-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Side_
aktív tag
A JBL sztem sokkal jobb, mint a solid és a dld.
Egyébként azt hiszem mindkét felállásból nem kevés autó épült eddig - beszélj a boltosokkal, hogy hozzanak össze valakivel, akinek ilyet építettek, és hallgasd meg. Vagy akár falban is emgteheted ezt, csak úgy azért kicsit más lesz.
A rendszert nem feltétlen úgy építeném föl, ahogy te írtad.
Ajánlat:
JBL GTO 75.4 erősítő
JBL GTO 6507C szett (vagy a régebbi, ha még van...az olcsóbb kb 10-el - bár az új lehet jobb.)
JBL GTO 1202D láda, igény szerint (PRÓBA ALAPJÁN!!) zárt v reflex ládában (így nyersz kb 10e ft-ot) - és a pandpass egyébként is ritkán olyan, amilyennek elnnie kéne - mégja JBL is a dolog. Meg rendkívül autófüggő is (sedan/kombi/ilyen-olyan...). Meg zenei stílusoktól is függ - de legesleginkább egyéni ízléstől!
kondi elsőre nemkell (meg lehet későb se), mert akkor mégtöbb pénz marad egy mégjobb fejegységre - egyébkéntis a jó akksi fontosabb
És mivel így nyertél legalább egy 20ast, máris futja minimum egy sony RA550-re, de a 7750 mégjobb lenne. Vagy esetleg gt700. Vagy ha a legelső is túl sok - akkor egy alpine. (Bár sztem megéri a jobb fejegység.) persze ittis érvényesül a kinek mi tetszik dolog - és ittsem a külső kinézetre gondolok, hanem a hangra.
Kábelekből mondjuk cordial hsz.kábel és rca, meg valamilyen táp. RF, vagy ha drága, akkor valami, ami elég - de azért nem rossz.
[Szerkesztve]''Van visszajelzés, tehát vagyok!''
-
Side_
aktív tag
Ja,
solid+dld komboból (is!) épült már nem egy hangminőség- és hangnyomás autó is.
Tehát versenyeken is érdemes szétnézni.
Az a lényeg, h a saját ízlésed döntsön. És ne csak 1valamit halgass meg! (De neis csak az említett 2 dolgot.) Minél többfélét, ha lehet. (Ha nem, akkor is! )''Van visszajelzés, tehát vagyok!''
-
Nekem majdnem ugyanez a rendszer üzemel a kocsimban.
A fejegység mondjuk más (Kenwood KDC-W4034) de az erősítő az stimmel és nagyon jó választás rosszat még nem hallottam róla. Az első szett nekem még a régebbi 16.5 centis amit talán még most is lehet kapni 19k körül akcióban és meglepne ha az új szet megérne 50%-al több pénzt.
A ládánál csak ismételni tudom az előttem szólót a Bandpass helyett én ehhez az erősítőhöz inkább zárt ládát ajánlanék egy JBL GTO 1202D hangszóróval. Az erősítőt hidba kötve már több is mint ami kell (felénél magasabbra még nem nagyon tekertem a hangerőt a kocsiban mivel még szükségem van a dobhártyámra) reflex láda pont emiatt szintén nem ajánlott mivel nem is szól olyan szépen mint a zárt meg ugye pont akkor szokták inkább azt választani ha kevés a teljesítmény mivel az gyengébb erősítőn is nagyobbat szól.
Nekem nagyon tetszik ez az összeállítás bár viszonyítási alapom nincsen nagyon. Egy gondom van, hogy van egy kis generátorzaj járó motornál azzal jó lenne valamit kezdeni. -
pengusz77
senior tag
válasz rhonin #55870 üzenetére
Hát akkor az 1 pár rca miatt gondban leszel. Nálam ugyanez a helyzet, ezért egyelőre lemondtam a subról
Y RCA-val tudnád osztani, de akkor fejről nem tudod használni az LPF-et a subnak.
Ha subot ÉS szettet is akarsz, akkor min. 2 pár rca kell sajnos. Szerintem elsőre próbáld ki a szettet erősítővel, meg fogsz lepődni. Ha nincs kiszigetelve az ajtó, akkor az legyen a következő/párhuzamos lépés. -
simi811118
aktív tag
válasz rhonin #55872 üzenetére
Nincs olyan erősítő amibe ha bevezetem az 1 pár rca-t akkor szétválasztja és megfelelő vágás alatti hangok mennek a subnak a többi meg a szettnek?
- De igen, és jelen esetben számodra ebben kell a megoldást keresni. Ha találsz pl egy Macrom 44.07-et eladósorban, akkor az jó választás lehet. -
simi811118
aktív tag
válasz rhonin #55907 üzenetére
Legtöbb erősítőnek van throuh-pass RCA-ja. Ezzel úgymond láncra lehet fűzni, ha 1pár rca-s eset van és több erősítő kell. De én még mindig maradnék a "vagy fejcsere vagy 1 erősítős felállásnál". Ez az egymás után való erősítő fűzögetés sem biztos, hogy jobb lesz mint elosztani....lehet nem szar lesz, csak kaka
Tudom, hogy a fejegységen való állítást ezzel buknám, de minek állítgatnám ha egyszer jól be lenne lőve?
Ez igaz, de elsőre jól belőtt rendszer kb nincs, odáig idáig eljutni pedig könnyebb úgy, hogy az ülésből a fejet tekergeted, mint állandóan a csomagtartóból/ülés alól lógsz ki.... -
pengusz77
senior tag
válasz rhonin #55911 üzenetére
Mivel hasonló cipőben járok, ezért én azt tanácsolom, hogy vegyél egy 4 csatisat. A szettel elleszel egy ideig. Közben elgondolod mekkora, milyen subot akarsz, kinézed hozzá a fejet meg az erőt, és teszel mindig el egy kis zsét
Természetesen mindezt használtan.
Nekem az erősítő az ülés alatt van.
A ládát meg nem muszáj beépíteni, lehet kivehető is. -
opeter70
senior tag
válasz rhonin #55921 üzenetére
Annyiért szerintem drága.
Én személy szerint max 50-60-at adnék ezért.Ha már van "felesleges" 100 ezred, azt el lehet költeni sokkal okosabban is használt cuccokra.
Ha nekem lenne elkölteni való százezrem, a feacebookról a mostani használt kínálatból biztosan a Rainbow Germanium subot venném meg és hozzá egy jó monoblockot, vagy egy 1 Ohm stabil 2 csatornás erősítőt.
Hozzá illő monoblockot most hirtelen nem látok eladót, de pl. mellé merném tenni a Phoenix Gold ZX600-at, mindkettőt egy kicsi alkuval.
Első szettre pedig ott van pl. vicc áron (9 ezerért) az Audio Art 120.2X.Ha sikerül minimálisat alkudni, akkor ez az egész megvan 100 ezerből és kb 2 nagyságrenddel jobb hangod lesz, mint a Roki szettel.
Jó, a kábelezés ebben nincs benne, de azt is össze lehet szedni nem túl drágán.
[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #59916 üzenetére
Szia!
Adott hangerő felett azért torzul a hang és a gondjaid egy része abból fakad, mert a fej valós 15W RMS-es csatornáiról van hajtva az első szett. Erősítő ezen segít. Ezen valamennyit segíthetsz, ha állítasz HPF-et a szettre, és akkor nem fogja a 20Hz-et is ráengedni.
A szigetelés így csak félig kész, pedig normális anyaggal van csinálva. A fólia helyén is kellene 1 réteg szigetelés, ami lezárja a szerelőnyílásokat. Így lesz a hangszóró mögött egy zárt doboz, és nem fog a szerelőnyílásokon kifújni. Most a hangszóró mögött keltett légmozgás lobogtatja a fóliát és az ajtókárpitot is. Nekem G Astra van, a H ajtaja kb. ugyanaz. Szigetelés nélkül is elég jó a mélytartomány, de sok idegesítő rezgéstől lehet megszabadulni, ha normálisan le vannak zárva a nyílások.
Erősítőt a G-nél pl ülés alá nem nagyon lehet befaragni. H-nál nem tudom mennyivel jobb a helyzet. Itt nincs elég hely, alacsonyan az ülés, hátul a lábtérben meg ott a levegő kifújó. Pici erősítő lehet befér. 30-40eFt-ból használtan nagyon jó erősítőket lehet venni, újban kidobott pénz. Az a szett már egész normális szint. Viszont az erősítőhöz kell tápkábel, normális pár RCA, normális hangszóró kábel. Ha veszel 2eFt-ért egy RCA-t, meg 100Ft/m áron hangszóró kábelt, akkor szar lesz a végeredmény. Ha ülés alá befér, akkor legalább rövidebb kábelek kellenek. Elektronikus és hip-hop vonalra használtan mindig van pár Alpine erősítő ami ár-érték arányban bestbuy. Nekem is van 2 is eladó, régi 35-ös széria, aminek normális hangja van.
-
rhonin
senior tag
válasz rhonin #59925 üzenetére
Kicsit továbbgörgetve az ügyet.
Néztem ki kábeleket az erősítőnek, próbáltam nem a leggyengébbeket kiválogatni, de azért az ésszerűség határán maradni.
tápkábel:
[link]ebből ha csomagtartóba szeretném elhelyezni akkor kell gondolom 5m kb. a pozitívnak és 5 méter a testnek.
Connenction bt2 550 RCA-t néztem az erősítő és a fej közé:
[link]Hangszórókábelnek pedig ilyent néztem:
[link]Jók lennének ezek vagy érdemes mást választani valamelyikből?
[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #59939 üzenetére
A tápkábelt azonnal vedd meg annyiért, mert annyiért hegesztő kábelt nem lehet venni, viszont ha akarsz benne egy kis tartalékot a későbbiekre, akkor 16mm2-es vagy 25mm2-es hegesztő kábellel jobban jársz. Olcsóbb mint a hifis kábel és nem rosszabb, rézből van. A 10-es a létminimum ahhoz az erősítőhöz.
5m-nek kb elégnek kellene lennie. Testet ha húzol direktben az akkutól, az a legtutibb (kevesebb esély a zajra, stabilabb táp), de nem feltétlenül van rá szükség. Ha hátul keresel normális test pontot a kasztnin, akkor 1m test kábellel kb. megúszod.A BT már elég lehet, de ha ennyit rászánsz, akkor én már inkább a Neotech KHS321-ből csinálnék vagy csináltatnék kábelt. Kácsáék ráforrasztanak Neked dugókat, ha nem vagy jártas benne. Kell belőle 5m és 4 dugó. Az kb. 7eFt. Nem tudom a dugókat mennyiért forrasztják rá.
[link]
A másik opció, ha vissza keresel, próbálgatnak Van Damme kábeleket, amiből van elég jó ár/érték arányú, az kb belefér ebbe az árba.Hangszóró kábelből ha Hififutár akkor már inkább ezt, mondjuk ezzel nincs tapasztalatom.
Kácsánál abból is vannak megfelelőbbnek tűnők: [link] [link] [link]
Esetleg valahonnan Coridal CLS215, még az sem annyira drága. -
kacsa7
őstag
válasz rhonin #59947 üzenetére
Elektro boltban, mindenes barkács boltban, vagy hegesztéstechnikai szaküzletben, vagy rendelsz neten. Hegesztő kábelből is ugyanolyan vastag kell mint hifi kábelből. A test legyen ugyanolyan vastag mint a pozitív.
Dugó 6-700 Ft körül már teljesen mind1 melyik, nem lesz jobb a drágábbal sem kb. Az a kérdés, mennyi helyed van a fejegység mögött, mert ha kevés, akkor érdemes minél rövidebb dugóval szereltetni.
2,5-ben benne van a tartalék, ha nagyobb erősítő vagy első szett kerül be, akkor nem kell cserélni. Egyébként szerintem a 1,5-essel is vígan elvan (én sokáig használtam azzal még a batár terhelhető Kicx 6020 PRO mélyközepét is). Ökölszabálynak a mélyközépben 2,5mm2, magashoz 1,5mm2-t szoktuk emlegetni.Táp egyik oldal, RCA és hangszóró vezeték másik oldal és akkor a legkevesebb az esély a zajra. Műszerfalon át teljesen jó. A hangszóró vezetékkel az ajtóba bejutni kérdés. Ha szakműhely csinálja, akkor valószínűleg megoldják. Ha magadnak, hát akkor lehet jobban jársz, ha az ajtó átvezetőig viszed, mert az ajtó csatijában kb. nem lesz hely. Megfúrni meg vagy sikerül jól, vagy nem.
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #59953 üzenetére
Jó lehet a céljaidnak, de kb. a felét éri, mint amennyiért hirdeti. Ennyiért adok 2 db 2 csatis, 35-ös szériás Alpine-t, aminek a hangja jobb, a teljesítménye nagyobb (van benne kellő tartalék) és jobb állapotban vannak.
