Új hozzászólás Aktív témák
-
Kommy
veterán
Milyen tüneteket okozhat ha az üzemanyag nyomásszabályzóját és a szívósort összeköző cső el van szakadva.
Kilesz cserélve csak érdekelne, hogy az autó működéséből észre kellett volna e vennem. Olyan kemény a gumi cső mintha műanyag lenne és úgy is törik. -
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok!
Van egy BMW 525D 2004 e61 autóm. Érzésre nem úgy megy ahogy kellene, ezért tegnap rádugtuk gépre. Semmi olyan hibát nem írt, ami befolyásolhatná. Levettük a légtömegmérőt, kitakarítottuk, visszatettük, és rosszabb lett a helyzet mint előtte. Padló gázra, alacsony fordulaton megindul, majd olyan 2200-as fordulat körül, mintha el venné a gázt. Vissza esik a pillanatnyi fogyasztásmérő, alig gyorsul, és kidobja a töltőnyomás vezérlő áramkört hibának.
Ezen felbuzdulva, lehúztam a légtömegmérőről a csatit, és érdekes módon megindult az autó. Hibának meg csak a légtömegmérőről dobott 3-at, de a töltönyomás vezérlő áramkört meg nem.
Amire én gondolok: Rossz a légtömeg mérő, ezért mikor rá van dugva, azt jelzi hogy kevés levegő megy a motorba, ezért kevés üzemanyagot ad neki, így nem tud megfelelő töltőnyomást produkálni, és hibának jelzi.
Helyes lehet az elméletem?
Mai programom, kipróbálni egy másik légtömegmérővel, illetve átnézem az összes turbó csövet.
Valami ötlet tanács amit érdemes még megnézni?
Gipsz Jakab
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Jakab66[hun] #409 üzenetére
kidobja a töltőnyomás vezérlő áramkört hibának. N75 szelep, vagy a kábele...
Itt kezdeném a keresést. Vészmódba dobja. A légtömegmérő szerintem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Jakab66[hun]
senior tag
Csak azt nem értem, ha a légtömegmérő csatiját lehúzom, akkor mitől lesz ereje az autónak? Illetve nem kellene valami jelzést adnia arról, hogy vészüzembe kapcsol?
szerk: Első körbe kerülünk egyet, megnézzük hogyan épül a töltőnyomás, mégis mi történik.
[ Szerkesztve ]
Gipsz Jakab
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Jakab66[hun] #412 üzenetére
Ha lehúzod a légtömegmérőt, vészmódba kerül(egy helyettesítő értékkel üzemel a motor), akkor sem megy úgy, ahogy kellene.
Ez a van ereje nagyon relatív. Mihez képest? Tudod hogy kell húznia annak a motornak?
[ Szerkesztve ]
-
Jakab66[hun]
senior tag
Igen, pont ez a bajom, hogy van itt másik kettő 25d meg 1 30d, és azokhoz képest csak lányoskodik.
Most kivettük az EGR szeleptől a vakítást, így nem dobál semmilyen hibát, aránylag jól is megy, de még mindig nem az igazi.
Következő lépésben leveszem az EGR-t, és kitakarítom azt is. (ki van írva az agyából, a dpf szűrővel együtt, mégis gyenge és hibát dob, ha levakítjuk.)
[ Szerkesztve ]
Gipsz Jakab
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Jakab66[hun] #414 üzenetére
Ez így vaktában lövöldözés. Rendes diag kell. Élő adatot kell olvasni, menet közben padlógázon. Ott fig kiderülni. Elvárt és mért érték kell a turbónyomásból, meg beszívott levegő menniségből azonos időben. Csak padlógázon releváns az érték. Ha automata az szívás, mert 1500-tól 4000-ig kellene mérni minél nagyobb fokozatban padlón.
Ez a: pucoljuk ki ezt, cseréljük azt...nem megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Jakab66[hun]
senior tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Jakab66[hun] #416 üzenetére
Cseréld ki a vákuum csöveket, az ártani nem fog, vagy ha van kézi vákuum pzmoa, mérd át a rendszert, ezt te is meg tudod csinálni, ha ez nem jön be, akkor szakszerviz.
Ha nincs benne dpf és az egr is le van dugózva, jobban kell mennie, mint gyárilag.
[ Szerkesztve ]
-
Jakab66[hun]
senior tag
A legnagyobb baj az, hogy amik itt vannak mérvadónak, 25d-k, azok mind ilyenek, hogy dpf-off, egr-off, írt vezérlővel. Bár pont ma volt az egyiknél, hogy az egr-el ott is gondok voltak. Az megy rendesen, magas fordulaton. 2500-nál olyat tol, hogy 80-nál vizes úton 235-ös nyári gumikkal villog a kiporgésgátló. Alatta viszont az is lányos. A másik, igaz az e39 25d, az is chippelt, az meg pont fordítva, 1500-tol tol olyat mint az állat, viszont 3500-nál picit el fogy. Mondjuk ez lehet az írt program is.
Ma ki vettük a vakolást az egr-nél, (az enyémből) megjött az "ereje" az autónak 2000-4500 ig, viszont még mindig nem olyan, mint a másik e60 2500-4500 ig. Az konkrétan a vizes úton 80-nál még meg-meg kapart. Igaz itt ugye az is játszik, hogy nem egyforma gumik, az egyik sedan, a másik kombi.
Gépen élő adatnál, mind a kettő 1.6-al tölt, normálisan felépíti a turbónyomást, és tartja is. Valami mégsem kerek.
Picit el is ment a kedvem az egésztől. Tudom, családi autó, de érzésre nem tudja a 177 lovat. Vagy ennyire nehéz lenne az e61 kasztni, hogy nem lehet benne érezni?
Megyek meg méretem padom mi a helyzet. Az meg mondja mit tud jelenleg, és hogy nagy baj van-e.
Gipsz Jakab
-
Reno7
senior tag
Üdv
Off topic, de itt talán van aki tudna segíteni. Vettem egy pneumatikus zsírzóprést, de az istennek sem tudom működésre bírni, már a létező összes módon légtelenítettem, de mégsem nyomja a zsírt...már arra is gondoltam hogy esetleg a dugattyú ami a zsírt nyomja nem működik, ha üresen, alulról belenézek, látnom kéne valami mozgást?
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
Mágus2
Közösségépítő
Milyen nyomáson próbáltad? Mennyi az üzemi nyomás ennek a szerszámnak?
Kézzel töltötted, vagy patront használtál? Kiakaszottad a dugattyú karját megtöltés után? Abban van egy rugó, felhúzod, megtöltöd, rácsavarod a fejet, kibiztostod és elvileg 2-5 bar nyomással tolod a zsírt. Felkapja hamar, ha megfelelő a nyomás.
[ Szerkesztve ]
-
Reno7
senior tag
Az előírt üzemi nyomás 2,5-8 bar, én 4-6 barral próbáltam, patronnal. Ha letekerem azt a szelepet közvetlenül a cső előtt (ami a pisztolyhoz csatlakozik), amiben a kis golyó van a rugóval, akkor folyik a zsír magától is, szóval nem akadt el a tartály alján, de ha az elsütőbillentyűt húzogatom nem történik semmi. Egy ilyen egyszerű gépem van.
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
Y72
aktív tag
Üdv,
Szeretném fejleszteni a műszerfalon lévő kijelzőt egy chevrolet cruze 2011-ben.
2012-től gyárilag is jelentősen fejlődött, ezért gondolom elvileg van rá lehetőség.
Hogyan lehet megoldani, ki tudna ebben segíteni?
A kijelző többi részét is szeretném használni, főleg aktuális sebesség kijelzésére, amit jelenleg nem tud.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Trebor0522 #425 üzenetére
Jó sok infót adtál.
-
Trebor0522
csendes tag
Hello!
