Új hozzászólás Aktív témák
-
Foglalt név
addikt
Chiptuningnak 2 esetben van értelme.
Az első, ha butított autót vettél. Értsd ugyanez a motor létezik erősebb kivitelben, csak az elektronikával korlátozták(speedstep ), mostanában egyre több ilyen van.
A másik, hogy már széttuningoltad a motort, új hajtókarok, dugattyúk, vezérműtengely, szívócsonk stb. és ehhez szeretnéd igazítani a befecskendezést.
Valamennyi tartalék lehet egy gyári motorban is, de sok ráhagyás nem szokott lenni, kb. annyi hogy a gyártástechnológiából eredő szórást kompenzálják. A gyári jelleggörbékkel is játszanak elég sokat, ha tényleg az adott motor aktuális maximumát akarod kihozni, az nagy meló és ha fogyasztást, terhelést is figyelembe veszel, sok plusszra ne számíts.
Egy turbós autónál pl. lehet pluszt kihozni, sokszor akár egy csavarhúzóval is, mert elég a töltőnyomást megnövelni. Ott a plussz lóerő, nyomaték megy a gépsas, kicsit többet eszik, de kit érdekel, aztán kiderül, hogy mégsem kovácsoltvas elemekből van a motor, a hajtókar elhajlik, megszorul a dugattyú vagy törik és szétveri a blokkot. Persze ez ilyen worst case.
Szóval érdemes körüljárni, hogy mire tervezték a blokkot és utána nekiállni.
Hogy egy konkrét példávala éljek(volvoban nem vagyok otthon, maradok az opelnél). 2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált, van belőle 204 lovas. Szívó oldalról le van fojtva. Ha kap egy nagyobb szívócsonkot és normális szelepeket és utána jön a chip, kb. 170 lónál vagyunk. Ugyanebből van turbó. Abból 315 lovas tuningchip is van, ehhez viszont már új hajtókarok vannak, meredekebb a vezérműtengely stb.
Szóval nem azt mondom, hogy ez rossz dolog sőt, de tudni kell mire való -
Foglalt név
addikt
Mint mondtam volt csak chippel nem fogsz 50%-ot elérni. A 20hoz is vlmi kegyetlenül kifogott motor kell.
Az pedig, hogy mit bír motorfüggő. Egy újabb autó sokkal kevesebbet, mint egy 10 évvel ezelötti. Opeles srácok szedték szét a 2.2-es motort és azt mondták olyan falvastagsága volt, hogy ők a 100ekm-es futásteljesítményen is meglepődnek. egy 90'-es modellbe meg gond nélkül belepakolsz fél millió km-t.
Konkrétan kéne utána nézned, hogy az a motor, amit chipeltetni szeretnél, mit bír.
Arra sem árt figyelni, hogy hova viszed, ha 10 perc alatt végeznek, az annyit is ér. -
Foglalt név
addikt
[link] Pl.
Azért arra készülj fel, ha neten rendelsz, hogy a gyári rom be van forrasztva, tehát nem simán kiveszed és berakod. Ha már kiforrasztod, akkor viszont érdemes nem az újat, hanem egy foglalatot berakni és abba a chipet, hogy legalább a továbbiakban könnyebb legyen a csere
Nagy szeretettel látunk különben itt [link] és itt [link] is
mod.: kompresszió növelés különben nem rossz ötlet, ha meg már megbontod a motort, akkor ha jól rémlik az 1.8-as vezérműtengelye csereszabatos a c20ne-ével és meredekebb szóval lehet érdemes egy olyanra is benevezni egyből
[Szerkesztve] -
Foglalt név
addikt
Egy kicsit beszólásnak éreztem, szóval akkor már
A 315 lovas phaseIII lotec megoldásnál igen sok mindent cserélnek, ezért szerepelt a stb. (a vezérműtengely is benne van, elég durva összenyitásokkal)
Egyébként a 20se, c20ne, seh, xe, xev... mind ugyanarra blokkra épül
Ha meg már c20xe-t vesz vlki(ami egész jó választás), akkor érdemes az első évjáratból szerválni, mert ott kicsit elnézték a srácok és olyan 170 lóval gurultak le a szalagról (persze ez lehet, hogy urban legend, meg placebo, de...)
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Peugeot, Citroën topik
- PH! aranyköpések
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Motorolaj és szűrő topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Vodafone mobilszolgáltatások
- 3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Filmvilág
- További aktív témák...