3555
Akkor már inkább ezt venném helyette, ha még megvan. Megbízható ember hirdeti. -
lautnermark
aktív tag
válasz rhonin #59949 üzenetére
Szia
25 qmm-s hegesztő testkábel 1120 ft./m Zajosodás az rca kábelnél fordulhat elő. Azért linkeltem a 1,5-s hangszórókábelt, mert Kacsa azt ajánlotta. A hangszóró kábel keresztmetszetének "mizériájáról" van egy privát, szubjektív véleményem, amit nem merek leírni,mert biztos fikázásnak fog tűnni. -
kacsa7
őstag
válasz rhonin #59991 üzenetére
Én személy szerint azt mondom, ha az egyik oldala már normális anyaggal meg van csinálva, akkor a másik felét is zárd le STP-vel. Én Hannoval szigeteltem, de ha mégegyszer elkezdeném, jobb, rugalmasabb anyagot használnék. Egyszer kell jól megcsinálni. Nyáron szép és jó a Hanno, nem nehéz vele dolgozni, de télen, amikor bejönnek a hidegek, borzasztó rideggé, kopogóssá és keménnyé válik. Olyan érzésem van, hogy ez télen hallatszott is a hangján. A drágább anyagok jóval rugalmasabbak és arányaiban, hogy csak a felét kell megcsinálni, nem kerül annyival többe.
-
lautnermark
aktív tag
válasz rhonin #59997 üzenetére
Azért kérdeztem, mert 3550-t írtál. Szerintem a Connection-nél a nevet is meg kell fizetni. Max.4 ezer/pár a reális értük. Biztosítékból felesleges a márkáját nézned, inkább arra figyelj, hogy ne AGU-t vegyél. 25 mm2-s kábelig mini anl-t (1500 ft), felette anl-t (3500 ft) vegyél.
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60127 üzenetére
Nyilván a tuti, ha normális kábel megy végig, de G Astra-m van, így tapasztalatom is. Én nem akartam megfúrni az ajtóátvezetőt így először simán az ISO csatiig vezettem a hangszóró kábelt az erősítőtől (ahol normálisan egy ISO csatlakozóba befűzött ellendarabbal csatlakoztam az autó oldali csatihoz, szóval nem tákolt volt, bármikor széthúztam és visszaállt a gyári rend), onnan pedig ment a gyári kábel. Már ez sokat hozott.
Utána volt a következő lépés, feljebb léptem egy nagyot hangszóró kábelben és az ajtóátvezetőig vittem direktben mindkét oldalt, ahol ráforrasztottam a gyári kábelre. Így van kb. 20cm gyári tyúkbél kábel. Ez megint óriásit hozott. A rendszerem jóval a Tiéd felett van, így hidd el, ha nekem megfelel, nálad is tökéletes lesz.
Teszem hozzá, első körben 1,5-es kábelek mentek az ISO csatiig, onnan meg a gyári kábelek és a Kicx 6020-al is értelmesen szólt, nem nagyon érződött dinamika hiány, szóval azon a szinten, ahol a fórumtárs van, kb. édes mind1.Aki azt mondta, hogy a 3555 megöli az első szetted, egy hozzá nem értő kb. Kinyírni pont az fogja, ha nem kap megfelelő teljesítményt. Ha túlvezérelnéd erősítőről, mert már sokat kapna, azt sokkal jobban fogod hallani, mint ha jelentősen alul lesz vezérelve a fejről.
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60140 üzenetére
Nézd meg a motorteret. G Astrában a vezető oldalon simán be lehetett húzni, mert volt olyan gumi dugó, ami teljesen üres volt. Azon simán be lehetett vezetni. Ha nincs, akkor nézz valami olyat, ahol lehet elég hely és akkor nem kell lemezt fúrni.
6020 nem volt egy rossz szett, az a mélyközép azóta is a zsánerem , de a magasa nem túl acélos.
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60209 üzenetére
Amíg nincs hallható elváltozás, addig ne foglalkozz vele. Idővel biztos tovább fog terjedni. Ha átjár a membránon a levegő, az nincs pozitív hatással a hangra.
A 6020-nak az árkategóriájában nagyon jó mélyközepe és váltója van, viszont a magasa messze elmarad tőle. Mellé bőven ki kell szolgálni, vagy egy brutális dampingú erősítővel, vagy 150-200W-al csatornánként. Az Alpine 3555-nek egyik sincs, így nem eröltetném.
Egyébként abban az árkategóriában továbbra is tartom, hogy a Rainbow DL-C6.2 egy nagyon jó választás. Abszolút mindenes hangra, van kellő érzékenysége, így kevesebb wattal is elzenél, mellé egész mélyre megy. -
Lite
őstag
válasz rhonin #60219 üzenetére
Attól, hogy 1 pár rca van a fejen,még van néhány lehetőség az előrelépésre...
Pl. proci, külső crossover, vagy egy olyan 5 csatis erő, amelyen vágni lehet a frekiket és onnan veszi lesz a szub jelét is. Bár ez utóbbi igazi aktív sosem lesz a konfigurálhatóság szűkössége miatt, de elég kellemes eredmény lehet elérni vele. -
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60306 üzenetére
Csapott hátú autónál egy 150W-os nyomó is vígan elég lesz bármire. Szüleim autója egy csapott G Astra, erősítő pedig Alpine 3566. Az 5+6 csati hídban ~170W-ot tud és egy Pio 30cm-es reflex szubot hajt, ami 150W-al terhelhető. Bőven sok abba az autóba, értelmes zenéléshez, ha nem utcára brummogás a cél. 80Hz-en vágva mondjuk hangos is tud lenni...
Az általad írt nyomóhoz kevés lesz az Alpi hidalt 2 csatija.[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60308 üzenetére
A X-Ion refiben is sok lenne. Használtan mindig van 25-30cm-es alapabb nyomó reflex ládában, alacsony terhelhetőséggel. Bár szubot próbálva célszerű venni, de erre ritkán van lehetőség...
Amúgy most is van jófogáson pl. Alpine SBG-1044BR és SBE-1244BR fent. Azok 150-200W terhelhetőségűek. -
Reneolus
tag
válasz rhonin #60308 üzenetére
Nekem van egy eladó 25-ös, érzékeny, kis terhelhetőségű, zárt JBL CS1000B SUB-om, ha esetleg érdekel. Itt egy link róla:http://specsen.com/car-speakers-jbl/jbl-cs1000b/Type: subwoofer;
Size: 25 cm (10 in.);
The number of bands: 1;
Power: 100 W (nominal), 400 watts (maximum);
Sensitivity: 94 dB;
Frequency range: 38 - 500 Hz;Sorry, ez privátba akart volna menni
[ Szerkesztve ]
Helix P DSP, JVC R981BT, Morel MT23/Soundstream Reference 300, DLS UP6/Emphaser EA2190, Emphaser EG12 (ETBR112)/Signat RAM3 MKII
-
Joe fiú
senior tag
válasz rhonin #60306 üzenetére
Én azt mondom nem elég, szólni fog vele, de bőven marad tartalék a szubban. Nekem ez EBX202R ládához volt a Steg K2.01 ami 1kw RMS körül tud 2ohmon, na az úgy kihajtotta belőle amit ki kellett Próbáltam kisebb erősítőteljesítménnyel is. K2.02-vel, ami kisebb teljesítmény, úgy már nem volt az igazi.
Az Xiont meg végképp felejtsd el zártban, érzékeny lélek, de zárt ládában zabálja a wattokat. Az Xion 12-800-at 1kw-tal nem tudtam rendesen kihajtani zártban.
[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60698 üzenetére
A legtutibb 2 külön pár RCA lenne.
Az Alpine erősítőn a 3-4 csatornánál ezek szerint az input channel 1/2-re van állítva. Input mode 3+4 legyen. Ilyenkor az erősítőn a gain poti elvileg ugyanúgy működik, szóval ugyanúgy hallanod kell hangerő változást, ahogy tekergeted. -
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60708 üzenetére
Értelmezd amit írtam. Input mode 3+4 állás annyit takar, hogy híd üzem. ST a sztereó, a 3 pedig csak a bal(fehér) RCA jelét küldi rá a hangszóróra. Ha egy pár RCA van bedugva az 1/2-be, akkor az Input channel csak olyan állásról fog jelet küldeni a 3/4 csatikra, amiben az 1/2 benne van. Nem egy atomfizika
Ennek ellenére továbbra is tartom, hogy szerintem a gain potinak ettől még szabályoznia kellene a 3/4 csatornán is, hiába kapja az 1/2-ről a jelet.A láda időkorrekcióval nem fog hátulról szólni. Anélkül megfelelő vágási frekivel és "jól" eltalált polaritással lehet rajta javítani. Ha az erősítőn vágod, az LP módban 80hz 18db/oct-al vágja. Próbáld meg helyes polaritással és felcserélt polaritással bekötni. Meglátod, hogy jobb. A másik, meg kell találni a megfelelő helyét a csomagtartóban és az irányát, amerre álljon.
Fejből a Pio-Jvc-Kenwood vonalon érdemes nézelődni. Ha elektronikus zene, akkor Alpine.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5