Akkor a focit tegyük el közterületről, szigorú vizsgákhoz kössük a labdahasználati jogot mert kirúghatja az útra, és balesetet okoz, és kizárólag zárt, rálátás nélküli helyen játszható mert a focidrukkerek rengeteg anyagi kárt okoznak és szemetelnek.
Egyszerűen nevelés kéne, egy atyai pofon miszerint ''ne csálingózz az úton keresztbe hülyegyerek, nézzél már körül, na ez is az anyjára ütött... Legalább a piros lámpát felismered? Az a zöld fölötti...'' Semmi több, nevelés, nem jogsi. -
-NoVa-
őstag
A lezárást előre bejelentik, hetekkel, hónapokkal előre lehet tudni. Egy taxisnak meg az a dolga, hogy ismerje a várost, tudja hol vannak dugók, lezárások, és közlekedjen. Ha már arra térünk ki, hogy az eszembe sem jutott... Elég bekapcsolni egy info rádiót, és beszólni a központba, hogy ha az andrássyról érkezik taxihívás, szóljanak a hívónak hogy legyen szíves sétáljon arrébb egy utcával a lezárástól és felveszik. Az autósok, a normális fajta kiszállt, és kicsit átvette a tömeg jó hangulatát.
-
Florida
tag
Figyelj,én jogsihoz kötném a közúton kerékpárral való közlekedést.
Amikor ugyanúgy a közúton közlekedik mint az az autós,akinek iszonyat nagy a vállán a felelősség,hogy nehogy elüsse a részeg bringást a kocsmából hazafelé,akkor igenis kelljen a bicajosnak is jogsit tennie.Sőt,állítsa meg a rendőr ha arrajár.
Régebben én is tekertem egy csomót,de sose csináltam hülyeségeket. -
bLaCkDoGoNe
veterán
Erőltetett a hasonlat. Senki nem rohagászik keresztül-kasul focizgatva például az Andrássy úton.
A kerékpárral közlekedőknek igenis ismerniük kell a KRESZ-t és a biztonságos közlekedés szabályait. Ezt pedig nem lehet ''atyai pofonokkal'' elérni."«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Grafiqs
őstag
válasz birka1337 #39 üzenetére
Azért írtam így mert úgy gondolom, hogy mindenkiben függetlenül a közlekedési eszközétől van ennyi toleranciakészség.
Más téma:
A kerékpáros jogsi bevezetését én is támogatom mint kerékpáros. Valami névleges összegért egy kresz oktatás szerintem tényleg előnyös lenne sok szempontból.És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
zsiga667
addikt
Képzeld, annak ugyanúgy nem örülök ha jobbosék miatt van lezárva a Hősök Tere, vagy ha balosék tüntetnek a Terror háza előtt.
Meglepően nagy hányada az embereknek a városon kívül lakik, onnan pedig vagy autóval vagy a köztudottan szar elővárosi tömegközlekedéssel lehet csak bejutni.
Meglepően kevés ember választhatja meg hogy milyen messze dolgozzon a lakásától, ott dolgozik ahol éppen kapott munkát.
Ismerőseim közül senkinek nincs bicaja.
''a benzingőzmentes tiszta levegőn''
Egy nap alatt nem tisztul ki eléggé a levegő.
''Mások szabadságot vesznek ki''
Mért kényszerít engem bárki arra hogy szabadságot kelljen kivennem? Csináljanak belőle munkaszüneti napot, akkor OK.
''megint mások tömegközlekednek és nem fanyalognak.''
Nap mint nap tömegközlekedek, és tudom hogy nem bír el több embert a BKV csúcsidőben a frekventált vonalakon. (1, 4-6, metrók, 7-es busz pl.) Még akkor se, ha megdupláznák a járatokat.
''A legutolsó mondatodat meg nem kéne erőltetni, az út közterület, a közterület meg arra van, hogy az emberek használják.''
De a legutolsó mondatot igenis erőltetni kell. Azért épülnek az utak az én pénzemből is, hogy tudjak rajtuk közlekedni, és nem azért hogy pár greenpeace-es hülyegyerek megakadályozzon ebben mindenféle tüntetésekkel. Tüntessenek a Parlament előtt, azok megérdemlik, de ne engem büntessenek. -
-NoVa-
őstag
Ezekszerint én hülyeségeket csinálok.
Akkor figyelj, kreszoktatás városi rendeletekkel kiegészítve:
A bringásokra vonatkozó közlekedési szabályok kötöttek ugyanúgy, ezt a szülő felelőssége beleverni a gyerekbe. Viszont: Járdán ahol szabad, max 5km/h sebességgel szabad kerékpározni, de több kerületben egyszerűen tilos, a rendőrség 2-30k ft-ra büntet járdán bringázásért. És miért is? Egy bringa átlag haladási sebessége 20-50km/h fajtától függően, ritka kivétellel. Egy autóé 50 városban, de az egész város átlagsebessége 12km/h (nem, nem a critical mass okozta dugókban). Egy gyalogos irányváltoztatása azonnali, ha 15-tel belemegy egy bringakormány, ritka szerencsétlen esetben akár letépi a veséjét/megöli. Egy autóé ehhez képest 0, ha használ indexet (sajna ez is fogy), akkor kiszámítható. Egy bringás az egyenesen halad, max 15-20 centi kilengéssel kátyúknál. Autóval eleve fél tengelytávnyira kéne kerülni, úgyhogy akár el is eshet anélkül, hogy elütnéd. Na most akkor hol is a veszélyes együtt közlekedés? Hát ott, hogy az autós nem tekinti a bringást egyenrangú félnek akkor sem, ha netán az 3 diplomás közlekedési mérnök, csak szeret tekerni. Pedig kéne.
Lámpa nélküli bringásokat nem csak az autósok útálják, hanem mindenki. Mellesleg büntethető is, kreszben ki van kötve, lehet lobbizni a rendőrségnél hogy miért nem állnak rá jobban a témára. -
zsiga667
addikt
''Gondolkozz mielőtt írsz.''
Javasolnám Neked is...
Igen, sporteszköz. A könnyűbúvár-felszerelés is az, mégis kell rá vizsga. A siklóernyő is az, mégis kell rá jogsi. A 22-es kaliberű sportpisztoly is az, mégis engedélyköteles.
A focis hasonlatodra meg annyit, hogy aki az úton focizik, annak ugyanúgy szét kéne rúgni a seggét mint aki részegen biciklizik...
''a focidrukkerek rengeteg anyagi kárt okoznak és szemetelnek.''
Igen. Éppen ezért van sokszáz rendőr/biztonságiőr egy focimeccsen, és épp ezért takarítanak utánuk. És éppen ezt fizetik meg a jegyük árában... -
-NoVa-
őstag
Hozzátenném, én is vidékről járok be dolgozni, Pesten át Budára minden nap, és vissza.
''Egy nap alatt nem tisztul ki eléggé a levegő.''
Hirtelen nem találom a pontos mérési eredményeket külföldi városok autómentes napjairól, de ha jól emlékszem, 80% fölötti javulást mértek mindenhol. A szél hamar kiviszi, és nincs ami utánpótolja. A falakra, utakra ragadt szenny marad, a levegő nem kötött dolog.
Mellékesen ez nem green peace. Egyszerűen egy gyorsabb, jobb közlekedési eszköz, ami nem kap igazán életteret és elfogadottságot is nehezen. Minden évben rendez egy tesztet valamelyik újság, a városban a pontból b-be bringával, autóval és tömegközlekedéssel elindul egy-egy újságíró. A bringás kényelmesen, mindent betartva is toronymagasan nyer, mert nem áll dugókban, halad, nem kell átszállnia, parkolóhelyet találni, stb.
''Mért kényszerít engem bárki arra hogy szabadságot kelljen kivennem?''
Hol itt a kényszer? Felsoroltam pár lehetőséget, ha nem tetszik, kitalálsz mást. Motiváció kérdése az egész. Mint említettem, más országokban működik. Ott képesek egymás mellett élni az emberek anélkül, hogy úgy gondolnák, hogy az én utam, az én pénzemből épült, akkor én márpedig használom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- Formula-1
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Crypto Trade
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen