Új hozzászólás Aktív témák
-
-
BosX
aktív tag
A hollandok eljutottak odáig, hogy akkor használják az autót, amikor érdemes.
A nagyvárosokban rövidtávon bicikliznek, és mivel Hollandia kicsi, megtehetik az emberek, hogy vidéken laknak, és a nagyvárosban dolgoznak> ezt az utat viszont autóval teszik meg, van is belőle dugó az autópályákon a kritikus időszakokban.
A németek meg tipikus autóbuzi nép, de már ők is rájöttek, hogy az autókázás az autópályán az igazi, nem a lovakra méretezett belvárosi utcákon.
Meg az említettek: bicikliút, biztonság, közlekedési kultúra...mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
válasz somodisoma #513 üzenetére
Sok hidrogénüzemű autó és benzinkút is van már, de a hidrogén előállítása nem feltétlenül környezetbarát...
mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
-
BosX
aktív tag
#551-ben olvashatod egy végzett közgazdász véleményét
Egyébként fogok majd alapítani céget. És adózni is fogok. Jó sokat. És büszke leszek rá. Sőt, még az alkalmazottakat is be fogom jelenteni, és nem minimálbérre. Ha nem megy, akkor meg nem kell erőlködni...mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Szegény Den, úgylátom néhányszor le fogja még írni ugyanazt , amit már nem egyszer megtett
mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Szélerőművekhez:
1. van számos olyan vidék Magyarországon is, ahol érdemes szélenergiában gondolkodni. Pl. Kisalföld, Dunántúli-középhegység szeles völgyei, a Duna völgye egy-két helyen, Szabolcs megye, keleti határszél ( kárpáti szelek)
2. a szélerőmű-ipar az egyik leggyorsabban fejlődő iparág, hónapról-hónapra történnek olyan fejlesztések, amik a leírt számos probléma kijavításásra irányulnak.
Vannak már kifejezetten kontinentális szélerőművek, amik szárazföldi területekre vannak kifejlesztve. Egyébként meg mostanában kb 100magas tornyokra kerülnek a szélkerekek, így sokkal jobb a hatásfok. ( 100m-en szinte mindig fúj a szél, még nálunk is)
3. hogy szépek-e, ez relatív, nekem tetszenek, szebb, mint Paks
4. a madarak ösztönösen kikerülik, sőt a ragadozó madarak előszerettel használják magaslesnek.
4. a mai gépek zajszennyezése nem nagyobb, mint a környezetüké. Egyébként is lakott területen kívül, mezőgazdasági vidékeken szokás felállítani.
5. nyilvánvalóan nem lehet kiváltani egy szélerőművel egy szenes/atom erőművet, vagy hidrogéngyárat alapozni rá (erre szvsz egyedül a vízienergia képes a mai technikai szinten), de nem is ez a célja, hanem a kistérségek ellátása energiával.
Ilyen gigaáramszünetes/terrorostás időben pedig kifejezetten előny, ha az energiarendszer decenralizált.
6. az energia előállítása egyáltalán nem drágább, mint hagyományos úton, sőt gyakorlatilag tényleg ingyen van, távfelügyelettel is el lehet látni egy szélerőművet.
Azért jár mégis sok helyen az állami/uniós támogatás, magasabb felvásárlási ár, mert sokkal hosszabb a megtérülési ideje, és nem lenne élő ember, aki belefogna.
7. agrárnépeknek is jó, mert az erőmű általában bérelt területen van, biztos pénz a föld tulajdonosának, és meló sincs vele.
8. faster: 10% az energiatermelésből szerintem qrva nagy szelet, és mindenki idejárna csodálkozni, ha ezt el is érnénk
Nagymértékben csökkene az energiahordozó importunk/függőségünk, kereskedhetnénk kvótákkal stb. stb. de ez csak álom...
9. jelenleg egy szélerőmű 300-500millió HUF körül van, ez évi 1-1,5millió kwh áramot képes termelni. A legtöbb nyugati országban bankhitelből építik ezeket, mert az állami támogatásokkal/magas felvásárlási árakkal/kvótakereskedelemmel/ olyan 4-5évre leszorítják a bekerülést, utánam eg csak termeli a pénzt. Nálunk teljesen hiányzik ehhez a kultúra...
