-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
Az a bajom ezekkel, hogy papíron tök jók, de valahogy mindíg szívás van velük. Egyik másik funkció nem üzemel, tucatszám termelik a hibakód a kocsi elektronikájába, nagy ívben szarnak a kormányon levő gombokat, stb. Aztán abban a helyben ahol volt addig a gyári cucc, most lesz ugyanaz, meg egérmozi, meg DSP, meg Hotspot, planetárium és csillagvizsgáló. Elfér az ott értelmes minőségben? Sok mindent lehet kicsinyíteni, de tápegységet nem, és az RF zaj sem lehet kevés egy ilyen fejben, szóval túl sok reményt nem tűznék a hangjukhoz. A Bewith cuccokat nem véletlenül linkeltem. Én benn hagynám a gyári fejet és alternatív módon streamelném a zenét a gyári rendszerre egy ponton felcsatlakozó procin keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz
lemezei #59160 üzenetére
Nagyjából tudom, milyen hangot szeretnél, de erre kevés a kereted. Fejegységből az egykori Fujitsu Ten 310-320 és a régi JVC SH 77-99 utánozta ezt a hangkaraktert, de ezek már ezer éves őskövületek, de mondjuk egy szép állapotú Denonnal sem lennél boldogtalan, de ez önmagában kilőné a keretet. A modernek közül egy komolyabb Pioneert választanék, nem azért, mert ideális, inkább azért, mert neked nincs jobb.
Utána kéne egy GM Audio csöves előerősítő by Mészáros Gyuri. Vagy önállóan, vagy valamelyik u-Dimension erősítőbe építve, mint tuning. Na ez nagyon-nagyon jól imitálja az Innovations melegségét, belsőséges karakterét, finomságát és lendületét, csak pénzbe kerül.
A Spica fogós ravasz kérdés. Azt a térhatást csak nagyon-nagyon kitalált beépítéssel és a környezet megcsinálásával lehetne hozni, ami nagyjából önmagában elvinné a kereted jó részét. Ha inkább a hangkarakter a fontos, akkor egy u-Dimension Jr szett egy mélyközepe egy nagy selyem dómmal, mondjuk a Pro XT3-al, vagy egy komplett ProX szett. Vagy egy Blam. Esetleg egy nagy Focal. Morel nem, DLS nem, amcsik nem, olaszok gyárilag nem igazán,igazi gyártóktól válogatva szerencsével összejöhet. Ezek viszont mind szarul szólnak, ha csak úgy be vannak szórva, kell nekik az elektronika, kábelezés és legalább ennyire a jó beépítés. Ezek a mélyközepek lazán szét tudják bontani az ajtókárpitot, vacakabb kiemelő kereteket.
Kábelek. Egy rendesebb szett Mogami vagy Nanotec mindenképp kell, de láttam én már autóban Kondo réz KSL-t, meg ezüstöt is, de ilyen magasságokban én azért már nem mennék el.
-
Ear001
addikt
válasz
#28001792 #59260 üzenetére
A DLS legnagyobb ereje marketing. Ügyesen vesznek innen-onnan, de én azóta nem bízom bennük, amióta a legnépszerűbb szettjük magasát minden értesítés nélkül kicserélték egy európairól ócsókínaira. Legalább egy MkII jelet tettek volna rá, vagy valami.
A Morel-ek technikailag tök rendben vannak, de nekem sose volt olyan, hogy beszereljük és akkor most hátra lehet dőlni. Inkább az, hogy dejó, defasza, azért építsünk majd hozzá valami keresztváltót, hogy úgy igazán megszólaljon. A Morel Supremo is mekkora királyság papíron, a való életben meg nem tudom, kinek sikerült rendszerbe integrálnia. Tudom, ez kicsit fura, mert itthon én is Morellel szerelt dobozt hallgatok, de azt nem ezért, hanem ennek ellenére kedvelem. Már többször mondtam a konstruktőrének, hogyha netán valami új magasat szeretne kipróbálni, kezdhetnénk az én dobozomban.
Az olaszokkal nincs baj, egy csomó remek hangszóró készítő kisüzem van, mint mondjuk a Ciare vagy a Proaudio, de valahogy a kész szettjeik kevésbé győztek meg, mint amikor valaki jó keresztváltót csinált hozzájuk.
