Új hozzászólás Aktív témák
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #650 üzenetére
Ha tudnak is, lehet jobban megéri rendelnem, mert olcsóbban jövök ki. De majd holnap kiderül.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
Olyan jelenséget tapasztaltam, hogy a ventillátor (szellőzés) fordulata nem állandó, tehát hiába van mondjuk 2. fokozatra állítva, ingadozik a fordulatszáma. Úgy tűnik, mintha motor fordulat függően változna, de nem mindig produkálja.
Van egy obd2-s kütyüm, azon ránéztem a feszültség étékekre, és bizony az is ingadozik ilyenkor, 12.5 és 14.7 V között.
A generátor nemrég lett felújítva, de gyanítom azzal lesz a gond...
Esetleg más ötlet valakitől?
2014-s MB Vito 116 cdi
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
-
-Solt-
veterán
-
-Solt-
veterán
válasz molnarpeter #653 üzenetére
Most monitoroztam egy kicsit, a történet úgy néz ki, hogy menet közben fordulaton ~12.5V körül tölt, ha elengedem a gázt akkor felugrik ~14.7V-ra, de ha bekapcsolom a világítást akkor fixen beáll ~13.5V környékére.
Nem tudom, hogy ez így normális-e, mindenesetre elég fura ez nekem...
www.smart-bus.hu
-
orion1025
őstag
Meghalt a kidörgő projectem, tegnap este bámészkodtam kicsit az autó alatt, de lehetetlen hegesztés nélkül megoldani. Tele van kunkorral a hátsó hídtól hátrafelé, egy egyenes csőszakasz nincs benne. Néztem autósboltban bilincseket, egyéb földi jókat, de a legrövidebb toldó is baromi nagy volt, így elhalt a házilagos project. Beszéltem egy szerelővel, ő az mondta 7000Ft körül meg van a hegesztés, annyiért meg nem szenvedek, mert a bilincsek és egyebek ára majdnem ott van, meg egy valag időt cseszek el rá. Van még ezer dolgom az autóval, épp elég lesz azt is megcsinálni, így is egy raklapnyi pénzt spóroltam a saját magam "mókolásain" (fényezés, kisebb javítások, tömítések cseréje, karosszéria elemek cseréje, fóliázás, egy valag műanyag elem cseréje, tolató kamera, kp. zár, kábelezés tenger, stb. rengeteg finomság) Ja, meg megfejtettem az autó magas fogyasztásának az okát is, amire a agy szakik nem jöttek rá.............. Mindezt asztalosként......
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-Solt-
veterán
válasz molnarpeter #658 üzenetére
Köszönöm!
Már csak az a kérdés, hogy az normális-e, hogy ezzel párhuzamosan a venti fordulata is ingadozik!?
www.smart-bus.hu
-
Predator2
addikt
Helló
Keresek segítő szándékú fórumtársat aki kedvezménnyel tud rendelni unixból.
Köszönöm előre is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
orion1025
őstag
válasz Predator2 #661 üzenetére
Az unixos kedvezmény annyit ér sokszor, hogy semmit. Én is voltam így, hogy a szerelőnk kedvezménnyel rendelt, aztán utána ott is hagytuk őfelségét, mert a kedvezményes ár alatt vígan megkaptam webshopban (Kovács Autó, vagy ZS+U, Autonet, Autodoc). Autodocról rendeltem a Bilstein teleszkópokat, normál áron annyi volt a két hátsó, hogy a szerelőnk abból Sachs csodát tudott volna rendelni, na ennyit a nagy kedvezményekről. Az Unix/Bárdi duó a legdrágábbak között van.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Predator2
addikt
válasz orion1025 #662 üzenetére
Nemrégen érdeklődtem krokodil emelővel kapcsolatban pont ebben a topicban, és SEALEY 1030CXDK jónak mondták. Nem ragaszkodom ehhez a márkához, de nem szeretnék ócskát venni.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Típus azonos motorcserénél mit néznek? Az összes számot a motorszámban, vagy csak az első X karaktert?
-
orion1025
őstag
válasz bucihost #664 üzenetére
Ha lent van a motorszám, akkor szimplán szétmaratod valamivel, hogy ne látszódjon és kész. Nálunk is így lett nagyobb motor berakva, mert ugyanúgy néz ki, mint az egy mérettel kisebb, kívülről senki meg nem mondja róla, hogy nagyobb. Műszakin meg az ehhez vonatkozó résznél meg lesz jegyezve, hogy nem olvasható a motorszám és kész.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
bucihost
senior tag
Köszi. nagyobbat nem akarok bele rakni, ugyan olyan menne bele. (2.0 szívó Diesel). Csak a forgalmi motorszámos, az eladó meg kitudja ad e adásvételit vagy sem. Ha nem akkor cumi, ha igen akkor minden ok.
-
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #669 üzenetére
De ezt hol és hogyan íratom át? Beszéltem tegnap egy szakival aki ilyenekkel foglalkozik. De ő azt mondta vagy számla vagy pedig adásvételi kell a motorról és akkor át írják. Ha szerencsém van akkor kódosra, ha nem akkor ugyan úgy számosra.
-
válasz bucihost #670 üzenetére
Nekem Domiban volt motor cserélve. Már akkor is csak egy adásvételi kellett és azonos motorkód. Viszont élek a gyanúperrel h itthon ha valaminek teljes sorszáma van akkor azt bizony be akarják vezetni a forgalmiba.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
bucihost
senior tag
Más téma.
Az autónak nagyon magas a kartergáza, így ki van kötve jelenleg a kaszniba. Onnan viszont vissza-vissza szivárog az utastrbe, valamint a kivezetésnél olajcseppek is megjelennek. Jött egy hülye ötlet:
Mi van ha beteszek egy OLAJ LECSAPATÓ TARTÁLY-t, és ugy vezetem tovább?
Valamint egy még hülyébb ötlet: Mi van ha egy ilyen tartályból közvetlenűl valahogy bele vezetem a kipufogóba?
[ Szerkesztve ]
-
orion1025
őstag
válasz bucihost #673 üzenetére
Ha magas a karter, akkor ott kopás a ludas, motort felfúrni meg lehetséges, és nem is olyan költséges móka, mert vélhetően a dugattyúnál van gond. Hideg időben és kis távoknál is meg tud jelenni, kopástól függetlenül. Tartályba le tudod csapatni, de ha csak e a baja, én még nem ugornék bele egy motor cserébe. Én is ezzel szívtam, és mint kiderült, csak egy nyomorult vákuumcső okozta a problémát, azóta télen is minimális a karter "folyatás", előtte meg a légszűrő házba is visszafolyt.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
bucihost
senior tag
válasz orion1025 #674 üzenetére
Itt az a baj, hogy 2 évig állt a kocsi. Előtte nem volt olyan baja. 4 szerelő szerint is az a baja, hogy le van tapadva az olajlehúzó gyűrű és akkora a karter, hogy lefojtja a motort. Ezért is lett lekötve. Volt aki szerint ki lehet belőle hajtani, volt aki azt mondta újra kell gyűrűzni.
Oda volt adagolót beállítani, valamint kerékagycsapágy cserén. Adagolóshoz és vissza lábon ment-jött, valamint utána elmentünk vele ~150kmt. Utána ment csapágy miatt másik szerelőhöz (viszont már a kipuff is durván füstölt és nagyon üzemanyag szag volt)., ahonnan már csak vontatva jött. Nem indult, csak tekert - tekert - tekert.... Elmondása szerint nincs kompresszió, sz@r az adagoló az előtöltést stb, meg kell gyűrűzni, meg mindent újra belőni. Kaptam egy cirka ~ 150+30 ezres ajánlatot Tőle. (Komplett motorcserére meg ~130 at.)
~1 hétig állt a ház előtt én meg kattogtam, hogy mi legyen vele. Tegnap jutottam el arra a szintre, hogy ennél sz@rabb már úgy sem lehet, így hozzá nem értőként majd én meg nézem mi baja lehet. (google, youtube, meg a fórumok a barátaim)
Ami feltűnt, hogy a kis átlátszó pipa üzemanyag szűrőben nagy a légbuborék. Elkezdtem leszedni a csöveket stb. Nem jut üzemanyag a motorba. Viszont ka meglökdösöm a kocsit, hallom hogy lötyög a tankban valamennyi.
Utána olvasások után , elvileg a tankon 2 "csap" van. 1 lent és 1 oldalt. Ha az oldalsónál már nincs üzemanyag akkor alulról szívja, és ott eldugulhatott a szűrő. (Javítsatok ki ha nem így van, ezt egy fórumon olvastam.)
Kimentem a kútra, hoztam 10L üzemanyagot, bele locsoltam. Indít, teker 5-öt, majd be is indúlt.
(A nagy mestervizsgás szaki erre nem jött rá? )Most kapott egy flakon XADO VitaFlush motor belső mosó-t, amivel papír szerint max 1000kmt. Mi max 100 at fogunk elmenni. Kicsit megjáratjuk, utána olaj + szűrő csere + újad XADO. Azzal megint megyünk 100-150 Km-t. Majd újabb szűrő + olajcsere. Utsó csere után kap egy kis Prolongot is. Aztán majd kiderül, megoldja e....
-
orion1025
őstag
válasz bucihost #675 üzenetére
És tudod mi a szomorú?! Hogy sok esetben a hozzá nem értő előbb megtalálja a probléma okát, mint a nagy szaki. Én sem értek a kocsikhoz, sőt, meg teljesen hidegen is hagy, de ha valami helyzet van, előbb szeretek magam utána járni az okának, mert eddig a legtöbb esetben pitiáner hiba volt. Ha meg konkrétumokkal oda állítok a szerelőhöz, a felét meg sem csinálja (tapasztalat). Csak amikor szembesítem, hogy "rejtettem" el olyan kis védjegyeket az ominózus cserés darabokon, amik az "új" példányokon nem lehetnének rajta, akkor meg megy a passogás Ha meg valami cserélve van, én mindig elhozom a szemetet, mert ott is ki tud bukni, hogy cserélték-e vagy sem, ilyenkor a pillantásokon is egyből látszik, ha valaki kamu.
Szóval mióta komolyabban belenyúltam a kocsikba, azóta elég sok dolgot megtanultam, legfőképp azt, hogy mindig a faék dolgoknál kell először keresgélni. Egyébként egy fél liter fékfolyadék motorba öntése is opció lehet, ha már tényleg keresztet vetettél a motorra, és ezt járatod 10-15 percig benne, majd olaj leenged, szűrő kidob, majd mehet mindenből a friss.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Meghirdettem a kocsit, hátha valakinek több türelme lesz mint nekem. Hétvégén mentünk vele megint. Olaj, szűrő meg Xado adalék csere után.
Nagyon jól megy az autó, sokkal jobban mind előtte, de még mindig brutál nagy a kartergáz.Hozzá nem értőként bevillant egy hülye ötlet. Ezekbe van egy kezdetleges EGR szelep, vákumos. Nem lehet, hogy nem is a gyűrűim vannak letapadva, hanem ez a f*s EGR van eldugulva, esetleg mindig nyitva van és a kupuff gázt tolja vissza a motorba?
Itt egy kép milyen EGR van benne: -
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #678 üzenetére
Fékfolyadéktól tartok kicsit... Nem kezdi ki a tömítéseket?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bucihost #679 üzenetére
Kell azért neki idő, mire kikezdi. Hosszú állás után a száraz tömítésnek még jót is tesz, ha bedagad komolyra fordítva a szót, egy kis járatás nem kéne nagyon gondot okozzon, csak utána alaposan engedd le, és esetleg ejts meg mégegy olajcserét nem sokkal később. Ha úgyis motorcsere a B terv, nem nagy kockázat pár szimering.
-
orion1025
őstag
A legfőbb gond az olajpumpán lévő szűrő (már ha van) eldugulása lehet. A motortisztító adalékokban nagyon én sem hiszek ilyen szintű "mocskosságnál", ezek inkább megelőzésre jók.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #680 üzenetére
Ok. 1 liter fékfolyadék menjen bele? Utána érdemes vastagabb olajat rakni bele, vagy mehet a 10w40? valvoline maxlife-ot olvastam, hogy ajánlott öreg autókhoz. Erről vélemény?
-
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #684 üzenetére
Nah tegnap ment 1 liter fékfolyadék bele, járattam vele 20 percig. Leengedtem az olajat, ment bele 5L Valvoline MaxLife 10W-40. Mintha szebben járna a motor, és könnyebben is indulna, viszont füstöl így is. Max annyi, mintha nem lenne akkora nyomás a kivezetett csövön.
-
Elektrosokk
addikt
sziasztok
esetleg tudtok ajánlani budapesten fényezőt ? telifény lenne.
nagyon köszönöm!
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Elektrosokk #686 üzenetére
Amennyibe egy telifény kerül, biztosan megérné vidékre vinni
-
Elektrosokk
addikt
válasz molnarpeter #687 üzenetére
Igazad van! Szóval vidéken...!
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
freaghill
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítéget tudnátok adni?
Egyik ismerősöm megkeresett azzal, hogy egy Suzuki Swift M13A 1.3 Benzines 2006-os modellen előfordul időközönként, hogy nem fog a fék megfelelően.
Tünetnek azt mondta, hogy gyengébben fékez az autó ugyanolyan nyomással. Egy körforgalomnál sikerült is belemennie az előtte álló autóba, mert nyomta a féket, és nem lassult az autó, teljesen lepadlózta és akkor fogott csak valamennyire.Hova kéne vinni az autót, valami fékpadra, vagy csak vigye el egy autószerelőhöz?
Vagy ha van valami alapvető dolog amit érdemes megnézni ilyenkor, akkor nyugodtan jöhet a tanács.[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2007-es chevrolet epica dízelem. 2 literes, commonrail. Részecskeszűrős.
3. éve használom, 80e km-el vettem. (tényleg ennyi volt benne)
Vegyes használatban van, de van, hogy csak rövid városi utakon használom.Alapvetően nem sokat megyünk vele, most van benne 122e km.
Idén tél vége felé 2 dolog tűnt fel.
Hidegindításnál bizonytalan alapjárat kb fél percig, mintha néha kimaradna egy-egy munkaütem. Csak hidegi ndításnál csinálja.
DPF regenerációk besürüsödtek városi körülmények között. Februárban 350km után regenerált, csak városi, rövid utas használat volt
Utána csak főutas, autópályáy használatban volt, 1150km után regenerált.
Most ismét sűrűbb városi, rövid utas szakaszokban volt hajtva és ismét 350km után regenerált.Koràbbi évek tapasztalata alapján olyan 750-850km után szokott jönni 1-1 regeneráció ami nálam 1 tank üzemanyag kb (65l).
Hibaüzenet, check engine nincs. Előírt minőségű olajat kap kb 10-12e kilometerenkent.
Tipl, hogy mi okozza ezt a két jelenséget? Akihez vinni szoktam azt mondta, ha nincs hibakód sokmindent bontás nélkül nem tud mondani.
-- end of transmission --
-
Szia!
Kezd megtelni a dpf. Hiába regenerál ugyanis a hamu nem távozik belőle és idővel bizony kuka. A városi rövidtáv a dpf halála.
Mit jelent h hidegindításnál? Közvetlenül azután ingadozik hogy hosszú idő után indítasz? Milyen hosszan van jelen az indítás után?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
SaNyEe
aktív tag
Hello,
Ma reggel pont fel akartam venni egy hideginditos videot (8-9 ora uzemszunet utani inditasra gondolok)
Reszecskeszurotisztitasi ciklus utani reggel pont nem csinalta ....
Egyebkent olyan 15-20s amig ingadozik az alapjarat. Gazreakciora azonnal reagal ebben a par masodpercben is. (altalaban fel percig nem szoktam inditas utan menni vele, csak kivancsisagkepp leptem a pedalra)-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Hello,
Izzítógyertya soha nem volt cserélve, kicsit tartok is tőle. Szikraforgácsolás nem olcsó, ha beszakad (amilyen mázlista vagyok biztos be is szakadna )
Már csak egy szakit kell találnom BP-n, aki ki tudja takarítani. Akiket ismerek vagy nem csinál ilyesmit, vagy másfél hónapra be van táblázva, csodálatos
-- end of transmission --
-
Mágus2
Közösségépítő
Nyomatôkkulccsal kell megengedni. Mérettúl függően beállítani a kulcsot 30-40Nm-re és ha elkattan, akkor locsolni az izzítógyertyanyakát fékolajjal, járni vele egy hetet és megismételni. 1-2 hét és kijön mind. Ha nem, akkor hengerfej le. Türelem kell hozzá. Mindenki képes beleszakítani, de ha kicsit gondolkodik a mester és nem hamarkodja el, ki fognak jönni szépen.
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Kettő dologban szeretnék tájékozódni.
Egyik.
Mi húzza vissza a fékdugattyut tárcsaféknél?Nézegetek leírásokat, videókat.
Egyik helyen olvastam, h csupán a fékbetétek nyomják vissza ahogy mozog köztük a tárcsa. Másik helyen pedig, h a karmantyú kialakítása. Harmadik videóban pedig frankón ilusztrálva van, h a pedál elengedésekor magától visszahúzódik.
Melyik variáció igaz?Illetve.
Fékdugattyut elvileg meg kell-e kenni valamivel összerakás után kívülről? Vagy annyi a kenése amennyit kap belülről? (persze onnan sokmindent nem kap)
Köszönöm ha tudtok valami okosat írni.
-
Kolty
aktív tag
Köszönöm a választ!
Ejj, hogy ez ennyire nem egyszerű
Szóval a levegős fék tüneteinél sehol nem lehet ezt olvasni, h a dugattyút nem húzná vissza.Ezt is mindenhol másképp magyarázzák,h mi nyomja vagy húzza vissza
Egyik helyen olvastam, h csupán a fékbetétek nyomják vissza ahogy mozog köztük a tárcsa. Másik helyen pedig, h a karmantyú. Most ez a harmadik variáció.Én komolyan nem tudom, csak kiváncsi vagyok rá.
-
bohoc71
aktív tag
Hali!Lehet rossz helyen kérdezek,legfeljebb kapok a fejemre. Adott egy Hyundai I20 (2010-es évjárat, 1.2-es benzines).Gyárilag csak immós kulccsal rendelkezik,de központi záras. Azt szeretném kérdezni,hogy utólag beépíthető valamilyen távirányítós nyitószerkezet? Ha igen,mennyire bonyolult a beépítés? Jobb szakemberre bízni? Köszi a válaszokat!
Meghajlás...Puszi...Taps....
Új hozzászólás Aktív témák
- Robotporszívók
- Autós topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Milyen processzort vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- OLED TV topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...