Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Habugi

    addikt

    Sziasztok

    Pár napja vettem meg egyik barátommal steamen, főleg coop-ot játszunk, ketten vs minden más, elite fokozat, hatalmas feelinget ad a játék!!

    A kérdésem az lenne, hogy első indításnál mindent csontra állított a játék grafika ügyileg, elképesztően néz ki, ugyan akkor nagyon ritkán terheli 60% fölött a gpu-t, procit detto viszont néha érdekes lassulásokat csinál a játék. Második utility célra tartott kis monitoron folyamatosan látom melyik periféria mennyire dolgozik/hány fokos, ezeknél a lassulásoknál látszólag semmiféle extra terhelést nem csinál a játék, az fps mégis alászáll 20 környékére, 50-60% gpu terhelés mellett. Mi lehet a probléma?

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz ledgeri #44 üzenetére

    Köszönöm a tippet!

    A rendszer egy 120as SSD-n van így a lapozófájl is, bő 90gb szabad helyem van még ott szóval megfogadom a tanácsod és átrakom oda a komplett játékot is, eddig egy 7200es vinyóról ment.

    Ha másra nem is, arra jó lesz hogy kiderüljön mi/mi nem felelős az fps dropokért. Minden esetre a játék lebilincselő, sokszor az az érzésem hogy ez már nem is csak egy játék, szóval kerül amibe kerül utánajárok ennek. :K

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz SkyS1gn #51 üzenetére

    CD Galaxis ~ 5k huf

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    Nem nagyon volt mostanság időm játszani, ám az SSD-s tanácsod megfogadtam ledgeri, átkerült oda.
    Mintha valamit javult volna az fps, de lehet csak placebo hatás. Azt kitapasztaltam, hogy gyak. teljesen mindegy melyik grafikai beállítást mire állítom, semmi hatással nincs az fps-re, így very high/ultra, ellenben a látóhatár!!
    Na azon áll vagy bukik minden, legalábbis nálam. 3km-es overall, 3km object-el tartja magát elég jól 40 körül Stratison. Amint elkezdem emelni felborul a gép, ami azért fura mert a kisebbik lcd-n monitorozom a procit/vga-t, terhelés, hőmérsékletek stb.., mindent. Namost amikor 20ra zuhan az fps akkor sincs terhelve látszólag se a proci se a gpu, egyszóval ugyan az a jelenség mint az fps droppoknál.

    Mindenesetre a látóhatárral kordában tartható a jelenség, persze azt fáj a legjobban butítani az embernek, nem mintha 3km fölött annyira számítana..

    Arma 2-től nem akarom elvenni a kedvét senkinek, egy remek játék (lehetett volna ;] ), ugyan azzal a barátommal akivel a 3at is megvettük nemrég, toltuk azt is. Viszont akkora bughalmazt mint a második részt DVD még nem hordott a hátán, komolyan! Taposom egy ideje a PC-s játékokat de bug szempontból az Arma2 új horizontot nyitott. Talán 2-3 hétig próbálkoztunk játszani vele, egy missönt nem tudtunk végigcsinálni, de soha! Pedig már kint volt a játék vagy 2éve mikor megvettük, volt hozzá tonnányi patch, miegymás de teljesen játszhatatlan volt. Keserű szájízzel eltemettük hát az út mentén, viszont nem bántuk meg, az idegrendszerünk rohamosan regenerálódott az azt követő napokban. :K

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz kippedli #222 üzenetére

    Sokat számít gyengébb gépeken, hogy melyik szigeten játszol (Altis/Stratis) és ahogy elöttem mások is írták az sem mindegy milyen mod megy éppen.

    Egy kisebb baráti társaságnak szoktam rendszeresen servert indítani, nem dedikáltat.
    Egy ideje kizárólag Altis+ALiVE+AGM+CBA modokkal. 5Ghz-es 8320as, a játék SSD-n van, 8GB RAM és van mellé 20GB-nyi lapozófájl is mellé szintén SSD-n. Utóbbiból a játék 3óra után cirka 10-12GB-ot felzabál, ramból is 5öt. Az FX-en 230as FSB-vel megy a tunnig, 2500as NB-vel.

    Win7-re felvan téve az M$ által kiadott "FX Patch" [link], valamivel jobban elosztja a terhelést mint nélküle, Win8+ esetén tárgytalan, mert azokban alapból bennevan már.

    Ha tunningra adod a fejed, ne 2-300Mhz-et adj neki, azt ez a gépzabáló szörnyeteg észre sem fogja venni! :(
    Sokat számít a server is amin esetlegesen játszol. Szintén írták elöttem, van "helyzetek" amikor Paks sem lenne elég neki.. :D

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz kippedli #225 üzenetére

    Egy baráti jótanácsot fogadj el!

    Ha elszántad magad egy gépújításra és áldoznál annyi pénzt procira amennyibe egy 9590es kerül, ráadásul egy high-end 290X-et tennél mellé, inkább nevezz be egy Z-s lapba, amibe már belemegy majd a Broadwell és egy erősebb i5-öt tegyél bele vagy akár apróról egy i7-et! K-sat..

    Az Arma elég szarul kezel 4nél több szálat, értsd kb sehogy, a Win látszólag szépen elkeni a szálak között a terhelést de ez csak a látszat. Az erős egyszálas teljesítmény kell neki, arról nem beszélve, agyig kéne húznod azt a 9590est, hogy normálisan (és még ez sem lenne elég..) kihajtsa a 290x-et.
    6-8szálat jól (ki)hasznló játékokban ugyan nincs érdemleges difi i7 és húzott Vishera között, de ahol ez nem áll fenn, lásd Starcraft/WOW/AC stb az Intel egy szálon akár (sok esetben) 50% főlénye nagyon durván kijön. Ha valaki hát én AMD "fan" vagyok, támogatom a kisebb halat és szerintem elég jól ki tudom hozni egy 30k-s prociból egy 70-80K-s Intel szintjét bizonyos korlátokon belül. DE!

    Ha most kéne gépet építenem és olyan/akkora lenne a büdzsém amelyre az általad felsorolt komponensek következtetni engednek, azt kell mondjam áttérnék Intel vonalra. Ha másért nem hát azért, mert AM3+ba már nem jön semmi. :(

    Azért a 9590es egy 220W TDP-s darab.., oké hogy Intel oldalon meg ottvan a kupakolós kabaré, de ezt azért hűteni is kell, ami nem merül ki annyiban hogy veszel rá egy jobb hűtőt, kell egy bitang ház ami kivezeti azt a hőt amit termel stb..
    Az áramfogyasztást most hagyjuk mert azzal azok jönnek akik vagy 8általánosnál megálltak (és azt is úgy hogy 6x első, 2x második osztály..), ergo elemi matematika nuku, vagy akiknek fogalma nincs róla mennyit fogyaszt egy hűtő/kerti locsoló stb..
    Félreértés ne essék, nem vagyok az AMD erőmű ellen sőt.., nálam valamilyen szinten jelen is van, de most így 2014 második felében ekkora összegből már magam is Intelt építenék!

    Node mivel ez a téma itt ebben a topicban oda-vissza 20x kimeríti az OFF fogalmát be is fejezem!

    :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz ledgeri #227 üzenetére

    :R

    (#228) Wespe|XX|:

    Annyiból árnyalnám picit a képet, simán kezelik ám a 2100-2400as RAM-okat is.
    Nálam jelenleg is 2145-ön mennek az 1600as (amúgy full átlagos) KingstonHyperX-ek.
    (Az 1600 mellé ajánlott 9-9-9-24 helyett, 2145-hez 10-11-10-29 időzítésekkel..)

    Annyi csak a trükk, hogy a Visherákhoz belőtt alap CPU-NB-t 2200ról feljebb kell húzni, a legtöbb esetben alapfeszen bírják a 2400at, 2500-2600 is sima ügy. Továbbá a gyárilag 2100/2400as DDR3-asokat kézzel kell szépen belőni BIOS-ban, kicsit bele kell nyúlni a "nano" időzítésekbe is, utána lazán mennek 1866 fölött, arról nem beszélve, hogy mennyit gyorsulnak tovább ha az ember ahogy írtam is húzza feljebb a CPU-NB-t.
    Szóval nincs itt semmiféle kékhalál, csak egy kis gondoskodást igényel.. :R

    Ami a 280x kihajtását illeti, tökéletesen igazad van, 8"magos" Visherákhoz ezért is szoktam legalább 4.5ös tunningot ajánlani, ott már egész korrektül kihajtják a 280X-eket szarabbul megírt (értsd 1-4 szálat használ csak) játékokban is.
    Nemrég csináltam az FX topicban egy rövidebb, "félszakmai" tesztet pontosan erről: [link]

    Szóval C3 esetében ami egy több szálat nagyon korrektül kezelő játék, az 1240/1700ra húzott 280X-et az 5Ghz-es FX éppenhogy kihajtja, más kérdés ugye hogy az 4.5-ös Haswell-E mellett egy 290es nagyon csúnyán ledadog amikor a CPU terhelés 90+%, procilimit extravaganza. Nem tudom 280X mellett is megtörtént volna-e, aki i5 tulaj és hasonló kaliberű VGA-ja van megnézi ha érdekli.

    Namost ahogy a linkelt hsz-ben írom is, ez a jelenség csak erősödik ha visszafelé megyünk "optimalizáció" terén (és/vagy még erősebb VGA-t teszünk melléjük), ergo egy max 4 szálat jól kezelő/kihasználó játék esetében mint pl az Arma3 is, a nagyobb VGA-k (7970/280X/GTX 680/770 vagy felettük..) mellett levő húzott 8magos Visherák sokkal hamarabb procilimitbe ütközhetnek (és ütköznek is..) mint egy i5/i7.
    Az (cpu limit) a magas órajellel és CPU-NB tunningal (egyszálas telj. javítás..) csak egy bizonyos szintig kompenzálható. 4nél több magra is optimalizált játékok esetén vagy egy szinten vannak egy i5-el, vagy a C3 kivételesen durván terhelő részét tekintve még jobbak is, bár ez a szitu a C3/WTTJ esetében inkább a kivétel erősíti a szabályt esete. Az esetek 90%-ban egy húzott i5 jobban kihajt ekkora kártyákat, mint egy nem agyig húzott FX.

    Ugyan a jövő azt mutatja az új API-k, konzolátiratok már nehezíteni nem fogják a húzott Visherák helyzetét csak könnyíteni és még annyiszor sem fog egy FX tulaj procilimitbe ütközni mint előtte, azért ha most kéne gépet vennem már magam se AMD szív köré építeném, pedig sokkal jobban csípem őket. AM3+ olyan büdzséből amit kippedli említett, nem játszik.. :N
    Személy szerint én a Broadwellt várom, közel van már. Ez a Sandy/Ivy/Haswell/Haswell-E generáció a szintenkénti cirka 5%-os lépcsőivel és a látszólag megoldhatattlan kupakolós kabaréval engem annyira nem fogott meg. Aki nem siet/nem égeti a zsebét a pénz szerintem már várja meg a Broadwellt és az emberi árú DDR4-et. Ettől függetlenül persze Z97/Haswell-E még mindig jó vásár lehet.

    Esetleg ha van akit érdekel.., nálam egy kisebb második kijelzőn HWInfo64-el az esetek többségében monitorozva van gyakorlatilag minden, CPU/VGA/RAM/Lapozófájt stb és ha lenne rá igény, egyszer az egyik 4-5 órás Altis+ALiVE+AGM+CBA (miközben server vagyok és játszom is..) logját/statjait (mit mennyire terhelt/zabált le..) beszúrhatom ide.
    Kiváló példa lenne rá, mi a procilimit egy 8szálat szarul kihasználó játék esetében FX-el, ugyanis a 280X-et elvétve szoktam csak 99% közelében látni..! :DDD

    Mondjuk finomhangoltam már annyit a vasat (szarrá van húzva/hűtve.. :DDD) , szerénytelenség nélkül állíthatom hogy már marha korrektül fut az Arma3, nagy részletesség/kitolt látóhatár mellett is.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    APEX behúzva, félig-meddig kipróbálva, nem estem hanyat. :N

    A totál megváltozott játéktér/vele járó némileg eltérő harcmodor üdítő hatású de kb ez minden, egyébként 5-6 fős coop brancsban szoktuk játszani a játékot, vélhetően a két ünnep között erre is sor kerül, immár APEX/Tanoa keretein belül.

    TADST-vel szoktunk szerót dedikálni, FPS droppal a configváltás óta nemigen találkoztam így az APEX/újabb patchek kapcsán sem vettem észre semmit egetrengetőt.
    1080p-ben tolom, 133%-os Samplingel, ~3óra Tanoa közben végig megvolt a min 60fps.
    (Anno még FX mellett kísérleteztem ki hogy a Sampling emelés vagy pl a VSR/DSR 1440p manőverrel igen hatékonyan eliminálható a játékban lévő konstans CPU limit, így simán nulla közelire rádukálható az FPS dropok nagy része.., mert amúgy a játék VGA igénye kis túlzással nulla a CPU-hoz képest)

    devblogok alapján ígérik a 64bites átállást, elég sokat infóznak róla mostanság, kérdés mi lesz belőle, ugye az APEX mellé is be lett ígérve a DX12, aztán nem várt falakba ütköztek/nem lett belőle shemmi pedig ha létezik játék amire nagyon ráférne akkor az ez.. :D

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    Van esetleg bárkinek bármi ötlete azzal kapcsolatban hogy ezzel mit lehetne kezdeni?! :F

    Minden graf beállítás Ultra, DoF & Motion Blur kilőve, PiP minimumon.

    Látótáv 5km, object 2km.. :U

    Kizárólag az APEX óta @Tanoán csinálja (Altison nem, hibátlan..), qrvára kiborító, ugyan a videón fákkal szemléltetem de pl aljnövényzet esetén az agyf@sz kerülget, amikor X távról kiszúrom h adott bokor/bokrok mögött van nmy/jármű, távcsővel vagy scopeal ránézve pedig ez a szutykos dinamikus LOD vált egyet és "nagyítva" miért is nem persze h már kitakarja a bokor azt, amit korábban nem.
    Elveszem a fejem a scope mögül akkor a LOD ismét vált és újra látom amit látnom kéne.. :(( :W

    Szerk.:
    Ennek a videónak az elején látszanak a pontos Graf beállítások: [link]
    Minden észrevételt szívesen fogadok mi okozhatja Tanoán a LOD hikomatot..?!

    :R

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz ledgeri #331 üzenetére

    Köszönöm a tippet/ötleteket!

    Este megnézem az általad javasolt beállítások csiki-csukiját, bár meglehet igazad lesz abban miszerint ez az Arma sajátja.. :(((
    Mértékét illetően viszont köszönő viszonyban sincs pl az Altison tapasztalható dinamikus LOD jelentőségével.
    Tanoán folyamatosan bünteti a játékmenetet, Altison pedig jó ha egyszer-kétszer elcsípi az ember pár óra játék alatt.

    A 20km látótáv gondolati sík.., igen, elképzelhető, ide szépen passzol is miért lehet Tanoán sokkal agresszívabb a dinamikus LOD, belépő szinten ~20x annyi fa van a mapon mint Stratison vagy Altison, megjegyzem a játék annyira agresszívan egyszál erő igényes a mai napig, hogy tán 3-4év múlva lesz olyan CPU ami mellett élhető lesz a 20km használata (1080p), szintén fullos object látótáv mellett, utóbbi az ami igazán eszi a gépet, főleg ha egy AliVE kaliberű mod működik éppen, ami telerakja a mapot mint a videókon.

    Az OSD-n látható CPU usage egyébként csalóka lehet, mivel párhuzamosan fut a kliens mellett egy TADST-os dedikált server is, szóval sajnos nem a kliens szálkezelése ennyire kiegyenlített.
    Ettől függetlenül nem fut rosszul, valamicskét segített rajta a 64bit/memóriakezelés, ezért nem értem mi szükség van a dinamikus LOD ilyen szintű jelenlétére, simán lehetne Graf beállításokban egy kapcsoló amivel herélni lehet, aztán max amikor az ember szembesül a 20FPS-el (:DDD ;]) akkor visszakapcsolja.., esetleg skálázható lenne vagy valami, na mindegy..

    Jelzem majd ha sikerült valami változást/előrelépést elérnem. :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz ledgeri #334 üzenetére

    Nos sajnos nem jutottam shemmire.. :N

    Annyira azért sikerült utána olvasnom, miszerint Tanoát illetően az utolsó patch már a harmadik volt zsinórban, ami a dinamikus LOD-ra vonatkozó javításokat is tartalmazott, kvázi foglalkoznak a dologgal csak annyira kis lépésekben h jószerivel fel sem tűnik az embernek.

    (#335) petymeg:

    A játék általában minden nap a Top20 "legtöbb player játsza éppen" listán szerepel, kvázi a Multija igencsak él.. :K
    Az APEX lényegében egy új map, Tanoa, trópusi környezet, hangulatos de ha engem kérdezel még lenne vele munkájuk bőven. Altis részletességéhez képest meglehetősen gyengén teljesít, egyelőre.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz petymeg #340 üzenetére

    nonK CPU-tól nem szabad túl sokat várni, nagyon CPU igényes a motor.. :N

    Itt egy 3570K-s összehasonlítás, nézd meg mennyit számít 1Ghz: [link]

    Látható, hogy még a 4.6Ghz sem elég a játéknak, fuldoklik a CPU limittől, a GTX 660 sincs kihajtva OC-val sem, csak malmozik.., pedig a pálya (Altis) üres, a látótáv szemre kb minimumra van véve, egyszál heli és scriptelt útvonal.

    Btw.., a látótáv az amivel skálázni tudod a teljesítményt/FPS-t, minden egyéb másodlagos..

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Habugi

    addikt

    válasz ledgeri #342 üzenetére

    Gondolom valamiért elégnek látta ha azt a két magot pipálja ki az OSD beállításaiban.

    (#343) petymeg:

    Látótáv.., azzal semmi sem lehetetlen, megjegyzem fix, droppok nélküli 40FPS-ed nem hiszem hogy lesz a 3-asban, hiába van valamivel jobban optimalizálva mint a második rész. :(

    Ugyan szokás szerint itt megy mellette egy dedikált is, AliVE-al ami bepakolja a 270km2-es Altist de látható hogy még egy 4.7-es 6600K-val is beesik 40 alá az FPS..: [link]
    Egy major update/AI mod anomália miatt lett megörökítve.. :DDD
    Btw.., ezen is látható, hogy iszonyat mértékű CPU limitem van (második sor vége.., % mint GPU Usage), gyak. malmozik a 390X.

    Mondjuk Kavala többnyire ilyen, Altis legnagyobb városa (& rengeteg unit szerteszét), 5000m-es látótáv, 2000m-es Objecttel..

    A játékra egyébként rengeteg akció jön ki mostanság, cirka két hete pl 15euróért lehetett behúzni az alapjátékot úgy, hogy járt mellé az Arma & Arma2, az összes hozzájuk tartozó DLC-vel, egyedül az Arma3-as DLC-k nem képezték a Bundle részét.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

Új hozzászólás Aktív témák