Valaki kérdezte az Audisont is. Na nekem ők a tökéletes megbízhatatlanság mintapéldái. Egy időben rendszeres tevékenység volt, hogy az Audison erősítő tulajok jöttek két-három havonta, hogy recseg a cuccuk. Akkor ki kellett szedni ezeket, fedél le, a kilazult, kiesett kártyákat visszatenni a helyükre, de előtte kicsit szűkebbre nyomni a csatlakozásokat, és mondani, hogy akkor viszlát megint pár hónap múlva. A beállításuk logikátlan, a hangjuk nekem a legtöbbször vékony és enervált. Ja igen, volt szerencsém a Thesis erősítő premierjén jelen lenni, mindenféle bonyolult szervezések után beülhettem a nagyfőnök kocsijába. Hát úgy OK volt, de nem ájultam el tőle, sokkal-sokkal jobb kocsikat is hallottam, de az nagyon vicces volt, hogy a srác, akinek a gondjaira volt bízva a kocsi és az egész bemutató rendszer, elmesélte, hogy hoztak két tartalék erősítőt is, ha valami lenne, és lehet, hogy az egyiket már cseréli is.
-
Ear001
addikt
válasz
#28001792 #59373 üzenetére
Írtam én ilyet, hogy nem jó? Hallottam már én is egy csomó nagyón jól megcsinált DLS cuccal építkező autót, amire tényleg sok pontot lehet adni versenyen. Más kérdés, hogy olyat, amiben hosszú ideig csak úgy hallgattam volna mindenféle zenét, nem nagyon. Biztos nem volt szerencsém.
Hatszoros német bajnok, háromszoros európa bajnok = marketing.
Amúgy pont a DLS-nek van erre csapata és pénze, hogy ezeken az eseményeken jól szerepeljen, maximálisan kihasználva a reklámértéket.
Viszont honnan tudod, hogy az, ami az autóban van, és az, amit te a boltban megveszel azonos néven, ugyan az? Ebből már volt egy-két botrány velük kapcsolatban.
-
Ear001
addikt
válasz
#28001792 #59376 üzenetére
Semelyik más cégnél nem tudok ilyen dolgokról, mint amit a DLS megtett.
Az Iasca és az Emma szabályai szerinti pontozásról pedig nem szeretnék kisregényt írni, de jól képzett bíró párosoknál sokkal kisebb a szubjektivitás lehetősége, mint azt ahogy a legtöbben elképzelik, és a szabályok változásával ez évek alatt egyre csak csökken.
-
Ear001
addikt
válasz
rover45 #60609 üzenetére
Persze. Az erősítő maxra járatva elég sok torzítást generál, emiatt a hangszóró olyan jeleket kap, ami nem csak le-fel mozgásra készteti, emiatt az amúgy is meleg tekercs a hangszórón leéghet, a cső, amire feltekerték deformálódhat, stb. Ugyan ezért lehet simán leégetni egy első szett magasát autórádióról, ott is a torzítás a ludas, míg erősítővel ugyan ez már nehezebb mutatvány. Ezért ajánlott nagyobb teljesítményű erősítőt használni, mint ami a hangszóró névleges teljesítménye, és a szinteket jól beállítani.
-
Ear001
addikt
válasz
Rivaul #61124 üzenetére
Vannak jelerősítők, de jobban jársz egy jó antennával aminél nem a design a fontos, hanem a jó vétel.
-
Ear001
addikt
válasz
kacsa7 #61525 üzenetére
Tudod hogy készül a gyári ládák jó része? A faipari üzem ad egy ajánlatot, ahol az a lényeg, hogy minél kisebb hulladékkal tudják kiszabni a ládákat, és nem az, hogy pontosan hangolva legyenek. A legtöbb, olcsó kínai gyártású hangszórónál meg úgyis mindegy, mert akkora szórás van a T-S paramétereik között, hogy 10-20 liter ide vagy oda nem számít.
A tömőanyag persze használható a kész doboz hangolására, de egyáltalán nem kell. Amennyiben jó a dobozterv, akkor pedig kifejezetten árt.
Állóhullámot úgy a legegyszerűbb csökkenteni, ha nem hagyod kialakulni, mondjuk nem használsz párhuzamos falakat, ami egy szubládánál nem lehetetlen feladat. Az akusztikai szivacsoknak tényleg van hangelnyelő tulajdonságuk, tudnak visszaverő felületként működni - csak nem abban a tartományban, ahol a szubládák, tehát olyan 80 Hz és alatta levő tartományban, tehát leginkább díszítő motívumként szerepelhetnek.
Lite - Ja csökkentetted a térfogatot és merevítetted az oldalfalakat, így nem meglepő, hogy feszesebbnek hallottad, de ehhez a szivacsnak nem sok köze volt.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz
civicfan #61550 üzenetére
A hangszóró az hangszóró, alapvetően mindegy, hogy autós vagy otthoni. Amennyiben a paraméterei és a valós tulajdonságai is olyanok, akkor igen, megérheti egy autós változatot dobozba tenni.
Van viszont pár dolog, amit jó tudni hozzá. Az első, hogy keresztváltót KELL építened hozzá. Az autós szettekhez adott sacc/kábé szintű cuccok ilyenkor legfeljebb kiindulásnak jók, de mivel itt tudod, hogy milyen dobozba kerül, tudsz vele számolni, pontosabb váltót építeni. Ja és az első változat úgy sem lesz jó. Kettő. A gyárilag megadott T-S paraméterek szinte biztos, hogy nem fognak stimmelni, jobb, ha magad mérsz utána. Igazából nem tudom mikor harapódzott ez el, de valahogy nagyon pesszimistán adják meg egy csomó 16-os mélyközép alsó határfrekvenciáját, rezonancia pontját. Talán egy átlagos ajtónyi pár literre kalkulálják, de otthoni dobozba építve elég meglepő dolgokat lehet hallani. Az első doboz nem lesz jó. Hiába számolsz akármilyen ügyes programmal, valami nem fog stimmelni, szóval az első famunkákba még ne ölj nagy pénzt. Persze ez igaz bármilyen hangszóróra is, nem csak autóhifis specifikus. Aztán a végén, mint nagyjából minden DIY dolognál, legfeljebb anyagáron lehet eladni, vagy még annyiért sem. A házi építésnek ez a nagy hátránya.
Én is épp nyakig ülök egy ilyen projektben, de volt már korábban is egy-két ilyen dobozom, szerintem jó móka, ha az ember ügyesen választ egészen remek hangú dobozokat lehet otthon összehozni.
-
Ear001
addikt
válasz
Speeedfire #61566 üzenetére
A magas is kezdhet leégni. A hő hatására deformálódik a tekercs, már nem kőr alakú, így elakad, nem szól, de amikor lehül, ismét tud mozogni, mert kicsit visszanyeri az alakját.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
Az ajtó önmagában kardinális kérdés. Szinte mindegyik kiemel 100-150 Hz környékén, ahogy az átlagos olcsó hifis, autóhifis kábelek is, plusz még itt szól a legtöbb rendszerben a szub is - igencsak kusza fázis és frekvencia viszonyok tudnak ott kialakulni. Egy jó ajtópanel ezen sokat tud segíteni.
-
Ear001
addikt
B oszlopot kihagyni és sima kétutas szett.
Hiába vágsz ügyesen, nagyon tökös erősítő és jó hárutas szett kell ahhoz, hogy felérjen egy szubláda teljesítményével, arról nem is beszélve, hogy porrá merevített és szigetelt ajtó, meg jó nagy szerencse, hogy elegyen benne elég levegő a mélyeknek.
-
Ear001
addikt
válasz
zsolt19900 #62133 üzenetére
Generátorod rendben van?
-
Ear001
addikt
válasz
zsolt19900 #62146 üzenetére
Érintkezők állapota, tengely, hatásfok. Van, hogy működik, de most inden erősen kopott benne, és akkora RF zajt csinál, hogy öröm nézni, és azt hallod a hifidben.
-
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #62499 üzenetére
A legkisebb fejegység, amiben tényleg használható DSP van, az a Pioneer 80 PRS. Vannak nála olcsóbbak, kisebbek, de ott inkább dísz ez a funkció. Viszont ha éppen tuningolni akarod a gyári fejet, minek egy másik? Ma már elég sok különálló DSP kapható, amit lehet etetni nagyjellel, kisjellel, egyeseken digitális bemenet is van. Ez nagyjából az Audison Bit Tentől indul, de sokan mások is gyártanak, Focal, Helix, Blam, tényleg vannak jó cuccok közöttük.
-
Ear001
addikt
válasz
pengusz77 #62511 üzenetére
Hát nem tudom. Ez a centiben, meg lábban való távolság megadás, amit aztán kocsimérettel egészít ki, ezek nálam sose működtek igazán jól. Állíthassam a milliszekundumokat, legyen nagyon sok fix, vagy parametrikus az EQ. Ezért mondtam, hogy az a Pio az alap, de messze nem az ideális eszköz.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #62508 üzenetére
Ha csak ez a kettő az alternatíva, akkor talán az Alpine, de nem hiszem, hogy azok hangkaraktere nagyon bejönne neked - plusz ki tudja, milyen állapotban vannak, mert egyik sem mai csirke.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #62520 üzenetére
Létezik. A Pio olyan Pio-s,
mindegy, hogy fejegység, CD játszó, HM erősítő. Az Alpine-nál volt egy elég nagy hangzásbéli váltás vagy 8-9 éve, amikor radikálisan más tápot kezdtek használni. Szerintem az nem vált az előnyére. JVCKenwood talán a leghosszabban hallgatható hang, de ott meg egyes modellek lógnak ki nagyon lefelé az átlagból.