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Szerintem meg nem de kérdezzük meg Tildyt, úgy olvastam vitorlázni is szokott Tildy milyenek a szélviszonyok kicsit fentebb?
Nyilvánvalóan olcsóbb, biztosabb egy tengerparti erőmű, nagyobb a hozama, de írtam már hogy egy kontinentális erőmű direkt az ilyen szélviszonyokra van felvértezve, mint a miénk, pl. alcsonyabb szélszebességnél kapcsol be ( 3-4ms)
és alacsonyabb szélnél is érik el az optimális sebbeséget, kb 10-15ms.
Elég megnézni a meglévő erőműveket, eddig hozza mind a tőle elvárt teljesítményt.
Főleg a 2 mosonszolnoki. (Nagyobb,modernebb cuccosok,pedig csak 2év van asszem a kulcsi és közöttük)
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Akkor én kérek elnézést
Egyébként szélerősség: (Beaufort-Köppen Skála)
12,5-15,2ms igen erős szél, vékonyabb fatörzsek hajladoznak, a hullámok tarajosak
Ez az optimális egy kontinentális szélerőműnek, szvsz Kőszeg környékén elképzelhető. És +100méteren, nem talajmentén, ahogy mi érezzük a szelet.
Orkánerejű szélben lekapcsolják a szélerőműveket...
Szer.: természetesen nem érdems mindenhova ilyet rakni, ahol nincs szél ott nincs, de elpazarolni a lehetőséget azokon a területeken, ahol lehet, igen nagy luxus...
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Erről a tulajdmosoknak más a véleménye...
Mind1ik hozta az elvárt hozamot és a megtérülési időt, támogatást meg nem adnak annyit, hogy veszteséges üzem mellet megérje...
Főleg nem nálunk, ahol messze nincs annyi állami támogatás, mint No./ausztriában.
Ha jó helyre rakják 7-8év alatt behozza az árát és kb 25-30évig megy egy erőmű..mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Senki nem mondta, hogy szélnagyhatalom. csak azt hogy vannak reális lehetőségeink ezen a téren is, de jómagyar módjára leszarjuk. mert itten úgyse fúj a szél...
Szerk.: a meterológusok műszerei meg tényleg szart se érnek. nem véletlenül nem volt a közelmúltig rendes széltérkép...
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Igen a tények makacs dolgok, és tény hogy Magyarországon vannak olyan területek, amelyek kifejezetten előnyösek szélerőművek telepítésre.
Lehet azon vitatkozni, hogy nincs és az Eon igazgatósága fújja a szélkereket Mosonszolnokon, és néha besegítenek 10km-el arébb az oszták kollégáknak is,de...
A szélerőmű telepítéshez szükséges széltérkép meg most készült el, de lényegében minden telepítés előtt részletes helyi széltérképet szokás készíteni.
A meterológiai térképek itt szart se érnek, lévén talajközelbe mérnek, max irámyadónak jók..
Tildy: más széltérkép kell repüléshez, meg más erőműhöz szvsz
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Bővebben: link
Egy német cég csinált még hasonlót, de kemény pénzekért adnak csak adatokat...
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Nem az energia előállítása drága, hanem maga a beruházás. tehát 1mw teljesítmény beépítése nagyságrendekkel drágább szélenergiával,mint atom/szénnel, mivel ez egy új iparág, és most fejlődik, formálódik.
Ergo jelen szinten hoszabb lenne a megtérülési ideje, ha ugyanannyi lenne a felvásárlási ára. Aztán ott van az is, hogy a szél nem mindig akkor fúj, amikor kéne, a kazánt meg akkor gyújtod be amikor akarod éjszakai/nappali áram ára között jelentős a különbség, energiát tárolni meg necces.
( az Ardennekben van egy olyan vizíerőmű, aminél éjszaka szivattyúkkal olcsó német éjszakai árammal viszik fel a vizet a magastározóba, majd nappal sima vizierőműnek használják.. )
De Dániában pl, ahol a villamos-energia rendszert kellően felkészítették a visszatáplálásra, vannak olyan tanyasi/szövetkezeti szélkereker, hogy az áramszámla negatív, még ők kapnak pénzt...
tildy: meg sok olaj/gáz az északi-tengeren, hatalmas energiabőségben élnek..
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Ki mondta, hogy olcsó
A legújabb ati/nvidia kártya intel/amd proc se olcsó amikor megjelenik
aztán ahogy terjed, úgy lesz egyre olcsóbb
de ez rossz példa, legyen pl a digifényképezők vagy a dvd, mint technológiák...
Egy jó helyre rakott szélerőmű jelenleg is kitermeli működése folyamán a költségeit. Csak utána a haszon nem lesz akkora, hogy pénzügyileg megérje.
Túl kevés haszon túl sok idő alatt. Ezért kell jelenleg az állami/EU támogatás,ami a jövőben valszeg csökken.
Aztán itt van ugye Kiotó is...mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
válasz PumukliM #717 üzenetére
Kétütemüt elad/forgalomból kivon, x hónap alatt összesprólható a benzin/szervízpénzből egy 1golf/régebbi colt vagy civic. 100-200k.
És rögtön nem 15-20liter a fogyasztas és nem kell a benzinnel sem csencselni.
Aki fenn tud tartani ma MO.n egy 15-20litert fogyasztó autót, az nem szegény.
A példát szerintem sokan megoldják kocsi nélkül is. ( közel lakik, házastárs, nagyszülő,siet stb.)
Nincs jogosítványom, és ha nagyon muszály, akkor tudok vezetni.mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
15-20litert nagyon sok (igaz nem kétütemű) 15-20éves autó eszik.
( Saját tapasztalat, pl. a Ladánk élete vége felé simán evett 20litert..)
A 8-10liter nem olyan sok, (tildy is írta hogy a mai autók is becuppantanal ennyit), hogy ne lehessen fenntartani.
Trabantot,Wartburgot meg el lehet adni rallysoknak/bontóba, esetleg kivonni a forgalomból (mintha ezért is járna pénz) kb 50k, bőven jó
Spórolni meg a szegény család is tud, főleg ha már nincs autója, és nem kell benzinre költeni.
Nem feltétlenül kell roncsot venni, nagyon jó japán kisautókat kapni ocsóért, alig esznek, jól mennek, oda kell vásárlásnál figyelni.
Szvsz ez a probléma jogos lett volna 10éve, de ma már...
De mind1, ejtek inkább egy könnyet a trabantosok/wartburgosok/volgások szociális helyzetéért.mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
honda civic, mitsu colt, de akár suzuki, nem vagyok autódealer, keresni kell
ismerős vett egy coltot (kb 15éves), alig eszik, a motor tökéletes állapotban, lehetett egy 300k, bőven jó.
Egyébként ügyes vagy
Szeke: simán bkv-val járnék akkor is, ha megtehetném, hogy autóval járjak.
Nekem fontosabb az, hogy felszállok a blahán a metróra és 10perc múlva a délinél vagyok, mint a kényelem. De pl. egy nehéz munka/iskolai nap után engem b@szna az ideg, ha még haza is kellen vezetnem...
karyo: hiába lakik a lakosság nagy része vidéken, még se ott veszik a legtöbb autót, a dugó városi probléma...
pweisz: hidd el hogy igencsak romlik a fogyasztás a legtöbb autónál, nem csak a felsoroltaknál. a ladát meg nem érdemes megcsináltatni, mint a legtöbb ilyen idős autót, és igen, rallyautó lett belőle hozzászólásod többi része meg szart se ér, szvsz egyértelmű ha van egy sokat fogyasztó szar autód, és ez kiesik, akkor a benzinpénzzel több marad a zsebedbe. japán autókról fentebbmentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
válasz spirit007 #766 üzenetére
Ha megnézed az adataimat, én se a belvárosban lakom
A 30km nekem is megvan, mindez tömegközlekedéssel.
Legszebb része a volánbusz, ami legjobb esetben is 20percenként jár, de ha egy kicsit is kicsúszol a csúcsidőből, már is ott vagy, hogy óránként...
Két munkahelyem is volt Zuglóba pl., az nekem laza 2és fél óra. odavissza egy nap 4-5óra. és kb ugyanennyi jármű/átszállás
De direkt jó volt, hogy 8ra kellett menni, mert 7előtt kiértem kicsiny falumból, utána meg +1óra a dugó miatt, amit szintén 8ra járó lokáldroidok okoznak.mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Én se írhattam volna szebben
Nekem mint egyszerű vidéki srácnak a bkv szolgáltatásai luxusnak tűnnek, hogy beállok a megállóba és legtöbbször 2-3percen belül jön a villamos/metró stb. Ehhez képest a volánbusz... örülhetsz ha 20percenként jár, de hétvégén óránként vagy még ritkábban...mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Szvsz nem csak a benzin és energiaválság miatt nem az autós közlekedésé a jövő, hanem ott van az autók méretéből adódó helyhiány> egy nagyvárosban egyszerűen nincs annyi hely ( út, parkoló), hogy mindenki autóval járhasson. ezért is lesz egyre inkább luxuscikk az autó. new yorkban például szinte mindenki gyalog/metroval/taxival jár, pedig valszeg ott se kisebb a tömeg a metrón. Pedig fillérekért kapni autót, a benzin is olcsó és mégsem az autót választják, mert egyszerűen nem tudnák hova rakni... nálunk ez még nem ilyen drasztikus de jó úton haladunk efelé...
mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
a smart is túl nagy... kanadában/USAban is nyilván mindenkinek van autója, nem véletlen a legnagyobb autópiac és autóipar, de ott nagyságrendekkel nagyobb pénzeket is költenek az utakra/parkolókra stb. de ez sem elég...
Vagy ott van London, fizetni kell a belvárosba behajtásért..
Közutakat meg nem fognak magáncégeknek eladni, emiatt no paramentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Ennyi erővel, ha egy nap nem tankoltok, nemtankolhattok egy hétig is. Vagy szegre rakjátok a slusszkulcsot és máris rossz helyzetben van a MOL és állambácsi is. És még levegő is lesz napközben a városban...
De tudom, hogy ezt itt nem lehet, mert itt mindenki súlyozottanhátrányoshelyzetű, akinek KELL az autómentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
A benzinár magas, mintahogy drága a cigi és a jagermaister is. Pontosan azért, mert luxuscikkek, ha élvezni akarod az előnyeit, akkor mélyen a bukszába kell nyúlni. Ez ellen lehet hőbörögni, hogy dehát az autó mindekinek kijár, de attól ez nem változik...
mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Általánosságban az a vélemény itt a fórumon, hogy azért kell/jár autóval, mert gyors/kényelemes/nem akar leizzadni stb. ( Te is hasonlókat írál, de nyilvánvalóan nem höbörögtél, ezért bocs) ,tehát olyan funkciókat tölt be az autó, ami a ''luxus'' kategóriába sorolják az ezzel való közlekedést> ergo megkérik az árát> vagy kifizeted vagy ha nem tudod, közlekecc máshogy.
Ha x millió ember megtudja oldani az életét autó nélkül, akkor megtudja az autósok többsége is.mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Ez szvsz nem jó példa. Az ember élete folyamán szerintem élete folyamán bizonyos szügségletek elégít ki: enni,inni,lakni,közlekedni kell ,szvsz ilyen az információ utáni igény is, amit többféle módon is kielégíthetünk: Tv,rádió, nyomtatott média,internet. Szerintem ezek közül az internet a leggyorsabb,interaktívabb,környezetbarátabb, szóval a legjobb információforrás, de egyben a legdrágább is. Viszon az ár/érték aránya verhetelen, úgyhogy én maradok is a netnél. Nem is szoktam TVt nézni.
A közlekedéssel ugyanez a helyzet, szerintem a tömegközlekedés az, ami a legjobb módon kielégíti a közlekedési igényeket. Aki többet akar, járjon autóval, de fogadja el hogy ez drága mulatság...mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
válasz wedlock #1003 üzenetére
én most egy szaros cdromot sem tudnék kierőszakolni a kasszámból és mégsem gondolom, hogy a cdrom luxus lenne. a kirándulás meg a legegyszerűbb, legolcsóbb módja a szórakozásnak magyarországon. fillérekért iszonyat jó élményekhez lehet jutni, persze nem autóval..
mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Nem is a Te véleményedet írtam le, hanem az enyémet
Budapesten a tömegközlekedéssel belvároson belül szvsz semmi gáz nincs, az átszállosok se gázak, mert sűrűn járnak a járművek, én A-ból B-be bármikor eljutok qrva gyorsan, és ha az egyik viszonylat kiesik (baleset,műszaki hiba), legtöbbször van alternatíva több is.mentality, tradition, history. these things never change.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tudományos Pandémia Klub
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Motoros topic
- Microsoft Excel topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen