Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • j.bravo

    addikt

    válasz Marcus #264 üzenetére

    A mostani gépednél is van olyan állása a fókusznak, hogy ''végtelen''. Ez gyakorlatilag azt jelenti hogy minden, ami a legnagyobb beállítható távolságnál (például mondjuk 30m) messzebb van, az éles lesz, akár 50, akár 80, akár 200m-re van.
    A régi ''focus free'' gépek objektívje úgy volt kialakítva, hogy ez a ''végtelen'' állás minél közelebb legyen (általában 1m körül volt ha jól emlékszem), minek eredményeképpen minden ami 1 m-nél messzebb volt, az éles lett, ami 1m-nél közelebb, az nem.

    A MF-szal szerencséd lehetett; illetve ha előtte fotózol valamit AF-fel és átállítod, valószínűleg még megmarad a beállított élesség; azaz ha ugyanazt fotózod vagy vmit ami kb. ugyanolyan messze van, az éles lesz. Ha AF-fel beállítod egy közeli tárgyra, átkapcsolsz MF-re, és hirtelen távolit akarnál fotózni, akkor nem úszod meg az MF beállítása nélkül.

    Whatever.

  • bitfarkas

    őstag

    válasz Marcus #264 üzenetére

    Rosszul fogalmazol. Nem a kisfilmes gépeknél, hanem az olcsóbb box gépeknél. Ezek optikája ugyanis jobb esetben f:8-as fényerejű volt, és egy átlag 5-6 méteres tárgytávolságnál a képen 3 m-től a végtelenig minden ''éles'' lett. (Amíg fel nem nagyítottad rendesen) Kezdetben a digitális kompaktok is ezen az elven működtek, aztán jöttek a nagyobb fényerejű, tisztességes obik, és jött vele a mélységélesség fogalma is. Kezdetben a fotósok azon panaszkodtak, hogy nehéz a gépet úgy beállítani, hogy a főtámán kívüli dolgok ne legyenek élesek.

Új hozzászólás Aktív témák