Mentem a kocsival 5-km-et gond nélkül. Amikor visszafele akartam megtenni ezt a távot indulásnál a kocsi alacsony fordulaton kicsit nehezen ment minimális dadogást éreztem. Felpörgetve nem volt vele gond utolsó előtti kanyarban lerobbantam a kulcs elfordítására pedig semmit nem csinált tehát még semmilyen hangot sem adott ki így betoltam a 700méterre lévő parkolóba kivettem az akksit. 12,06 volt nyugalmi feszkót mértem töltöttem rajta 6 órát 12,5 volt körül mértem töltés után 30 perccel. Vízszintet is megnéztem és töltöttem cellánként 1 deci vizet és utána csináltam ezt a képet. Visszatéve az akksit simán indult. Pörgetve a motort 13,7 volt körül mértem. A generátoron szíj rajta forgatja és ezek alapján tölti is. Mégis lefulladtam menet közben ezek alapján aksi probléma miatt szerintem. Azért lennék kíváncsi, hogy a képen a szürke, illetve a fehéres anyag az elszulfátosodás okozta, illetve konkrétan az maga a szulfát-e. Mert ha igen akkor cserélem illetve regenerálom az akkumulátort és lezártnak tekintem a problémát. Csak én nem láttam még jó ólmos akkumulátort belülről illetve elszulfátosodottat sem így nem tudom, hogy ez jó-e vagy nem. Úgy gondolom, hogy a kapacitás csökkenése a szulfátosodás miatt közre játszat ebben lerobbanásban persze sok más mellet mint: mennyit használjuk milyen gyakran mekkora távokra az autót. Persze csak akkor ha elfogadottnak vesszük, hogy az aksi volt a baj. De ha nem akkor ehhez is kérném a tanácsotokat. -
válasz Trebor0522 #427 üzenetére
Nem lehet ez akár dióda híd is? Mérted menet közben a generátort magában?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Trebor0522 #427 üzenetére
Nem tudjuk, milyen autó... de szerintem más gond is lesz ott, nem csak az akksi. 12V nyugalmi egy közepesen lemerült akksi. Ha a generátor jó, cellazárlatos akksival is megy, míg le nem állítod.
Meg kell tanulnod kérdezni. Milyen autó, milyen motor, milyen évjárat, mikori akksi...
-
Trebor0522
csendes tag
Hello!
1988-as mk2-es poloról van szó 1043 cm3 HZ motorkóddal benzines az aksi nyár elején lett vásárolva de a kocsi relatíve sokat állt mostanában, úgy hogy nem volt levéve a saru akár 3 hetet is és kisebb távokra volt használva mint például az említett 5 km de 20-nál több sosem volt. A generátorból kijövő áramot közvetlen nem mértem mindig csak az aksi sarujára illetve pólusaira mértem rá mértem rá nyugalmi állapotban, illetve ha járt a motor. Valamint azt meg sem mértem, hogy ha nem csinálok vele semmit vesz-e fel áramot (ez a jelenség pl jelenthetne dióda hibát?). A dióda problémára gondoltam én is de ezt konkrétan hogy tudnám ellenőrizni? Illetve ha záraltos lenne az aksi akkor ugye holnap reggel például nem kellene indulnia ugye? Még az is számíthat, hogy az akkumulátort egy kis víz érhette ugyanis nedves környezetben szedtem ki a helyéről a lerobbanás után.
Sajnálom , hogy nem adtam elég infót, csak próbálok minél jobban lényegre törő lenni. Előre is köszi a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
Trebor0522
csendes tag
válasz Trebor0522 #430 üzenetére
Azt még elfelejtettem írni, hogy talán félre érthető voltam amikor azt írtam, hogy: mégis lerobbantam a 2. hszben. A mai nap során gond nélkül ment az autó ( ma raktam vissza az aksit) és nem robbantam le a parkolóban hagytam lehúzott aku sarukkal és erre irányult a kérdés, hogy így kell-e indulnia reggel.
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Van egy régi autónk aminek nem volt égő a töltés visszajelzőben és raktunk bele 1-et, de sajnons folyamatosan világít egy picit, ha kapscolunk rá fogyasztót akkor jobban világít, ez lehet amiatt, hogy mondjuk nem megfelelő adatokkal rendelkező égőt raktunk bele? A töltés 14 volt körül van alapjáraton és felkapcsolt fogasztókkal is.
[ Szerkesztve ]
-
petyametyo
aktív tag
Budapesten keresek korrekt autószerelőt . Tud valaki ajánlani egyet ?
[ Szerkesztve ]
-
firstman3333
tag
Sziasztok! Itt is közzéteszem a problémámat hátha valaki látott már ilyet. Mindössze javaslatokat szeretnék kérni a javítást illetőleg mert olyan probléma áll fent amivel kapcsolatban már lövésem sincs. Az autó egy 98-as Opel Vectra b,x20xev motorral (4 henger 2.0l) Egy rövid kiruccanás alkalmával a hazafelé úton elkezdtem csattogó hangot hallani a motor irányából és kezdett egyre erőtlenebbé válni az autó. Nagy nehezen hazaértünk és a gyújtáskábeleket lehúzva azt tapasztaltam hogy két hengernél nincs semmi reakció,nem mennek a hengerek. Szikra az láthatóan van,több mint elég.Lecseréltem az injektor sort,de semmi változás.Cseréltem gyertyát is de nem segített.Cseréltem motorvezérlőt mert ennél már közvetlen az vezérli a gyújtást és az injektorokat is,de semmi. A két henger továbbra is indítható és megfelelően járnak,de a másik kettő hiánya miatt a motor természetesen majd kiesik a helyéről. Kompressziót sajna nem tudok mérni,de érdekelne hogy ezen felül érdemes e valamit még megnézni mielőtt valami komolyabb beavatkozás kezdődne Hibakód nincs,csupán a lambdaszondát írja de az nem csoda hisz elég sok benzin kerül a kipuff rendszerbe.
Boldog Karácsonyt mindenkinek![ Szerkesztve ]
-
firstman3333
tag
Sziasztok! Még mindig szenvedek az autóval,már kiderült hogy üzemanyag és gyújtás van mindegyik hengernél,viszont megfigyeltem valamit. Sorban a harmadik és a negyedik henger nem megy. Ha a harmadiknál a helyén van a gyertyakábel akkor gyorsításkor hallható egy fémes csattogó hang,viszont a kábelt lehúzva ez eltűnik. A gyújtás jókor történik,ez egy két trafós rendszer és az 1,4-2,3 gyújtáskábelt felcserélve ugyanúgy indul a két henger a rossz hengerek gyújtásával. Valakinek valami ötlet esetleg? Szeretnék majdan kompressziót mérni vagy méretni de egyelőre senki nemér rá...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz firstman3333 #435 üzenetére
Trafó jó? Tudom van szikra mindenhol, de nyomáson az nem mindig elegendő. Ha ez rendben, be kell nézni a szelepfedél alá.
-
firstman3333
tag
A trafó tökéletes,mint írtam ez két trafós rendszer,azaz az 1-4 és a 2-3 hengerekben egyszerre van szikra. A rossz hengerek kábeleit csatlakoztatva tökéletesen jár a két jó henger. Nekem már nagyon gyanús hogy a két henger összedolgozhat egy esetleges hengerfej tömítés átégés vagy hengerfej repedés miatt. Ha minden igaz akkor nemsoká meg fogom tudni mérni a végnyomást és közelebb leszek. Azért a fémes csattogás amit az előző hozzászólásomban írtam,az elég gyanús és érdekes.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz firstman3333 #437 üzenetére
Hidrotőkék vagy valami nagyobb gebasz.
-
von toth
tag
Tisztelet,
Itt is feltenném a kérdésemet a gyertyákkal kapcsolatban, katt a prohardveres linkre.
[ Szerkesztve ]
-
von toth
tag
Köszi a válaszokat!
-
newman8929
tag
Üdvözlet!
Van egy 2001-es, 1,4-es Golf IV-em. A probléma az, hogy nem tudok szabadulni a check lámpátol. Törlés után is 40-70 km után visszatér. P0401-es hibakóddal. EGR csere után is fennáll a hiba. Mi lehet a gond? -
válasz newman8929 #443 üzenetére
Szia!
Adj a kérdésfeltevésen kívül a VAG topikban egy keresést az EGR-re, hátha több ötlet leszhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz newman8929 #443 üzenetére
Új egr ment bele? Kábel át volt mérve? Motorkód?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz newman8929 #447 üzenetére
Cseréld ki a MAP szenzort.
A motorvezérlő süket vak és hülye is. CSak azt tudja, amit az érzékelői látnak. Az EGR nyitását nem tudja ellenőrizni, csak számolja az átfolyást a szívócső nyomás és a fojtószelep állása alapján. Ha szar a szenzor, hiába jó az EGR, azt hiszi el van dugulva.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz newman8929 #449 üzenetére
Akkor valahol tömítetlenség van, vagy rossz az EGR vagy a MAP szenzor kábele.
Fel lett tanítva az új EGR vagy csak a hibát törölték? Fel kell tanítani a vezérlőhöz.
Legalább 50 fokos vízhőmérsékletnél gyujtás rajta, motor nem jár. Hibát törölni,utána: Motorvezérlő-Basic Settings, 074-ers csoport. Megvárni, míg mindkét végállását megtanulja a vezérlő. Gyujtás le, 60mp vár. Utána lehet indítani.
Ehhez Vag-com vagy VCDS szükséges, a mezei diagokkal csak hibát tudnak törölni.
[ Szerkesztve ]