Én a helyedben szereznék egy BitTent, és ha jó, akkor jó, ha meg nem, akkor még mindig el lehet adni, szerintem ebben van a legkevesebb rizikó.
Pengusz77 Ha van értelme valahol EQ-ni az pont egy autó, amiben van egy jó DSP. A fázis és a frekvenciaátvitel nagyon szoros kapcsolatban van, ha az egyikbe belenyúlsz akkor erősen ajánlott a másikba is. Persze nem pop, meg rock állásról beszélek, meg előre megírt térhangzásokról. A centizést pedig két ok miatt nem szeretem. Egyfelől átbaszás, ha a delikvens mérőszalaggal leméri, hogy ő hol ül a hangszórókhoz képest, és azt állítja be, mert biztos nem lesz jó. Még elvileg sem stimmel a dolog, de a gyakorlatban az igen faramuci akusztika miatt meg pláne nem. A másik, hogy az ezer éves Alpine PXA-H600 érzésre finomabb lépésekben volt állítható, mint sok mai centiméterben mérő csoda.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #62796 üzenetére
Azt a JVC-t nem ismerem sajna, viszont szerintem a két erősítő eléggé másképp tud szólni, szerintem nem úszod meg a próbát.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #62799 üzenetére
Mire gondolsz kül DAC chipként?
Audison VS uDim. Az első inkább egy-egy hangra, szólamra koncentrál, sokan ezért szeretik, mert nem kell, de nem is igazán lehet vele az egész megszólalásra figyelni. Az uDim nekem egységesebb, jobb a ritmusa, sodrása, lendülete, közelebb áll hozzám. Igaz, én főleg a nagyobb darabokban találtam olyat, aminél nekem nem kell jobb. És ez persze erősen függ a környezettől.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #62809 üzenetére
De, van, de hogy abból mi jön át az adott rendszeren, az jó kérdés.
Egyszerűbb a DSP-vel intéztetni, és nem is biztos, hogy rossz.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #62981 üzenetére
Van ebből csöves változat is.
-
Ear001
addikt
válasz
bajnokpityu #62983 üzenetére
Gyuri, vagyis a gm Audio váltója érdekes darab. A legelső deszka modell, akarom mondani próba nyák itt van nálam, az én nagy uDim erősítőmben, a gyári erősítés szabályzó, szűrő rész helyén. Ez eredetileg opampokkal van, de nagyon hasonló a felépítése a csüöves változatnak is. Igazából nem is az aktív váltó képessége az egyedi, hanem az, hogy bekerül plusz egy erősítő fokozat. Az autóhifiben ugye ez nem megszokott, van pár opamp, ami jó sok voltot ad ki a fejegységnél, de nem ez van a fókuszban, hanem inkább a funkciók, meg a D/A rész, A végfokokban is van valami opamp, ami ezt feldolgozza a kapott jelet, de ott sem ez van a középpontban, hanem a táp és hozzá a végfok rész. Pedig a hifiből ismerős lehet, hogy egy jó előfoknál kevés van, ami jobb tud lenni.
Na ez a keresztváltó, azon kívül hogy könnyebb vele vágni, impedanciát illeszt, és az extra erősítő fokozatból kifolyólag növeli a felbontást, a dinamikát, az életszagúságot. Hogy csővel, extra felharmónikusokal, vagy IC-vel, tranzisztorral kicsit hidegebben, az már ízlés dolga, de ügyes szerkezet.
-
Ear001
addikt
válasz
Brumi˘ #63558 üzenetére
Számít egy kicsit, de ritkán kritikus. A legfontosabb, hogy a hangszóró mögötti fal ne kerüljön túl közel magához a hangszóróhoz, mert hiába van meg a láda kellő térfogata a közeli fal úgy működik, mint egy extra csillapító anyag. Amúgy 50 liternél, ami ha jól sejtem reflex doboz lesz, annyira nem kritikus a forma, inkább a reflex cső helye az, ami jobban bele tud szólni a hangba, meg a doboz építési minősége, használt faanyag, lapvastagság.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Magyarított Android alkalmazások
- F-Secure termékek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kiszivárgott információk az új AMD chipek érkezéséről
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Videókártya felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés.
- Processzor felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés
- Processzor felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés
- Alaplap felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés.
- Alaplap felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés.