Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
kérdés urak: honnan vegyek xiaomi páverbenket (esetleg iphone töltőkábellel), ahonnan gyorsan megérkezik, esetleg be is tudok menni érte valami boltba? van valami bestbuy hely?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz Mr.Csizmás #117950 üzenetére
Up.
Btw, Kivancsi lennek azoknak az arcara most akik 1 hete megvettek subarutol 200k-ert, olyan cimszoval hogy mashol ugysem lesz hetekig a proci.
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
DeFranco
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #117950 üzenetére
3D nyomtatót tudsz nyomtatni?
-
ro_bert17
őstag
Sziasztok! Samsung A20e telefonra szeretnék valami védőfóliát (esetleg még tokot is).
Jó lenne 30-60 napon belül, és a készülék árához képest ne kerüljön túl sokba.
Köszönettel fogadnék egy-két tippet(#117964) Saint_: Elég drágának találom a postát, ha szeretnék gyorsítani rajta
[ Szerkesztve ]
-
Spet
addikt
válasz Magnum_ #117964 üzenetére
Ebay-en inkább ajánlatos angliai eladókat vadászni (item location England), mert a Kínából rendelt termékek, vagy megérkeznek, de végső határidőre, vagy nem. Lehet árban drágábbak, de átlagosan még sima levélként is beesnek 2 hét alatt.
Pedig roham sincs, hogy "kedves" posta le legyen terhelve.
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
fjudors
aktív tag
az utóbbi egy évben gyalázatos a kínából meg nem érkezés aránya
két napon belül feladja francából, de hat nap után is csak ki volt kérve a szám.... kinában..fizetős postával,~9,5e-ért...uzsgyi, pénz vissza, lengyelből hat nap alatt kézben..mikor kifizetem a felárat, és mégis kínából akarja küldeni, azt nem szeressem..és sajnos egyre több az ilyen
az utóbbi fél évben sokadik olyan eladóba futok bele, aki csak papíron küldd európából, de gyakorlatba kínából postáz..
ebay cseszik rá...most megint ott tartok, hogy több a refund, mint a megérkezett termék...A legdurvább most egy pénztárca volt, ahol huszon napig nemhogy nem adta fel, nem is válaszolt..végül pp lerendezte, de elment vele egy hónap..[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz fjudors #117971 üzenetére
Nem tudom, én nem vettem észre változást tavalyhoz képest. Mondjuk idén csak 13 csomagot rendeltem (leálltam a szerről ), de mind megjött. Most még 5 van úton. Lassan meg úgyis STOP lesz a karácsony miatt, akkor nem érdemes nagyon külföldről rendelgetni...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Sziasztok, bonyolult GYED kérdéssel hova érdemes fordulni?
-
nagyúr
válasz Magnum_ #117975 üzenetére
Első gyerkőcnél a kormányablakban a diplomás GYED hallatán összegyűlt az asztal mögött tanácskozni a közalkalmazott brigád, majd 10 perc veszekedés után a kezembe nyomtak egy 50 oldalnyi kinyomtatott paksamétát, hogy menjek haza, bogarásszam át, találjam ki hogy is van ez.
Na most esetleges diplomás GYED-be születenedő második gyermek GYED kérdésével kapcsolatban nem is merem őket megkérdezni...
-
JanR
addikt
válasz tboy93 #117976 üzenetére
Felesgem a NewAVH-t hivta fel egy szakmai kerdes miatt. Mikor kerte az ugyintezo, hogy tartsa, nem nemitotta le a vo alat es a kedves parom mindent hallott. Gyakorlatilag azt mondta, hogy fogalma sincs mit kell ilyenkor tenni, odahivott valakit, elhangzott, hogy fa**nak kell ilyet kerdezni es a vege az lett, hogy bemondtak valami hulyeseget, hogy azt kell kitolteni.. de ezt is ugy, hogy takarodjmarakur*aanyadba az ilyen kerdesekkel. Meg nekik allt feljebb.
Na es ha ezek utan ellenorzes van? Tegyuk fel buntetnek is?
Meg jo, hogy a kedvesem volt annyira agyafurt, hogy felirta a beszelgetes pontos idopontjat es az ugyintezo nevet, "elvileg" ugy is minden fel van veve kazettasmagnora.Szomoru ez, de legszornyubb az, hogy a visszafele ez ugyan az. Azt se tudja mi van, de inkabb buntet/birsagol, mert nincs tisztaban a jogszabalyokkal.
-
JanR
addikt
válasz Magnum_ #117978 üzenetére
Nem tudom pontosan, kb 1 honapja meselte. Csak megemlitettem mint erdekesseg.
mike1334: mindig irasban erdeklodik, a szo elszall.. Csak ha surgosebb kerdes van, akkor telefonal. De ezzel a random ugyintezovel nem ertek egyet, ossze-vissza kapcsolgatnak bennunket, hogy kivel kell beszelni, akkor igenis ertsen hozza a tuloldalon az ugyfel. Naiv vagyok tudom, de egyre szornyubb a helyzet ilyen teren. Termeszetesen tisztelet a kivetelnek, akik becsulik a munkajukat es ertenek is hozza!
[ Szerkesztve ]
-
mike1334
veterán
Nem tudom, hogy most konkrétan mi az elvárás a telefonos tájékoztatás esetén, de gyanítom, hogy nem lehet azt mondani, hogy utánanéz, hívd később. Márpedig én se válaszolok kollégáknak sem reflexből akkor, ha nem vagyok biztos a válaszban. Az adózás ezen a téren külön nehéz, mivel elég szerteágazó a szabályozás, és általános is, nincs minden élethelyzet leszabályozva külön-külön.
Na mindegy, nem védeni akarom, de szvsz azonnali kérdésre választ adni nehéz, ha nem annyira általános a kérdés, ezért jobb írásban, ott a másik oldalnak is van ideje utánanézni....unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
JanR
addikt
válasz mike1334 #117981 üzenetére
Nem kell azonnal valaszolni! Mondja azt, hogy visszahiv, vagy kuld tajekoztatot, vagy akarmi. De nem, inkabb hasraut es bemond valamit. Felreertheto voltam, igaz surgosebb kerdes volt, de par orat raert volna.
Van adozassal foglalmozo csaladtagom, nagyjabol tudom, hogy mennek a dolgok ott. A legfobb problemam nekem ezzel az, hogy eleve ugy allnak az ugyfelhez, hogy O a fa** es kulonben is minek kerdezoskodik. O ul a telefon masik vegen, tessek normalisan valaszolni, meg ha idobe is telik!
-
-
JanR
addikt
válasz Magnum_ #117983 üzenetére
Csak erdekessegnek emlitettem meg. En meg nem talalkoztam ilyennel. Raadasul mit tudsz tenni ilyenkor? Te hiaba szolsz bele, nem hallja, ha meg utana szembesited az miert jo?
Gondolom az osszes telefon ilyen es itt magamat is beleertem. Ha egy-ket ugyfel hallana mit gondolok magamba mikor kerdez, bajba lennek
-
Magnum_
nagyúr
En, ha igy jartam volna, akkor a gdpr megfelelo szaksza alapjan kikerem a rogzitett hangdelvetelt, majd arra hivatkozassal irok nekik egy levelet, hogy ez allaspontom szerint ellenkezik az Ákr.6.$-ban foglaltakkal es varom szives valaszukat.
I humbly and respectfully decline™
-
mike1334
veterán
válasz Magnum_ #117983 üzenetére
Ha béna, hát béna...én a válasz oldaláról fogtam meg a kérdést, nem a forma felől...
Nem szerencsés, de tele a youtube az ilyen felvételekkel, megesik, még lehet érte biztos hurcoltatni az ügyintézőt, csak minek?...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
macilaci78
nagyúr
A NAV nem vállal felelősséget semmilyen elhangzott dologért, és már nem csak a telefonbeszélgetéseket rögzítik, hanem a személyen ügyfélszolgálaton történt beszélgetéseket is. Csak írásban szabad velük kommunikálni, de abban sincs sok köszönet. Vagy nem kapsz érdemi választ, vagy átküldik a törvényt, amit amúgyis megtaláltál, de az értelmezésében már nem ad támpontot. Persze, az első válaszra vársz 30 napot, visszakérdezel, hogy WTF, újabb 30 nap.
Ezt párszor már végig jártam magánemberként, nonprofit civil szervezet képviselőjeként és EKÁER ügyintézőként is.Mivel a jogértelmezésben nem kapsz állásfoglalást, ezért mindig a veled szemben eljáró ügyintéző heppjétől függ az ügy kimenetele.
mike1334: igazad van, nem érthet mindenhez, ezért van ott egy csoportvezető minden műszakban, akitől meg lehet kérdezni. Ha az se ért az adott témához, akkor lehet visszahívást felajánlani. De persze könnyebb lekoptatni a véglényt.
Saint_: nyilván nincs rendjén, a véglénynek semmi köze a cégen/hivatalon belüli belső kommunikációhoz.
JanR: dolgoztam call centerben, mi is lenémítottuk a mikrofont, amikor kellett, de fejbeszélővel dolgoztunk, amíg a zsinór ért, nem tettük le. Ha csak a szomszéd kollégától kérdeztünk, vagy a mellettünk álló vezetőtől. Zavart is pár telefonálót, hogy néma a vonalt, hallózott is, akkor kértünk még egy kis türelmet.
Meg nyilván bemutatkoztunk a hívás elején, jött az ügyfél a panaszával, számlarekivel például, közben meg kidobta az iwiw/facebook, hogy épp egy 19 éves kiscsajjal beszél... Voltak érdekes szituk.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
mike1334
veterán
válasz Magnum_ #117990 üzenetére
Más a helyzet versenyszférában te is tudod jól. Elég nehéz a helyzet, de annyira azért nem rossz. Tipikusan a negatív visszajelzések jelennek meg a neten is, ha valami jó volt, árról ritkán írnak. Nekem ugye (kicsit) több infó jön vissza az ügyfélszolgálat felől (nem tudok mindent, sőt, de azért hallok dolgokat), és nagyban fejlődött az elmúlt pár évben. Alapvetően szolgáltat a hivatal, de sztem nem váltja ki az adótanácsadót/könyvelőt, de nem is ez a célja. Tudok én is olyat kérdezni, hogy egy adótanácsadó is hápogna, hogy ezt most így hogy.
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
mike1334
veterán
válasz macilaci78 #117991 üzenetére
Azért ez nem teljesen igaz. A NAV honlapján millió információ fenn van, és már jogszabályban is rögzítették, hogy ha az ott lévő információ alapján jársz el, azért nem büntethetnek (Art. 247. $)
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
macilaci78
nagyúr
válasz mike1334 #117993 üzenetére
A kiskapu az értelmezésben van: én úgy értettem, hogy, a NAV pedig másként és megbüntet...
Mondom, EKÁER-rel kapcsolatban nem tudtak egyértelműt mondani még arra vonatkozóan sem, hogy egyáltalán rögzítsem-e az adott szállítmányt a rendszerben. Persze az áru már megvolt, a rendszám is, ami azt jelenti, hogy a nyerges vontatót is megrendeltem, ezzel együtt az időpont is adott... Berögzítettem minden fuvart, egyiket megállították az úton ellenőrzésre, szabálytalanságot állapítottak meg, jegyzőkönyv. Felhívtam az NAV-ot, némi telefonálgatás után eljutottam az ügyünkben eljáró előadóhoz, aki közölte, hogy olyan apró hibáról van szó és minősített adózók vagyunk, hogy eljárást sem kezdeményeznek. Majd kiküldték a hivatalos állásfoglalást 45 nappal később, hogy az adott típusú fuvart nem szükséges az EKÁER rendszerbe felvezetni.
Ezt a papírt beszkenneltem, a speditőr partnereknek elküldtem, hogy ha szükség van rá, akkor az ügyiratszámra hivatkozva szükség esetén hajtsák el az útszéli fináncokat.Másik jellemző eset: importálunk padlót, a raklapok darabszámát (így a végleges értéket és tömeget) csak a kocsira rakodást követően tudom meg, esetleg a munkaidőmön kívül, de a kocsi a következő munkanap reggeléig már belép Magyarországra. Ebben az esetben az előre rögzített EKÁER fals adatokat tartalmaz. Úgyhogy nemes egyszerűséggel megkértem a gyártót, hogy a raklapokat, 0 értékű vagy tömegű motyót (katalógusok, minták) külön számlán számlázza ki. Ez a rendszer az összes Nyugat-európai partnernek nyűg, kolonc, a speditőröknek, szállítmányozóknak egyaránt.
#117992: az adózás valóban szerteágazó, ugyanúgy megvannak a szakterületei, mint például a jognak, vagy az az orvostudománynak. Egy akármilyen szakértőt könnyen a falhoz lehet állítani egy szakterületén kívül eső kérdéssel.
Mondjuk, pont egy EKÁER képzésen tudtam a szakelőadó adótanácsadónak olyan kérdést feltenni, amire ő is azt mondta, írjam le a NAV-nak...[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
mike1334
veterán
válasz macilaci78 #117994 üzenetére
Tudom, hogy kívülről csak "A NAV" van az ügyfelek részéről, de egy kb 17000 fős szervezetről beszélünk. Millió állásfoglalás van, ezeket illik ismerni, legalabb a saját területen, de ugye pl a te példáid alapján is az élet szül új helyzeteket. Ha egy ügyintéző mond vmit egy ilyen helyzetben, az nem feltétlenül lesz a tuti válasz. Tudom, ideális helyzetben annak kellene lennie, de nincs így, máshol sem. Volt, hogy én is kérdeztem ismerősöktől teljesen triviálisnak tűnő kérdést, 5 jogászból 2 ezt mondta 3 azt..rá fél évvel jött ki az illetékes hatóság állásfoglalása...De abban a pillanatban kell dönteni. Egyébként az összes ilyen hivatal állásfoglalásának végén ott virít, hogy ez csak az ő véleményük, nem jogosultak jogértelmezésre (erre jelenleg csak a bíróságok jogosultak), ezen legalább annyiban túllépett a NAV, hogy ami a honlapjukon fenn van, azért nem büntetnek.
Én azt javaslom minden esetben írassuk le, ha nem egyértelmű a válasz, egy esetleges megállapítás esetén biztos vagyok benne, hogy az adóbírság/mulasztási bírság kiszabása során figyelembe veszik (adóhiány esetén nyilván nem, ott ez nem számíthat)....unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
macilaci78
nagyúr
válasz mike1334 #117995 üzenetére
Én alapvetően elégedett vagyok a NAV munkájával. Jópárszor volt olyan, hogy bementem személyesen előadni, mit szeretnék és mondta az ügyintéző, hogy ezt így nem lehet. Jó, akkor ugorjunk arra a fejezetre, hogy hogyan lehet? Mindig találtunk valami megoldást. Úgy tapasztaltam, nem a büntetések kiszabása az elsődleges céljuk, segítenek elkerülni azt.
De az is mindig elhangzott, hogy sem a személyes, sem a telefonos szóbeli tájékoztatásért nem vállalnak felelősséget, arra hivatkozni nem lehet, hiába van rögzítve.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
mike1334
veterán
válasz macilaci78 #117996 üzenetére
Ez mindenhol így van. Ha meg papíros verziót akarsz, hát az eltarthat egy darabig, amíg mindenki rábólint egy ekkora szervezetben. De amúgy tényleg fejlődött ezen a téren a NAV.
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
Fecogame
veterán
Samsung LT24E390 IPS FullHD Monitor-TV
Topiklakóknak 35k-ért odaadom személyes átvétellel, kipróbálással.
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
seadrone
őstag
heló!
új síbakanccsal, vagy általában sícuccokkal találkoztatok valamilyen sportáruházban mostanában?
nem télen kéne venni full áron, de a kérdés, hogy ilyenkor hol tartanak még, ötlet?
köszi
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- EAFC 25
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Mobil flották
- Elektromos autók - motorok
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Jövő héten megismerhetjük a Redmi Note 14 szériát
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen