Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tvamos

    nagyúr

    válasz Teasüti #2769 üzenetére

    Olyasmi, mint amikor az oszcilloszkóp probjának a végét megfogod az ujaddal ott lesz egy jel a levegôbôl. (Te vagy az antenna.)
    A kimenetben van egy csomó tranzisztor. Azok akkot is ott vannak, ha bemenetnek konfigurálod. Mind szivárog kicsit. Nem tudod, hova áll be. Ez mind a hômérséklettel változik. Ráadásul, mind kondenzátor is, amiket töltöget, meg kisütöget. Tehát az idôvel minden változik, folyamatosan.

    De én még mindig azt mondom, érdemes ezt kipróbálni akkor, amikor van egy kis idô próbálgatni.

    "Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János

  • fpeter84

    senior tag

    válasz Teasüti #2769 üzenetére

    Azthiszem zka67 foglalta össze legjobban a lebegő bemeneti láb problémáját: a lényeg hogy mindig határozott potenciálra kell húzni a digit bemenetet, különben érhetnek meglepetések és rejtélyes hibákkal fogsz küzdeni...

    A feszosztóra is nehéz lenne az Ohm törvénynél, és az itt lévő rajznál és kalkulátornál egyszerűbb magyarázatot adni.

    Próbáltam kitúrni a doksijából hogy mi a minimum feszültség az 1 jelszinthez illetve a maximum a 0-hoz, de sugárban hányok ezektől az ömlesztett doksiktól amiket összetákoltak az Atmelnél - a PIC-ek doksijai nagyságrendekkel rendezettebbek és átláthatóbbak :W

    Mindenesetre 5V tápfesz esetén saccra 3V felett már biztosan 1, 1V alatt már biztosan 0 a digit beolvasás értéke... Szóval a feszosztót úgy kell méretezni, hogy az autó 12-14V-ja (és még biztonsági ráhagyás) 3-5V nagyságrendűre csökkenjen vissza - erre írtam a 100K / 33-47K párosokat példának. Áramot is lehetne számolgatni, doksiból turkálni, de ökölszabálynak szerintem jó az hogy 10-100K nagyságrenden maradva jól fog működni... Ennél aprólékosabban akkor érdemes vele foglalkozni, ha pl gombelemről kellene évekig elműködnie a kapcsolásnak :)

Új hozzászólás Aktív témák