- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- YouTube
- DIGI internet
- Aliexpress tapasztalatok
- Többet költenek a PS5 felhasználói
- Bittorrent topik
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #62529 üzenetére
I3-ba nincs, még is csak 4 személyes. Mondjuk pakolás szempontból sokszor jött már jól.
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #62545 üzenetére
A szigetszentmiklósi érint, az jó lenne. Nem sok, de most is tegyük mellé, 150-180km-t elmegyek egy töltéssel, az esetek többségében bőven elég mindenre is egy napra, havonta egyszer kell töltenem útközben. Nem kell minden ev-tulajnak állandóan tölteni…
Illetve ha valaki akar, az tud otthon is kiépíteni töltőt, akár 50kw dc-t is tudnék upgradelni én spec itthonra. (persze a töltő ára miatt nem éri meg, villany ellátás simán lehetne 3x80A) -
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #62560 üzenetére
Halásztelek.
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #62561 üzenetére
EV-ből nem veszel családi házat… nem a 2xM autókat töltik így az emberek, hanem a 3-6M közöttieket.
Jönnek majd az aszfaltba épített vezeték nélküli töltök, mint a mobiloknál, pont kap annyit amit elhasznál útközben, minden másra ahol meg nincs töltő meg ott marad az akku kapacitás. Na ez tényleg a távlat, de van benne ráció.
-
cOxeR
Ármester
válasz vedini #62566 üzenetére
Szerintem meg rengeteg ember van akinek olyan időtávot kiszolgál egy elektromos, különösebb szerviz nélkül, hogy nagyon életszerű. Pl anyunak egy Yarisa van, 70-80k km ha van benne, így 10+ év alatt, szerintem sose mentek vele egyszerre 2-300km-nél többet. A lakosság nagy része így közlekedik főleg városok mellett peremvidéken, egy belsőégésű sokkal több törődést igényel, minden tekintetben.
Nem véletlenül van az éppen új napelemes pályázat is úgy megírva, hogy a szolgáltató távolról kezelhesse a felgyűlt/letárolt energiát (már aki megfelel). Sok olyan lehetőség van amivel lehet energiát áthidalni, balanszolni. Nem nem vagyok elvakult ezer meg egy a buktató, de rengeteg felhasználásra az elektromos megoldás, igen is a lehető legoptimálisabb jelenleg elérhető választás. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62663 üzenetére
Milyen fél falut veszel? Nem csak a városokban van elszállva az ingatlan ár, hanem mindenhol máshol is.
Pest peremkerületekben, minden lepukkant putri ami úgy van összebarkácsolva maradék anyagból 30-40M, egy 400-as telek 16M itt a közelembe, első újépítésű ház közel 60M, de a sót a konyhából simán átnyújtod a szomszédnak.
A balatoni 2-300M-s üres telkekről ne is beszéljünk, meg a külterületi távcsőpanorámás semmik , ahol közmű is max villany van és 60-90M, 3% beépíthetőséggel. Ez a vicc. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #62672 üzenetére
Amíg elkészülnek a megfizethetőbb áru elektromos autók addig meg a luxus 20+M os változatok kerülnek csak piacra, hogy rommá keresse magát a cég. Tipikus fontos a környezet de azért a pénz mindent felülír.
-
cOxeR
Ármester
Jövők egy kis téli I3 hatótáv, meg havas tapadás tapasztalattal. - no meg képekkel
Télen legnagyobb ellenség ugye a fűtés - elvileg, nekem a 20 fok ideális utastér fűtés tekintetében, ha épp hidegből ülök be, akkor picit megy az ülésfűtés, aztán lekapcsolom.
Mai etap a csavargás jegyében telt - tudom hétfőn mindenki is dolgozik, én szombat vasárnap 10-12 órát toltam le mindkét nap, nekem csak hétköznap van időm magamra - Dobogókő és környéke oda-vissza városon keresztül napközben közepes forgalommal, összesen 125km-t mentem, maradt még 45,5% töltésem mikor hazaértem, amire 101km-t tippel a kocsi, nagyjából 2 óra 20 perc autókázás után. Kifejezetten elégedett vagyok, én inkább olyan 30% körüli maradék kapacitásra számítottam, ezzel a felhasználással tippre közel 200km-t is meg tudtam volna tenni.
Pár napja szintén volt egy hasonló köröm, akkor is nagyjából ezt a távot tettem meg kinti hőfok ugyanez 0-5 fok között, a különbség az volt, hogy csúcsidőben mentem/jöttem Bp-en (~60km) ami alapból kitett közel 3,5 órát, illetve a táv másik fele M0-a volt sietősebb tempóban megengedett körül tempomattal 3 fővel (55km) ami elvitt kerek 40%-ot a töltöttségből, akkor karcsú 18%-om maradt a legvégén, ritka eset hozzáteszem, ha 20% alá kerülök.
Szóval összességében azt gondolom csak a sebesség az ami kardinálisan meghatározó (meg a cipelt súly persze)
Ergo télen azért kisebb a hatótáv de azért nem annyira kínkeserves a dolog itt is inkább a felhasználás módja dominál, normálisan használva bőven 150km felett lehet vele menni töltés és aggódás nélkül. Hamarosan megyek pályán is, ott jobban kijön majd a különbség.
Ami vicces, Dobogókőről lefelé, 64%-on indultam, mire le értem Pilisszentkeresztre lett 66,5%-om. - ennyit számít a visszatöltés
Tapadás tekintetében egyre jobban bírom ezt a keskeny gumit, nagyobb hóban ugyan picit ki vagy téve a barázdáknak mert a keskeny felület oldalra könnyebben lecsúszik egy egy csapába, de amint leér a már tömött felületre egyből megtapad és már tol is előre. Kifejezetten jól megindul igazából nem is érezhető kerékkipörgés, nagyon jól teszi a dolgát.
Ami hiányzik meg negatívum, az pl az elektromos kézifék, a havas hátsó kerekes közlekedés szórakoztató élményét teljes egészében hazavágja, illetve a kipörgésgátlót se lehet kikapcsolni, ami elérhető menüből direkt úton az semmit se számít. A szerviz menüben van még rolling mod, az sokkal többet kikapcsol. Letesztelem ha egyedül leszek és van hó.
Másik negatívum, télen a motorfék nem annyira acélos, mint nyáron, ez a gumi vastagság miatt is van, előbb elveszi az elektronika a fékerőt, hogy biztosan ne legyen tapadás vesztés, így többször kell fékezni pedállal mint máskor, ez a hozzászokás miatt fura, de érthető az elve.
Jöjjenek a képek.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #62705 üzenetére
Ott a pont, Z3-nál is ez van (sokminden egyezik ugye), 300-as tárcsa pont vízválasztó amúgy is 16-17 között.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #62721 üzenetére
Igen megoszló, nekem mondjuk az uj M4 hódpofa is bejön.
Amúgy kis érdekesség, ma mennem kellett egy új kört Dobogókőre, közel azonos km (2-vel mentem többet) +1
fő a múltkorihoz képest, 41% maradt és 86km-t hátramaradt tippel. -
cOxeR
Ármester
válasz GrooveHero #62743 üzenetére
+1 szavazat szerelő, a leengedett olaj miatt is, illetve ha nem csak újratölteni, hanem átmosatni is szeretnéd. (megfontolandó ez is)
-
cOxeR
Ármester
válasz szőröscica #62785 üzenetére
Elektromos táv, elég gyenge a régebbibe 20-30km (7kw), az újabb már 35-60km (12kw), a benzin meg egy B48B20, szerintem jó széria. Van itt a csoportba is, majd ők írnak még talán részleteket. Azt nem tudom benzines esetén van-e változás, sose olvastam utána.
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #62791 üzenetére
Élből ott kezdődik, ha valaki komolyan akarja, 3 körüli árat mond, már csökken a mozgástér. (ebből jön le a telephely, ember, rezsi, mosás/tisztítás) Elvileg a kereskedő tartja a hátát ha a kocsi szar, persze nem kell sajnálni őket, mert nem csinálná ha nem érné meg, pénzt parkoltatni autókba. Használt import esetén is lehúznak ~4-7%-al miközben a te előre befizetett pénzedből finanszírozza meg. (ebbe benne van persze a szállitás is) Szóval könnyen összejön az a pénz amit rátesznek, szerintem teljesen “tisztán” nem lehet veszteség nélkül csinálni.
-
cOxeR
Ármester
válasz Puma K #62799 üzenetére
Részben, de részben túl is van tolva, árfolyam kockázat miatt is, meg a volumen miatt is, sokkal kisebb egy hazai kereskedő forgalma, mint egy nagyobb országban pl Hollandia (kb kétszer ennyien vannak mint mi). Nekem picit került többe behozatni céggel az I3-at, mintha béreltem volna egy szállító autót és kimentem volna (persze így nem ment rá bő 2 napom), miközben tudom, hogy 8 autós körfuvarral jött (bevárva, hogy megteljen az trailer), ergo az egy autóra jutó költség biztosan jóval kevesebb.
Na meg ott van, hogy kint magasabb az új autó támogatás, ergo nem lehet bármit letolni a használt vásárlók torkán, itthon meg le lehet. -
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #62884 üzenetére
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62904 üzenetére
Nem akarsz magasan ülni, akkor I4.
-
cOxeR
Ármester
válasz urban racer #62906 üzenetére
Biztosan kapsz, hiszen rengeteg Z4-ben van ilyen blokk és ami normális állapotú, normális olajjal, sehol sincs ilyen olajfogyasztás, elvetve szól erről bármi is a specifikus csoportban (Fb-on). Kifejezetten M54-et vesznek, a konstrukciója miatt. N52-m van, az se eszi… a gyári olajat mondjuk jobban, de nekem pl Motul van benne abból kb fél max 1 litert csipeget, 8 ezer alatt - olajcsere periódus.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #62936 üzenetére
Ma én csak elugrottam az ikeába, a múlt héten készlet hiány miatt rendelt 4 db gardrób fiók potom 33%-al kerül többe mint a múlt héten. Amit ki kellett
fizetnem, de majd jóvá írták. Ez egy 150-es kommersz szekrény esetén kb egyik hétről a másikra 70 ezres áremelés, ennyivel lett volna több ha nem a múlt héten veszem. Nem normális ami itt megy. Kellene még egy a házba, de így ezt el is engedtük. Egyedi bútor pedig megfizethetetlen. Holnaptól ráteszek 30%-ot a fotózásaimra, senki nem fog jönni… ezt is csak olyan helyen lehet megtenni, ami nélkülözhetetlen, vagy már a félbehagyás nagyobb veszteség mint a befejezés. -
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #62940 üzenetére
Ez a hype is vicc ami e-körül a hír körül van… ezen röhögök már mióta kikerült, 1 óra alatt 2kw max amit be tud termelni, az max 150Ft (ipari díjjal számolva), az aztán acélos “lopás”. Legyen rajta naponta 3 auto összesen 2-2 órát. Csődbe mennek. Meg a veszélyes… 10A a legtöbb gyári töltő, még csak nem is 16A, ne mondja nekem senki, hogy bárhol bárki húz be villanyt, úgy, hogy a kábel nem bírja el ezt… az első tömör kábel 1,5-es, ami 15A-ig simán jó. Megint megy a parasztvakítás a valójában semmin. Zavarja őket zárják le, vagy írjak ki, hogy tilos, vagy szerelje le. Amúgy meg ha 20kw-os átlagot veszünk 100km-re, akkor 1 óra alatt nyer valaki ezzel 10km-t, ami lepkefing, aki ennyire kicsinyes az töltse így, bőven elég az agybaja… eszembe nem jutna óránként 75Ft-ért (lakossági költség) idiótát csinálni magamból.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #62945 üzenetére
Egy közepesebb ipari porszívó is ugyanúgy lehet veszélyes egy ilyen aljzatban, tény az nem folyamatosan veszi fel a kakaót, pl órákon át, de nem vesz fel kevesebbet…
Igen, ha nem üzembiztos - vagy nem használható, ne legyen elérhető.
Amúgy a hírben töltés közben kiégett auto egy Jaguar volt, kíváncsi lennék mi volt a tűz oka.Sajnos szerintem se lesz egyszerű ez az év…
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #62947 üzenetére
A kijelölt helyen is pont ugyanilyen a töltés veszélyessége. Gyári töltőkábel, pont olyan ellenőrzött szabályszerű kör, mint egy kijelölt hely, egy előre elkészített töltőberendezéssel.
Ez olyan, mintha a kávéfőzőt nem lehetne bárhova bedugni, miközben gyárilag úgy érkezik, hogy rajta van a szabvány dugvilla. Ha kigyullad egy autó nincs extra berendezés, hogy eloltsa a tüzet, legalább is sehol egy plázába se láttam (pl Etele pláza). -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #62960 üzenetére
Sima, meg egy defekt javító.
Egyik autómba sincs pótkerék, megyek évi 25e+-t, teljesen elegendő ez így, mondjuk 22 éve vezetek, nem volt defektem, csak olyan amivel lábon bementem gumishoz és megcsinálta, szóval optimista vagyok.Az könyvelő piac, a fotós piac így is szélsőséges árazású, idén télen is volt aki 16 ezer Ft-ért fotózott, a normál ár az olyan 50-70 között van.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #62964 üzenetére
Sose hajtom ki a végéig a gumikat, gyári kit van az I3-ba másikba nincs semmi.
-
cOxeR
Ármester
válasz Tsebacsi #62971 üzenetére
Azért egy 530, meg egy Focus ST futóművét ne hasonlítsuk össze, még szép, hogy nem vészes a defekttűrő gumi rajta. St-re tetted volna fel.
Persze ha gáz van a defekttűrő jó ha van, de igazából ha valaki időben cserél gumit és nem megy mindenféle retek helyen, akkor elég kicsi az esély defektre.
6 évig jártam Csepelre a gyártelepre Focussal, Z4-el, épp ahogy... kettő fémdarab állt a gumiba, egyszer se volt defektem, csak szépen lassan eresztettek.Biztos nem tennék semmi tartalék kereket én se, lpg-t se, ma is ment előttem, alig láttam tőle...
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Mostani kedvencem, a háborgás ami megy, emiatt: “Pécsen megszűnik az ingyen parkolás a zöld rendszámos hibridek számára, csak a tisztán elektromos parkolhat díjmentesen”
Temérdek látszat “zöld” autó van a kvóták miatt, én értem miért húztak ilyet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs